Tinkelbell schreef:Mag ik me hier ook melden? Ben echt zat van mijzelf, haha. Deze week 3x bij de fitness geweest en nu een abbo genomen met 2 vriendinnen (=motivatie!). Ben van plan sowieso 3x per week te fitnessen waarvan 2 groepslessen en 1x circuit, en dan evt nog een tweede keer circuit. Wil me hier graag bij aansluiten om te leren wat bijvoorbeeld gezond beleg is en hoe ik bijvoorbeeld zaterdag gezond kan mee-gourmetten.![]()
Welkom, motivatie is het halve werk.
Groepslessen altijd leuk, zit ik nu ook naar te kijken om naast de kracht/cardiotraining te gaan doen. Actieve groepslessen kan je als cardio zien, als je met gewichten gaat lessen een lichte krachttraining. Lekker afwisselen. En krachttraining is goed voor verbranding van vetjes, je kweekt niet direct een bodybuilderslichaam hoor

Aranel schreef:Gezond beleg is bvb kipfilet, appelstroop, sandwichspread of filet american
Gezond gourmetten zou ik niet weten, haha. Ik dacht dat gourmet niet zo slecht was?
Appelstroop is niet gezond, sandwichspread ook niet, filet american beter maar iets wat vetter.
Gezond gourmetten, vlees is geen probleem, bron van vetten en eiwitten in verhouding met de koolhydraten. Niet teveel sausjes etc
Dieuwke_ schreef:Dipje hier. Waardeloze dag, of hele week eigenlijk al. Bij het idee aan vakantie en bikinis wordt ik al nerveus en kan ik op een of andere manier niet meer fatsoenlijk op mijn eten letten. Iemand tips hoe ik gewoon de lekkere trek kan negeren en normale en gezonde porties ga eten?
Meerdere kleine maaltijden per dag.
Voedzame maaltijden, geen maaltijden die alleen maar vullen (snelle suikers ed, denk maar aan een zak chips of koekjes leegvreten, misselijk maar daarna snel honger)
Eet als je honger hebt gerust groentes, bakkie kwark etc
Oohja, denk aan mager vlees, magere melkproducten etc.