Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem27

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:32

Lastig Bom, ik zit niet helemaal in jouw werkomgeving, dus kan me er eigenlijk niet zo goed in verplaatsen. Misschien dat de mensen die al langer mee lezen in dit topic je daarin beter kunnen begrijpen. Wel een lastige situatie lijkt me. Maar maak wel de keuzes waar je zelf achter staat natuurlijk.

Ik ben inmiddels in de administratie gedoken, nog even een uurtje hiermee aan de slag en dan onder de zonnebank en eten koken! Aardappeltjes uit de wok, sla (met eitje/paprika/zure komkommer/yofresh) en een vega schnitzel.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:42

:wave:

Mag ik mij hier ook melden?
Mijn goede voornemen van dit jaar is: Hardlopen!
Dus heb nog voor het nieuwe jaar hardloopschoenen + outfit gekocht. Training with the stars gedownload!

Heb ooit wel eens hardgelopen, maar dat was op slechte schoenen, geen opbouw ect.
Wil het nu graag goed doen :j

Hebben jullie ook zo'n strak broekkie?
Druf er gewoon niet mee naar buiten := :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:46

WenK, belachelijk dat ze dat zomaar doen met je voer zeg...
Ik ga vanavond ook weer even sporten :D Wel zin in. Hoop dat er deze keer plek is :=

Fan, De Storm, waar gaat die over?

Marjoleintje, fijn dat je buikpijn weer weg is :)
Eten we vanavond ongeveer hetzelfde :D Ik eet een valess, minikrieltjes en spinazie ofzo. Weet nog niet wat voor groenten.

Bom, kan je ook niet echt een tip geven eigenlijk... Ik zou het in ieder geval wel aangeven. Dat je het wel wil maar niet kan.

Nassie, welkom! Super dat je het deze keer goed wilt gaan doen! Ik loop nu nog in een wat lossere broek. Voor die 2 minuutjes is dat wel prima. Maar als ik dadelijk aan 't half uur zit, doe ik ook weer zo'n strakke broek aan :j Zit toch fijner dan, flappert minder.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:53

*\o/*

Afbeelding

Ben zooo trots op mezelf!!! Net heerlijk de 9,5 km in 56.42 gelopen! Gemiddelde snelheid lag dus >10km/uur Whiehoe!!! *doet een dansje* Was hélemaal stuk toen ik thuis kwam, maar wat gaaf! Toen ik mijn tijd zag kreeg ik spontaan zo'n adrenalinestoot dat ik nog wel een rondje kon haha....

Welkom Nassie, Ik loop met een soort fitnessbroek, strak broekie vind ik niet lekker zitten.

Marjoleintje weer opgeknapt, gelukkig maar!

Moeilijk Bom, inderdaad gewoon aangeven, met name dat je graag meer 'bestuurlijk' bezig wilt zijn ipv uitvoerend (erg herkenbaar). Een mail sturen naar de projectleider is heel goed, zeker als je ook volgende week je POP met hem/haar hebt. Mooie manier om eea bespreekbaar te maken, met name omdat je direct met een concrete situatie naar voren kan komen. Dat maakt het voor hem/haar ook inzichtelijker en daardoor beter te begrijpen. Duim dat er iets positiefs uit voort komt!

Idd voer (en andere spullen jatten) vind ik not done. Ik snap het ook niet. Zo duur is een zak voer nou ook weer niet (12.75 voor 25 kilo is deze) en de moeite om 1 keer een zak te halen lijkt mij minder dan elke keer moeilijk doen om niet gesnapt te worden. Maar goed, er zitten nu sloten op (jammer maar helaas) en de sleutels van onze kastjes zijn nagemaakt zodat mijn vader (en zijn vrouw) en ik ieder een setje hebben en de bos dus niet op stal achter hoeft te blijven. Daarmee zit vrijwel alles (behalve Lis d'r winterdekens) achter slot en grendel.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:05

