Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MamboBeach schreef:Ach voltigeur, misschien zijn er wel mensen die daar mee te maken hebben gehad. Daarnaast, zwanger zijn is geen ziekte idd. En natuurlijk kun je een heel vervelende zwangerschap hebben maargoed, dat weet je dat dat kan gebeuren als je zwanger wordt. Mijn man is ook kapot als hij thuis komt en wij doen ook wel dingen samen maar schoonmaken en dergelijke dingen doe ik gewoon zelf en heb ik ook zelf gedaan. Ik bedoel, je kunt ook gewoon bij jezelf denken dat je niet zo moet zeuren en ervoor moet gaan. Ook vind ik dat je het kind niet als troef in moet zetten en ik vind toch dat dat gebeurt.

pmarena schreef:WAT een zeikerds in dit topic zeg , pffffffft ik vind dat je nog heel erg netjes blijft.
Je bent duidelijk en recht voor zijn raap , ik kan dat wel waarderen , heb dat ook , en mensen leggen dat soms wel verkeerd uit.
Dat is jammer. Maar ik vind dat je het nog heel netjes , rustig em overdacht brengt allemaal , terwijl al die lompe horken je
hartstikke duidelijke verhaal helemaal verdraaien en je dingen voor de voeten gaan gooien die nergens op slaan
Je zegt heel duidelijk keer op keer dat je die kleine meid en vader niet uit elkaar zult houden , en dat je geen haat zal zaaien enzo.
En dan krijg je reacties waarin je kwlijk wordt genomen dat je het wilt uitvechten over de rug van je kind
Je neemt je verantwoordelijkheid hartstikke goed door voor de zwangerschap alles goed te bespreken , en dingen die je kind kunnen schaden
te vermijden , bent zo te lezen een pittig wijf dat goed voor zichzelf kan zorgen , goed haar best doet , goed doorbikkelt....
en dan wordt er weer gezegd dat je een soort prinsesje bent , hoe KOMT men erbij
Als jij hele dagen loopt te kotsen en je reactie daarop is : ik doe het voor een goed doel , oplet dat je niet erover klaagt , nog steeds je normale werk doet.... dat is hartstikke goed van je. Een BEETJE vent zegt dan : meissie ga jij maar even zitten , ik help wel. Omdat die als een goede huisvader wil zorgen voor vrouw en kind.
Ook al horen we het verhaal van 1 kant , het is natuurlijk idioot gedrag als een vader niet even samen die gasflessen wil regelen. Wat is dat nu voor moeite voor je vrouw en kind ? Dan zeg je toch niet : ga maar zelf slepen ermee / ga maar op de fiets / dan maar geen gas waardoor je zwangere vrouw kan kiezen :
- het zelf doen (zie je het voor je met zo'n buik ??) met alle mogelijke schade van dien
- iemand anders het laten doen (wat ben je dan voor een vent...hij is toch de vent in huis , en de vader !)
- zonder gas blijven , dus geen warm water , niet kunnen koken.... daar word je blij van , en al helemaal als je met zo'n buik loopt !
Al met al geef je je vrouw dan allerlei extra stress , lekker voor de moeder van je kind zeg. Wat een hork.
En dan gaat het verdorie om een vrouw die normaal een hele zelfstandige bikkel is , die nu al maanden de pech heeft van een zware zwangerschap ,
en die verdorie al eens opgenomen is geweest omdat ze dachten dat het kindje niet meer leefde ! Dan ben je toch extra zorgzaam ??
En veel mensen hier in het topic reageren al net zo belachelijk , gaan vanalles lopen verdraaien en LEZEN gewoon niet waardoor ze rare conclusies gaan trekken.
En de TS is toch echt hartstikke duidelijk , volwassen en respectvol reageren hoor , zeker vergeleken met de verwijten die ze allemaal toegeworpen krijgt van slechte lezers....
Blijkbaar gaat het hier hetzelfde als met die kerel , het probleem is hetzelfde.
TS is hartstikke duidelijk , houdt zich volgens mij erg in en verwoord de dingen nog wat zachter en subtieler dan anders , en krijgt geen begrip maar juist gezeur
Blijkbaar ligt het dan toch op 1 of andere manier aan haar manier van communiceren , maar ik zie echt niet hoe ze duidelijker kan zijn....ze verwoordt het allemaal prima en heel volwassen , doordacht en met de juiste normen en waarden , iets anders kan ik er ècht niet van maken.
