Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:15

Cookies schreef:
Ik kon met de colposcopie ook meekijken op het scherm.

Ik heb dat ook gedaan en dat vond ik best wel fijn, omdat je dan ziet wat de dokter doet :)

Ik heb pap 3 B maar ik heb zo'n verschrikkelijke last van me rug, laag onderin zit het! En me borsten doen ook mega veel pijn, en rechts schuin onder me navel doet het ook zo'n pijn!!! Lijkt bijna wel een koliek aanval ( zwanger ben ik niet, ben pas ongesteld geweest)
Maar zijn er meer van jullie met deze klachten?!

Miran88

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:21

Ik heb ook pijn onderin mijn buik. Niet specifiek een kant.
Verder nog steeds bloedverlies van de biopsie.
En jeuk vreselijke jeuk :( denk dat dat ook meer met de warmte te maken heeft.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:50

Ja het is fijn om te zien wat ze aan het doen zijn. Ik heb nergens last van trouwens.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:46

Vandaag de uitslag gekregen van me biopt, na de colposcopie, ik heb een CIN 3. Omdat ik 27 ben willen ze mijn lichaam de kans geven het zichzelf te laten oplossen, dus over een half jaar terug komen...

Ik ben geschrokken en ben vervolgens gaan zoeken op internet en het enige wat ik zie ik voorstadium van kanker, en weet ik wat allemaal is er toevallig iemand die dit ook heeft, en die mij wat geruster kan stellen ik wil ook nog wel een broertje of zusje voor mijn kleine man maar of dit nu nog wel mogelijk is weet ik niet? Ik ben wat verward en besef het nog niet helemaal geloof ik .

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:51

Oh jeej meid, ik heb geen info voor je,....als je net zo'n dramaqueen bent als ik, moet je stoppen met googlen...Ze zullen je vast geen half jaar hersteltijd geven als ze zouden denken dat je lichaam het niet kon opruimen...Als het je echt niet lekker zit zou ik gewoon vragen of je over 3 mnd mag terug komen? Of toch vragen of ze behandelen? Geen idee, maar als je echt ongerust bent, schroom dan niet om 1, 2, 219832786 keer te bellen. Tis jouw lijf!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 19:53

Ik heb al héél lang pijn rechts onder in me buik,maar alleen als ik op mijn linkerzijde lig.
Het lijkt dan net of er iets gaat hangen zeg maar en dat het zich dan uitrekt.
Verder heb ik geen pijn in de buik.

@SassieSjaak
Mijn H.A. zei dat je niet moet gaan googlen,hij zei dat je dan alleen maar bang word gemaakt.
Op internet maken ze het erger dan het is zei hij.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:00

Thanks meiden.
@colway nee nee een dramaqueen ben ik niet, ik ben de optimist zelve ;) *zegt ze met tranen die rollen over haar wangen, ach het komt zoals het komt! En inderdaad de arts zei dat ze mijn lichaam de kans willen geven om het te laten herstellen!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:43

-O- Nou het half jaar na de pap 3 a is bijna voorbij en moet volgende week een nieuw uitstrijkje laten maken... brrr

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:21

Tiffany schreef:
-O- Nou het half jaar na de pap 3 a is bijna voorbij en moet volgende week een nieuw uitstrijkje laten maken... brrr

Owh meid sterkte! Je zal zien dat het mee zal vallen... ik moet ook over een half jaar terug komen na een pap 3 B / cin 3

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:55

SassieSjaak schreef:
Tiffany schreef:

Owh meid sterkte! Je zal zien dat het mee zal vallen... ik moet ook over een half jaar terug komen na een pap 3 B / cin 3

Ja het uitstrijkje zelf vind ik niet erg maar het wachten op de uitslag is zo rot... Moest jij na die uitslag ook een half jaar wachten en verder niets?

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:12

@ Tiffany

Klopt omdat ze mij nog TE jong vinden ( ben 27 jaar moeder van een zoontje van 19 mnd) en ze denken dat mijn lichaam het wel zelf kan verwerken was het advies van de arts over een half jaar gelijk weer een colposcopie en dan weer wachten.

Ja inderdaad dat wachten dat is zooo verschrikkelijk, want ja haalt je allerlei rare dingen in je hoofd.

