Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 10:44

:= Ik krijg morgen kruisverhoor,...heb zo'n formulier moeten invullen...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 10:49

Wat voor formulier? Die je bij het huisbezoek krijgt als de baby geboren is?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 10:52

Nee,... één of ander formulier welke je krijgt met de 7,5 maand.
Gesteldheid van kind, ontwikkeling etc.
Geestelijke en lichamelijke gezondheid van moeder.
Gesteldheid van algemeen gezin enzo :Z

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 10:54

Oh, die heb ik nooit gekregen!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 10:57

:? vreemd.... ook weer zo'n typisch lijstje waarop ze moeilijk kunnen doen.
Maargoed...

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:12

nooit gekregen, zelfs nog nooit van gehoord!
ach als je het niks vind doe je er toch gewoon niet aan mee.

niks vertellen..hmm als ze er naar vragen zeg ik t wel, wat willen ze er aan doen dan? mijn kind mijn voeding :Y)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:21

vergeten jullie niet dat het CB een ADVIESorgaan is en zij je niet verplicht kunnen stellen hier naar toe te komen? ook wanneer je onder 'toezicht' staat op een CB mag je je hieraan ontrekken. Bij ernstige zorgen zal het CB contact opnemen met de huisarts die de situatie opnieuw beoordeeld.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:30

Cyntje schreef:
Maargoed...

Dat is precies het lijstje waardoor de zus van die vriendin van mij voortaan de dupe is en elke keer verantwoording voor vanalles moet afleggen... Als ik jou was zou ik het lijstje echt rozengeur en manenschijn houden, of je moet ergens ECHT mee zitten...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:36

benangelique schreef:
vergeten jullie niet dat het CB een ADVIESorgaan is en zij je niet verplicht kunnen stellen hier naar toe te komen? ook wanneer je onder 'toezicht' staat op een CB mag je je hieraan ontrekken. Bij ernstige zorgen zal het CB contact opnemen met de huisarts die de situatie opnieuw beoordeeld.

Hoewel niet verplicht kun je er behoorlijk last mee krijgen als je, terwijl je onder toezicht staat, je niet meer laat zien. Bovendien willen veel ouders ook de inentingen, en daarvoor moet je toch echt naar het CB (in Nederland dan). De zus van die vriendin van me is ook bang dat ze de kinderbescherming op haar dak krijgt als ze niet meer naar het CB gaat. Ze heeft nu zoiets van "ach, het is maar af en toe, en behalve erg vervelend zijn als ik daar ben, heb ik er geen last van". Door in zo'n situatie niet meer te komen, weet ze niet wat ze zich op de hals gaat halen, en dus blijft ze komen.

Als ik in NL zou wonen, dan zou ik dus echt uitsluitend voor de inentingen gaan. Ze hebben er niets mee te maken hoe ik mijn kind voed. En als ik merk dat mijn dochtertje een achterstand zou oplopen, dan kan ik daarvoor prima naar een huisarts of een andere deskundige buiten het CB om. Ik ben in ieder geval blij dat ik hier met Laelia naar een kinderarts ga voor de inentingen, als ze ziek is, of als ik ergens over twijfel. Zo is er 1 persoon die alles van haar kent. Ik zit nooit met andere verpleegkundige, die alles maar uit een dossier moeten vissen. Nooit met iemand die het denkt te weten, maar gewoonweg de ervaring mist. Heerlijk om gewoon altijd naar iemand toe te kunnen die echt kundig is :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:02

Voor entingen kun je ik dacht ook naar het GGD toe, niet verplicht hoor CB.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 12:02

Angela schreef:
Cyntje schreef:
Maargoed...

Dat is precies het lijstje waardoor de zus van die vriendin van mij voortaan de dupe is en elke keer verantwoording voor vanalles moet afleggen... Als ik jou was zou ik het lijstje echt rozengeur en manenschijn houden, of je moet ergens ECHT mee zitten...

:\ ok... heb er alleen instaan dat mijn lichamelijk gesteldheid niet altijd je van het is maar daarvan was men al op de hoogte.
En onder controle komen kunnen ze wel vergeten hoor want dan kom ik daar gewoon niet meer terug, flauwekul :=

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:03

Cyntje schreef:
Maargoed...

Vreemd inderdaad! Heb wel een lijstje ontvangen na geboorte jongste maar hebben wij niet ingevuld... Hoorde pas in de 2e kamer ofzo dat er veel ophef over is...

