Abortus

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:48

Steriliseren is inderdaad niet echt een optie, tenzij je al jaren samen bent en er zeker van bent dat je geen kinderen meer wilt. Het zou toch wat worden zeg, als iedere kerel waar je een relatie mee hebt, zich moet laten steriliseren :+. Dat is gewoon niet reëel.

Hoewel het natuurlijk wel een optie voor de toekomst zou kunnen zijn, gewoon alle mannen standaard laten steriliseren vanaf de leeftijd dat ze geslachtsrijp zijn, net zoiets als de amandelen eruit vissen zeg maar. Dan heb je geen probleem meer met ongewenste zwangerschappen en tegen de tijd dat mensen er bewust voor willen gaan, dan gaat het knoopje er gewoon weer uit... :)* *ziet een idee voor de toekomst* :)*

Maakt wel meteen een einde aan deze discussie :D

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:50

Biieniie schreef:
Ik gebruik de pil maar vrij niet met condoom, vind dit niet lekker haha,

voor de rest wil ik geen spiraal en zeker geen sterilisatie want als ik in de toekomst wel kinderen zou willen dan wil ik niet het risico nemen om mijn vruchtbaarheid aan te tasten..

Zo lang je de pil constant slikt is er weinig aan de hand, toch? :)

Ik ben erg netjes wat de pil betreft, ik slik hem zelde iets te laat en mocht dat wel het geval zijn, dan maar geen seks en anders met condoom, liever niet, kan er niet zo goed tegen. :o Sterillisatie gaat mij ook te ver, ik had altijd een hekel aan kinderen, maar het hekel hebben aan kinderen is nu al veranderd is ze soms wel leuk vinden. Wie weet ga ik ze nog echt leuk vinden.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:54

Ik gebruik de pil, maar ik ben niet elke maand ongesteld, slik hem namelijk een tijd door. Dat ik er achter kom dat ik zwanger zou zijn zou ook best even kunnen duren. Maar ik slik niet de pil omdat ik kinderen wil, dan liet ik die troep wel weg. Dan is er voor mij toch maar 1 optie als ik zwanger zou worden. Ik vind kinderen écht niet leuk. Zelfs niet om maar even op te passen. Gewoon niet.
Dan zou het toch niet eerlijk zijn om een kind geboren te laten worden? En voor adoptie, nee dank je.
Ik ben geen fabriekje voor een ander en er zijn al genoeg kinderen op deze wereld die al geboren zijn en een kans verdienen op beter.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:57

De grootste discussie is hier over abortus na 12 weken maar laten we realistische blijven:

Uit onderzoek van de Rutgers Nisso Groep blijkt dat 73 procent van de vrouwen die kozen voor een abortus in 2008 de ingreep onderging in de eerste zes weken van de zwangerschap.

Van de groep die daarboven zit valt een nog veeeel kleiner gedeelte boven de 20 weken. En van die groep komen de meeste abortussen door de 20 weken echo, dat er dus sprake is van afwijkingen van de foetus.

Om nou een hele discussie te voeren over iets dat maar zelden voorkomt is niet erg constructief. De grote meerderheid van de vrouwen is juist erg snel met de abortus, het verbaast mij zelfs dat ze de meesten dus binnen 6 weken de zwangerschap geconstateerd hebben en de verplichte week bedenktijd hebben gehad.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:58

Rienn schreef:
Biieniie schreef:
Ik gebruik de pil maar vrij niet met condoom, vind dit niet lekker haha,

voor de rest wil ik geen spiraal en zeker geen sterilisatie want als ik in de toekomst wel kinderen zou willen dan wil ik niet het risico nemen om mijn vruchtbaarheid aan te tasten..

Zo lang je de pil constant slikt is er weinig aan de hand, toch? :)

Ik ben erg netjes wat de pil betreft, ik slik hem zelde iets te laat en mocht dat wel het geval zijn, dan maar geen seks en anders met condoom, liever niet, kan er niet zo goed tegen. :o Sterillisatie gaat mij ook te ver, ik had altijd een hekel aan kinderen, maar het hekel hebben aan kinderen is nu al veranderd is ze soms wel leuk vinden. Wie weet ga ik ze nog echt leuk vinden.

Ik ben door mijn pil heen zwanger geworden. Ik was overgestapt naar een lichtere pil, maand geen seks gehad om eraan te wennen en de 1e x was het meteen raak.. dus hoe regelmatig je ook slikt en hoe netjes je ermee omgaat.. bied echt geen garantie..

