[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 18:48

Is vermoedelijk gewoon een doorbraakbloeding, dat gebeurd iedere pilgebruikster wel eens. Zeker met doorslikken wordt die kans iets groter. Beste is inderdaad dan een stopweek in te lassen aan het einde van je strip.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 23:36

Ik ben vanmorgen naar de HA geweest, omdat ik een andere pil wilde. Hijzelf snapte niet dat de assistente mij bijna 3jaar geleden zo'n zware pil heeft gegeven. De pil die ik nu heb gekregen weet ik de precieze naam niet van, maar dit staat op het doosje; Gestodeen/Ethinylestradiol :+
Naja iig een stuk lichter als de mircogynon (volgens de HA)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 11:41

Meld me hier ook :)

Ben nu 2 weken geleden gestopt met de pil. Ben wel eens benieuwd of het leven 'pilloos' echt zoveel beter is :) *dus niet gestopt vanwege kinderwens oid*

Iemand enig idee wanneer je echt het 'verschil' merkt?

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:13

Hallo,

Ik zit nou in de 2de week van mijn eerste strip van de Yaz 24+4.
Vandaag had ik een kleine tussentijdse bloeding. Normaal heb ik hier nooit last van.
Hebben andere gebruikers van deze pil dit ook in het begin gehad?
Of kan ze te licht zijn maar dat zou raar zijn want ik heb de Yazmin gehad en die was net te zwaar van mij. Terwijl de Yazmin toch nauw ligt aan de Yaz

Groetjes
Hanne

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 09:53

Loesje88; Ik heb dit ook een maandje gdaan en na een week begon ik het verschil al te merken. Ik dacht er eerst ook over om helemaal geen pil meer te slikken, maargoed ik ben nog jong en heb met vriendlief overlegd en we vonden het allebei wel beter als ik door zou gaan.
Maandag begin ik met de nieuwe strip van mijn nieuwe pil, maar ik ben blij dat ik van die Microgynon verlost ben!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:00

Ik doe het -in overleg met vriendlief natuurlijk- ook even aankijken, als het écht een groot positief verschil maakt, wil ik niet weer aan de pil. als het verschil minimaal is dan ga ik naar de dokter voor een andere pil (had idd ook microgynon :j )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:04

Ik had met de Yas complete bloedingen, dus alleen maar bloed. Pil was te licht / samenstelling niet goed voor mij.

Ik heb trouwens nagenoeg geen verschil met of zonder pil. Ben nog steeds dezelfde ik :j

kwpn123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:25

ik ben laatst van de ene pilstrip zo doorgegaan op de andere zonder stopweek omdat ik er 1 te laat had ingenomen in de 1e pilstrip. Op de bijsluiter staat dat als je dan zonder stopweek door gaat de pil na de 1e week weer veilig is. donderdag heb ik weer een stopweek ingelast en ben nog niet ongesteld geworden. (normaal ben ik dit dan al wel) Is het normaal dat je ongesteldheid dan meer uit blijft of kan er wat anders aan de hand zijn.. (maak me een beetje zorgen)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:29

Wanneer begint die Nuva ring te werken ?

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 00:20

Direct als je hem plaatst op de eerste dag van je ongesteldheid, anders na een week.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:22

PureSylk schreef:
Direct als je hem plaatst op de eerste dag van je ongesteldheid, anders na een week.

Hmm ok dan moet hij dus vanaf nu gaan werken :') Is nu precies een week geleden.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:53

kwpn123 schreef:
ik ben laatst van de ene pilstrip zo doorgegaan op de andere zonder stopweek omdat ik er 1 te laat had ingenomen in de 1e pilstrip. Op de bijsluiter staat dat als je dan zonder stopweek door gaat de pil na de 1e week weer veilig is. donderdag heb ik weer een stopweek ingelast en ben nog niet ongesteld geworden. (normaal ben ik dit dan al wel) Is het normaal dat je ongesteldheid dan meer uit blijft of kan er wat anders aan de hand zijn.. (maak me een beetje zorgen)

Was dit de eerste keer dat je doorslikte? Het zou best daardoor kunnen komen, mocht je nou nauwelijks of helemaal geen bloeding krijgen, kun je altijd voor de zekerheid even een testje halen. Maar je hebt precies gedaan wat moest volgende de bijsluiter, dus in principe loop je geen verhoogd risico op zwangerschap :)