Wat goed Wen! Dat is echt netjes hoor, die tijd :j

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:13

Ja, super he? Ben er echt wel trots op hoor, zeker omdat ik eigenlijk net niet helemaal lekker liep. Heb zaterdag een blaar onder mijn voet opgelopen en die werd weer ff wat gevoelig. Maar toch weer een supermooie tijd!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:57

@Jee WenK, weer een succes! :j Wat goed zeg!
@Tara, de storm gaat over de overstromingen in Zeeland. Het gaat over een meisje die ongehuwd een zoontje heeft gekregen en zij raakt haar zoontje kwijt tijdens de overstroming. Haar moeder en zus komen te overlijden. De film gaat over de zoektocht naar haar zoontje, het is een mooie film. En tja, Barry Atsma speelt mee <3 Was een aangename verrassing. :j
@Nassie, welkom! Ik loop ook in zo'n strakke broek, ik vind dat geflap op benen niet fijn.
@Marjoleintje, fijn dat je buikpijn weg is
@Bom, lastige situatie, maar wat wil jij? Als dit is wat je wil, dan moet de manager een oplossing verzinnen. Ik zou zeker een overleg vragen en wellicht komen jullie tot een oplossing. ;)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:06

Klinkt als een goede film Fan... :j

Oeh, ik ga vanavond lekker lasagne eten... :9 Zin in! En als toetje een kiwi, bedacht me dat ik amper fruit op heb nog vandaag. Tja, lekker uit je ritme he, als je niet werkt...

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:22

Super tijd zeg wenk..dat moet goed voelen..zo ver ben ik nog lang niet.
Kort berichtje met mijn telefoon typt niet echt fijn.
Loop se voor wie nog gaat lopen..ik ga nog even werken.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:05

Zo, ook weer wezen lopen.
Ging goed, gemiddelde snelheid van 7.21 km/u met stukken wandelen ertussen (STR les 10)
Opbouwen gaat goed, de rustperiode heeft me echt goed gedaan. Alleen is mn buikje wel weer dikker geworden.
Naja, flink hardlopen en zwemmen en dan gaat die vast ook wel weer weg!
Vanavond in elk geval gezonde tonijnsalade op bruine broodjes :9

Hoi Nassie, welkom! Ik loop meestal in trainingsbroeken, van de zomer als ik het durf ga ik in een strakke 3/4 lopen.
Jemig Bom, ik kan me voorstellen dat je je nu verschrikkelijk schuldig voelt. Ik zou zeggen: volg je gevoel en bewaak je grenzen!
Wenk, goed bezig! Lekkere tijd en gaaf, zo'n adrenaline kick!
Marjolein, goed dat je je weer beter voelt, hoe gaat het met je vriend?
Fan, van een film genoten :) Verbeteren je ogen al een beetje?

Sak, gefeliciteerd met je verjaardag!!!!
Kijk es, een kadootje van mij: Afbeelding

:+

Esther, wat goed zeg! 6.5 km aan één stuk :) ?

ARABESK! MELD U! Hoe gaat het met lopen???

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:07

Goede dag!
@Saskia, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Dat je geen slagroom lust, ik wou dat ik het niet luste haha
@Wenk: Dat is zeker een mooie tijd. Ik hoop dat ik dat in de toekomst ook vol kan gaan houden
@Nassie, welkom hier. Ik ben ook net begonnen. Wist trouwens niet dat er een trainingsschema was with the stars. Leuk?

Nou vanmiddag gereden, heerlijk. Alleen madam had peper in de kont, wat een thempo had ze er in zitten. Ook heeft mijn nieuwe? bijrijder er op gezeten. Zo voor de eerste keer in lange tijd vondt ik het heel goed gaan. Ze vond het erg leuk. Ik hoop dat ze dat ook blijft doen.

Volgens mijn schema hoef ik morgen pas weer te lopen maar heb nu eingelijk wel zin om een blokje om te gaan. Anders morgen ochtend

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:09

Hoe meten jullie jullie gemiddelde snelheid uit eingelijk? En hoe weten jullie hoeveel km het stuk is wat je gelopen hebt?
Ik loop altijd maar gewoon wat.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:15

_Tara_ schreef:
Esther, ze lopen superlekker! Merkte ook meteen dat m'n oude hardloopschoenen dus echt wel op zijn.

