Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:46

hier stille meelezer.

TS ik wens je veel sterkte toe, ik hoop wel dat je van binnen zeker weet dat je dit wilt!
ook ik zou het denk ik niet kunnen (zegt het meisje die geeneens een kinderwens heeft)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:57

Ik heb nu 3 kwart van het topic (met open mond) doorgelezen, en wil je nu toch wel even sterkte wensen.
Ik zie hier echt ongelooflijke reacties voorbij komen zeg. Ik wist niet dat er zulke gevoelloze mensen op bokt zaten.
Ikzelf ben niet tegen abortus maar ook niet voor. Ik vind het erg knap van je dat je er zo "rustig" mee om kan gaan, ik was zelf al lang gebroken. Ik zou het zelf te laat vinden voor abortus.
Ik hoop voor je dat alles zo goed mogelijk verloopt de komende tijd.
Enerzijds heb ik respect voor je standvastigheid en doorzettingsvermogen, al ben ik wel tegenstander van je beslissing. Heel veel sterkte, en laat je niet gek maken. (Maar daar ben ik wel van overtuigd.. ;) )
Keep your head up, no matter what.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:59

Hoe vaak wordt er niet - met name door vrouwen - gezegd dat je je gevoel moet volgen... en nu is er dan een jonge vrouw die weloverwogen en met standvastigheid haar gevoel volgt en een beslissing neemt.. en dan valt een hele santekraam van ellende over haar heen omdat háár gevoel niet past in het denkraam van mensen die er anders over denken.
Al denk je er anders over, het gaat niet aan haar allerlei verwensingen toe te voegen, gruwelijke beelden voor te spiegelen of een roze-droom aan te praten. Háár lichaam, háár geest verzet zich tegen de zwangerschap en zij wéét dat zij op dit moment geen andere keuze kan maken dan de keuze die zij voorgenomen heeft.

Het is zoals het is en daarom wil ik bij deze mijn steun uitspreken voor jou TS en je voor de dagen die komen sterkte toewensen.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:00

Sorry, ik kan hierbij alleen maar zuchten, ik vind het zo erg. |( In mijn optiek zijn er alleen maar verliezers hier, zo jammer.
Toch wil ik je heel veel sterkte en wijsheid wensen, je zult het ongetwijfeld niet gemakkelijk hebben (gehad) in je leven. :(:)

williejanne

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:14

Voor mij is dit ook heel moeilijk, zelf ben ik ook tegen abortus. heb 3.5 uur gedaan om het gehele topic te lezen.

Ik zal er maar niets over zeggen, want een ieder heeft een andere mening op alles.

De 1 vind het een goed iets, de ander niet.
Ikzelf vind het ook niet goed, maar ik ga de TS niet aanvallen. Ik vind het haar keus, en hoop dat ze er geen trauma's aan over gaat houden.

Cowgirl333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:18

Ik begrijp iets niet. Als haar lichaam, haar geest zich verzet dan zegt haar gevoel toch nee en volgt ze toch haar gevoel.

Tevens vraagt TS raad, advies en ervaringen. De 1 heeft er niks van en de ander loopt er nog een tijdje mee rondt. Hetzelfde geldt voor pijn etc etc.

Uiteindelijk moet TS zelf een keuze maken en de consequenties ervan dragen. Of ze nu een abortus pleegt of het kindje houdt. Het gaat erom dat ze gewoon echt achter haar keuze gaat staan en er hopelijk later geen spijt van krijgt ongeacht de keuze.

XxNimezxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:26

TS misschien is het juist wel goed om te kijken naar wat je weg haalt dus wel googlen naar afbeeldingen.

ik ben en persoon die bijna altijd na beslissingen spijt heb. als ik jou was zou ik goed kijken naar wat je eindigt zodat je niet later op zo een plaatje stuit en denk van "wat heb ik gedaaan"

ik bedoel daar niet mee te zeggen dat je het niet moet doen hoor, maar het lijkt mij een heele naare beslissing om later spijt van te hebben.

Gr

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:27

LifeSucks schreef:
Wil nog wel even zeggen, dat ik het erg jammer vind dat mensen mij ook per pb proberen om te praten, voor moordenaar uitmaken, zelf dood wensen en seniel vinden.

