[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SanneVD

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:07

Tinkelbell schreef:
Mag ik me hier ook melden? Ben echt zat van mijzelf, haha. Deze week 3x bij de fitness geweest en nu een abbo genomen met 2 vriendinnen (=motivatie!). Ben van plan sowieso 3x per week te fitnessen waarvan 2 groepslessen en 1x circuit, en dan evt nog een tweede keer circuit. Wil me hier graag bij aansluiten om te leren wat bijvoorbeeld gezond beleg is en hoe ik bijvoorbeeld zaterdag gezond kan mee-gourmetten. :o :)

Welkom, motivatie is het halve werk.
Groepslessen altijd leuk, zit ik nu ook naar te kijken om naast de kracht/cardiotraining te gaan doen. Actieve groepslessen kan je als cardio zien, als je met gewichten gaat lessen een lichte krachttraining. Lekker afwisselen. En krachttraining is goed voor verbranding van vetjes, je kweekt niet direct een bodybuilderslichaam hoor :D

Aranel schreef:
Gezond beleg is bvb kipfilet, appelstroop, sandwichspread of filet american :j

Gezond gourmetten zou ik niet weten, haha. Ik dacht dat gourmet niet zo slecht was?

Appelstroop is niet gezond, sandwichspread ook niet, filet american beter maar iets wat vetter.

Gezond gourmetten, vlees is geen probleem, bron van vetten en eiwitten in verhouding met de koolhydraten. Niet teveel sausjes etc

Dieuwke_ schreef:
Dipje hier. Waardeloze dag, of hele week eigenlijk al. Bij het idee aan vakantie en bikinis wordt ik al nerveus en kan ik op een of andere manier niet meer fatsoenlijk op mijn eten letten. Iemand tips hoe ik gewoon de lekkere trek kan negeren en normale en gezonde porties ga eten?

Meerdere kleine maaltijden per dag.
Voedzame maaltijden, geen maaltijden die alleen maar vullen (snelle suikers ed, denk maar aan een zak chips of koekjes leegvreten, misselijk maar daarna snel honger)
Eet als je honger hebt gerust groentes, bakkie kwark etc

Oohja, denk aan mager vlees, magere melkproducten etc.

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:10

Chocolade fans: neem (extra)puur of extra bitter... hoe meer cacao hoe minder suikers erin zit (denk aan 85% cacao ongeveer).

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:13

Mooi stukje, fijn om te lezen. Ik ga morgen weer opnieuw proberen, het moet en zal me lukken. Bedankt allemaal voor het steuntje in de rug!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:14

Dan vind ik chocola al smerig worden, dus dan neem ik liever helemaal niks :))

Echt, is sandwichspread en appelstroop ongezond? Qua calorieën valt het mee toch?

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:17

Dat dacht ik dus ook?? Ben benieuwd..

Aranel schreef:
Dan vind ik chocola al smerig worden, dus dan neem ik liever helemaal niks :))

Echt, is sandwichspread en appelstroop ongezond? Qua calorieën valt het mee toch?

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:17

Het gaat niet om die calorieën, het gaat om de suikers en toegevoegde dingen. Ga maar eens kijken op je etiket ;-).

I love puur en bittere chocolade, het is gewoon wennen, maar goed tegenwoordig eet ik helemaal geen chocolade... alleen chocolademelk heel soms, maar dat is melk met een schepje pure cacao en that's it.

Heb ook nog een lijst met lage en hoge GI-index producten... maar weet niet of jullie er zo diep op in willen zoeken?

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:19

sanne: eet jij ook glutenvrij? Ik probeer het en zit momenteel aan dag 4 :), probeer ook geen suiker en melk te nemen. Ik doe het omdat de eiwitten die erinzitten de endofinnes zouden weggnemen.

Wat ik me wel afvroeg is ahornsiroop, agave siroop (natuurlijke suikervervanger) dan wel goed, ik bedoel daarmee mag je daar wel meer van gebruiken?

boeikwijt is idd een goede vervanger! en quinoa ga ik me ook kopen! Heb er al heel wat over gelezen! maismeel en rijstmeel is ook handig!

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:19

hihi ik ga t toch eerst proberen door gewoon niet meer te snoepen en meer te bewegen, mocht het afvallen dan niet lukken ga ik misschien eens zo diep erop in als jullie nu gaan!

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:27

charlotvanre schreef:
sanne: eet jij ook glutenvrij? Ik probeer het en zit momenteel aan dag 4 :), probeer ook geen suiker en melk te nemen. Ik doe het omdat de eiwitten die erinzitten de endofinnes zouden weggnemen.