En ik ben iemand die normaal meestal wel de rollen omdraait qua schuldvraag als iemand zit te zeuren over een partner
Zo zie je maar weer...

pmarena schreef:WAT een zeikerds in dit topic zeg , pffffffft ik vind dat je nog heel erg netjes blijft.
Je bent duidelijk en recht voor zijn raap , ik kan dat wel waarderen , heb dat ook , en mensen leggen dat soms wel verkeerd uit.
Dat is jammer. Maar ik vind dat je het nog heel netjes , rustig em overdacht brengt allemaal , terwijl al die lompe horken je
hartstikke duidelijke verhaal helemaal verdraaien en je dingen voor de voeten gaan gooien die nergens op slaan
Je zegt heel duidelijk keer op keer dat je die kleine meid en vader niet uit elkaar zult houden , en dat je geen haat zal zaaien enzo.
En dan krijg je reacties waarin je kwlijk wordt genomen dat je het wilt uitvechten over de rug van je kind
Je neemt je verantwoordelijkheid hartstikke goed door voor de zwangerschap alles goed te bespreken , en dingen die je kind kunnen schaden
te vermijden , bent zo te lezen een pittig wijf dat goed voor zichzelf kan zorgen , goed haar best doet , goed doorbikkelt....
en dan wordt er weer gezegd dat je een soort prinsesje bent , hoe KOMT men erbij
Als jij hele dagen loopt te kotsen en je reactie daarop is : ik doe het voor een goed doel , oplet dat je niet erover klaagt , nog steeds je normale werk doet.... dat is hartstikke goed van je. Een BEETJE vent zegt dan : meissie ga jij maar even zitten , ik help wel. Omdat die als een goede huisvader wil zorgen voor vrouw en kind.
Ook al horen we het verhaal van 1 kant , het is natuurlijk idioot gedrag als een vader niet even samen die gasflessen wil regelen. Wat is dat nu voor moeite voor je vrouw en kind ? Dan zeg je toch niet : ga maar zelf slepen ermee / ga maar op de fiets / dan maar geen gas waardoor je zwangere vrouw kan kiezen :
- het zelf doen (zie je het voor je met zo'n buik ??) met alle mogelijke schade van dien
- iemand anders het laten doen (wat ben je dan voor een vent...hij is toch de vent in huis , en de vader !)
- zonder gas blijven , dus geen warm water , niet kunnen koken.... daar word je blij van , en al helemaal als je met zo'n buik loopt !
Al met al geef je je vrouw dan allerlei extra stress , lekker voor de moeder van je kind zeg. Wat een hork.
En dan gaat het verdorie om een vrouw die normaal een hele zelfstandige bikkel is , die nu al maanden de pech heeft van een zware zwangerschap ,
en die verdorie al eens opgenomen is geweest omdat ze dachten dat het kindje niet meer leefde ! Dan ben je toch extra zorgzaam ??
En veel mensen hier in het topic reageren al net zo belachelijk , gaan vanalles lopen verdraaien en LEZEN gewoon niet waardoor ze rare conclusies gaan trekken.
En de TS is toch echt hartstikke duidelijk , volwassen en respectvol reageren hoor , zeker vergeleken met de verwijten die ze allemaal toegeworpen krijgt van slechte lezers....
Blijkbaar gaat het hier hetzelfde als met die kerel , het probleem is hetzelfde.
TS is hartstikke duidelijk , houdt zich volgens mij erg in en verwoord de dingen nog wat zachter en subtieler dan anders , en krijgt geen begrip maar juist gezeur
Blijkbaar ligt het dan toch op 1 of andere manier aan haar manier van communiceren , maar ik zie echt niet hoe ze duidelijker kan zijn....ze verwoordt het allemaal prima en heel volwassen , doordacht en met de juiste normen en waarden , iets anders kan ik er ècht niet van maken.
En ik ben iemand die normaal meestal wel de rollen omdraait qua schuldvraag als iemand zit te zeuren over een partner

pmarena schreef:Zo , ik hoop dat deze verdedigingslinie dan een beetje nut heeft voor dit topic !