Het zegt meer over jullie, dan over mij, dat kan ik wel zeggen. :)
Met mij staan vele anderen achter mijn keuze.

Die pbtjes lees ik ook niet meer.

zo dat is dan ook even lekker.
dat die mensen iets anders gaan doen,ze weten helemaal niet wat ze je aandoen.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:27

Als jij,TS,een abortus wilt moet je dat doen.Een kind op de wereld zetten wat je niet wilt hebben is ook geen optie.Hoe je erover praat lijkt mij dat de verstandigste beslissing.
Ik mis alleen waarom je met de pil gestopt bent.Meestal als je dat doet en toch sex hebt,kan daar een kind van komen??Tenminste,zo werkte het bij mij.
Ga je na de abortus wel weer aan de pil?

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 00:28

Hallo dames, ik ben er zelf weer.

Heb 4 pagina's bijgelezen vanaf p.29 maar de laatsten niet.
Kwam posts tegen over tangen en foetussen knippen etc.
Ik hoef het niet te weten.

Ga ook niet googlen op afbeeldingen etc. ik heb al eerder gezien hoe dat eruit ziet, en het veranderd mijn keuze niet.
Daarbij weet ik wat ik doe door dit te kiezen.

Van de Rutgersstichting heb ik een folder meegekregen van de kliniek waar ik heen ga, en die ga ik dezer dagen doorlezen.
Daarin staat ook hoe en wat.
Het gebeurd inderdaad onder algehele narcose.
En heb het er met mijn vriend al over gehad; het zat al in de planning, maar nu versneld; dat ik weer gesprekken ga voeren bij een psycholoog.
Dan kan ik ook dit een plaatsje geven, en de rest van mijn nog bestaande problemen onder woorden brengen en verwerken, zodat ik na de zomer een stuk "schoner" in de wereld sta, en met volle moed aan een nieuwe opleiding kan beginnen.
Zodat ik mezelf alle kansen van de wereld geef, en een betere versie van mezelf word. :)

Nogmaals; ik zal geen spijt van mijn keuze krijgen.
De enige spijt die ik heb, en die zal blijven, is dat dit niet had hoeven gebeuren.

Edit:
Na de abortus ga ik niet weer aan de pil.
Ik ga kiezen voor een andere vorm van anticonceptie.
Zowieso voorlopig geen sex, en als het er weer van komt, gebruikt mijn vriend ook een regenjas ;)

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:32

LifeSucks schreef:
Hallo dames, ik ben er zelf weer.

Heb 4 pagina's bijgelezen vanaf p.29 maar de laatsten niet.
Kwam posts tegen over tangen en foetussen knippen etc.
Ik hoef het niet te weten.

Ga ook niet googlen op afbeeldingen etc. ik heb al eerder gezien hoe dat eruit ziet, en het veranderd mijn keuze niet.
Daarbij weet ik wat ik doe door dit te kiezen.

Van de Rutgersstichting heb ik een folder meegekregen van de kliniek waar ik heen ga, en die ga ik dezer dagen doorlezen.
Daarin staat ook hoe en wat.
Het gebeurd inderdaad onder algehele narcose.
En heb het er met mijn vriend al over gehad; het zat al in de planning, maar nu versneld; dat ik weer gesprekken ga voeren bij een psycholoog.
Dan kan ik ook dit een plaatsje geven, en de rest van mijn nog bestaande problemen onder woorden brengen en verwerken, zodat ik na de zomer een stuk "schoner" in de wereld sta, en met volle moed aan een nieuwe opleiding kan beginnen.
Zodat ik mezelf alle kansen van de wereld geef, en een betere versie van mezelf word. :)

Nogmaals; ik zal geen spijt van mijn keuze krijgen.
De enige spijt die ik heb, en die zal blijven, is dat dit niet had hoeven gebeuren.

Edit:
Na de abortus ga ik niet weer aan de pil.
Ik ga kiezen voor een andere vorm van anticonceptie.
Zowieso voorlopig geen sex, en als het er weer van komt, gebruikt mijn vriend ook een regenjas ;)

+:)+ je moet doen wat je gevoel je zegt.
vind het echt erg voor je dat er mensen zijn die je dreigen en bla bla.

