Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rikkybergy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 22:57

Ik racefiets ook leuk al die mensen

Mandy92

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:14

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 15:05

Zijn hier nog studenten die fietsen? Zo ja, 16 oktober wordt het Nederlands Studenten Kampioenschap verreden in Utrecht. Zowel voor licentie houders als voor niet licentie houders. Een leuke manier om kennis te maken met wielerwedstrijden! Zie voor meer info: http://nskwielrennen2011.wordpress.com/

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:23

Even een schopje hoor in dit topic. Ik was op zoek naar een wielren-topic en kwam hier uit als recentste topic, ik vond het wat onnodig om een ander topic aan te maken.

Aangezien het weer lekker weer is heb ik mijn racefiets vorige week weer uit de schuur getrokken.

Ik heb hem gepoetst en gesmeerd en ik ben weer voorzichtig aan begonnen. Vorig jaar zomer heb ik hem 2e/3e/4e hands :+ van marktplaats gekocht om eens te kijken of wielrennen iets voor mij kon zijn. En jahoor ik had de smaak al gauw te pakken en fietste vorig jaar rondjes van 80 km. In de winter natuurlijk niks gedaan dus ik kan nu weer vanaf voor af aan beginnen, alhoewel heb ik wel het idee dat mijn fietsconditie sneller terug komt dan vorig jaar :D Al stelt het nu echt nog niks voor. Vandaag een rondje van 20 km gefietst :+ , wel lekker door kunnen trappen. Nu ik Endomondo op mijn telefoon heb begin ik helemaal fietsverslaafd te worden.

Nog meer bokkers die de fiets weer uit de schuur hebben gehaald?

Cupid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:37

Ja, ik ben twee weken geleden voor het eerst dit jaar weer op de fiets gestapt. Kilometer 3 tot en met 10 viel tegen (had ook behoorlijke tegenwind), maar ik heb de smaak weer te pakken en fiets nu rondjes van 35-40 kilometer. Helaas heb ik dit jaar minder tijd dan vorig jaar, maar ik hoop toch drie keer per week te kunnen fietsen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 19:37

Wel plannen om dat te doen, telt dat ook? O:)

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:18

Cupid schreef:
Ja, ik ben twee weken geleden voor het eerst dit jaar weer op de fiets gestapt. Kilometer 3 tot en met 10 viel tegen (had ook behoorlijke tegenwind), maar ik heb de smaak weer te pakken en fiets nu rondjes van 35-40 kilometer. Helaas heb ik dit jaar minder tijd dan vorig jaar, maar ik hoop toch drie keer per week te kunnen fietsen.
\

Oehh lekker, ik had het de eerste keren ook best moeite mee. Vandaag ook weer even in het begin totdat ik een bepaald punt bereikt heb dan kan ik ineens door blijven fietsen :)

BartVB schreef:
Wel plannen om dat te doen, telt dat ook? O:)

Dan werkt dit topic vast extra motiverend }>

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:35

Mwoh, allemaal wielrenners :P
Doe mij maar bos :j

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 23:50

Ik heb van de week een 2e hands racefiets gekocht. Vorig jaar en het jaar daarvoor met de mountainbike gaan fietsen maar dat ging me niet snel genoeg :D Vriendin waar ik wel eens mee fiets heeft een racefiets en dat werkt niet samen met een mountainbike. Kan nu dus kiezen, racefiets of mtb. Moet alleen wel ff conditie opbouwen, want die is momenteel 0,0 ;)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 00:10

BartVB schreef:
Mwoh, allemaal wielrenners :P
Doe mij maar bos :j

Doe mij ook maar bos... :+

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 00:14

Ook ik ben weer begonnen.
27 februari 32 km in mijn eentje gedaan en toen 1 maart 55 km in een groep gedaan.
9 maart 40 km in mijn eentje. Op mijn racefiets ook een stuk bos meegenomen. Veldrijden lijkt me eigenlijk ook wel leuk :))
10 maart 65 km in een groep
13 maart 33 km samen gefietst en nu nog geen concrete plannen, misschien zondag even, of maandag.

Eigenlijk best al wat kilometers gemaakt in een halve maand tijd. Dat had ik niet verwacht van mezelf :o
Cupid schreef:

Waar in Midden-Nederland fiets je? :D
*Ziet een potentieel fietsmaatje :))

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 00:18

Ik heb de hele winter door gemountainbiked. Heb onlangs de wintermarathon in Lemelerveld gedaan en de 8 van oostbrabant in Mill. Ondertussen ook de racefiets weer uit het vet gehaald en ondertussen de eerste tochtjes van ruim 70 km. er al weer opzitten. Morgen weer lekker mountainbiken in Heerde (60 km.) en dan zondag maar zelf een rondje op de racefiets. Volgend weekend de Gertjan Theunisse Combiclassic in de Rips. Zaterdag op de weg en zondag in het bos. De afstand weet ik nog niet. Op 31 maart dan de ronde van Vlaanderen en het Paasweekend is trainingsweekend in Limburg. Verder staat de Boretti Classic nog op het programma en de LBL Ardennen Classic.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:11

Oh heerlijk :D
Vorige week gemountainbiked, en morgen weer!
Vorige week een kort rondje gedaan van een uurtje of 2. Even inkomen. :))

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 11:31

Ik meld me ook! Hele winter gemountainbiked. Af en toe een tourtocht gefiest. Heerlijk! En van de zomer gaan we gewoon weer verder. Trainingen beginnen eind deze maand ook weer 's avonds! :) Wil alleen wel een nieuwe mountainbike aan gaan schaffen. Iemand tips/aanraders?

