Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Biieniie

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 18:09

hallo meiden,

ik heb alles een beetje bijgelezen op mijn telefoon.. Maar vind het erg moeilijk om te reageren. Ga dat later wel proberen..

Hier gaat het ronduit slecht.. Nog een week vakantie te gaan, maar zou het liefst nu al thuis zijn. Ik voel me hier net een dienstmeid, schat moet je niet eens een keer wassen? Wat eten we vanavond? Jemig wat is de vloer vies, wel tijd voor een stofzuiger en dweil he?
De heren hebben echt niet door dat ik ook vakantie heb. Vooral me vriend niet. Die maakt me gewoon wakker als ik op de bank lig te slapen omdat hih honger heeft..

Wordt er naar van.. Heel erg naar..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:14

Tijd om voor jezelf op te komen en uit te spreken dat JIJ OOK VAKANTIE HEBT! Meid laat niet zo met je sollen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:25

Inderdaad meid, bijt van je af en zeg wat dit met je doet! Zet em op!

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 19:29

vind ik ook, dat ze zelf de dwijl halen!!!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 20:26

Charlot beetje bijgekomen van gisteren of nog niet echt?

Druk programma PW!

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 22:24

dat is zo makkelijk gezegd he. Als ik alleen met mijn vriend was geweest had ik dat wss ook wel gedaan.. Maar we zijn met zn 3en en zijn zeker samen heel erg van het confrontaties vermijden terwijl ik ze juist aanga. Maar omdat ik de ervaring heb dat ze me dan juist helemaal negeren durf ik dat dus niet meer.. Hoe scheef is dat..

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 00:53

biennie: ik begrijp je heel goed. ik zou het ook moeilijk durven zeggen en voor mezelf opkomen. maar ik zei dat om je wat op te peppen :(:)

kido: nog steeds moeilijk. morgen ga ik nr een vriendin voor twee dagen.

pw: het ziet er een druk programma uit, maar lijkt me heel intressant, zeker ook omdat er zoveel beweging in zit

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 05:11

Het bewegen is idd leuk, de activiteiten 's middags vind ik dan weer wat minder, maar goed ook die horen erbij. Ben benieuwd hoe mijn programma er uit gaat zien als ik van behandeling ga veranderen.

Biieniie: Toch denk ik dat dit een uitgesproken moment is om die confrontatie aan te gaan. En dat wordt dan dus vooral met jezelf. Wat ik ga zeggen is misschien vrij hard, maar als je het niet doet, veranderd er nooit wat. Je bent aan het 'wat als' denken ;) (Als ik dit, doen zij dat...)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 05:29

Pfff ik wilde niet zeuren, maar doe het toch. Ik slaap zo slecht, vooral als ik 's nachts wakker word begin ik te piekeren en aan alles terug te denken. Niet echt gezellig dus |( Ga zo toch mijn bedje nog maar weer even in. Op de bank is geen plek, daar ligt Dink lang uit te pitten (op zijn rug nog wel zie ik nu) :+

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:34

Oke ik zit te twijfelen maar wil toch een deel van mijn verhaal kwijt.

Voordat ik naar de kliniek ging op vrijdags, had ik een zware dag op de deeltijd gehad. Daarna 's avonds kreeg ik een woedeaanval toen mijn vriend mijn grens niet respecteerde (ik vroeg hem om mij met rust te laten). Toen ging het helemaal verkeerd en ben ik helemaal door het lint gegaan, mijn vriend zijn reactie verergerde dit, dit heeft hij later ook toegegeven (uit zichzelf). Er stonden allemaal buren om het huis om te kijken wat er aan de hand was. Erg gênant dus.

De buurvrouw heeft een hele poos bij mij boven gezeten terwijl mijn vriend buiten met de buren stond te praten. Ik zat er helemaal doorheen en wilde eigenlijk alleen maar slapen. Daarna wilde mijn vriend graag even naar zijn ouders, omdat hij het ook even niet meer trok. Ik ben meegegaan voor hem, maar dat had ik achteraf gezien nooit moeten doen.

Toen we daar kwamen begonnen zijn ouders meteen te roepen dat wij niet meer samen naar huis konden enz. Tegen mij schreeuwden ze dat ik rustig moest doen, terwijl er op dat moment niks aan de hand was. Ik was rustig, alleen maar heel verdrietig. Wat ik nodig had was een arm om me heen, niet deze oliebol. Zijn ouders waren in alle staten en ze stookten mijn vriend helemaal op. Uiteindelijk is de crisisdienst dus gekomen en ben ik opgenomen. Voor die tijd heb ik daar meer dan 3 uur op de plee gezeten omdat ik geen zin had om bij die mensen in de kamer te blijven zitten. Ze behandelden me als een klein kind.

