Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:27

helder, en dan van mijn kant een oprecht sorry dat ik het verkeerd had gelezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:43

ben het niet snel met mambobeach eens maar in dit geval wil ik haar toch wel een beetje bijstaan;

Lielle schreef:
Ik vind het trouwens net zo irritant als ik bv in trein of vliegtuig word aangesproken terwijl ik lekker zit te lezen/muziek te luisteren. Dat breng je IMO weinig respect op voor het feit dat ik met iets bezig ben.

Dat laatste zinnetje.....Hoe schop je mensen tegen je in het harnas, dit had je ook wel even anders kunnen formuleren hoor ;)
Wss had ze dan gewoon antwoord gegeven op jou vragen :)

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:46

Ik heb dat opgevat als een algemene uitspraak van Lielle, dus door volwassenen worden aangesproken, niet specifiek door kinderen.

@laetitia, ik snap wel wat je bedoelt en ben het deels ook wel met je eens, maar ik ben het niet eens met de mening: "jij vindt kinderen niet leuk dus je bent verbitterd". Dat is te kort door de bocht.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:47

dat zou kunnen. Ik zal het wat toelichten, want om eerlijk te zijn voelt het wel zo voor mij. Ik kan heel geconcentreerd verdiept zijn in mijn boek, en om dan gewoon te worden aangesproken voor een praatje, vind ik net zoiets als iemand wakker maken omdat je graag wat zit te kletsen.

(overigens zijn wij het ook zelden of nooit eens, maar dat terzijde ;) )

overigens heeft Equimotion wel gelijk dat ik dat algemeen bedoelde, en niet specifiek voor kinderen. Maar dat staat er niet expliciet bij, dat klopt.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:50

Kom midden in een verhitte discussie binnen vallen.

Ik heb geen kinderwens, ik heb helemaal niets met baby's.
Ik heb geen hekel aan kinderen, vindt het altijd erg gezellig om op mijn neefje en nichtje te passen. Alleen weet ik wel hoe vervelend ik het vind om ongevraagd lastig gevallen te worden.

Als ik oppas zal ik ook zorgen dat ze dat niet doen, maar moet zeggen dat mijn zusje en zwager het ook niets vinden als ze mensen storen. Dus ze weten niet beter dan dat ze dat niet mogen doen.

Zelf geef ik het aan als ik er genoeg van heb, alleen voel ik me niet geroepen om een kind van een ander op te voeden. Zeg ook heel eerlijk als ik het zat wordt om gestoord te worden door kinderen (kan ook door volwassenen zijn) dat ik dan niet altijd even vriendelijk reageer en dat dat weer heel veel onbegrip geeft bij ouders of bij de persoon zelf.
Dit kan makkelijk voorkomen worden door een kind op tijd weg te roepen......

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:54

een traumatische herinnering uit het verleden is trouwens dat ik in de trein geconcentreerd zat te lezen en toen idd door een medepassagier werd aangesproken met de legendarische woorden "ja, je zit toch niets te doen dus ... " om vervolgens een heel verhaal te gaan ophangen.

(mss verklaart die herinnering een hele hoop ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 13:59

De kinderen, vooral de ukkies onder de 4 a 5 jaar, tja, die kunnen nog wel eens onberekenbaar zijn. Ook al heb je de beste bedoelingen en probeer je zo je best te doen, het gaat niet altijd zoals je wilt.
Ik vind er wel een hoop grote monden en disrespect naar andere mensen onder kinderen zelf, Maar slecht voorbeeld doet slecht volgen.
Mijn kindje moet met het sint maarten lopen netjes dankjewel zeggen. Ik schrik er van hoeveel kinderen het snoep in ontvangst nemen en zonder blikken of blozen verder rennen naar het volgende huis, zonder daar te worden aangesproken door hun ouder.
Als mijn kindje hallo zegt tegen een vreemde, grijp ik in, zodat een verder gesprek niet op gang komt, hij bedoeld het niet kwaad en het gaat niet verder dan hallo, hij is nieuwsgierig en onbevangen, mensen die een kind van 3 dan zo kwaad aankijken om die reden, daar schrik ik van. Kijk dan naar de ouder en geef blijk dat je het niet prettig vind, maar kijk een kind van 3 niet aan alsof die een moord heeft gepleegd en het meest walgelijke iets is wat rondloopt op aarde. Dat vind ik kinderachtig.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:03

@ Mindin, dat doe ik ook niet, geef antwoord en als ik het zat wordt zeg ik meestal iets van ga nu maar weer naar je ouders toe.
Als zo'n kind dan terug blijft komen, negeer ik het en dat negeren wordt meestal niet gewaardeerd. Dat doe ik ook bij buitenlandse getinte mannen, die denken ook dat ze alles tegen je kunnen zeggen. Uiteraard zijn daar ook weer de goede die onder de kwade leiden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:04

Dus in principe stoort men zich meer aan de ouder die niet ingrijpt, dan aan het kind zelf.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:05

ja, dat is wat mij betreft goed samengevat.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:06

Mindim schreef:
Dus in principe stoort men zich meer aan de ouder die niet ingrijpt, dan aan het kind zelf.