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:44

hoi :D was al benieuwd hoe het met je was,fijn dat je met je vriend gesproken hebt,standvastig bent en met een psycholoog gaat praten.het is zowiezo niet makkelijk geweest voor je,laat staan met de recente ontwikkelingen. ik denk dat t wel goed komt met jou,zoals je redelijk reageert hier,en je met deze moeilijke situatie omgaat. sterkte weer gewenst, en straks vol goede moed beginnen met je nieuwe start +:)+ groetjes deess

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:59

ik weet(denk ik)wie je bent.
wil je alleen een hart onder de riem steken.
misselijke opmerkingen heb je nu wel genoeg gehad.

al blijft me de post van Rock wel bij, die je adviseerde toch de echo wel te kijken...ik kan me daar wel in vinden.
het zou erg zijn als je later toch met een onverwerkt stukje zit.

wat je ook doet,het is jouw keus en jouw lichaam.

sterkte.

Loendri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:18

Ik wil je ook heel veel sterkte wensen. Abortus is legaal voor een reden, en als jouw reden is dat je nog niet klaar bent voor en kind is dat zo.
Daar hoeft de rest niet over te oordelen.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 01:59

Pfoei, het gaat wel erg snel dit topic, net 2 uur bezig geweest met bijlezen :+. Zag weer een aantal opmerkingen langskomen die weer niet getuigen van respect, maar ben blij dat het er wel weer iets normaler aan toe gaat.

Citaat:
Het is moeilijk om zoveel onmacht te voelen en er nergens mee heen te kunnen. Het kindje van TS wordt er immers niet mee gered.

Ik vind deze post nogal overdreven/dramatisch, het gaat hier om iemand die je verder niet/amper kent, je hebt hoe dan ook geen (on)macht. En we hoeven de FOETUS (het is nog geen kind) van de TS niet te redden, want het wordt al gered, van een miserabel leven. Bekijk het eens van een andere kant, juist door het af te breken wordt het a.s. kind een naar en moeilijk leven bespaard.

Citaat:
dat kan niet met zo,n topic nogmaals is het te zwaar voor

Natuurlijk kan er wel op een nette manier gediscussieerd worden, dat kan namelijk altijd, maar dat is op bokt de laatste tijd erg moeilijk, iemand afbranden is namelijk veel makkelijker. Toegeven dat de TS wel in het belang van haar a.s. kind denkt, daar zijn de meeste bokkers veel te trots voor, want ze moeten en zullen hun mening opdringen en doordrukken. Ten koste van alles.
@TS ik hoop dat de mensen gestopt zijn met achterlijke pb's te sturen en dat je toch de positieve dingen uit het topic weet te halen, er zijn genoeg mensen die je wel steunen :(:).

Citaat:
waarom bevestiging en acceptatie willen van de buitenwereld? acceptatie ligt in jezelf niet bij een ander, voor een ander doe je het toch nooit goed. Je kan het alleen goed doen voor jezelf ..... en die bevestiging zie je in de spiegel (niemand kan dat gevoel voor je bepalen).
kiezen uit angst of kiezen uit liefde?

alles is betrekkelijk.

Sterkte.

De TS vroeg niet om bevestiging en acceptatie van de buitenwereld, ze zocht naar steun en hulp van mensen die zich in haar kunnen inleven of er ervaring mee hadden. Dat mensen er niet mee om kunnen gaan omdat het te pijnlijk en moeilijk voor ze wordt, kan ik me ook iets bij voorstellen, maar dan kun je heel gemakkelijk ervoor kieze om dit topic niet te lezen en jezelf te blijven pijnigen.
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 04-03-10 02:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 02:02

TS: Ik wil jou heel veel sterkte wensen. Ik vind het heel erg moedig van je hoe je met de abortus omgaat en erg dapper dat jij je door al deze rotopmerkingen heen slaat. Ik heb echt respect voor je voor de manier waarop jij hiermee omgaat. Als het om mij zou gaan da zou ik hier niet meer zo respectvol reageren. Erg knap van je!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 03:51

LifeSucks schreef:
:) wel typerend dat de meningen van veel mensen bijdraaien na mijn post van hoeveel weken het is.
Voor mij maakt dit het niet moeilijker.
Aan de buitenkant is nog evenveel te zien als voordat ik wist hoever het was.
Wat ik doe is toegestaan bij Nederlandse wet en ik laat me ook niet gek maken.
Het zal moeilijk zijn, maar zal blij zijn als het achter de rug is.