Uiteindelijk had ik het op de plee ook wel gehad (de huisarts van de spoedpost was inmiddels geweest en het wachten was op de crisisdienst). Ik wilde even buiten zitten, even frisse lucht, even een normale stoel. Er was niks aan de hand, ik was rustig, schreeuwde niet, niks. Maar ik mocht van mijn schoonmoeder niet naar buiten, ze pakte me vast. Toen werd ik wel kwaad en riep dat ze van me af moest blijven. Ze hebben de politie gebeld :? omdat ik agressief zou zijn.

Misschien zie ik het zelf helemaal verkeerd hoor, maar ik vond het allemaal zo overtrokken. En nu vandaag krijgt mijn vriend een mail van zijn zusje dat ze mij niet meer wil zien. Dat ze de keuze van hem repsecteerd om met mij door te gaan, maar dat zij er niet mee kan omgaan. Ik begrijp er niks van. Het maakt me heel verdrietig en bang. Een echte reden noemt ze ook niet. Ik moet proberen om me niet te laten meesleuren door mijn gedachten, want voor ik het weet gaan die weer op de loop. Het maakt me echt heel verdrietig, ook als ik terugkijk wat er die avond allemaal is gebeurd. Ik vind het zooo oneerlijk... Het is zo uit de hand gelopen en het was niet nodig geweest :n

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:42

pw Wat een verhaal................. Ben blij dat ik geen schoonfamilie heb. Bij mij helpt het veel om mijn koptelefoon op te zetten en naar muziek te luister die mijn gedachten "sturen" Stom gezegd eigenlijk, maar ik bedoel dat het muziek is waar ik goede herinneringen aan heb. Dan ga ik terug in de tijd toen ik me goed voelde. Dat doe ik soms de hele dag, dan kan ik aan niks anders denken. Van zelf zet ik vaker de koptelefoon af na een tijd. Nu heb ik hem alleen nog op als ik naar bed ga. Probeer het eens, misschien helpt het. Heel veel sterkte meis :(:)

En waren de pannekoeken lekker? Mijn nichtje logeert bij me en heeft dan altijd zin in pannekoeken. De lekkerbek. :D

charlot Wat vervelend nieuws zeg, dat je niet meer bij boy mag komen. Hoe haalt ie het in zijn hoofd om dat nu zo te doen. Het is dat je te ver weg woont anders mocht je wel 1 van mijn pony's verzorgen. 2 is net ff te veel.
Je vroeg eens of een side-pull niet wat was ipv een bosal. Mijn ervaring is dat een side-pull beter met 2 handen te rijden is, kan ik met 1 hand beter met een bosal rijden. Goed dat je een paar dagen bij een vriendin blijft, even een andere omgeving.

biieniie Ik zou zelf mee praten, van "ja, de vloer is vies" en vervolgens niks doen. Jij hebt ook recht op vakantie. Met 3 op vakantie is eigenlijk 1 te veel. Ik kan me wel voorstellen dat je naar huis wilt, is dat niet mogelijk? Eerder naar huis? Je vriend zal dat waarschijnlijk niet leuk vinden, maar je moet nu aan je zelf denken.

De anderen: ik denk ook aan jullie :(:)

Hier gaat het redelijk, wel veel hoofdpijn en dingen plannen lukt niet erg goed. Ik was met nichtje lief naar het hunebedmuseum geweest met openbaar vervoer.................... wat een hel was dat. Dik 2,5 uur onderweg, steeds afvragen "zitten we wel in de juiste trein" 10 keer kijken welke bus we moeten nemen. Bah, anders kan het me geen hout schelen waar ik uit kom, maar nu..... Het vreet energie. Blijkt dat we de hele reis binnen 2 uur hadden kunnen doen. Van 9292 krijg ik een punt hoofd, deze gaf alleen de langere route. Het museum was mooi, wel klein eigenlijk, en heel veel stenen. Gek he? Morgen gaat nichtje weer naar huis, dan heb ik weer rust. :z

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 14:06

Zo, eindelijk internet hier.. zo irritant als dat er uit ligt _-:(

PW: Ik ben het met je eens. Het klinkt inderdaad allemaal een beetje overbodig. Logisch dat jij even met rust gelaten wilde worden, heb ik dan ook vaak. Even rustig tot jezelf komen. De reactie van je schoonfamilie en met name van zijn zus, vind ik echt niet cool. Alsof jij een agressief vreemd persoon bent. Twijfel je al niet aan jezelf, dan ga je het nu wel doen.. :S
Snap dat je het oneerlijk vindt, vind ik ook als ik het zo lees!!
Hoop dat je vanmorgen nog even hebt geslapen, ondanks dat Dink geen plek voor je over liet op de bank.. :+

Aikon: Je moet ook nog geen dingen willen plannen ;). Ik ben ook erg nerveus als ik wegga, met openbaar vervoer etc. Kan het organisatorisch en logistiek gewoon nog niet aan. Ik overzie het niet. Dus ik vind het niet gek dat jij dat ook hebt. Het vreet inderdaad energie, en ik kan er zwaar chagerijnig van worden, waardoor andere zich irriteren aan me..
Hoe is het met je arm? Je nichtje is best een tijd bij je gebleven zeg!! Lekker dat ze morgen weer weggaat, kan je weer even op adem komen :)

