ADD, Ritalin en toch wel nieuwsgierig naar..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:22

kom op dames, jullie kunnen 't :j even hyperfocus op 'aan' en even doorknallen :D

En NatasjavE: dacht dat ik ergens gelezen had dat Stratera soms wel helpt als Ritalin niet werkt maar dacht ook dat het niet vergoed wordt door ziektekostenverzekeraars... Maar als het helpt en je kan het betalen zou ik het toch proberen.

Anoniem

Re: ADD, Ritalin en toch wel nieuwsgierig naar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:24

Sms 'hyperfocus aan' naar 1234! :D

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:25

Joolien schreef:

Hahaha Joolien is back in business :D *\o/*

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:27

Vraag ik mij eigenlijk meteen af: kan je hyperfocussen met Ritalin in je lijf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:28

Oeh dat weet ik niet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:33

Joolien schreef:

:') whahaha.....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:35

Ik heb overigens een kop vol met watten vandaag.... Hyperfocus zit er voor vandaag even niet in.
Een voor en een nadeel: minder hyper vandaag....maar extra warrig.....

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:10

Joolien schreef:

:+ *\o/* Wij doen ons best!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:51

Argggh, kennen jullie dat? Dat je je echt 'verstopt' in bokt? Ik zit nu een beetje doelloos naar zinvolle topics te speuren maar er is niks te vinden. Toch gebruik ik het als hyperfocus om onder andere dingen uit te komen, tenminste, zo lijkt het.
Een normaal mens zou nu de pc wegleggen en denken dat er niks boeiends is, ik blijf net zolang zoeken totdat ik ergens op kan reageren...

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:49

Ik kom er toch bij jongens... Lees al een maand mee en herken me zo in jullie verhalen...
Het gaat de laatste maand echt met ontzettende ups en downs.
Gisteren de hele dag apatisch op de bank en bed gezeten. Kwam helemaal niets uit mijn handen.
`s Avonds jankend en kwaad op de bank gelegen. Vriendlief hopeloos natuurlijk, die werd boos, hielp niet. Werd lief, hielp niet. Deed zijn best het te begrijpen, begreep het niet. Werd weer boos, is uiteindelijk naar de buurman gegaan. Kon ik even afkoelen :')

Jolien, dat begrijp ik héél héél erg goed... Ik heb dat ook een periode ontzettend gehad. En de tijd vliegt voorbij dan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:51

Ook heel herkenbaar puchje, dat apatische. Daar word je heel down van.

Hopelijk kan ik vanavond weer even lekker lachen bij Bert Visser maar ik ben erg moe.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 16:58

Puchje schreef:
Ik kom er toch bij jongens... Lees al een maand mee en herken me zo in jullie verhalen...

Ik ook maar ik heb geen adhd :=

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:04

Ik wel ;)
Visolie haalt bij wel de scherpe kantjes er af, maar op dit soort dagen is dat toch echt heel lastig.
Het is mijn enige vrije dag in de week, heerlijk zou je denken om even wat klusjes in het weiland te doen.
Dat doe ik ook meestal maar afgelopen 3 woensdagen heb ik toch bijzonder weinig gedaan... Zéér frustrerend. Het is dan téveel dat ik moet doen. Ik maak de dag van te voren een keurig lijstje met taken, maar dan kom je er `s avonds achter dat je er twee van hebt uitgevoerd :')
Verschrikkelijk.

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:22

Oooo dat is echt zo'n poedersuiker he... :7

Vandaag eigenlijk helemaal niet zo veel geleerd, het begin ging goed, en daarna was ik steeds toch meer bezig met bezigheden rondom studeren dan het studeren zelf... Oefententamens maken etc. Op zich nuttig, maar niet als je hetzelfde tentamen twee keer gaat maken... Logisch dan ook dat het de tweede keer beter ging :roll:
Echt angst voor morgen :o }:0 Het stomste is nog wel dat ik weet dat ik mezelf aan het afleiden ben, maar ik kan m'n aandacht niet op het leerwerk richten...

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:29

Bandida schreef:
Ik ook maar ik heb geen adhd :=

Ik ook niet.

Jullie hebben nogal over mijn bericht heen gelezen, maar wat doen jullie tegen rebound-effecten? Ik krijg echt zo'n hoofdpijn en ben ook misselijk. Anders nooit, dus ligt echt aan de pillen. Neem aan dat mensen met AD(H)D vooral druk worden? Ik zak juist ontzettend in, in combinatie met hoofdpijn en misselijkheid niet zo lekker. Dus ben benieuwd wat jullie ertegen doen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:35

Joolien schreef:
Argggh, kennen jullie dat? Dat je je echt 'verstopt' in bokt? Ik zit nu een beetje doelloos naar zinvolle topics te speuren maar er is niks te vinden. Toch gebruik ik het als hyperfocus om onder andere dingen uit te komen, tenminste, zo lijkt het.
Een normaal mens zou nu de pc wegleggen en denken dat er niks boeiends is, ik blijf net zolang zoeken totdat ik ergens op kan reageren...

