Haar/haarverf deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:46

Wat is nu ECHTE GOEDE verf.. die LANG blijft zitten op bruin haar ?!? Ik zoek me werkelijk het no no..

En nog een vraagje.. Wanneer je je haar laat blonderen, ontkleuren (bruin haar) Hoelang duurt het dan voordat je oude kleur terug is? Wordt het dan niet oranje?

_JL_

Re: [centraal] Haar/haarverf deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:55

ontkleurd is ontkleurd, je bruine kleur komt dan nooit meer terug...
(behalve als je het laat uitgroeien of opnieuw bruin kleurt natuurlijk)

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 16:42

Ik kom even het topic binnenvallen :o
Jaren verf al me eigen haar me eigen kleur is donkerblond.
De laatste keer dat geverfd had was het zwart. Nu besloot maar eens om het blond te laten verven.
Dus ik naar kapperswinkel daar spullen gekocht maar toen het gisterenavond erin deed had veels te weinig.
Met conclusie: bovenop is blond de rest is oranjeachtig.

NU heb net weer spullen gekocht en alleen het oranje achtige gedeelte gedaan.
Maar zie geen verschil,, iemand hier ideeen of tips ervoor?

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 17:23

Ten eerste, als je er voor de derde keer ontkleuring in gaat doen, gaat het geheid dood... Maar omdat je niet met een oranje kop rond wil lopen, zul je waarschijnlijk wel moeten.
Welk percentage waterstofperoxide heb je gebruikt? Hoe lang heb je het laten zitten?
Op de hoofdhuid word het warmer, vandaar dat het daar wel blonder word. Probeer de volgende keer eerst de lengte in te smeren, dan pas de hoofdhuid en eventueel verwarmen met een fohn op de laagste, lauwe stand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 18:33

Ik wil graag mijn haar bruin laten verven, maar ik heb geen idee welke tint mij goed staat. Iemand misschien een idee? Mijn natuurlijke haarkleur is bruin, maar ik heb het blond laten highlighten. (bleken)

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 19:19

Sica schreef:
Ten eerste, als je er voor de derde keer ontkleuring in gaat doen, gaat het geheid dood... Maar omdat je niet met een oranje kop rond wil lopen, zul je waarschijnlijk wel moeten.
Welk percentage waterstofperoxide heb je gebruikt? Hoe lang heb je het laten zitten?
Op de hoofdhuid word het warmer, vandaar dat het daar wel blonder word. Probeer de volgende keer eerst de lengte in te smeren, dan pas de hoofdhuid en eventueel verwarmen met een fohn op de laagste, lauwe stand.

Me haar voelt aardig dood voor 3x ontkleuren durf op moment niet aan.
Had percentage 12% en heb beide keren 3 kwartier laten zitten.
Je tip zal ik zeker onthouden voor de eerste keer! en de volgende toepassen thnx.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:56

Ohw, dat is wel erg lang voor 12% hoor! Is het nu wel al iets beter geworden van de laatste keer? Zou het in ieder geval even lekker in een masker zetten met een warme handdoek er omheen, dan trekt het beter in het haar. Scheelt allicht iets.
En over een paar weekjes kun je er eventueel een gewone kleuring indoen, zou dan een astint nemen om het oranje er beter uit te halen.

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 23:58

ik zeg gewoon naar de kapsalon toe gaan daar zijn mensen die er verstand van hebben en kunnen zien wat er in moet en hoelang het moet inwerken. Door zelf te prutsen ben je vaak meer geld kwijt dan bij de kapsalon als het mis gaat en vooral met ontkleuren ed.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:02

tegen het oranje kan je zilvershampoo gebruiken, maar als het écht ORANJE oranje is, dan wil je daar natuurlijk niet mee over straat lopen als het geen koninginnedag is, dus dan zou je toch even langs de kapper moeten denk ik.

ik zal dinsdag toch écht voor de eerste keer ooit m'n haar door de kapper moeten laten verven... :O
heb bruine extensions gekocht, wil langzaam via bruin naar mijn eigen, lichtblonde kleur gaan, en aangezien bruin op rood waarschijnlijk veel te donker word, ga ik maar naar de kapper toe.... heb altijd m'n haar zelf gekleurd, van roze tot blauw tot rood, maar naar bruin ga ik laten doen, wil meteen de extensions in kunnen zetten, en niet eerst 2 maanden die dingen her-verven zodat ze eindelijk eens matchen met m'n eigen haar.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 01:06

Tja, wat dat betreft heb ik het geluk dat ik zelf kapster ben en mijn moeder ook. Ben dus al mijn hele leven professioneel gekleurd ;) Moet zeggen dat het bijna nooit mis is gegaan, behalve als ik eigenwijs was en toch blond wou, terwijl ik van mezelf bijna zwart haar heb...