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 14:46

Hé, mijn arm kan ik wel de nek om draaien, als ie die had _O- , ik word niet goed van al die regen. Daar reageert mijn hand erg op. De pijn is nog net mee te leven.
Ja, nichtje is lang hier, zelfs voor haar doen :)) Eigenlijk wil ze nog wel langer blijven, maar ik vind het prettig om weer te kunnen doen en laten wat ik wil. Kinderen zijn toch handenbindertjes. En met al mijn beesten geen goede combinatie.
Ik had al plannen gemaakt om naar dat museum te gaan, financieel kon het ook (is belangrijk, krijg nog minder met de wia dan ik nu nog krijg), maar moest nichtje mee nemen. Die vond het leuk, en heeft de broekzakken vol stenen mee genomen :D zal moeders blij mee zijn }> . Het was een vermoeiende dag voor ons beide, en we lagen vroeg in bed. :Z (Nichtje kan er wat van. ;) ) Het was me het wel waard, andere omgeving, afleiding en nichtje lief heeft veel geleerd. :Y) Ik zou het toch zo weer doen. :P

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 14:59

Leuk dat het zo geslaagd was en dat je je met je nichtje leuk hebt kunnen vermaken.
Vervelend dat je hand zo op de regen reageert..

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 15:08

jeetje pw.. Die schoonouders tsjah.. Ik weet niet wat ik moet zeggen. Ik heb nooit iets mijn (ex) schoonfamilies gehad. Stuk voor stuk vond ik het kortzichtige mensen. Their way or the highway. Daar kan ik niks mee..
Vind het raar en bovendien respectloos wat ze hebben gedaan. Ik zou ze ee rief sturen met de vraag of ze kunnen motiveren waarom ze je zo hebben behandelt en daarna afsluiten. Sommige mensen zijn gewoon zo..

Gisteren in bed nog gesprek gehad met mijn vriend, verteld hoe ik me voel en waarom. Enige echte reactie was dat ik mss maar weer via ha naar psych moet met een heel betweterig verhaal over het stelsel hier in nl wat betreft psychologen terwijl ik zelf jaren in die molen heb gezeten. Dan voel ik me net een klein kind en bovendien komt het over alsof hij in het verleden nooit naar me heeft geluisterd. Anders had ie dat wel geweten..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 15:10

Ik voel me echt niet fijn :n Mijn schoonouders hebben zo gereageerd vanuit hun emotie zeggen ze. Ik begrijp er niks van en weet ook niet of ik zin heb om er meer energie in te stoppen. Van mijn schoonzusje valt het me heel erg tegen in ieder geval...

Het lukt me niet om op jullie te reageren sorry.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 15:33

PW, dat je schoonouders hebben gehandeld uit emotie, kan zo zijn, maar dat ze dan nu, met name je schoonzusje, nog zo reageren vind ik niet kunnen. Ze zouden zich dood moeten schamen! Hoe denkt remco over hun reactie?
Als je zin hebt om te kletsen, ben online he, op msn :)

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:44

Blegh.. voel me klote ;(

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:57

Heb alles wel gelezen, en een knuffel voor jullie allemaal!
Hier gaat ie wel en niet goed....wel goed over het algemeen gezien, maar nu paar dagen beetje in een soort van dip(angst voor de toekomst)

ik reageer morgen of overmorgen wel even uitgebreider, want ik ga slaap inhalen!

En nog bedankt voor je duidelijke uitleg over die deeltijd!
Toch mooi dat dat er is! En het is waar, als je afleiding hebt, scheelt veel! en toch leer je er ook nog wat, in de vorm van "therapie"!

En Biieniie, klote dat je vakantie dus zo verpest wordt!
Hoop dat jullie hier goed uit kunnen komen!
Mag ik vragen hoe oud jij en je vriend zijn?(ben gewoon benieuwd hoor...)

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:42

Is er dan echt niemand hier ;(

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 00:15

Afijn, er was dus niemand.
Voel me nu gelukkig iets beter :)
Geen idee waarom of door wat, maar maakt niet uit.. voel me niet zo klote meer als de rest van de middag/avond

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:07

Tis stil aan de overkant tis stil......

Joehoe waar is iedereeen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:13

Ben er wel, maar heb niet zoveel te vertellen.
Heb wel een aardige dag gehad. Lekker in mijn hangmat en met een boekie in de tuin :)

Beter dan gisteren in ieder geval :j

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:19

Ik ben er ook.. gelukkig iets beter dan gisteren :)
Het wisselt alleen heel vaak en heel heftig en dat is lastig :\

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:37

Ikke heb een stuk gefietst ff bij me pensionado langs!
Afbeelding