Wat ik me wel afvroeg is ahornsiroop, agave siroop (natuurlijke suikervervanger) dan wel goed, ik bedoel daarmee mag je daar wel meer van gebruiken?

boeikwijt is idd een goede vervanger! en quinoa ga ik me ook kopen! Heb er al heel wat over gelezen! maismeel en rijstmeel is ook handig!

Ja ahornsiroop en agave siroop zijn betere vervangers, maar ook daar geldt: gebruik het gewoon gering.

Ikzelf eet niet glutenvrij, ik beperk mij wel in teveel koolhydraten ed, ik drink gewoon (magere) melk etc.
Pasta, aardappels eet ik echt heel zelden, meestal rijst.
Brood heb ik zuurdesemspeltbrood dus ook de gluten niet van tarwe (wat ik ook wél eens eet op werk enzo hoor!)

Kijk meteen alleen niet eten is ook een overstap, als het kan is het wilskracht, anders stapje voor stapje.
Gewoon beperken met suikers ed. En evenwicht vinden.

Naar mijn idee is het goed om 40%-40%-20% te eten (kh-ew-vet), en dit zelfs te schakelen aan je inname max per dag.
Ik zal ff makkelijke formule opzoeken.
Kijk het is een beetje inschatten, dan kom je er verder mee dan als je er (zoals ik) geen zin in hebt het echt op de cijfer precies te eten)

Een keer cheaten is geen probleem, zolang je de andere 80% bijvoorbeeld maar lekker puur en gezond eet :D

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:29

ik dacht ookaltijd dat sandwichspread goed was!

Hmm ik eet best veel zuivel op ene dag, en kwa melk lukt het mij wel vaak om de soja variant te nemen, maar wij hebben alleen koe yoghurt. En soja is ook weer best duur.

waar kan je spelt of zuurdesem brood kopen?

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:31

Agh beetje meer koe-melk is niet direct erg, sommige sporten zuipen liters. Het is alleen dat je lactose allergie kan hebben of gewoon licht er op reageerd wbt darmen.

Speltzuurdesem brood als het even kan, dat kan je gewoon bij de bakker halen en bij de natuurwinkel, volgens mij ook wel paar supermarkten.
Bij AH heb je iig de zuurdesem (dan nog met een deel tarwe), das het duitse iets wat wittere brede sneetjes brood.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:32

arans schreef:
ik dacht ookaltijd dat sandwichspread goed was!

Hmm ik eet best veel zuivel op ene dag, en kwa melk lukt het mij wel vaak om de soja variant te nemen, maar wij hebben alleen koe yoghurt. En soja is ook weer best duur.

waar kan je spelt of zuurdesem brood kopen?

natuurwinkels! Ik woon er hier een straat van, van de biowinkel, moet echt opletten wat ik koop, want kost veel (en het is allemaal zo lekker!)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:42

heb het nog een keertje weer ingevuld wat ik vandaag gegeten heb. 1192 calorieën en daarbij nog een uurtje zumba en aansluitend half uurtje fittness gedaan.

Iemand een idee hoeveel zumba ongeveer verbrandt per uur? was een hele intensieve groepsles. Maar o zo heerlijk!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:59

pluisje88 schreef:
heb het nog een keertje weer ingevuld wat ik vandaag gegeten heb. 1192 calorieën en daarbij nog een uurtje zumba en aansluitend half uurtje fittness gedaan.

Iemand een idee hoeveel zumba ongeveer verbrandt per uur? was een hele intensieve groepsles. Maar o zo heerlijk!

Volgens mij echt enorm veel! Ik hoorde toen het zo'n hype was dat je meer dan 800 kc in een uur verbrand!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 08:18

Zumba valt best tegen hoor qua kc. Onze lerares zei toen tussen de 500-600. Reclame beloofde wel 1000

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 08:24

Nou idd, ik verbrande er amper wat mee voor mn gevoel, kilo's vlogen er niet af e strak buikje had ik meer van het buikspierkwartier na de les _O-
Maar leuk is het wel en erg gezellig. ik ga volgende week weer beginnen.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 08:35

Goedemorgen.

Heb gister een beetje gezondigd :oo
Heb in de ochtend 2 vk sneetjes met hagelslag op. In de middag het zelfde. In de avond bloemkool broccoli stamppot met cordon bleu :o en in de avond 2 kiwi's en een beetje appelmoes. En toen kwam er voetbal op, en had ik een schaaltje gevuld met paprika chips :oo en helemaal niet veel bewogen ofzo, alleen werk.. oeps.
Vandaag weer streng!

