Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Pilipa_

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 21:59

Civ thanks voor je lieve woorden. ik heb tussen door wel gelezen, maar kon voor mijn werk niet reageren daar zaten de problemen namelijk er zijn wat dingen gebeurd en moest even weg blijven.

Het gaat wel redelijk , maar de ups en downs zijn erg heftig, paniek aanvallen heb ik nu meer last van dan gevoels matige dingetjes... moeilijk uit te leggen maar een maand of twee geleden ha dik meer last van mijn emoties en gevoelens, en nu lijkt het lichaam weer raar te doen.

Ik las over je paardje, moeilijke beslissing, maar dapper dat je er iig over nadenkt!
Je nachten zijn dus zo te horen niet zo goed?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:05

Als je je verhaal kwijt wilt dan mag je me altijd pben, wel uit het oog maar niet uit het hart dus ook al ben je hier niet. Is het op je werk nu wat rustiger? Paniekaanvallen zijn erg vervelend, lukt het je wel een beetje om dan jezelf weer terug te krijgen? Hoe is het met de paardjes?

Mijn nachten verlopen helaas nogal onrustig. Afgelopen nacht gingen we om 23 uur slapen en om 0.30 uur werd ik alweer wakker uit een rotdroom. Zijn geen zeer zware nachmerries maar wel vermoeiende en vreemde dromen. Weet nog niet wat ik met mn paardje zal doen. ;(

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:11

Thanks meid, doet me goed!
Nou op mijn werk is het nu rsutiger die gozer is ontslagen en nu echt weg dus dat geeft echt rust de andere dingen moeten nog even zakken ,maar dat komt wel goed.
Paarden gaan goed, is nu even aantobben met die sneeuw, maar goed dat komt ook wel weer goed.

Dat klinkt minder, je nachten moeten goed zijn je hebt je rust nodig, indd dan even wat innemen helpt het wel?
Je mannetje is weer helemaal thuis zo te horen...
Mijn vader heeft vorige week officiel akkoord gehad dat 1 mei 2010 zijn pensioen begint en hij hoeft niet meer weg!!!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:17

Wat een fijn nieuws, geeft je wel wat rust zeker?! Als het tegenzit moet mijn vriend in 2011 weer weg maar nog geen zorgen voor morgen. Goed ook te lezen dat het met je paarden goed gaat. Weet je hoe het komt dat je je minder voelt? Lukt het je wel om jezelf wat rustig te krijgen na/tijdens een paniekaanval? Het zijn wel serieuze signalen dus doe rustig aan meid :(:) Heb zelf alleen inslapers en dat is eigenlijk het probleem niet, het doorslapen lukt niet.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:22

ok, nou ja 2011 is nog even weg, dus nu maar genieten dat hij thuis is.
Doorslapen was het ook bij mij ,maar ik heb 1 cd die is nu al bijna aan vervanging toe die ik luister voordat ik naar bed ga, van lois hay dag en avond meditaties, misschien een optie?

Ik weet helaas niet waar het vandaan komt, kan het niet plaatsen, maar ik ga nu een week naar mijn ouders de rust opzoeken en wie weet helpt het.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:27

Fijn dat je naar je ouders kan, gezellig ook met de feestdagen. Heb je er zin in? Als ik je ergens mee kan helpen, misschien op afstand, dan moet je het me maar laten weten. Mijn vriend is niet zo'n voorstander van al dat zweverige gedoe (zo noemt hij het) en we gaan altijd gezellig samen naar bed. Maar ik val wel inslaap maar wordt steeds wakker, ellendig is dat. Wel erg prettig voor je dat die collega weg is.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:30

ja ik heb er ook echt zin in, alleen al een dag moeten uitstellen door de sneeuw!!!

ok ja dat wordt dan beetje moeilijk, weet ook niet zo goed wat ik kan zeggen... maar ben weer blij hier te zijn, thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:49

Hee Pilipa, leuk dat je er weer bent! Ik heb nog vaak aan je gedacht.. Wel minder dat het niet zo lekker gaat, ik had stiekem gehoopt dat het een goed teken was dat je hier wat minder was. Je bent hier altijd welkom en ook mijn pb box staat altijd voor je open meid!

Helaas heb ik geen goede tips voor je, hoe je hiermee kan omgaan. Sterkte meid..