Waves; Dankjewel voor je tegengas :o

Ik heb overigens de echo niet gezien.

blij? ik hoop 't voor je.. ik hoop dat je dan 'blij' bent, maar vrees dat je dan toch ook nog het een en het ander te verwerken hebt.

Ik zal even eerlijk zijn, ik ben (in principe) tegen abortussen, maar wie ben ik om je te gaan veroordelen? En wat heeft 't voor zin? daarnaast is dat niet waar je om hebt gevraagd ;) Weet zelf maar al te goed hoe vervelend is als je veroordeelt wordt (door bokt!) als je daar NIET om gevraagd hebt! Dit is vooral een berichtje naar bokkers die je WEL veroordelen.

En voor die mensen die roepen dat ze een 'moordenaar' is, wil je een kind een leven geven, die men 't liever niet gegeven had? Een adoptie, die die waarschijnlijk ook nooit helemaal verwerken kan? Het zal altijd het niet gewilde kind zijn. Allemaal leuk en aardig dat er mensen zijn die kinderen willen adopteren, maar moeten we daarom opeens geen abortus meer doen? omdat men kinderen wil adopteren? Omdat er mensen zijn die zelf geen kinderen kunnen krijgen? Aan wie denken we dan? De ouders of het kind? Want het KIND zal de rest van z'n leven last blijven hebben van 't feit dat die geadopteert is. Dan is die misschien beter af, dat leven niet te hebben.

Hmm.. maargoed verder, tja... wens ik je heel veel sterkte :)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 04:50

Meid, ik wil je even heel veel sterkte wensen. Het klinkt alsof je er goed over na hebt gedacht. Ik weet niet of ik zelf hetzelfde zou doen, maar ik kan me helemaal in je beweegredenen vinden. Nu is er gewoon de tijd niet voor, maar het klinkt alsof je erg sterk in je schoenen staat, dus ik denk dat je als je dat wilt over een paar jaar een geweldige moeder wordt, die een kind een mooi stabiel leven kan bieden.

Dat mensen je nare PBs sturen is trouwens erg laf! Kom er dan gewoon vooruit ...

Nogmaals, sterkte gewenst!

Funfun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 05:12

Heel veel sterkte TS. Het is JOUW keus en mensen moeten dat respecteren. Niemand kan die keuz voor je doen. Sterkte!

oxborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 08:29

Sorry het staat een beetje cru omschreven en misschien had ik gisteren wel beter helemaal niet kunnen reageren, maar we hadden net weer het hartje van ons kleintje horen kloppen en dit dan te lezen, doet ergens een veel pijn.

Het is de keuze van de ts en inderdaad dat moet gerespecteerd worden, ik zal een mod vragen om het te verwijderen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 08:43

ik ben in ieder geval heel blij om te lezen dat je wakker geschud bent
dat deze trieste gebeurtenis er voor heeft gezorgd dat je je leven een frisse wending geeft en je een planning hebt gemaakt voor de toekomst

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:00

Hey meissje,

heel goed dat je ook bezig bent met je leven erna, zoals ik al zei, je moet er niet te lang bij stil gaan staan want daar schiet je niks mee op of wordt het zelfs moeilijker.. Ook begeleiding van je psych is een heel wijs besluit!

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 09:49

Pff, ik zie er zo tegenop!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 09:54

LifeSucks schreef:
Pff, ik zie er zo tegenop!

Want? Dat het pijn gaat doen? Of ben je toch gaan nadenken over hetgene wat er in jou zit?

Want je loopt het hele topic te verkondigen dat dit is wat je wil en nu heb je er toch moeite mee?

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 09:56

Ik heb er zowieso moeite mee, dat was al duidelijk ;)
Dat ik dit kies (voor de 100e keer) wil niet zeggen dat het makkelijk is.

Maar de ingreep is niet niks, ben nooit eerder in een ziekenhuis opgenomen.
Laat staan onder narcose geweest etc.