Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:25

hee Sofy, welkom hier van een andere niet diabeet ;) mijn man is er 1 vandaar.
Zorgen maken, ja dat ken ik wel. Niet om niks hoor.. het is nooit om niks! hou dat in je achterhoofd. Als een pijntje blijft knagen zit het niet lekker en moet er naar gekeken worden.Pas als je gerustgesteld bent is het goed (of je moet zo'n zeikerd zijn dat je voor elk wissewasje naar een arts gaat maar dat lijkt me niet.)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:20

hee
ik had een vraagje ;)
ik ben al een hele tijd af en toe duizelig en ligt in me hoofd.
af en toe heb ik ook als ik gefietst heb bijna geen gevoel in me handen.
en ik drink heel weinig op een dag.

zou ik hiermee naar de dokter moeten?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:05

Het klinkt bijna of dagelijks zeker anderhalve liter water jouw 'problemen' al kan verhelpen!
Zou daar zeker gauw mee beginnen en anders toch even bij je huisarts informeren!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:45

dankjewel dan zal ik dat eerst is gaan proberen ;)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:53

meikemarieke schreef:
nou gelukkig is het nog niet zo erg bij mij :)
Heb je nu nog last van dan?
Carolinef: komt dat vaker voor dan dat als je wat hoger zit met je suiker dat je krampen bij je hartstreek krijgt?

ja en toch schijnt het volgens internist als cardioloog niks te zijn, hart is prima

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:33

ja, carolinef, dat heb ik ook, je zal de dokters dan maar moeten geloven, maar is geen fijn gevoel!
Welkom Anne, vraag maar raak hier hoor! Ben heel benieuwd naar dat model!

irritantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:34

welkom aan de de nieuwe hier:)

maar als ze niet vertrouwd zou ik toch andere arts gaan hoor, artsen kunne zoveel zeggen.. maar kunnen niet voelen wat jij voelt.
je wil niet weten hoeveel medische missers er gemaakt worden.. gewoonweg omdat artsen ook niet goed luisteren.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 09:13

Zometeen nar de huisarts ivm met de aanhoudende pijn in mijn schouder kan hij ook meteen naar mijn voet kijken ik vermoed dat mijn middenvoetsbeentje weer is gebroken ( zelfde pijn als vorig jaar)..jullie lezen straks wat de bevindingen zijn.....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:14

Sterkte alvast!

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 10:18

Ga nu door naar het ziekenhuis vermoeden weer een stressfactuur...en voor mijn schouder krijg ik spierverslappers ze willen eerst kijken hoe ik daar op reageer dus zit weer even in de molen...bleehhhh

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:20

Jeetje!! Klinkt echt niet fijn! (nu moet ik eerlijk zeggen dat ik alleen niet weet wat een stressfractuur is.... :o )(stressfacturen ken ik wel.... _O- )

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 12:42

Ik vergeet steeds de r erbij te schrijven haha maar goed ben net terug en weer ( net als de vorige keer ) niets te zien op de foto.

Een stressfRactuur is een haarscheur in het bot en daarom bijna niet te zien op een foto dus ik mag weer de scan in gaan we weer en eer de uitslag bekend is het al uit zichzelf genezen ( net als de vorige keer...)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:49

:D
Maar komt zoiets spontaan of door zeg maar geweld van buitenaf??
je bent er allemaal weer lekker klaar mee zeg!
Ik moet morgen voor controle naar de oogarts. Ben wel érg benieuwd of alles nog goed is......

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 13:53

Ik wandel nogal veel en tja mijn gewicht is ook niet ideaal dus dat helpt ook niet mee.

Deze fractuur komt veel bij hardlopers en wandelaars voor door overbelasting van de voorvoet en op de een of andere manier heb ik brosse botjes..

Vorige week bij het wandelen voelde ik de pijn ineens weer dus wist toen al genoeg..

Oeh spannend weer naar de oogarts , ben ik ook altijd zo nerveus voor, succes morgen !

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 13:56

Heb je dan wel goede schoenen, of zou dat niet uitmaken??

Ik vond het altijd al spannend, maar na al dat gedoe van het jaar ervoor (meerdere keren laseren, prikken en operatie), maak ik me toch extra druk nu.....

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 14:09

Ik heb goede en stevige wandelschoenen dus daar ligt het niet aan , heb gewoon pech denk ik..

Ik kan me voorstellen dat je je extra nerveus maakt ja als je al zoveel hebt meegemaakt.

Zelf ben ik in mijn zwangerschap 6 keer gelaserd en toen mijn zoon eruit was nooit geen last meer gehad er zitten wel wat puntjes die nog moeten gebeuren maar dat is al jaren rustig dus hopelijk blijft dat zo.

Ik ga voor je duimen dat alles goed is !

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:40

Het zou ook aan je manier van lopen kunnen liggen? Ik weet niet of je voor je diabetes wel eens naar de podotherapeut moet (neem aan van wel), misschien dat die eens kan kijken?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:23

Dank je Tootje!!

Ik kom wel bij de podoloog, maar ben nooit doorverwezen i.v.m. diabetes! Ben er via m'n huisarts terecht gekomen i.v.m. ontstoken peesplaat (soort hielspoor). Ze hebben inderdaad wel mooie manieren om te meten of je zeg maar goed op je voeten staat / goed loopt!! Misschien wel een idee om anders daar eens te kijken!?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:12

ik ben ondertussen wel benieuwd hoe het met Valeria en haar zwangerschap is.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 10:07

Nooit doorverwezen voor je diabetes? Dat vind ik toch wel typisch, alle diabetes patienten komen bij mijn ziekenhuis standaard eens per jaar bij de podoloog ter controle. Dit om te voorkomen dat je diabetische voet ontwikkelt zonder het zelf te merken. Beetje hetzelfde als dat ook iedere patient eens per jaar/half jaar naar de oogarts gaat.

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:24

Ik ben ook nog nooit bij een podoloog geweest. Ik heb toch al 5 jaar diabetes...

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 12:53

In de bijna 40 jaar dat ik diabetes heb ben ik nog nooit doorverwezen naar een podoloog ik zal er dan toch eens over beginnen bij de dbvpk

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:16

'Vroeger' was dat bij ons ook, maar dat is er al járen uit i.v.m. bezuinigen.... :P

Kom net bij de oogarts vandaan. Alles rustig en mag weer een half jaar weg blijven!!! *\o/* *\o/*

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:47

he fijn is dat!!

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:34

Fijn dat het goed was bij de oogarts!
Misschien dat de dvk bij jullie de functie van de podoloog gedeeltelijk overneemt? Dat ze bijv. zelf al de gevoeligheid in je voeten meten? Dat kunnen ze doen door een dun draadje op je voet te zetten en door te buigen, volgens mij moet je dan aangeven wanneer je het voelt (bij welke kracht).
En eerlijk is eerlijk, ik heb vaak ook het idee dat de podoloog af en toe een beetje overdreven is en het kost idd erg veel geld, dus als je denkt dat het niet nodig zou ik er ook niet per se om vragen ;).