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 09:10

Ik denk dat ik vandaag naar Purmerend ga fietsen (vanaf Alkmaar) heb ik meteen mijn lichaamsbeweging :) .

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:07

Goodmorning :)

Vandaag weer proberen conditie op te bouwen (lees, zit al ruim 9 weken ziek thuis, zware pijnstillers, dus conditie van 0)
Ben ik blij dat ik nu een jonge tecekel van 10 maanden heb die veel beweging moet hebben :)
Dag is een beetje dubbel hihi,

O: 4 blue band goede start witte boterhammen met caselrib
M: 3 cracottes met file american.
A: lasagna (denk ik haha)

Omdat ik s'avonds dus ongezond eet, geen tussendoortje vandaag.
Morgen ook een balansdag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 11:48

Bedankt Sanne! :)

Vandaag en wat er nog in de planning staat:

O: Kaascroissant en water
L: Salade met kipfilet en druifjes + optimel of vifit oid 0,5 L
T: Mueslïreep en een pakje sap
A: Nog geen idee, eet bij mijn ouders (weekendje Groningen = uitdaging qua eten) :)

pirouetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:02

Ik ben heel blij met alle goede tips die hier langskomen :-) en jullie geven me ook de motivatie om door te gaan, heerlijk gewoon :-)
Er komt toch zoveel bij kijken waar je soms te weinig bij stil staat, als je het topic afvallen in het dagelijkse leven aansnijdt (op't werk, manege,...) zijn er altijd mensen die je zo bekijken van ; dan eet je toch gewoon minder,toch niet zo moeilijk ??? had je het maar niet zover moeten laten komen... e.d...
In elke post van jullie zit wel iets dat ik herken en ik echt het gevoel heb dat ik niet alleen ben, of het nu om positieve resultaten gaat of over een dipje. Ik volg dit topic met echt veel plezier en vind er enorm veel steun bij :-)
Doe zo verder allemaal, samen komen we er wel :j

Hehe, dat moest ik even kwijt :-)

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:04

Vandaag op de weegschaal, idem als vorige week: 75 kg op de kop.
Nou ja, dan zien we het volgende week wel weer!
Schommelt toch erg, want dinsdag was ik nog 74,6 kg en hem niks slechts gedaan.
Maar we gaan uit van het getal op vrijdag en vol goede moed verder!

Ik geloofde ook dat je met zumba wel bijna 1000 kcal per uur zou verbranden, maar met de helft ben ik ook nog blij!

Lijstje van SanneVD is wel interessant! Ik ben zo strikt niet, maar ben wel van mening dat TE nooit goed is. Dus een keer een cola light, waarom niet, maar niet elke dag. En zo is het met veel dingen.

Wat een ontzettend lieve post pirouetje! :) Denk dat het topic dan zijn doel bereikt heeft! *\o/*

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:11

Ik heb vanmorgen ontbeten met warm eten (ik weet het; sleeecht) maar ik eet als lunch yoghurt met fruit en een handje nootjes, en als avondeten een stevige maaltijdsalade. Ik kan vandaag niet te zwaar eten omdat paps bijna niks binnen houdt, en ik het fijn vindt als hij toch iets binben krijgt, al is het wat sla.

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:22

Waarom zou dat slecht zijn, ontbijten met warm eten?
Ik zou het niet weg krijgen, maar ik denk dat het beter is je grootste maaltijd aan het begin van de dag te hebben en aan het einde van de dag een lichtere.
Je krijgt toch hetzelfde aantal kcal binnen?

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:23

Lang over nagedacht..zal ik me wel of niet melden in dit topic..maar misschien is dit de sprrekwoordelijke schop ;-)

Ik wil graag 10 kilo afvallen..best veel maar niet onrealistisch, denk ik. Ik heb een jong paard en zij zal in de zomer ingereden worden en natuurlijk wil ik het haar zo gemakkelijk mogelijk maken en natuurlijk, ook niet onbelangrijk, wil ik er top uitzien! :-)

Ik heb 2 paarden, dagelijks mesten, 4 of 5 x in de week rijden en 1x in de week privéles Pilates. Behoorlijk wat beweging in de week. Zou ook, eerlijk gezegd, niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen om meer te bewegen. Werk fullime en daar komt gemiddeld per dag ook nog eens 2 uur reistijd bij. Wil wel weer wekelijks op de hometrainer zitten...

Ben geen snoeperd maar wel gek op zoutjes.