In mijn geval in ieder geval wel.

Maar dat heb ik idd ook als een volwassene in de trein maar blijft praten terwijl ik toch echt een boek voor mijn neus heb. Dan laat ik de volwassene ook merken dat ik geen zin heb in een gesprek omdat ik aan het lezen ben.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:08

Heb even de tijd genomen om bij te lezen....en ben me rot geschrokken! Jongens, wat een intolerantie!!
Zoals ik al eerder aangaf, ben ik bewust kinderloos. Maar dat wil niet zeggen dat ik kinderen haat. Integendeel, maar wil ze zelf gewoon niet. Dat wil niet zeggen dat ik egoistisch ben! En voor m'n oude dag heb ik zelf gezorgd, dat hoeven kinderen niet te doen.
Maar kom op zeg, een beetje respect voor elkaar en elkaars beslissingen. Ik heb respect voor m'n virnedinnen met hun drukke leven waar ook kinderen in het gezin zijn. Zij hebben respect voor onze beslissing om kinderloos te blijven. En als een kind (vrij en onbevangen) komt aangehuppeld en me aanspreekt, naar me lacht of me aanraakt, ook als ik met andere dingen bezig ben, is het toch een kleine moeite om alleen maar even een lachje of knikje aan ze te geven!
Natuurlijk zie ik ook bijzonder onopgevoede exemplaren rondlopen. Maar daar kan dat hummeltje toch niets aandoen? Dat zegt meer over de ouders...

Dat wilde ik even kwijt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:12

Ik denk dat dat iets is, wat het gros van de mensen weIk heb stoort.
Visite met kinderen die overal aankomen bijvoorbeeld en ouders die daar niets van zeggen en dat eigenlijk aan mij overlaten. Zo van, ik ben nu bij jou en de neem de kinderen ook gelijk even over, wil je?

Mijn kind mag bij een ander nergens aankomen, nee is nee, je hebt een eigen bakje chips en er wordt niet in 'de grote mensen bak' gegraaid. Wil je een blokje kaas van de 'volwassen' tafel, datn vraag je dat eerst.
Nee in een winkel is nee. Mijn kind weet dat en hij komt wel eens met iets, maar legt het netjes weer terug als dat niet mag. Hij mag alleen iets als ik dat van te voren heb gezegd. Tuurlijk gaat het niet altijd goed en ligt vooral in de peuterfase je kind dan te krijsen op grond, je schaamt je dood.
We gaan wel eens eten op een terras maar dat vind hij leuk en blijft dan zitten, maar ik zou mijn kind (tot op een bepaalde leeftijd)nooit meenemen naar een gelegenheid waar mensen in de avond gezellig uit eten gaan, bij de centerparcs dan weer wel :D
Heel veel komt neer op opvoeding en daar schort het hem nog wel eens aan.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:15

Nee ik stoor me aan mensen die me lastig komen vallen. En kleine kinderen kan ik meer van hebben dan van grotere. Zeker kinderen vanaf een jaar of 11 kunnen lastig zijn.......

Met die voetbalplaatjes actie van AH werd ik echt sch*tziek van die kinderen. En ga nu niet Appie de schuld geven......... Werd bij ons gewoon met dranghekken gegooid of je werd in een hoek gedrukt. Heeft een week beveiliging rond moeten lopen..............

Teddy, in de voorbeelden die jij aangeeft reageer ik ook normaal naar een kind, ik heb alleen niet de behoefte om daar een 1/2 middag mee opgescheept te zitten.

Misschien ben ik wel helemaal intolerant. Heb gewoon een lagere tolerantie drempel bij bepaalde mensen. Woon vlak bij een moskee en daar lopen hele vervelende mannen rond. Alleen wil dat niet zeggen dat ik voor dat soort mensen PVV zou stemmen. Aardig zijn kan ik dan weer niet opbrengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:17

Zijn er echt ouders die hun kinderen een halve middag tegen je aan laten praten dan?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:23

Ja hoor. De dochter van degene waar mijn paard staat is samen met haar man liever lui dan moe en passen al helemaal niet op.

Het heeft me bijna mijn stal gekost omdat ik zei dat ik geen oppas was en dat ze zelf op der kind moest letten. Kind bleef maar kleppen en in de weg lopen.....

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:27

Lielle schreef:
dat zou kunnen. Ik zal het wat toelichten, want om eerlijk te zijn voelt het wel zo voor mij. Ik kan heel geconcentreerd verdiept zijn in mijn boek, en om dan gewoon te worden aangesproken voor een praatje, vind ik net zoiets als iemand wakker maken omdat je graag wat zit te kletsen.