Een huisgenootje van me is "aan de lijn". Hartstikke slank figuur heeft ze, maar goed. Daarnaast beweegt ze totaal niet, gaat altijd met de bus, sport niet. Lijkt mij dat dat stap 1 is als je wilt afvallen, sporten, in ieder geval bewegen.
Fijn dat ze zo goed lopen. Hoe lang heb je op je oude hardloopschoenen gelopen? Ik heb mijn schoenen nu bijna een jaar denk ik maar ik vraag me af wanneer ik ze moet vervangen. Ze lopen nog wel steeds goed maar misschien dat de demping wel minder wordt?
En dat klopt inderdaad echt niet. Afvallen is zowel minder snoepen als meer bewegen. Beweging is sowieso al goed ook al wil je niet afvallen. Aangezien ze al een slank figuur heeft kan ze beter gewoon blijven eten wat ze al eet en gaan sporten/bewegen.

Wenk: Goedzo!! Toppie!! Nette tijd hoor.

Puchje: ja inderdaad aan één stuk. Maar heb wel een hele tijd er over gedaan om dat te kunnen hoor ;) Loop nu inmiddels ongeveer anderhalf jaar hard en het langste wat ik achter elkaar heb gelopen is 9 km. Maar kan denk ik wel langer maar daar heb ik nooit zin in :P

Mias: ik heb al mijn hardlooprondjes een keer opgemeten met de kmteller op mijn fiets door de rondjes gewoon te fietsen. Verder kun je op www.afstandmeten.nl precies uitmeten hoe lang je rondje is.
En af en toe (vooral vlak voor een wedstrijd) dan doe ik een stopwatchhorloge om mijn pols en dan hou ik de tijd bij hoe lang ik over een bepaalde afstand doe. Zo bereken ik dan hoeveel km/h ik loop :)

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:20

oke, bedankt voor je uitleg Pebblesther ik ga gelijk op die site kijken

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:22

Mias, welkom!

Ik loop met mijn HTC telefoon, met daarop MP3 met Evy (StR), een GPS tracker die alles doorstuurt naar Google en dus ook grafiekjes maakt en een caloriemeter die tevens ook GPS is en zegt om de 30 seconden hoe hard ik loop en hoeveel kilometers ik heb gelopen. Zo kan ik mooi controleren of ik niet te hard loop en waar nodig mijn tempo aanpassen. Het is erg motiverend!

Dit krijg ik dan te zien aan het eind:
Citaat:
Total Distance: 3,66 km (2,3 mi)
Total Time: 31:48
Moving Time: 30:24
Average Speed: 6,90 km/h (4,3 mi/h)
Average Moving Speed: 7,21 km/h (4,5 mi/h)
Max Speed: 14,76 km/h (9,2 mi/h)

Recorded: di jan. 18 17:05:35 GMT+01:00 2011
Activity type: running

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:27

Nou heb even bekeken. Het rondje wat ik altijd ren is ongeveer 4 km.

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:28

Dat is ook erg handig Puchje!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:09

Ik loop met mijn Nike+ Sensor, die laat alles keurig zien :D

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:30

Meiden, thanks voor de tips :j Wat ik wil? Het liefst 1 team ondersteunen zodat ik ook de diepte in kan gaan, inhoudelijk lekker overal bij betrokken ben en alle ins en outs weet.

Of dat ook realistisch is? Heb er een hard hoofd in, dat zou betekenen dat ik vrijgemaakt word voor dat ene team, de andere 2 teams moeten worden opgevangen door een ander, echter, daar is geen budget voor. Ik ga zo een memo schrijven naar mijn projectleider, tevens verantwoordelijk voor het projectbudget en alles op een rijtje zetten.

Hoop dat ik dan deze week of begin volgende week een antwoord van haar heb, zodat ik het donderdag kan meenemen in mijn POP (is met iemand anders die boven de projectleider staat).