Wàt een gezwam zeg , ben benieuwd wat men nu weer gaat bedenken om de TS in het verdomhokje te proppen
pmarena schreef:MamboBeach schreef:Ach voltigeur, misschien zijn er wel mensen die daar mee te maken hebben gehad. Daarnaast, zwanger zijn is geen ziekte idd. En natuurlijk kun je een heel vervelende zwangerschap hebben maargoed, dat weet je dat dat kan gebeuren als je zwanger wordt. Mijn man is ook kapot als hij thuis komt en wij doen ook wel dingen samen maar schoonmaken en dergelijke dingen doe ik gewoon zelf en heb ik ook zelf gedaan. Ik bedoel, je kunt ook gewoon bij jezelf denken dat je niet zo moet zeuren en ervoor moet gaan. Ook vind ik dat je het kind niet als troef in moet zetten en ik vind toch dat dat gebeurt.
Zo denkt de TS er toch precies hetzelfde over , als je haar reacties goed leest
Ze heeft constant boven die pot hangen kotsen , en haar reactie was ook : het is voor een goed doel , ik heb er zelf voor gekozen.
En ze doet ook alles zelf , vindt dat ze niet moet zeuren..... dus dat is precies dezelfde insteek.
Als zij hangt te kotsen en die kerel vraagt op dat moment of ze niet eens aan het eten zou beginnen , is zij nog aan het klagen , moet niet gekker worden.
Het is erg flauw dat er nu wordt gedaan of ze een klagend prinsesje is dat te lui en aanstellerig is om gewoon even door te bikkelen , over de rug van haar kind haar zin wil krijgen , enz. terwijl ze nu juist zelf ook een pesthekel aan die dingen heeft en dat absoluut wil voorkomen !
pmarena schreef:Zo , ik hoop dat deze verdedigingslinie dan een beetje nut heeft voor dit topic !
Wàt een gezwam zeg , ben benieuwd wat men nu weer gaat bedenken om de TS in het verdomhokje te proppen
Voltigeur schreef:En ook ik ben tevreden dat ik zie dat er ook mensen zijn die gewoon wat medeleven kunnen hebben met iemand.
Je hoeft TS heus niet de hele tijd gelijk te geven in alles wat zij zegt (dat vrààgt zij trouwens ook nergens), maar gewoon een beetje medeleven... Is dat nou echt zo veel gevraagd?
Er is een wezenlijk verschil tussen niet 100% dezelfde mening hebben (of kritisch bekijken) en alles wat iemand zegt in twijfel te gaan trekken of vlakaf zeggen dat het niet juist is wat ze beweert.
Iemand die tot voor kort een lastige, vermoeiende, misselijk makende zwangerschap had (nu gelukkig iets beter), op weinig medeleven van haar vriendje kon rekenen (die haar dan ook nog 's vrolijk kwam vertellen dat ie een ander een pak leuker vindt) en nu ook nog eens alleenstaande toekomstige mama wordt, kan dergelijke kritiek en aanvallen echt wel missen als kiespijn.
En ondertussen lekker zielig doen... MamboBeach schreef:Voltigeur schreef:En ook ik ben tevreden dat ik zie dat er ook mensen zijn die gewoon wat medeleven kunnen hebben met iemand.
Je hoeft TS heus niet de hele tijd gelijk te geven in alles wat zij zegt (dat vrààgt zij trouwens ook nergens), maar gewoon een beetje medeleven... Is dat nou echt zo veel gevraagd?
Er is een wezenlijk verschil tussen niet 100% dezelfde mening hebben (of kritisch bekijken) en alles wat iemand zegt in twijfel te gaan trekken of vlakaf zeggen dat het niet juist is wat ze beweert.
Iemand die tot voor kort een lastige, vermoeiende, misselijk makende zwangerschap had (nu gelukkig iets beter), op weinig medeleven van haar vriendje kon rekenen (die haar dan ook nog 's vrolijk kwam vertellen dat ie een ander een pak leuker vindt) en nu ook nog eens alleenstaande toekomstige mama wordt, kan dergelijke kritiek en aanvallen echt wel missen als kiespijn.
Nee joh, lekker meehobbelen zoals de vele vrouwen die het kind als troef inzetten!En ondertussen lekker zielig doen...
