Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: [Centraal] Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:14

Mag je scarban dan gebruiken?

Ik heb 2 geirriteerde wondjes aan mn linkerkant, komt door uiteinde hechtpleister. Deed ff flink pijn maar nu gaat wel beter. Stomme gevoelige huid :Y) beetje zalf en gaasje erover en weer fijn.
Verder alles goed en mooi. :j dus hopelijk blijft het zo.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:01

Ja hoort inderdaad ook bij het weer. En dat genezen duurt echt lang hoor, er hoort nogsteeds een flinke portie GEDULD bij ;-) Maar kan begrijpen dat je de Scarban even hebt gelaten voor wat het is. Ik zou wel eerst weer de Scarban opbouwen, naar je controleconsult gaan en daarna eens gaan kijken of beugelBH's weer kunnen. Ik heb daar ook heel lang mee gewacht omdat het gewoon niet fijn zat. Laat je ook goed helpen in lingeriezaken, zij hebben er ook wel verstand van welke pasvorm je nodig hebt met je nieuwe borsten :)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 23:02

ik draag al weer een week of 3 beugelbhs zonder problemen maar nu ineens jeukt het sinds gister heel erg maar dat komt omdat de littekens wat geirriteerd zijn en rood en daarom bultjes; waarschijnlijk combi vd hitte v maandag en daarbij de scarban. de beugelbh zorgt dan v extra irritatie maar is niet de oorzaak waarschijnlijk

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 23:08

Ik ben nu 6 en een halve week verder, maar durf nog geen sport bh uit te doen voor bijvoorbeeld snachts
hoelang duurde het bij jullie

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 08:38

Joyce, dat vroeg ik me ook af. Volgens de brochure hoef ik de sport bh alleen de eerste drie weken dag en nacht te dragen. Daarna alleen nog overdag. Maar ik zou het ook nog niet aandurven om de bh 's nachts uit te laten.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:02

ik heb de bh pas na 8 weken snachts afgelaten en pas sinds 2 weken een beugelbh aan(ben 11 maart geopereerd)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 12:15

idd silvia, ik waag me ook nmog niet zonder bh 's nachts

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:47

Net zoiets als dat ze zeggen dat gaasjes niet meer nodig zijn over de littekens. Ik vind het geen prettig idee dat mijn bh direct over de hechtingen schuurt. Daarnaast kun je direct aan de gaasjes zien of er ergens een wondje is ontstaan. En op een zwarte bh zie je dat nou eenmaal moeilijker. Dus toch nog maar weer een lading gaasjes gehaald...

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:51

Toch wel handig om zo van de ervaringsdeskundigen te lezen hoe het gaat :P
Krijg ik ook een idee wat me tzt te wachten staat!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:19

Kadanzlover schreef:
Toch wel handig om zo van de ervaringsdeskundigen te lezen hoe het gaat :P
Krijg ik ook een idee wat me tzt te wachten staat!

Da's mooi! ;)
Normaal zet ik niet zo snel prive dingen op internet maar ik vind het ook prettig en leuk om ervaringen te delen. Zelf vond ik het ook fijn om te lezen wat me ongeveer te wachten stond.
Ook al is de beleving en herstel voor iedereen verschillend.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:30

Silvia, dat is zeker zo! Maar zo kan ik inderdaad een beetje kijken hoe jullie met bepaalde dingen omgaan enz. Kan dan altijd bij mezelf kijken wat mij het beste helpt :j
Vind het daarom ook heel fijn dat iedereen hier er zo open over is!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:06

ik heb zelfs met joyce_eddy fotos uitgewisseld via mail van resultaat ; iets wat alleen enkele vriendinnen hebben gezien maar omdat iedereen hier in hetzelfde schuitje zit ben je toch wat opener tegenover elkaar en wat minder schaamtegevoel

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:26

Ik heb ook wel voor fto's (met bh aan wel) en straks ook na foto. Dus als iemand die wil mag best pben maar daar's natuurlijk niet zo veel aan te zien maar vond vooor mezelf wel fijn.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 09:47

Als ik je een tip mag geven: maak voor jezelf ook foto's zonder BH. Heel confronterend, maar weel echt heel realistich. Als ik daar nu naar terug kijk, foeifoei :n