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 14:34

Marrke schreef:
Ik meld me ook! Hele winter gemountainbiked. Af en toe een tourtocht gefiest. Heerlijk! En van de zomer gaan we gewoon weer verder. Trainingen beginnen eind deze maand ook weer 's avonds! :) Wil alleen wel een nieuwe mountainbike aan gaan schaffen. Iemand tips/aanraders?

Ik ben helemaal happy met mijn Trek full suspension. Had hiervoor een Giant hardtail, maar dat ding was niet te sturen in de technische stukjes en mijn rug was ook niet blij met al dat gestuiter op boomwortels en ruiterpaden. Nu dus de Trek Evo 8 full suspension. Heerlijk die dubbele vering. Heb nu veel minder last van boomwortels en ruiterpaden. Wil niets anders meer.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:00

Mm ik zat zelf juist te denken aan een hardtail. Heb nu nog een zeer oud model fiets (zit nog helemaal geen vering in). Ik kan me er goed mee redden, fiets er erg veel mee en ook echt alle paden etc. En ja, voel het vaak aardig hobbelen, maar ben nog niet anders gewend.
Wat ik verder belangrijk vind is dat de fiets ook makkelijk op te tillen is. Is full suspension vaak niet zwaarder? Of kan jij hem wel makkelijk op pakken?
Ik had trouwens niet verwacht dat je met de vering achter nog zoveel verschil merkte in de rug in vergelijking met alleen voor vering? Wat mij voornamelijk fijn leek dat de klappen in m'n armen/schouders/rug etc wat meer opgevangen zouden worden.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:23

Mijn fietsje is nog prima te tillen hoor. Is niet zwaarder dan de hardtail die ik hiervoor had. Ik fiets er ook mee in Limburg en Oostenrijk en ben echt blij met de full suspension. Die zijn tegenwoordig op je gewicht af te stellen, dus het is geen wipkip.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:03

Het mooie weer komt er eindelijk weer eens aan (zelfs al een paar dagen het zonnetje gezien) :D
Dus, ik vroeg me af wie er ondertussen alweer opgestapt is? Ik ben van de week op het parcours in Noordwijk geweest.
Dat zag er ondertussen weer prima uit, goed onderhouden. Van het weekend gaan we (vriend en ik) Schoorl weer even testen!

Meer mensen die alweer lekker aan het fietsen zijn? En zo ja, wie, wat, waar?

Even een fotootje van mijn fietsje erbij *\o/*

Afbeelding

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:05

Waarom zie ik die topic nu pas? :')
Een wielrenster hier! Sinds de zomervakantie van 2012 pas, dus nog niet zo lang. Ik heb nog niet zoveel kleding dus heb de hele winter niet kunnen fietsen :=
Binnenkort ga ik mn fiets weer eens tevoorschijn halen en een stukkie fietsen :D

Edit: Mijn racefiets :)
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 1805_o.jpg

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:09

Ik weet niet of je een beetje bekend bent met Ebay? Daar kun je voor leuke bedragen, erg leuke setjes kleding kopen.
Zowel zomerkleding als winterkleding, in allerlei soorten, kleuren en maten :D
Mijn vriend wielrent ook regelmatig (naast het mountainbiken), ik krijg helaas te snel last van mijn rug.
Dus ik hou het er maar bij om vooral gebruik te maken van de vele bewegingen op m'n mountainbike.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:10

Ik ben wel bekend met Ebay ja! Dat is wel een goeie tip, daar ga ik eens rondkijken :D
Heb tot nu toe maar 1 broek en 2 shirtjes. Daar kan ik dus heel weinig mee :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:12

En je kunt ook de aanbiedingen bij de Lidl in de gaten houden.
Daar hebben ze eens in de zoveel tijd ook fietskleding in de aanbieding.
Daarmee heb ik ook goede ervaringen, goede pasvorm en de kwaliteit is zeker niet om over te klagen :)

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:59

Wat leuk dat ik dit topic tegen kom!!
Ik fiets nu op een stadsfiets een echte barrel.
Maar ik vind het erg leuk om te doen en overigens ook het kijken naar wielrennen vind ik erg leuk.

Ik ben bezig met sparen voor een racefiets.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:30

Voor mij zit het mtb-seizoen er weer zo goed als op. Tijd om de racefiets weer uit de mottenballen te halen. Fiets in de winter namelijk altijd op de mtb en in de zomer op de racefiets, alhoewel we dit jaar met zomervakantie met de mtb naar Zwitserland gaan. Hebben daar een mtb-vakantie van een week geboekt.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:51

Homiafortuna schreef:
Voor mij zit het mtb-seizoen er weer zo goed als op. Tijd om de racefiets weer uit de mottenballen te halen. Fiets in de winter namelijk altijd op de mtb en in de zomer op de racefiets, alhoewel we dit jaar met zomervakantie met de mtb naar Zwitserland gaan. Hebben daar een mtb-vakantie van een week geboekt.

Dat lijkt me inderdaad ook gaaf om eens te doen.
Maar ik denk dat we maar beginnen met een weekendje Ardennen :o