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 02:40

ah dat is wel lekker makkelijk! ik heb het altijd zelf geverfd, en heb echt de hele regenboog gehad inmiddels :+ knippen doe ik ook zelf, en gaat tot nu toe altijd goed. Wil nu terug naar m'n eigen kleur, maar dat hoeft niet in 1 keer, dan zou ik veel moeten bleken en daar heb ik geen zin in :') Dan maar met een plukje extension naar de kapper, en hopen dat ze er DIE kleur van kunnen maken, hoop het wel zeg! :=

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:37

jep ik heb dat geluk ook mijn collega's mogen elke 6 weken aan mij prutsen hihi

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:31

thillie schreef:
ik zeg gewoon naar de kapsalon toe gaan daar zijn mensen die er verstand van hebben en kunnen zien wat er in moet en hoelang het moet inwerken. Door zelf te prutsen ben je vaak meer geld kwijt dan bij de kapsalon als het mis gaat en vooral met ontkleuren ed.

Hier ben ik het niet mee eens.. ik heb lastig haar waarbij zelfs permanente verf van de kapper binnen 3 weken weg is..
Maar goed, bij de kapper geprobeerd.. resultaat.. niet mooi gedekt, overal vlekken op mijn hoofd oren en nek en bijna honderd euro kwijt.. nee doe mij maar een pakje van de kruidvat :+

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 21:29

Hoi hoi,
Een vriendin van me heeft gister mijn haar geverfd. Ik heb donkerbruin haar, maar ik heb een paar maanden terug permanent blonde high lights laten zetten (http://img146.imageshack.us/img146/5029 ... 959uap.jpg rechts). Maar ik was het nogal zat, daarom besloot ik een keer gek te doen en het te verven. Het is nu dus heel donker kastanjebruin (http://album.partyflock.nl/13530162.jpg zoiets). Ik ben er erg blij mee, maar vind het wel zonde dat die high lights er doorheen komen. Het is niet superlelijk, maar ik wil liever alles gewoon 1 kleur. Maar nou vroeg ik me af, als ik het nog een keer verf, zou je het dan niet meer zien? Want mijn high lights zijn nu natuurlijk wel donkerder.
Thanks.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 22:07

Ik denk dat je ze wel wat minder zult zien :) Maar de rest van je haar wordt dan natuurlijk ook weer wat donkerder.. dus je blijft denk altijd wel een beetje verschil zien..
Persoonlijk vind ik dat juist wel mooi natuurlijk ;)

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 23:52

[quote="em_papillon
Hier ben ik het niet mee eens.. ik heb lastig haar waarbij zelfs permanente verf van de kapper binnen 3 weken weg is..
Maar goed, bij de kapper geprobeerd.. resultaat.. niet mooi gedekt, overal vlekken op mijn hoofd oren en nek en bijna honderd euro kwijt.. nee doe mij maar een pakje van de kruidvat :+[/quote]

Moet je wel naar een goede kapper gaan. Als iets bij mij niet goed heeft gedekt doe ik er nog wat overheen. Vlekken op oren en nek ed vindt ik onprofesioneel gebeurd het wel dan doen wij er iets op zodat de kleur van de huis aftrekt. En wij hebben nog nooit een klant gehad waarbij het binnen 3 weken er weer uit is gebeurd dat wel krijgen ze een gratis kleuring want dat mag gewoon niet met welk merk dan ook.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:25

hallooo,

Ik wil heeel graag mijn haar permanent laten krullen, en heb zo'n beetje alle topics hier op bokt gelezen.
Maar ik vroeg mij af of iemand een idee heeft hoe het bij mij uit zou gaan pakken...
Mijn haar is erg lang (lees, 11 cm onder mijn bh bandje) en ik heb heel veel haar.
Het is niet dun, maar ook niet van dat hele dikke haar.
Oja, het is zo stijl als wat!
Als ik met een knot in heb geslapen oid zit er wel wat knik in maar als ik het na het douche droogkam is het super stijl!

Donderdag na school heb ik het gekruld met een stijltang, na een kwart ben ik gestopt, wat mousse er in haarlak en verder met de volgende kwart.
Daarna weer hetzelfde gedaan en toen 1 uurtje naar het winkelcentrum geweest (jaa, ik liep met half gekruld half stijl haar door het winkelcentrum :+ )
Daarna ben ik verder gegaan met krullen en na een kwart weer mousse en haarlak er in.
Toen het laatste deel en weer dat zooitje er in.
Een losse knot er in gedaan en slapen maar!
Het stond trouwens niet stijf van de haarlak en mousee, het was gewoon soepel.

De volgende ochtend zat alles er nog super mooi in!
Beetje een borstel er doorheen en toen een staart, stond echt heeel erg mooi :D
Het is de hele schooldag blijven zitten, maar met het naar huis fietsen toch wel uitgezakt door al die regen.
Na het douchen vannochtend zat er nog slag in maar na het uitkammen nauwelijks...