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:04

ik werd gister gebeld door de assistente, mn uitstrijkje was niet goed, er zaten onrustige cellen en ik moet over een half jaar terug komen.

maar ik vind een half jaar wel erg lang, vooral omdat ik toch wel klachten heb..dus vandaag toch even voor een gesprek naar de huisarts gegaan en nu kan ik naar de gynacoloog.

ik weet wel dat het niets ernstigs als, anders laten ze je geen half jaar wachten..maar in mn hoofd zit het niet lekker!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:05

linsim26 schreef:
ik werd gister gebeld door de assistente, mn uitstrijkje was niet goed, er zaten onrustige cellen en ik moet over een half jaar terug komen.

maar ik vind een half jaar wel erg lang, vooral omdat ik toch wel klachten heb..dus vandaag toch even voor een gesprek naar de huisarts gegaan en nu kan ik naar de gynacoloog.

ik weet wel dat het niets ernstigs als, anders laten ze je geen half jaar wachten..maar in mn hoofd zit het niet lekker!

Weet je welke uitslag je had?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:07

@linsim26
Ook bij de gyn moet je een half jaar wachten voor een volgend uitstrijkje.
Ik kan pas in aug.weer terug naar de gyn,ik zit in PaP2 en heb ook nog steeds klachten.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:14

gohya schreef:
@linsim26
Ook bij de gyn moet je een half jaar wachten voor een volgend uitstrijkje.
Ik kan pas in aug.weer terug naar de gyn,ik zit in PaP2 en heb ook nog steeds klachten.

Ik heb een pap 3 b en een cin 3 en ook ik moet een half jaar wachten begin november kan ik weer terug komen bij de gyn in het zkh

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:16

Tiffany schreef:
linsim26 schreef:

Weet je welke uitslag je had?

hebben ze niet gezegd, wel moet ik nog wachten op de hp..(?? weet even niet hoe die precies heet sorry) uitslag.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:17

mag ik vragen wat voor klachten jullie hebben?
Ik heb ze namelijk ook nog steeds...

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:19

mijn klachten..bloedverlies na sex, buikpijn en sinds een maandje langere menstruatie.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:20

linsim26 schreef:
mijn klachten..bloedverlies na sex, buikpijn en sinds een maandje langere menstruatie.

Same here. behalve dat bloedverlies dat heb ik ook gewoon tussendoor. -O-

En ik lees net iets over lage rugpijn? Daar loop ik ook al jaren mee, nu bij een manueel omdat me si gewrichten vast blijken te zitten? Maar nadat het na een aantal behandelingen minder was geworden is het gewoon weer terug. Kan het daarmee te maken hebben?
Laatst bijgewerkt door Tiffany op 07-06-12 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:21

linsim26 schreef:

Ik heb een branderig gevoel na de sex, zeker een dag blijft dat gevoel ( net of ik blaasontsteking heb).
slik jij je pil nog? Ik namelijk wel maar ik las dat dat ook niet goed was... maar ja seksen met een condoom vind ik niet zo

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:22

sinds ik me colpo heb gehad heb ik geen bloedverlies meer, maar wel last van lage rugpijn, en zere borsten ...

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:24

SassieSjaak schreef:
linsim26 schreef:

Ik heb een branderig gevoel na de sex, zeker een dag blijft dat gevoel ( net of ik blaasontsteking heb).
slik jij je pil nog? Ik namelijk wel maar ik las dat dat ook niet goed was... maar ja seksen met een condoom vind ik niet zo

jep ook een branderig gevoel en ik kan een dag niet fietsen :o

ik gebruik geen anticonseptie in pilvorm.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:26

zo inderdaad dat fietsen is een HELL mennn en een string aan hebben ook net of me doos kapot is gewoon :o

heb je een ding in je arm zitten dan?

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:00

nee, ik gebruik de persona :D (soort computertje wat je vruchtbare dagen meet)

dat is ong 97% betrouwbaar en dat vind ik prima. ;)

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:05

linsim26 schreef:
nee, ik gebruik de persona :D (soort computertje wat je vruchtbare dagen meet)

dat is ong 97% betrouwbaar en dat vind ik prima. ;)

En werkt het goed? niet toevallig een keer toch zwanger geweest ( mag ook per pb)