Ik ben laatst voor het eerst sinds jaren weer eens met de trein geweest. En wat zag ik? Stiltewagons. Ideaal voor als je een boek wilt lezen enzovoort, want er hing zelfs een bordje dat mobiele telefoons niet gebruik mochten worden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:27

idd ideaal! Nou nog in het vliegtuig :))

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:29

Wat ik erg vaak merk is dat als 2 oudere mensen aan het praten zijn de kleintje daar tussen door komen. En waar vroeger werd gezegd daar waar oudere mensen praten zijn de kindermondjes stil is vaak niet meer. Het gesprek wordt direct onderbroken om de kleine zijn gejengel te beantwoorden.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:31

Mindim schreef:
Mijn kind mag bij een ander nergens aankomen, nee is nee, je hebt een eigen bakje chips en er wordt niet in 'de grote mensen bak' gegraaid.

Nou inderdaad. Mooi voorbeeld. Is je bakje leeg, heb je pech. Klein kindje, klein bakje chips en verder geen gezeur. Zo had ik vroeger een vriendin die haar kinderen met de lepeltjes van de koffie liet spelen en rondlopen. Ik vond dat dus niet goed. Ten eerste hoorden die dingen bij de kopjes en ten tweede wilde ik geen bloedbad in mijn huis als dat kind zou vallen met zo'n lepeltje in d'r mond. Vond ze onbegrijpelijk van me. En zo zullen er nog talloze voorbeelden zijn. Mijn kinderen zijn echt niet heilig, en zullen ongetwijfeld ook typisch kindergedrag hebben vertoond (krijsen bij zo'n apparaat waar je een gulden in kon gooien voor de winkels).

@Sparta. Inderdaad ook een goed voorbeeld. Wachten tot je aan de beurt bent.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:35

Mindim schreef:
Zijn er echt ouders die hun kinderen een halve middag tegen je aan laten praten dan?

Ik heb het nog niet meegemaakt, hoor.
Als een onbekend 3-jarig kind in de supermarkt 'hallo' tegen me zegt vind ik dat alleen maar leuk en zeg ik gewoon 'hallo' terug. Ik heb liever een vrolijk hallozeggend kind dan eentje die loopt te dreinen of te krijsen omdat hij z'n zin niet krijgt.
Heb ik geen haast, dan maak ik ook rustig nog een praatje met het kind. Dat wordt toch geen gesprek van een halve middag, maar hooguit een gesprekje van een paar zinnen.
Nee, ik kan me daar absoluut niet aan ergeren.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:49

Zo ik snap wat jullie bedoelen met als er visite is dat kinderen erdoorheen gaan kakelen of mee willen praten
heb ookal een aantal keer tegen een paar kennisen van mij gezegt dat ze niet zulke sereuse zaken bij kinderen moeten bespreken . Ze luisteren toch mee en gaan ook vragen stellen...

Als ik erges ben en iemand wil over iets prive praten en er is een kind bij zeg ik ook gewoon ik wil hier niet over praten zolang hij of zij erbij staat. Ja ik ben hier meschien een zeurpiet in maar ik hou er niet van :7

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:51

Het ligt aan de hele situatie Lielle, als jij op de reacties van mijn kind ingaat en je praat terug zou ik als ouder denken dat je het niet erg vindt...
Kijk, vergeet niet dat niet alle ouders in de gaten hebben dat er mensen zijn die een beetje een hekel aan kinderen hebben en dat is iets heel anders dan dat jij mijn kind leuk moet vinden, maar dat heeft in mijn ogen met verdraagzaamheid te maken. Moet ik mijn dochter hierin remmen? Zelf vind ik het juist fijn dat ze heel sociaal is en een praatje met mensen maakt en dat doet ze heus geen half uur. Net of veel kinderen zin hebben in een lang gesprek...
Mijn zoon zegt juist niets of heel weinig terug maar ik vind ook wel dat hij netjes gedag moet zeggen en antwoord moet geven als iemand iets vraagt...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:53

Je kunt het zolang maken als je zelf wilt met kinderen
als jij gewoon alleen hallo zegt en je loopt weer door zullen de meeste niet achter je aan blijven lopen met nieuwe pogingen om een verhaal te doen...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 14:55

Chiqa schreef:
ben het niet snel met mambobeach eens maar in dit geval wil ik haar toch wel een beetje bijstaan;

Lielle schreef:
Ik vind het trouwens net zo irritant als ik bv in trein of vliegtuig word aangesproken terwijl ik lekker zit te lezen/muziek te luisteren. Dat breng je IMO weinig respect op voor het feit dat ik met iets bezig ben.

Dat laatste zinnetje.....Hoe schop je mensen tegen je in het harnas, dit had je ook wel even anders kunnen formuleren hoor ;)
Wss had ze dan gewoon antwoord gegeven op jou vragen :)

*Valt van stoel* #) ;)

Ik denk dat we elkaar een beetje irriteren en wat natuurlijk ook zo is is dat je je vanachter de pc ook niet altijd kunt uiten zoals je dat zou willen. :)