Krullen die ik met een krultang zet blijven altijd 1 tot 2 en soms 3 dagen zitten!
Helaas ben ik daar 4 a 5 uur me bezig omdat ik zo veel en lang haar heb en daarom is het onmogelijk dat elke dag/week te doen...

Verder weet ik niet zo goed wat ik over mijn haar moet vertellen, maar vraag gerust :+

Zo is het na een knot:
http://img4.imageshack.us/i/11501032505tepg1.jpg/
Zo na het douche/droogkammen:
http://img695.imageshack.us/i/moooooi.jpg/
Zo was het vrijdag aan het einde van de schooldag (me krullen lijken niet zo krullerig op de foto, maar waren ze wel hoor )
http://img203.imageshack.us/i/201114013.jpg/

Wat ik graag wil is grove maar ook kleine krullen, gewoon vanalles door elkaar, dat lijkt mij het meest natuurlijke!
En het moet natuurlijk wel lang blijven zitten want het kost een vermogen :oo

Ik hoop dat jullie mij kunnen informeren :D
Groetjes Eva

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:27

thillie schreef:
[quote="em_papillon
Maar goed, bij de kapper geprobeerd.. resultaat.. niet mooi gedekt, overal vlekken op mijn hoofd oren en nek en bijna honderd euro kwijt.. nee doe mij maar een pakje van de kruidvat :+

Moet je wel naar een goede kapper gaan. Als iets bij mij niet goed heeft gedekt doe ik er nog wat overheen. Vlekken op oren en nek ed vindt ik onprofesioneel gebeurd het wel dan doen wij er iets op zodat de kleur van de huis aftrekt. En wij hebben nog nooit een klant gehad waarbij het binnen 3 weken er weer uit is gebeurd dat wel krijgen ze een gratis kleuring want dat mag gewoon niet met welk merk dan ook.[/quote]

Echt waar ? hmm dan had ik misschien best even terug kunnen gaan met mijn coupe mislukt :+ Leer voor de volgende keer.. dacht dat het aan mijn haar lag!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:41

hoii :wave:

Ik wil graag een leuk (maar simpel) nieuw model in mn haar want ik vind het saai :P
het moet wel gewoon lang blijven, en ik wil geen pony, alles moet gewoon op een staart passen.
Liever ook geen laagjes want dan lijkt mn haar nóg dikker en dat vind ik lelijk. Blijft er nu nog wat over ? :')
ik ben gister bij de kapper geweest maar heb het alleen iets donkerder laten verven en de dooie puntjes, want ik wist niet zo goed wat ik ermee aan moest :')

dit is ongeveer het model nu (eergister gemaakt)
Afbeelding

en deze kleur is het nu. hier valt het alleen heel stom omdat ik heel de dag met een knot had gelopen dus het lijkt futloos. :P
Afbeelding

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 01:24

dan blijft er niet veel over mang.
Je zou het qua kleur anders kunnen doen je hebt nu 1 kleur zo te zien maar wat ik echt mooi vindt bij lang haar maar dan wel met laagjes erin hoeven geen korte lagen te zijn maar dat is een folie kleuring met 3 a 4 verschillende tinten erin.

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 01:30

@em_papillon mag ik vragen met welk merk het is gekleurd in de kapsalon?

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 01:59

Dat weet ik eigenlijk niet... voor shampoo enzo gebruiken ze wella.. dat weet ik wel?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 17:27

em_papillon schreef:
Ik denk dat je ze wel wat minder zult zien :) Maar de rest van je haar wordt dan natuurlijk ook weer wat donkerder.. dus je blijft denk altijd wel een beetje verschil zien..
Persoonlijk vind ik dat juist wel mooi natuurlijk ;)

Ja, maar het is nu wel echt erg opvallend. Ik heb een hele blond plek in m'n haar, dus ga het morgen nog een keer verven. Hoop dat het lukt anders laat ik het permanent verven bij de kapper.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:09

Ik heb even een vraagje... Waarom wordt je haar eerst geverfd en dan geknipt? Ik was te flabbergasted om het te vragen aan de kapster vorige keer, maar het lijkt me zo onlogisch...
Of doet alleen mijn kapper het zo :+?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:15

Dat is altijd zo. Volgens mij kan je ook niet kleuren op nat haar (of werkt dat niet goed iig, staat altijd op de verpakking dat het op droog haar moet). En daarbij zou het waterverspilling zijn, want als ze knippen moeten ze eerst wassen. Als ze dan na het knippen je haar kleuren moeten ze wéér gaan wassen. Als ze dat 5 keer per dag moeten doen heb je al 5x een portie water verspild.