hyperventilatie wie nog meer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Deeday

Re: hyperventilatie wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:49

Idd proberen niets van aan te trekken. Dat is echt typisch bokt.

Hier weer iets minder. Heb net 2 dagen gewerkt, en vandaag vrij maar ben kapot. Dus word niks doen vandaag. Gewoon even me zelf rust gunnen. Heb wel onwijs steken elke keer in me hoofd. Waar ik van baal!!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:27

Dinges (naam vergeten en te lam om pagina terug te bladeren) gewoon opbellen. Vertel gewoon dat je je ontzettend in het diepe gegooid voelde en dat je achteraf begreep dat het anders had moeten verlopen. Dat je graag nog eens probeerd, maar dan wel met een fatsoenlijke inwerkdag/week.
Niet geschoten is altijd mis hoor!

Deeday werkt dat voor jou, een dag niks doen? Lost het daarmee weer of, of hoe los je het normaal gesproken op?

Ik heb de doktersassistent gesproken dat ik graag eens bloed wilde laten prikken om te zien of er niks anders nog mis is en kan straks daarvoor een formulier op komen halen. Gaan we dus maar even doen.
Ik wil best geloven dat ik hyperventileer, maar wil ook graag weten of er niet nog stiekem wat meer mis is.
Dat stelt hopelijk gerust.

EsmeexRoosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:54

@ Holly: Ja, ben al van plan om vandaag terug te gaan en het dan uit te leggen en vragen of ik het nog een keer mag proberen op een rustigere dag met iemand die het wel even uit kan leggen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 17:51

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:27

wat een gezeik appiesjappie, ik heb grootste gedeelte doorgelezen maar ben gestop begon me zo te ergeren aan al die bokkers..

Meid heel veel sterkte alsnog!

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 20:47

had ik dus ook deeday :j
sterkte ermee iig :(:)

----

ben vandaag weer naar aot geweest, is een hele andere manier van aanpak dan de vorige die ik gehad heb. Ze kijkt echt naar wat ik nodig heb, is heel fijn! Zo gaan we bijvoorbeeld volgende week oefenen op het vóór de grens stoppen, ipv mijn grens maar weer verleggen. Ook heeft ze naar mijn ribben gekeken, wat waarschijnlijk het probleem is, is dat mijn tussenribspieren verzuurt zijn. Dus daar gaan we ook aan werken :)
maar ben wel gesloopt na zo'n half uurtje, mede omdat ik vandaag ook mentorgesprekje had. En op de een of andere manier kan mijn mentor mij net de goede vragen stellen, waardoor het heel confronterend is..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 21:04

Deeday schreef:
wat een gezeik appiesjappie, ik heb grootste gedeelte doorgelezen maar ben gestop begon me zo te ergeren aan al die bokkers..

Meid heel veel sterkte alsnog!

Inderdaad!!! ik was echt kwaad en heb misschien ook verkeerde dingen geroepen maar was het ook zo zat

EsmeexRoosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 21:06

Dat herken ik, had ook een keer zoiets geplaatst maar het enigste wat je ermee krijgt hier is gezeik, omdat iedereen het beter weet.

En even nog tussendoor: Ik stond vandaag in het restaurant te wachten waar ik weer wil werken, maar de baas kwam maar niet.
Gelukkig was m'n vriendin aan het werk en net toen ik was weg was kwam hij binnen toen heeft zij het even uitgelegd en ik kan donderdag even met hem praten en volgens mij betekent dat dat ik terug mag komen! Jippie! :D

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 21:11

ja wat een gedoe. Alles wat ik zeg is niet goed. Nu heb ik er in gezet dat ze word ingeslapen weer niet goed. Ze doen het liever zelf want dan weten ze zeker dat ik het laat doen. nu beginnen ze daar weer aan te twijffelen

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:00

Aangezien na bijna 3 weken die druk op mijn borst nog steeds niet over is moet ik volgende week weer terug naar de dokter. Hopelijk heeft die iets waarmee die me kan helpen want ondertussen word ik er moedeloos van en wil ik gewoon weer aan het werk...