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:10

Na ruim 6 jaar de pil te hebben geslikt rolde ik van het ene in het andere dipje en zat ruim 10kg boven mijn ideaalgewicht.
Ik ben een half jaar niets gebruikt/geslikt en ik ben enorm veel afgevallen, was veel fitter en vooral veel vrolijker.
Nu gebruik ik sinds 3 maanden de nuvaring, ik ben in ieder geval niet weer aangekomen maar merk wel dat ik wat stemmingswisselingen heb.
Maar t probleem met de nuvaring is dat ie over het algemeen redelijk blijft zitten behalve tijdens het paardrijden en fietsen, dan zakt de ring echt helemaal naar onder, hij zakt er bijna uit :S Erg vervelend dus als je op t paard zit.
Zijn er hier mensen die dit herkennen of er meer over weten? Voor mijn gevoel plaats ik de ring hoog genoeg...

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 07:07

Ben heel dom geweest, heb meerdere dagen mijn pil vergeten (vraag me niet hoe?!)..
Had van vrijdag tot vrijdag stopweek, afgelopen zaterdag, zondag en maandag pil geslikt. De dinsdag, woensdag en donderdag dus vergeten..
Wie weet wat ik nu het beste kan doen? Even dokter bellen?

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:12

Bijsluiter even lezen :j daarin staat wat te doen als je je pil vergeten bent :)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:18

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:11

Ja, voor 1 dag geloof ik, niet voor 3! Of heb ik er in de haast overheen gelezen?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:13

Kippesoep schreef:
Na ruim 6 jaar de pil te hebben geslikt rolde ik van het ene in het andere dipje en zat ruim 10kg boven mijn ideaalgewicht.
Ik ben een half jaar niets gebruikt/geslikt en ik ben enorm veel afgevallen, was veel fitter en vooral veel vrolijker.
Nu gebruik ik sinds 3 maanden de nuvaring, ik ben in ieder geval niet weer aangekomen maar merk wel dat ik wat stemmingswisselingen heb.
Maar t probleem met de nuvaring is dat ie over het algemeen redelijk blijft zitten behalve tijdens het paardrijden en fietsen, dan zakt de ring echt helemaal naar onder, hij zakt er bijna uit :S Erg vervelend dus als je op t paard zit.
Zijn er hier mensen die dit herkennen of er meer over weten? Voor mijn gevoel plaats ik de ring hoog genoeg...

Ik herken wel dat ie zakt bij dingen waar je je buikspieren voor gebruikt, maar hij zakt er bij mij nooit bijna uit. Het gedeelte wat je als eerste voelt, zit bij mij op zn laagst net achter mijn schaambot zeg maar. Vervelend joh dat ie zo ver zakt!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 10:49

Assepoetster schreef:
Ja, voor 1 dag geloof ik, niet voor 3! Of heb ik er in de haast overheen gelezen?

Tja dan is het niet zo moeilijk meer. Dan is hij gewoon niet betrouwbaar. Weet niet in welke week je zat?

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 11:12

In eerste week, had daarvoor stopweek zoals ik al schreef. Moet ik dan vanavond maar met een zogenaamd nieuwe week beginnen?

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:11

Volgens mij moet je gewoon je pilstrip afmaken (dus gewoon nu de pil nemen van vandaag), maar is de pil wel onbetrouwbaar de rest van de maand :j

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:49

Ik heb gister een spiraaltje laten zetten...
Hmm wat een heeeerlijk gevoel. :r

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:53

Loesje88 schreef:
Volgens mij moet je gewoon je pilstrip afmaken (dus gewoon nu de pil nemen van vandaag), maar is de pil wel onbetrouwbaar de rest van de maand :j

Ik zou hem idd gewoon verder slikken, maar volgens mij is 'ie na 7 dagen netjes op tijd innemen gewoon weer veilig. Je hebt een groter probleem als je afgelopen 7 dagen onbeschermde seks hebt gehad, daar kan je nu namelijk niets meer aan doen (evt morning after pil als het nog geen 72 uur geleden was).

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:56

Las net in de bijsluiter dat ik nu dan de pil zou moeten nemen die ik niet genomen heb, ookal betekend het dat je er 2 moet nemen.

3 lijkt me dan een beetje te gek eigenlijk, dus ik begin vanavond maar weer. Overigens wel ongesteld geworden vandaag :\

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 19:15

Dat is de rede dat ik over gestapt ben.
Al dat gedoe en ik werk heel onregelmatig ik heb echt alles geprobeerd maar zeker de laatste tijd was de pil voor mij echt geen doen meer.