MamboBeach schreef:Misselijkheid hoort erbij hoor!
Je stelt de zaken nu heel anders. Ga even lezen!
purkje schreef:MamboBeach schreef:
Nee joh, lekker meehobbelen zoals de vele vrouwen die het kind als troef inzetten!En ondertussen lekker zielig doen...
MB vind je het nu echt nodig om zo door te draven.
Tuurlijk mag iedereen zijn mening geven maar je kunt ook overdrijven zeg.
Je hebt je zegje nu wel duidelijk gemaakt hoor
pmarena schreef:MamboBeach schreef:Misselijkheid hoort erbij hoor!
Je stelt de zaken nu heel anders. Ga even lezen!
Je bent echt zelf degene die het verhaal van de TS helemaal verdraait![]()
Zij zegt zelf net zo hard dat misselijkheid erbij hoort , dat ze het er allemaal voor over heeft en er ook niet over klaagt.
Dus wat zit je nu te miepen eigenlijk
Ik zit vanaf begin af aan in het topic en leef helemaal mee.Voltigeur schreef:purkje schreef:
MB vind je het nu echt nodig om zo door te draven.
Tuurlijk mag iedereen zijn mening geven maar je kunt ook overdrijven zeg.
Je hebt je zegje nu wel duidelijk gemaakt hoor
Daar denk ik net zo over.
Bij sommigen lijkt het eerder op een persoonlijke hetze tegen TS, als een eigen mening hebben.
En een eigen mening hebben is goed, maar velen lijken niet te beseffen dat het luisteren naar en het openstaan voor andere meningen ook een criciaal onderdeel is van een discussie...

Cayenne schreef:Mijn mening is niet veranderd. TS springt van de hak op de tak en laat duidelijk merken dat ze nog steeds boos is op haar ex. Daar is niets mis mee, maar je kind er middenin plaatsen is gewoon voor niemand goed, en daar gaat het mij om
_San87_ schreef:Cayenne schreef:Mijn mening is niet veranderd. TS springt van de hak op de tak en laat duidelijk merken dat ze nog steeds boos is op haar ex. Daar is niets mis mee, maar je kind er middenin plaatsen is gewoon voor niemand goed, en daar gaat het mij om
Zolang dat kind nog in TS haar lichaam zit, is er niks om je druk over te maken.

pmarena schreef:MB : Zie het maar lekker zoals je het zien wilt hoor , ik kom je volgens mij wel vaker tegen als iemand die aan elk verhaal een heel aparte eigen draai geeft , de ervaring leert dat wij het toch niet eens gaan worden
Ik vind het jammer voor de TS dat ze op deze manier benadert wordt , eindelijk iemand die met fatsoen en verstand dingen aan probeert te pakken , en dan krijgt ze nog de wind van voren.
Goed , ik heb gezegd wat ik er van vindt , nu moet ik echt weer aan de arbeid , hopelijk heeft de TS er wat aan gehad want daar ging het me om
Succes verder hoor TS !
Ik kan ook volledig begrijpen dat je nu ook nog niet lekker op je gemakje op je luie gat uit gaat zitten buiken , ik zou ook eerst alles zoveel mogelijk geregeld willen hebben voor die kleine , voordat ze er is.
Het is jammer als je daar wat stress van hebt , maar waarschijnlijk kun je toch niet echt ontspannen zolang dit allemaal nog aan je knaagt omdat het niet goed geregeld is.
En je kunt het beter nu doen , dan straks als die kleine er is.
Eerst dit maar netjes afwerken en dan straks hopelijk zonder al teveel gezeur kunnen genieten van je kraamtijd , en je aandacht besteden aan het meiske zelf , in plaats van al die rompslomp er omheen !
Lekker vaag!
Ik vat het maar heel positief op. Ik ben geen meeluller in ieder geval. 

pmarena schreef:Als er iemand geen meelüller is dan ben ik het wel , daarom ga ik ook tegen dat gezeur hier in van mensen die er een totaal ander verhaal van maken
Dat zie ik bij jou dus ook , je verdraait de boel gewoon
Maargoed , dat vind jij dus ook van mij , en daarom gaan we het gewoon niet eens worden , dat is dan maar zo
Verklaar je nader, haal er wat topics bij want ik begrijp je niet.