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 19:10

Misschien na fysio je rugspieren/ aanhechtingspieren ribbenkast na laten kijken. Ik heb een goeie 3 mnd gelopen met steken rond de hart en ook druk door hyperventileren. Die steken kwamen vanuit me aanhechtingspieren doordat ze kompleet vast zaten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:16

Vervelend zeg :(:)

Sowieso als je wat te diep / vaak ademhaalt voel je constant een gejaagdheid , te snelle hartslag , druk op de borst , vermoeidheid / zuurstofgebrek en wordt je steeds stijver en strammer..... het is echt een enorm vervelend probleem met ook nog eens zoveel (vervelende en enge) symptomen...

Idioot ook hè dat je zelf die ademhaling zo kunt ontregelen , echt een foutje in het systeem hoor :=

Doen jullie ook wel aan iets van kalmeringsmiddelen als het te gek wordt , en helpt dat dan ?

Ik heb begin van het jaar een stripje Oxazepam gekregen van de dokter en heb er sindsdien een peer keer 1 gebruikt als het me maar niet goed lukte om die ademhaling onder controle te krijgen ook al was ik niet eens bewust ergens mee bezig van spanning ofzo. En vreemd genoeg wordt die ademhaling dan wel ineens rustiger , terwijl ik echt niet hijgend rondloop ofzo :P

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:58

Toevallig dat je het vraagt. Ik had ook Oxazepam 10mg voorgeschreven gekregen maar ben totaal niet van de medicatie dus had het nog niet genomen. Moet nu deze 2x per dag nemen en heb woensdag een afspraak bij de dokter om te kijken of die pillen werken of dat we iets anders moeten verzinnen.
Denk dat ik hem woensdag ga vragen om een longfoto en als die oké is dan via de fysio of osteopaat ofzo alles los maken want dan heb ik blijkbaar onbewust alles vast gezet. Maar goed dan wil ik wel graag zeker weten dat er op de foto's niks te zien is :)
Mijn bloed is namelijk wel allemaal in orde.

Aanvulling: Dat was je zegt over je ademhaling heb ik idd ook. Ik ben nooit buiten adem of benauwd en heb ook totaal niet het idee dat ik anders adem dan voorheen....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:45

Jeetje 2 per dag joh ? Ik weet eigenlijk niet wat normaal is , heb 1 stripje gekregen van 10 stuks ofzo :P

Hou ook niet van medicatie en vind het hele gebeuren nog steeds onzinnig , maar het geeft echt een soort rust zonder dat je het idee hebt dat het buiten jezelf vandaan komt , heel apart. Ook als je constant van die razende gedachten hebt over alles dat je bezighoudt / nog moet of wilt doen die stoppen dan ineens :P

En dat al bij een halfje :)

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:55

Opzich is 2 p/d niet zo heel veel maar het gaat mij om het idee er achter dat ik dit blijkbaar nodig heb. Voor mijn gevoel heb ik al heel veel zaken aangepakt de laatste 2 weken wat me dwars zat en blijkbaar is dat toch niet genoeg om weer gewoon te functioneren....
Maar goed ik zal maar is luisteren naar de dokter en dan hoor ik woensdag wel hoe verder.

Ik ga maandagochtend toch maar gewoon even op mijn werk kijken, werk nu wanneer het mezelf uitkomt vanuit huis. En als het dan niet meer gaat ga ik lekker naar huis. Misschien is die afleiding juist wel ff goed.

Heb jij nog klachten eigenlijk pmarena?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:44

Ik gebruik 3x per dag 10mg Propranolol, heb ik voorgeschreven gekregen voor mijn hoge hartslag, maar het helpt ook tegen mijn migraine en ik hoorde later ook van de arts dat het wel eens word voorgeschreven bij hyperventilatie. Dus hiermee sla ik 3 vliegen in 1 klap ;) Op den duur ga ik het wel weer afbouwen, maar laatst probeerde ik af te bouwen van 3 naar 2 pilletjes, maar kreeg toen gelijk weer last van een op hol geslagen hart. Heb ook heel veel stress op het werk, dus het is voor mij nu gewoon nog niet de juiste tijd om te beginnen met afbouwen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:09

Kan het geen kwaad dan om het "langere tijd" te gebruiken ?