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:00

Weet iemand hier toevallig of je een test kan doen tijdens je stopweek maar in stopweek de pil zeg maar wel doorslikt?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:03

@sparta, dat doe ik dus ook, dus het zou bij mij ook best een paar maanden kunnen duren voordat ik het door zou hebben. Het aankomen in gewicht zou voor mij ook geen reden zijn tot bezorgdheid (nou ja, voor zwangerschap dan :=), omdat dat bij mij nu eenmaal flink schommelt. Daarnaast heb ik een partij medicijnen die ook misselijkheid met zich meebrengen, dus zelfs alles bij elkaar zou nog geen reden zijn tot alarm. Alleen als ik echt over m'n nek zou gaan, dan zou ik naar een HA stappen, anders niet.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:03

Biieniie, heeft dat niet te maken met dat je bent overgegaan op een lichtere pil? Ik weet heel goed dat er een kans is dat je zwanger wordt door de pil heen. Ik ga er vanuit zo lang ik het doe zoals ik dus net beschreef er weinig fout kan gaan. Mocht het wel zo zijn, heb ik er in ieder geval alles aan gedaan om het te voorkomen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:06

_sparta_ schreef:
Ik gebruik de pil, maar ik ben niet elke maand ongesteld, slik hem namelijk een tijd door. Dat ik er achter kom dat ik zwanger zou zijn zou ook best even kunnen duren. Maar ik slik niet de pil omdat ik kinderen wil, dan liet ik die troep wel weg. Dan is er voor mij toch maar 1 optie als ik zwanger zou worden. Ik vind kinderen écht niet leuk. Zelfs niet om maar even op te passen. Gewoon niet.
Dan zou het toch niet eerlijk zijn om een kind geboren te laten worden? En voor adoptie, nee dank je.
Ik ben geen fabriekje voor een ander en er zijn al genoeg kinderen op deze wereld die al geboren zijn en een kans verdienen op beter.

Ik slik hem inderdaad soms ook wel eens iets langer door omdat het even niet uit komt. Ik slik meestal niet meer dan 2 strips achter elkaar door. Puur omdat ik anders een wandelende hormoonbom ben. Ik ben dan niet meer te genieten en zit me zelf gruwlijk in de weg.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:10

Rienn schreef:
Ik slik hem inderdaad soms ook wel eens iets langer door omdat het even niet uit komt. Ik slik meestal niet meer dan 2 strips achter elkaar door. Puur omdat ik anders een wandelende hormoonbom ben. Ik ben dan niet meer te genieten en zit me zelf gruwlijk in de weg.

Jeetje, Ik hoor hier meer mensen over he..
K slik hem dus echt makkelijk 3/4 strippen door en heb nergens last van..
alleen een mindere libido :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:16

Rienn schreef:
_sparta_ schreef:

Van 1 strip val ik iedereen al aan dus de pil is niet aan mij besteed! :D

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:16

Ik slik de pil ook tot maimaal 2 strips door dit gewoon voor mezelf. langer durf ik niet aangezien ik snel last van tussen tijdse bloedingen heb enz..

even ontopic..

Abortus.. Ja.. je moet het zelf weten ik zou het zelf nooit kunnen! ik ben nu 17 en als ik nu zwanger zou worden van me vriend waar ik nu anderhalf jaar een relatie mee heb zou ik het niet erg vinden. zou het door vekrachting komen dan haal ik gelijk de morning afterpil.. ondanks dat ik zelf ook al aan de pil ben.

De reden dat ik zelf geen abortus zou willen of kunnen is omdat een vriendin van mij 19 is en net een kindje heeft en ik zie hoe gelukkig zij is en hoe het kindje leeft. zou me niet kunnen voorstellen om zo iets moois zo maar even weg te laten halen. veder heb ik 2 tantes (zussen van me vader) die bijde abortus hebben laten doen en sinds dien niet meer vruchtbaar zijn. dit lijkt me vreselijk aangezien ik wel een kinderwens heb..

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:17

MB, haha, nee dan zou ik dat inderdaad maar niet doen!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:19

SamSter schreef:
Rienn schreef:

Jeetje, Ik hoor hier meer mensen over he..
K slik hem dus echt makkelijk 3/4 strippen door en heb nergens last van..
alleen een mindere libido :+

Als ik dat doe, sta ik niet meer voor mezelf in. :+
Ben je niet bang dat je zwanger wordt als je gewoon een aantal maanden de pil door slikt? Of doe je dan gewoon een zwangerschapstest?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:20

hyppolyte schreef:
Steriliseren is inderdaad niet echt een optie, tenzij je al jaren samen bent en er zeker van bent dat je geen kinderen meer wilt. Het zou toch wat worden zeg, als iedere kerel waar je een relatie mee hebt, zich moet laten steriliseren :+. Dat is gewoon niet reëel.

