Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:00

Ik loop nog steeds in een korte broek, evt met lange mouwen. Mijn 3/4 broek vind ik al snel te warm en als ik dan ga zweten in mn knieholte gaat dat schuren en irriteren. Lange broek heb ik ook liggen voor de winter.
Wat dragen jullie in de winter aan bovenkleding? Ik vind dat altijd moeilijk te bepalen. Heb korte en lange mouwen en een jasje. Wil eigenlijk nog een sporthemd, die aansluit voor als het kouder wordt. Maar ik kleed me snel te warm, maar wil ook niet met klapperende tanden beginnen :P

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:17

BrittKitt schreef:
Ik loop nog steeds in een korte broek, evt met lange mouwen. Mijn 3/4 broek vind ik al snel te warm en als ik dan ga zweten in mn knieholte gaat dat schuren en irriteren. Lange broek heb ik ook liggen voor de winter.
Wat dragen jullie in de winter aan bovenkleding? Ik vind dat altijd moeilijk te bepalen. Heb korte en lange mouwen en een jasje. Wil eigenlijk nog een sporthemd, die aansluit voor als het kouder wordt. Maar ik kleed me snel te warm, maar wil ook niet met klapperende tanden beginnen :P

Ik ben van plan om een goed thermoshirt te kopen. Deze voert zweet snel af en houd je huid droog. Dat lijkt me het meest comfortabel en daarover gewoon een normaal hardloopshirt en eventueel een goed windjack wat ook goed waterafstotend is.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:22

@Brittkitt: volgens mijn schoenmoeder: Thermokleding van de Lidl! Pas nu ze de 60 gepasseerd zijn dragen ze duurdere onderkleding (ook onder broek dus), maar daarvoor altijd die van de Lidl.
Hoop dat er snel een aanbieding komt, want hier op 't platteland waai ik soms flink weg en nu is het nog 'warm' ;-)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:25

Die wilde ik ook net zeggen. Hoor daar heel veel goede verhalen over en die wil ik ook wel :j Hoop ook dat die snel een keer in de aanbieding komen want ik loop ze elk jaar weer mis :+

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:36

Ja idd, want zo'n shirt sluit niet (helemaal) aan waardoor je gewoon tocht op je rug en buik krijgt, lijkt me niet bevorderlijk voor je gezondheid :=

Heb wel een lang thermoshirt van de hema, maar dat lijkt me te warm om mee te lopen en is ook van geweven katoen ofzo. Wil toch liever van dat gladde spul, denk ik?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:37

Goed in de gaten houden... :j Komt elk jaar rond dezelfde tijd weer terug Sakkia... :j

Ik loop zelf in de winter met een t-shirt met redelijk dik vest eroverheen.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:38

BrittKitt schreef:
Ja idd, want zo'n shirt sluit niet (helemaal) aan waardoor je gewoon tocht op je rug en buik krijgt, lijkt me niet bevorderlijk voor je gezondheid :=

Heb wel een lang thermoshirt van de hema, maar dat lijkt me te warm om mee te lopen en is ook van geweven katoen ofzo. Wil toch liever van dat gladde spul, denk ik?

De stay dry (of dry fit) lijn van nike is ook heel fijn materiaal, maar wel behoorlijk duur!

Een goed aansluitend shirt lijkt me ook wel ontzettend belangrijk in de winter.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:39

Ja klopt maar ik weet nooit zo goed wanneer het ook maar weer was :+
Nou ja idd maar evenin de gaten houden en volgens mij zijn er hier een paar die het ook goed in de gaten houden dus dan zie ik het in het topic ook wel :+

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:42

Tja, ik zit er ook niet meer zo dichtbij dat ik het je kan laten weten... :o

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:42

KDS, +:)+ op de fiets naar parijs!

Alle nieuwen, go for it! Hier ook al ruim 6 jaar gestopt met roken, van de ene op de andere dag en ik voel me er alleen maar beter door.

Meetlint nog niet gebruikt, weegschaal ook nog niet. Vergeten vanochtend. Wel sinds een kwartier mijn stappenteller aangezet op mijn foon.

Hier ook nog wat stijf van afgelopen dinsdag, toch een iets te hoog tempo aangehouden vrees ik. Zo even kijken wat ik vandaag mag lopen, ga straks even, moet eerst zo om 11 uur bij de haptotherapeut zijn, dan hardlopen en om 2 uur dochterlief ophalen, die is vandaag op schoolreisje. Erg leuk al die verwachtingsvolle snoetjes zo 's ochtends bij het uitzwaaien :D

Ik heb thermo onderkleding van de AH, was vorig jaar in de aanbieding maar het zit voor geen meter :n Er zit is synthetisch in en dat gaat kriebelen op den duur, helemaal met die leuke eczeemhuid van mij :( De Hema heeft ook thermo ondergoed, schijnt ook lekker te zitten, niet te schuren en zacht aan de huid. Daar maar 'ns kijken binnenkort.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:07

Ik ga vanmiddag nog even naar de lidl denk ik, hoop dat er nog wat over is. Ben tegen half 5 vrij dus dan kan het nog wel even :)

Vanavond volgende les. Nog wel wat last van mijn kuiten, maar ik denk dat ik dat er beter uit kan lopen....