Ik heb bij vlagen best last er van , vooral als ik ergens naartoe moet ben ik toch een beetje bang / zenuwachtig omdat ik een paar keer echt beroerd werd :P

En het is eigenlijk niks voor mij om zo stom te doen of me zorgen te maken om zoiets onzinnigs , maarja als je een paar keer een wegtrekker heb gehad dan word je vanzelf wel een beetje onrustig bij het idee dat je weer in zo'n zelfde situatie terecht kunt komen...

De ellende bij mij is dat ik me er vooraf meer zorgen om maak dan op het moment zelf , want dan kan ik het beter relativeren ofzo / mezelf beter onder controle houden :P

Ik heb het ook nog wel eens dat ik 's ochtends wakker word en de onrust al voel , op 1 of andere manier gaat m'n ademhaling dan al meteen niet meer automatisch maar moet ik het te bewust doen en dan gaat het te diep en te vaak en lukt het me ook niet om het onder controle te krijgen , èrg vermoeiend. Heel gek ook , waarom het dan niet lukt , er lijkt namelijk niks raars aan de hand op zich...

Pas had ik het ook weer , ik wil niet afhankelijk zijn van medicijnen maar het was gewoon duidelijk dat de dag "verloren" was en ik de ademhaling / hartslag niet goed zou gaan krijgen , heb dat al een paar keer gehad. Niemand die het ziet hoor , maar zelf wordt je doodmoe van zo'n gejaagde hartslag de hele tijd en dat intensieve ademhalen , krijgt er ook flink koppijn van :P

Heb toen toch maar eens een halfje Oxazepam genomen en stom genoeg werd m'n ademhaling toen weer automatisch rustig , laag , en heeeel weinig adem je dan ineens , heel ondiep ook , en die hartslag kwam weer tot rust en ik was weer gewoon mezelf , puur genieten.

Vraag me af of die werkzame bestanddelen ook nog ergens anders in zitten , zou het graag hebben zonder me een soort junk te voelen :')

Bij mij is het wel heel erg gerelateerd aan suiker merk ik steeds weer.

Heb een paar dagen geen snoep / koekjes / frisdrank op en het was allemaal prima , heerlijk die rustige ademhaling en hartslag en dat heldere hoofd +:)+

Net 2 handjes M&Ms gegeten en verdomd als het niet waar is : ik zit weer zo stom adem te halen en krijg het gewoon niet rustig. Heb alweer steken op de borst en een benauwd gevoel , idioterie :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 00:03

Ik kan het gewoon zo lang gebruiken als ik wil, het is de laagste dosering die er is en ik mag ook zelf bepalen wanneer ik het af wil bouwen. Maar het is voor mij dus voorgeschreven voor mijn hoge hartslag/lichte ritmestoornis.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 09:25

Het was weer een stresserig weekje en ik ben het voor mijn gevoel wel goed door gekomen. Afgelopen woensdag hebben we lady in laten slapen

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:57

Heel veel sterkte meis... Voel je je wel een beetje oke?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 11:21

éehm... nu wel maar heb het deze week wel behoorlijk zwaar gehad.

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:24

wat erg ;( Gecondoleerd meiss..en sterkte

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 16:04

Dankjewel

was echt een uitdaging voor mijn hyperventilatie

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 15:20

volgens mij begint nu de hyperventilatie te komen terwijl de stresperiode voorbij is. Weer tintels in mijn linkerarm en en been en af toe hartkloppingen en of benauwd. Geoel dat iemand een deel van mijn keel dichtknijpt. Of dat mijn spieren zeld doen. Ik weet dat het hyper is maar ik wilde het toch even vertellen hah

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 16:15

nu een giga droge mond...... en net boven mijn borst een beetje druk en zweeeet!