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 22:51

Angela thanks, ben ik zo blij mee!!! dit geeft me voor nu al weer een warm gevoel dat jij en civ zo reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:30

Ik kreeg van de fokkers van Pardoes en Beertje een kerstkaart, vond ik erg attend van ze!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 09:26

Zo veel gebeurd gisteravond.

Pilipa: Goed dat je weer even aan komt waaien, natuurlijk is dat niet erg!! Wel jammer dat het wat minder met je gaat en dat we je daarom hier weer zien, maar natuurlijk ben je nog welkom!! Niet zo aan jezelf twijfelen gekke meid!! Hopelijk vind je een beetje rust bij je ouders.

CIV: We hadden het er al even over gehad maar ik zou het ook niet raar vinden als je je paardje weg doet. Het is je hobby en een hobby moet ontspanning zijn. Het levert je nu alleen maar een hoop zorgen op. De tips van Angela vind ik erg goed, daar sluit ik me bij aan. Neem geen overhaaste beslissing, maar weeg alles goed af.

Angela: Wat lief dat je een kerstkaartje kreeg! Erg attent! Het zijn die kleine dingen die je zo goed kunnen doen he?
Hoe was je kraamvisite? Ik hou ook niet zo van baby's. Zijn wel schattig, daar niet van, maar zo breekbaar. Helemaal erg is als je het babytje vast 'moet' houden en ook nog op de foto moet...

Ik had gister weer een top avond :n
Mijn vriend en ik gingen in bad en dat werd geen succes. Het kwam weer op dezelfde discussie als altijd. Ik heb later ook uitgelegd dat ik heel erg in mijn angst zat en van daaruit dingen riep die misschien niet zo leuk waren, maar ik ben gewoon zo bang dat het altijd zo blijft. En mijn vriend volgens mij ook, dus dat durf ik niet te zeggen, omdat dat voor hem misschien een bevestiging is.

Op een gegeven moment voelde ik een woedeaanval opkomen. Ik heb gezegd dat ik het er nu niet verder over wilde hebben en waarom (omdat ik anders de boel weer kort en klein zou gaan slaan). Ik ben naar bed gegaan en heb gezegd dat we het er morgen (vandaag dus) nog wel verder over zouden hebben. Gisteravond voelde het goed, want ik had die timeout gewoon echt nodig en ik vond dat ik het netjes aangepakt had. Nu voel ik me zwaar belabberd...

|(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 10:36

Lieve PW, ik begrijp heel goed dat je je zwaar beroerd voelt nu maar.... Ik ben ontzettend trots op je! Allereerst ga je je angst aan, en ga je met je vriend in bad. Dat is al heel knap vind ik! Dan ontstaat er een discussie, wat ergens wel te verwachten is, maar je blijft open en eerlijk en hebt gezegd wat er in je omging. Ook ontzettend goed van je! Dat je niet durft de zeggen dat je bang bent dat het altijd zo blijft, vind ik ook heel logisch. Het is voor je vriend misschien een bevestiging, en voor jou ook een angst om het te uiten. Ik vond dat zelf ook erg lastig om te doen, en op advies van mijn therapeute heb ik een gedragsexpiriment gemaakt. Ik ging tegen Pascal zeggen dat ik er ook bang van was dat het altijd zo zou blijven. Ik dacht dat hij meteen zou reageren dat het dan inderdaad echt zo was, en dat hij zijn koffers zou pakken. (jaja ik denk erg drastisch) Mijn vriend was juist erg blij dat ik hetzelfde dacht, en steunde hem en gaf hem de kracht om er samen voor te vechten.

Tja en je woedeaanval... IK BEN SUPER, SUPER, SUPER TROTS OP JE! Wauw, echt respect. Je kon het niet beter hebben aangepakt! Echt heel goed!

Maar toch snap ik je gevoel ook, je voelt je waarschijnlijk schuldig omdat je je vriend met rot gevoel de nacht in hebt laten gaan. Maar je hebt wel aan jezelf gedacht, en niemand is belangrijker dan jezelf. Je vriend vind waarschijnlijk zijn eigen behoeftes ook belangrijker dan die van jou, en dat is ook normaal. We zijn allemaal mensen, dus een beetje aan jezelf denken is juist heel goed. Toch veel sterkte meid!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 13:09

Bedankt Angela voor je lieve woorden, je bent zo'n wijze vrouw, ik heb er echt wat aan!! Dank je daarvoor!!