Ohh dat doe ik ook vaak hele middagen. En dan zeg ik tegen mezelf bijv. over een half uur ga je écht studeren. En dan is het voor ik het weet weer een uur later....

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 00:58

Ik snap je niet goed Puissance, welke medicijnen gebruik je dan? want Ritalin heeft juist het tegenovergestelde effect bij mensen die geen adhd hebben.

Jolien, hoe was Bertje Visser? beetje kunnen ontspannen?

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 08:58

Haha, denk dat je voor de ontspanning bij Bert Visser verkeerd bent :Y) Die man is pas hyperactief.... :+ Daar kunnen wij nog een puntje aan zuigen!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:04

Lady_M schreef:
Haha, denk dat je voor de ontspanning bij Bert Visser verkeerd bent :Y) Die man is pas hyperactief.... :+ Daar kunnen wij nog een puntje aan zuigen!

juist daarom vind ik hem zo geweldig!
die man is bril-fiets-jant!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 11:57

Haha Bertje was hilarisch! :D Kwam ie op in een glitter/panterprintpakje als schaatser, omg echt lachen :')

'Er staat hier in het kookboek dat biologisch eten voornamelijk met trage groente wordt bereid, trage groente? Artisjoksjoksjok?'

'Je moet ff wat meer frikadellen eten, dan krijg je misschien nog wat meer hersenen'

Heel flauw, maar zo leuk _O-

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 12:18

Joolien schreef:
Haha Bertje was hilarisch! :D Kwam ie op in een glitter/panterprintpakje als schaatser, omg echt lachen :')

'Er staat hier in het kookboek dat biologisch eten voornamelijk met trage groente wordt bereid, trage groente? Artisjoksjoksjok?'

'Je moet ff wat meer frikadellen eten, dan krijg je misschien nog wat meer hersenen'

Heel flauw, maar zo leuk _O-

:') _O- Artisjoksjoksjok _O-

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:52

Pff... Iemand suggesties om een vervelende, zielige ex aan te pakken? :7 Meneer zit andere mensen tegen me op te stoken, waardoor ze een totaal verkeerd beeld van me krijgen en mensen geen zin meer in me hebben. Heel fijn. Ik had het nog niet moeilijk genoeg met alleen maar doen alsof ik normaal ben tegenover 'nieuwe' sociale contacten. }:0

Ben er zo opgefokt van, boos en verdrietig en helemaal naar, kan me niet echt op studie concentreren... Wil hem gewoon een stevige klap verkopen, zielig aandachtsgeil arrogant onzeker mannetje... -:(- Maar ja, helaas is negeren het enige wat hem raakt, maar het voelt als lijdzaam toezien hoe nuttige contacten worden verruineerd... Het ergste is nog wel dat ik altijd eerlijk tegen de dame in kwestie ben geweest, over mezelf en mijn relatie met hem... Maar de waarheid verdraaien wordt blijkbaar meer gewaardeerd...

[frustratiemodus uit]

Wat fijn dat het leuk was Jolien! Ik wil eigenlijk ook nog eens een keer naar een voorstelling van hem, maar weet niet of hem een hele voorstelling lang aankan :Y) Word je op een gegeven moment niet helemaal moe van dat gestutier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 13:54

Misschien moet je maar denken dat mensen die zich zo makkelijk om laten praten niet de moeite waard zijn, als ze namelijk echt een vriend was, had ze dat in twijfel getrokken en jouw kant gekozen...

Haha nee je wordt niet moe van het gestuiter. Hij heeft ook rustige momenten hoor :')

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:16

Ik dacht eerst, geef haar het voordeel van de twijfel, omdat ze me minder goed kent dan m'n ex. Blijkt nu dat ze alles wat ik haar heb verteld in vertrouwen, door heeft gespeeld naar m'n ex, en die zitten nu met z'n tweeen gezellig te brainstormen over waarom ik bepaalde dingen doe (uit jaloezie, om exlief te pesten, wraak te nemen, omdat ik hem terugwil...).
Ben er nu dus ook echt helemaal klaar met allebei. Bah. Haat het echt als mensen m'n vertrouwen schaden... En dan recht in m'n gezicht mooi weer spelen. Dat dan weer wel. Lafaards.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:37

Puchje schreef:
Ik snap je niet goed Puissance, welke medicijnen gebruik je dan? want Ritalin heeft juist het tegenovergestelde effect bij mensen die geen adhd hebben.

Methylfenidaat, merkloze variant. Ik gebruik het voor beter concentratievermogen en meer energie (meer informatie via PB of mijn berichtengeschiedenis).
Gezien de vele reacties op mijn probleem neem ik aan dat niemand uit dit topic last heeft van de rebound-effecten die zich uiten in flinke hoofdpijn, duizeligheid en (in mijn geval dus) vermoeidheid. Had graag ervaringen op willen doen hoe ik er het beste mee om kan gaan, maar ik kan denk ik beter blij zijn voor jullie dat jullie het (waarschijnlijk) dus niet hebben. :P