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:02

amaryllis, dat hebben wij ook gedaan.
echt indrukwekkend hoe het verschilt van elkaar.
tamaramt, Ik ben wel weer benieuwd naar update foto,s eigenlijk...

bij mij is alles rustig en het rode is eigenlijk behoorlijk weg.
ik smeer nu beauty oil van de kruitvat eigen merk speciaal voor littekens, 2 x daags en het bevalt erg goed

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:05

Amaryllis schreef:
Als ik je een tip mag geven: maak voor jezelf ook foto's zonder BH. Heel confronterend, maar weel echt heel realistich. Als ik daar nu naar terug kijk, foeifoei :n

Heb ik na lang aarzelen ook gedaan. Weggooien kan altijd nog. ;)
En toen realiseerde ik me pas echt goed dat een operatie geen overbodige luxe was.

Oja, als er vrouwen zijn (vaak met cup B :+ ) die heel verwonderd roepen dat ze nooit hadden gezien dat ik van die grote borsten had , dat douw ik ze gewoon een BH van mij in de hand. Ze schrikken dan echt. :o

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:38

joyce_eddy schreef:
amaryllis, dat hebben wij ook gedaan.
echt indrukwekkend hoe het verschilt van elkaar.
tamaramt, Ik ben wel weer benieuwd naar update foto,s eigenlijk...

bij mij is alles rustig en het rode is eigenlijk behoorlijk weg.
ik smeer nu beauty oil van de kruitvat eigen merk speciaal voor littekens, 2 x daags en het bevalt erg goed

heb nu nog gene nieuwe fotos maar ik vind ze niet anders nu dan 4 weken geleden; sterker nog; ik vind dat de littekens nog erg lelijk en rood en dik zijn terwijl ik al enkele weken scarban gebruik

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 18:41

Amaryllis schreef:

Kan nu toch niet meer en weet dondersgoed hoe het eruit zat, en de pc heeft nog wel foto's, maar hoef ze niet te zien. :Y)

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:51

bij mij hebben ze na eerste gesprek bij de PC foto's gemaakt.. 5 om precies te zijn.. Vond het vreselijk :P

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 22:10

Tamaramt, waren de littekens van het begin af aan al dik en rood of is dat pas later op komen zetten?
Echt balen voor je!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:05

van begin af aan;tenminste; alleen de littekens onder mijn borst en rond de tepel; het word nu wel al op sommige plekken minder; maar vooral daar waar de open wond heeft gezeten zit een grote dikke rode verharding

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 01:26

Tamaramt, ik hoop echt dat je littekens minder worden of dat ze er iets aan kunnen doen!
Ik heb een horizontaal litteken op mijn borst staan van een OK in 2008. Deze is ook dik en rood, als ik meer in de zon lig dan wordtie minder zichtbaar. Maar mooi zal hij nooit zijn. Volgens de chirurg ook door het gewicht dat er aan trekt.. maarja, het is helaas niet anders. Hoop dat de littekens van de BVK mooier worden.

Ben trouwens vandaag gebeld door de poli voor een afspraak voor de OK, maar was net te laat met opnemen en toen ik terugbelde was de secretaresse druk. Dus nog niks afgesproken. Wordt waarschijnlijk eind oktober/ begin november. Wel spannend hoor!!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:02

Kreeg net een rekening van twee preoperatieve consulten en isobetadine zeep van het ziekenhuis 57 cent :') Plakt er dan nog een postzegel van 1 euro op hahah

Kadanzlover gaan ze dat litteken niet wegnemen bij je bvk?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:10

lesilla schreef:
Kreeg net een rekening van twee preoperatieve consulten en isobetadine zeep van het ziekenhuis 57 cent :') Plakt er dan nog een postzegel van 1 euro op hahah

Kadanzlover gaan ze dat litteken niet wegnemen bij je bvk?

Zo hé, die zijn slim bezig in het zkh....

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 16:17

Lesilla, hahaha op de bezuinigingen! :P

Ik heb het inderdaad bij het eerste gesprek gevraagd. Toen zei de PC dat het alleen mogelijk was door weefsel er naartoe te transplanteren. Maargoed hij is nog niet van me af. Ik ben dan toch onder zijl, dus waarom niet het litteken aanpakken? :P