Ik heb mijn angst dat het hetzelfde blijft uitgesproken door de telefoon. Dat was wel goed, maar mijn vriend kan zo langdradig worden en dat kan ik gewoon niet opbrengen. Iedere keer dezelfde langdradige discussies die volgens hem goed zijn en mij geeft het alleen maar meer spanning. Maar misschien heeft hij gelijk, is het goed, alleen moeilijk voor mij omdat het zo confronterend is. Ga ik het te graag uit de weg en komt de vermijding weer om de hoek kijken...

Ik weet het even niet :n

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:12

Pilipa, hoe is de nacht verlopen? Zelf kreeg ik dan altijd paniekaanvallen, weet niet wanneer jij ze krijgt?

Angela, wat lief van die mensen (:) Hoe was kraamvisite, waren ze blij met het cadeau?

PW, goed dat je die woedeaanval aan voelde komen en er optijd een stokje voor hebt gestoken! Vind het erg knap van je, je komt er wel, vind dat je de juiste keuze hebt gemaakt :(:) Wou dat ik je verder kon helpen maar ik ben er voor je meissie. :(:) Wees niet te streng voor jezelf/

Ben vanmorgen naar de kapper geweest, 2x vastgestaan en met moeite en hulp weer in beweging gekomen, was spannend. Kom ik net thuis, is mn vriend opgeroepen en moet gaan werken :( Als het weer zo blijft dan mag hij de rest van de week ook, daar gaat je vakantie! Phoe, baal er echt van, weet er zijn ergere dingen maar ik had het me anders voorgesteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:38

Ze vonden het kado erg leuk!

Wat balen dat je vriend moet gaan werken zeg! Zie je er wel weer mooi uit? Ik mag om half 5 naar de kapper. Die komt dan gelukkig naar ons.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:41

Gaan ze nog iets bijzonders doen met je manen? Mogen de caafjes ook :P ? Hoe voel je je verder? Al een beetje gewend aan het niet naar therapie gaan? Zie zelf altijd pas of het naar mn zin is als ik het heb gewassen maar het ziet er weer netjes uit, heb er 3 soorten plukjes in laten zetten, donker, koper en blond. Vind ik altijd wel leuk in de winter maar het is een lange zit.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:13

Moest aan jullie denken ladies, Blof komt zo live spelen in het glazen huis van radio 3fm :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:18

Ik zit al voor de buis! ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:28

Haha kapperdag vandaag? Ben vanmorgen ook geweest :j

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:28

Mooie foto hoor petulan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:30

Dat is ook toevallig PW, zie jij er ook weer mooi uit voor de feestdagen?

Hoe gaan jullie dat eigenlijk doen met de feestdagen, met rust enzo?

Wat een gaaf paard is Neeltje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:36

Wat grappig, zie je buiten het glazen huis mensen genieten van Blof met een koptelefoon op, en de rest staat er maar een beetje bij.

Ze spelen nu trouwens een liedje voor iedereen volgens mij. Want ik hoor het ook, hahaha!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:36

Familie tijdens de feestdagen..

Eerste kerstdag komen mijn schoonouders eten en tweede kerstdag gaan we gourmetten bij mijn zus en dan zijn mijn ouders daar ook. Allebei de dagen vanaf een uur of 4, de rest van de dag gewoon lekker rustig..

Wat vinden jullie van de feestdagen? Zin in? Of zien jullie er tegen op? Ik zie er zelf een beetje tegen op en weet niet zo goed waarom, maar ben blij als het achter de rug is :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:38

Ik heb er ook niet zo'n zin in. Dan word ik uit mijn ritme gehaald en voor mijn gevoel word je geleefd die dagen..

Wij hebben op kerstavond met mijn ouders afgesproken ook vanaf een uur of 4. En 1e kerstdag gaan we naar mijn schoonouders vanaf 3 uur. 2e kerstdag heb ik lekker vrij!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 16:44

Ik heb het gevoel verplicht gezellig te moeten zijn, daar zie ik tegen op. Lekker dat je 2e kerstdag vrij bent. Ik heb kerstavond lekker niks :)