Alle nieuwen: Welkom! :)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:16

De stay dry en dry fit van Nike heb ik 2 weken geleden met 40% korting gekocht bij AktieSport (? die met rode en blauwe letters in het logo). Dan is het wel prima te doen. En 't zit heerlijk. Vraag me alleen af hoe ik daar thermo ondergoed onder wurm, maar dat is van latere zorg.
In Engeland heb je bij veel vliegvelden een Nike outlet. Gelukkig is vriendje daar zeer regelmatig om (in de toekomst) iets mee te nemen.

@Winged: dank! :-)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:18

I_Nicky_I schreef:
Ik heb net 15x1 gelopen.. en nu een beetje zware benen verder ging het redelijk moet ik zeggen.

Dat mag ik vandaag lopen, ga dat zo maar doen :j dan kan ik vanavond lekker op de bank met mijn boek en :9k zitten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:24

Die ga ik vanavond ook doen Bom :j

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:31

Even nieuwsgierig: wat is 15 x 1?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:38

hetbommeke schreef:
I_Nicky_I schreef:
Ik heb net 15x1 gelopen.. en nu een beetje zware benen verder ging het redelijk moet ik zeggen.

Dat mag ik vandaag lopen, ga dat zo maar doen :j dan kan ik vanavond lekker op de bank met mijn boek en :9k zitten

Leest snel over het stukje van boek en :9k heen. Wil ook relaxen, maar geen tijd. Vanaaf uit wrk gauw voer klaarzetten op stal, dan hardlopen, buikspieroefeningen etc doen, eten maken, eten, douchen en dan is het alweer zo'n uur of 9 denk ik....

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:51

Ik ga vanavond weer, nog even kijken hoe ik het ga plannen met rijden en taartje bakken :')
Moet wel rijden want heb zaterdag les en anders heeft ze echt te lang niet gelopen, gister was ze niet te genieten dus ze moet lopen :Y)

Denk voor het eten lopen, na het eten naar stal en dan taartje ergens tussendoor of toch morgen..

Wat doet een haptotherapeut precies?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:55

15 x 1 minuut op tempo lopen en daartussen dribbelen, dat is soms 1 minuut soms 2

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:59

Aha! Nou daar begin ik nog maar niet aan ;-)

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:08

Ik ga zometeen naar de Lidl, morgen naar feest toe dus daarvoor ook even drank en chips inslaan om mee te nemen :P

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:11

oh lekker Bom en Sakkia :) succes!

Ik heb vandaag een rustdagje zaterdag weer lopen, maar lekker aan de studie ben dinsdag met een nieuwe studie begonnen.

Een tijdje terug ben ik in bataviastad geweest daar hebben ze soms best leuke dingen voor minder. Bij Asics, nike of adidas ofzo.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:16

Ik heb ooit met 2 vriendinnen dat start2run mp3 rennen gedaan :P
Wilde dat nu eigenlijk weer doen, alleen blijven de dopjes niet in m'n oren zitten en is m'n mp3 speler inmiddels de pijp uit :(
Morgen weer proberen te rennen, ik ga meestal niet dagen achter elkaar, doe het liever om de dag (vanwege de spierpijn :P)

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:20

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:32

Dankje Nicky :D Ik ga er snel weer 1 aanschaffen en dan ga ik ook zeker kijken voor iets wat wel in mijn oren blijft zitten :P (weet niet of de winkels daar zo blij mee zijn, ik zie me al een testrondje rennen door de zaak := )

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:39

I_Nicky_I schreef:
oh lekker Bom en Sakkia :) succes!

Ik heb vandaag een rustdagje zaterdag weer lopen, maar lekker aan de studie ben dinsdag met een nieuwe studie begonnen.

Een tijdje terug ben ik in bataviastad geweest daar hebben ze soms best leuke dingen voor minder. Bij Asics, nike of adidas ofzo.

Ik woon op 5 minuten lopen van Bataviastad ;) Mijn hardlooprondje gaat ook altijd er omheen. Ga er niet vaak heen, zoals hier eerder werd geconstateerd is mijn portemonniks van uienleer, zodra je 'm open doet, springen de tranen je in je ogen _O- Hij blijft leuk :D

Net terug van 15 x 1 en daartussen mocht ik dus nog 1 min wandelen, gelukkig niet dribbelen, dat komt later bij de opbouw naar 10 km.

ArlandoO, je heb van die in-ear plugjes dingen die zitten in je oor en niet in je oorschelp. Te koop bij action, hema en de duurdere met meer kwaliteit bij dixons, bcc, it's etc.

BK, haptotherapeut leert je voelen wat je lichaam je zegt. Ben namelijk erg van het "doen" en "door-door-door" en weinig van het "NU EVEN NIET" Hierdoor is mijn ademhaling vaak snel en hoog, zijn mijn schouders opgetrokken en zitten vast, kortom teveel stress-stofjes in mijn lichaam dat weer zorgt voor lichamelijke en emotionele probleemjes. Snappie 'm nog ;) ? Ik ben dus bezig om meer rust te vinden tussen de dingen door. Alleen even zitten en niks doen is voor mij heel moeilijk, dat zie ik als verspilde tijd. Zucht := En ik "moet " zoveel van mezelf, ook heeeeeeeel vermoeiend op den duur :j