Ik had gelukkig vanmiddag een gesprek met mijn "job coach". Die was erg blij dat ik nu hier tegenaan loop, dit is namelijk mijn valkuil/uitdaging, ik ga in het begin mee met de flow in mijn enthousiasme, trek veel werk naar me toe en op den duur wordt de workload te veel, krijg ik het idee dat ik op een voortdenderende trein zit zonder remmen en voor ik het weet, zie ik door de bomen het bos niet meer, is alles te veel, komt er niets meer uit mijn handen en zit ik te janken omdat ik me overal schuldig over voel, het idee heb dat ik gefaald heb, mezelf verwijt nergens goed voor te zijn etc. Dus we zijn er nu op tijd bij :D Altijd verhelderend zo'n gesprek.

Wen, als je je dekens niet meer gebruikt, zou ik ze laten reinigen en thuis bewaren, bij ons was er ook iemand die dekens "mee nam" of ongevraagd gebruikte. Goede tijd trouwens *\o/* En probeer een beetje je dagritme te houden ipv om te draaien.

Ik loop met mijn SE X10 Mini Pro en cardio trainer, ook handig, gps aan.

Leuk autootje Puch voor Sas, ik ben volgende maand jarig :o

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:55

Zo mail naar de budgethouder en tevens projectleider is verstuurd. Ben benieuwd :j
Ik kwam op wenselijk aantal uren: 56
Ik werk er 24.

Wen, mochten ze nog iemand nodig hebben? Misschien wat voor jou? Kunnen we gesjellie de hele dag over paarden praten :+ De Penny-meisjes :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:12

:wave:

Ben niet meer aan lopen toegekomen, moesten het namelijk echt even over het huis hebbem wat we bekeken hebben vanmiddag. Super mooi huis, helemaal af maar is niet het juiste plekje :n Dus we gaan geen bod uitbrengen, huis staat erg scherp in de markt en morgen en donderdag komen er weer mensen kijken, dus eigenlijk moesten we wel bieden als we iets zouden willen. Maar we doen het niet doen. Zaterdagmorgen komen er waarschijnlijk wel mensen naar ons huis kijken :j Dat is ook spannend :j

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:26

Inderdaad spannend Sak!
Heb je een leuke verjaardag gehad verder?

Jeetje Bom, dat zijn wel iets te veel uren, pasjt nie hè :+ ?
Dat gesprek met die jobcoach is goed geweest zo te horen.
Aan jou dus de taak om te herkennen wat je in een verder stadium aan kan en wat je moet laten schieten.
Lastig, wel leerzaam :)

Ik duik mn nest in, morgen gewapend met ductape, behangrollen en een hamer naar school ~~}>

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:34

Sak, spannend allemaal, ook erg leuk. Hoop dat je huisje snel verkocht is, scheelt weer stress.
Puch, misschien ook handboeien, zwaailicht en fluitje? Die van mij krijg je niet, heb ze morgen zelf nodig :+

Ja, klein beetje capaciteits probleem.... Ach... Kan ook alleen verslagen, actielijsten en agenda's doen voor alle teams, dan red ik t wel in 24 uur maar ik vind t niet leuk en zij doen dan werk wat door een goedkoper iemand veel efficienter gedaan kan worden ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:42

Oh trouwens ik heb nog een super mooie ketting van Arjan gekregen :j

Bom lastig is het allemaal he, ik loop er ook wel een beetje tegen aan hoor...... Weet ook nog niet helemaal goed wat ik er aan moet doen. Volgende week hebik een planningsgesprek met mijn baas en dan wil ik het er eens met hem overhebben :j Hij wil dan van mij weten wat mijn doel is voor dit jaar en wat ik in november 2011 bereikt wil hebben..........

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 08:50

Ha Sas da's een mooi kado! Ik zeg altijd maar: het hoeft niet groot te zijn, als het maar duur is :+

Zo'n gesprek heb ik volgende week ook. Persoonlijk Ontwikkelings Plan (POP) welke cursussen of opleidingen je wilt doen. En Persoonlijk Werk Contract (PWC) wat je qua werk dit jaar allemaal gaat doen. POP vind ik niet zo moeilijk, PWC wel.