Hoewel het natuurlijk wel een optie voor de toekomst zou kunnen zijn, gewoon alle mannen standaard laten steriliseren vanaf de leeftijd dat ze geslachtsrijp zijn, net zoiets als de amandelen eruit vissen zeg maar. Dan heb je geen probleem meer met ongewenste zwangerschappen en tegen de tijd dat mensen er bewust voor willen gaan, dan gaat het knoopje er gewoon weer uit... :)* *ziet een idee voor de toekomst* :)*

Maakt wel meteen een einde aan deze discussie :D

Neem aan dat wanneer je wisselende contacten heb je er toch een condoom bij gebruikt, al is het niet alleen tegen zwangerschap...

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:22

Ik sta helemaal neutraal in het abortus gebeuren. Omdat elke situatie verschillend is en anders zal ik daar ook een andere mening over hebben.

Al zou ik nu zwanger raken ondanks dat ik de pil gebruik, zal ik het toch weg laten halen. Ik ben nog niet klaar voor een kind (ik weet uberhaupt niet of ik wel een kinderen wil in de toekomst..zo leuk vind ik ze niet), financieel en mentaal niet. Vind mijn opleiding en dingen van de wereld zien veel belangrijker.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:31

Rienn schreef:
Ben je niet bang dat je zwanger wordt als je gewoon een aantal maanden de pil door slikt? Of doe je dan gewoon een zwangerschapstest?

Naja vandaar eigelijk me eerdere vraag ook, Kan je een test doen in je stopweek als je doorslikt..

Lichtelijk last van zwangerschapkwaaltjes...

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:33

Citaat:
Neem aan dat wanneer je wisselende contacten heb je er toch een condoom bij gebruikt, al is het niet alleen tegen zwangerschap...

Ik heb het over relaties, niet over scharreltje ;). Natuurlijk gebruik je een condoom bij een scharreltje (hoewel...zo natuurlijk is dat voor veel mensen nog niet eens), maar bij een relatie ga je toch op een gegeven moment wel over naar het seks zonder condoom.

Die hormonen heb ik trouwens niet zoveel last van, ik kan het gerust een half jaar doorslikken als het zou moeten :j. Verminderd libido heb ik (helaas) ook geen last van :=

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:31

SamSter schreef:
Rienn schreef:

Naja vandaar eigelijk me eerdere vraag ook, Kan je een test doen in je stopweek als je doorslikt..

Ik zou zsm even contact opnemen met je huisarts :j

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:34

SamSter schreef:
Rienn schreef:

Hm, ik zou het niet weten. Misschien verstandig als je vandaag nog even contact opneemt met je huisarts?

Edit: maikeltje, was me voor. :)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:14

Zou wel grappig zijn als iemand van het "voor abortus front" zwanger bleek te zijn haha..
K ga meteen met me pil stoppen en doe van de week een testje..

MamboBeach

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:16

Ik hoop het niet voor je...

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:19

MamboBeach schreef:
Ik hoop het niet voor je...

Maakt mij niet uit hoor als het zo is blijf het gewoon in me buik zitten :+
Heb een vaste vriend, woon samen en alles is verder stabiel binnen ons leven..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:24

Ik heb mij al die tijd niet met dit topic en het andere topic bemoeid maar wil toch ff inhaken.

Abortus is voor mij een keuze die ieder voor zichzelf maakt. Maar voor mij dan wel goed over nagedacht en niet als extra anticonceptie.

Mocht je echt geen kids willen en toch zwanger raken ondanks dat je goede voorzorgsmaatregelen neemt dan kan ik me de keuze voorstellen ook al is het niet de mijne.

Wat mij wel ontzettend steekt is dat sommige mensen verschrikkelijk laks en makkelijk om lijken te gaan met voorbehoedsmiddelen en daarbij iets lijken te hebben van: ach als ik zwanger ben dan laat ik het 'even' weghalen.

Denk niet dat het zo werkt. Ook al sta je achter de beslissing, een abortus zal altijd een kleine of grote lichamelijke en geestelijke impact op je hebben. De ene natuurlijk meer als de ander maar ik denk niet dat er iemand is die abortus heeft laten plegen en daar compleet onverschillig over kan praten.
De emoties kunnen natuurlijk sterk verschillen tussen spijt, afkeer, woede, of onbehaaglijk voelen. Maar geen mens is gevoelloos.

Equimotion

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:04

Ik weet niet of er licht over gedacht wordt ("even weghalen"), ik denk dat veel van die reacties (iig de mijne) er wat scherper staan omdat er veel reacties in het topic staan in de trant van "als je zwanger raakt en je kunt voor het kind zorgen dan ben je ook verplicht het te laten komen" (let wel, dit laatste is dan weer mijn interpretatie ;) )