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:47

Sommige lijstjes zijn per gemeente afhankelijk. Ik heb een aantal jaar in Zoetermeer gewoond en daar zijn in een jaar tijd twee familiedrama's voltrokken (man of vrouw moordt hele gezin uit). Er werd toen met een beschuldigend vingertje naar de instanties gewezen. Daarom zijn toen hier ook extra formulieren in het leven geroepen. In het leeuwendeel van de gevallen zijn ze ook eigenlijk overbodig en nutteloos, maar het is ervoor bedoeld dat ze probleemgevallen kunnen opsporen. Ook alleen als je alles eerlijk invuld, vraag is of dat wel gebeurt in juist die probleemgevallen, maar goed, dat terzijde. Alleen dan kunnen hun weer aantonen er 'alles aan gedaan te hebben', als weer zo'n situatie voorkomt.

Ik snap dat voor de meeste van ons dit ook allemaal onzin en flauwekul is, en als je - net als in geval van Angela haar vriendin haar zus - hierdoor net wel in hun categorie: zorggezinnen valt terwijl dat helemaal niet van toepassing, is dat ook lastig. Maar ik snap wel de gedachte erachter. Als ze hiermee 1 kind redden, dan is al het overbodige eromheen, toch niet zo overbodig. Snap je?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:53

Ik snap je punt hoor Duke.
Maar hier in NL doe je het toch nooit goed! Word je bekeurt en krijgt een bon zeggen de mensen, ga boeven vangen. Vangen ze een boef is het ook weer niet goed. (Bijvoorbeeld met schietincident) Ik noem maar iets op... ;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 12:54

Ben benieuwd wat ik morgen kan verwachten dan :=

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:54

entingen mag je ook bij de GGD halen, doen ze niet moeilijk over hoor.
zomaar wegblijven wekt vraagtekens op, maar dan komt de huisarts toch lekker langs om de situatie te bekijken?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 22:26

Het was overigens een relaxed gesprek en er werd weinig met het lijstje gedaan.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:27

harstikke fijn meid, dat voelt vast goed.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:39

Dat is fijn :j

Ik ben geloof ik gestopt met de bv... laelia wilde vanmorgen niet meer bij me drinken... en dat was het laatste wat ze nog dronk. Hopelijk drinkt ze morgen wel weer, of vandaag later op de dag....

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:19

De meeste gesprekken lopen toch gewoon normaal op zo'n CB. Toch altijd wel weer fijn om met een gerust en goed gevoel daar weg te gaan.

@Angela: ook al zou je nu dus toch moeten stoppen omdat ze echt niet meer wil, je hebt echt een topprestatie neergezet! Ruim een jaar! +:)+

Ik ben nu ook officieel naar één voeding per dag (liever gezegd: nacht) gegaan. De avondvoeding is nu officieel vervallen. Ze eet ook aardig wat yoghurt na haar warme prak. Alleen wanneer ze dan weer komt is iedere keer weer een verassing. Dat variëert van 23:30 tot 6:00 en alles daartussen. :? En dan 's ochtends gewoon pap en de rest van de dag is het FV in de tuitbeker of diksap. Maar ze drinkt nog steeds niet echt veel, moet ik zeggen.

Verder bied ik de borst aan als ze erg onrustig of huilerig is. Dat helpt ook enorm.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:56

Ik heb er wel vrede mee als ze er nu klaar mee is. Geweldig dat ik haar meer als 13 maanden zelf heb kunnen voeden, en dat ze nu zelf aan geeft dat het genoeg is. Het is nu HAAR beslissing, dus daarom is het goed :j

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:20

Is inderdaad super! Man, ik wilde met een maand of 8 een voeding gaan vervangen door een fles. Ik had er eigenlijk geen goed gevoel bij, mijn kind weigerde en mijn oudste zei "baby wil bij mama drinken!" En dat was idd zo, dus toen zijn we nog even doorgegaan. Is wel een heel hormonaal gebeuren he, haha.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 15:20

Ja merk je dat hormonaal heel erg wanneer je er mee stopt?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:39

Nou, meer dat ik er zo'n moeite mee had óm te stoppen!

Verder schijnt het van invloed te zijn op je "ontzwangeren", ik had nog weke bekkenbanden toen de jongste al anderhalf was! Heb pas de laatste maanden het idee dat k weer een beetje stevig in elkaar zit! Bij de eerste merkte ik dat ik ineens meer energie had (en minder honger...)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 15:52

Dat zijn wel aardig wat voordelen :=
Ik zit met een blaasverzakking welke waarschijnlijk pas redelijk verdwijnt wanneer ik met BV stop... maargoed... heb er zo nu en dan alleen wat last van.