Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:42

MamboBeach schreef:
savasan, misschien een goede sexuele voorlichting? :)

mag ik vragen wat je bedoelt met deze opmerking?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:43

Yeyo schreef:
16 weken vind ik niet laag!
18 in de top!

Dan voel je je baby al :\

Wat betreft abortus op medische indicatie, tja... ik ben er ook voor. Wij hebben volgende week de 20-weken echo en als blijkt dat onze zoon (blijf het maf vinden hoor :P ) iets mankeert dat niet verenigbaar is met het leven, dan zal het ook beëindigd worden. Maar dan heeft het niets te maken met 'niet welkom' zijn.

Yeyo

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:47

26 augustus 2006 voelde ik mijn zoontje voor het eerst :D toen was ik 20w3d zwanger.
Tja wat leven voelen betreft, heel cru, maar de meeste vrouwen komen er redelijk laat achter dat ze zwanger zijn, zo rond de 10/12 weken, zeker als het niet gewenst is.
Als je de grens verlaagt dan worden er erg veel ongewenste kindjes geboren ben ik bang.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:50

waarschijnlijk wel, dan wordt het voor de meesten toch gewoon beter opletten ;)
Zou niet eens zo'n verkeerd gevolg zijn denk ik dan.

Wat ik niet snap, is waarom mensen zo laks worden als ze weten dat er altijd nog de abortus is. Ik heb begrepen dat het zowel lichamelijk als geestelijk helemaal geen prettige ingreep is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:59

M3lisss schreef:

Flauw om weer in herhaling te treden, was toch al lang al duidelijk dat het om ongewenste zwangerschappen ging tgv. bv een verkrachting of ziekte.

M3lisss schreef:
Wat ik niet snap, is waarom mensen zo laks worden als ze weten dat er altijd nog de abortus is. Ik heb begrepen dat het zowel lichamelijk als geestelijk helemaal geen prettige ingreep is..

Waar staat dat mensen zo laks zijn? Heb je daar statistieken van?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:01

M3lisss schreef:

Inderdaad beter opletten denk ik dan ook... als je bv lang niet ongesteld wordt, dan ga je toch een testje halen? Lijkt mij dan hoor...

Ik heb ooit een huisgenootje gehad die 3 abortussen heeft ondergaan voor haar 18e, een abortus zelfs met 6 maanden, lekker bij iemand thuis die het illegaal deed. Op haar 19e heeft ze alsnog een kind gekregen. Die interesseerde het niets hoor... ze had Herpes, had onveilige seks met de hele flat en had geen zin/tijd om naar de huisarts te gaan voor de pil.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:03

Dan krijg je te horen dat ze gewoon nog ongesteld waren...
Als je een gynaecoloog mag geloven dan is het een wonder als je zwanger raakt, bij wijze van spreken...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:05

MB, je hoeft niet te gaan schelden :n . Ik blijf toch ook netjes tegen jou? Ik zeg zelfs nog dat het me spijt als jij je aangevallen voelt en dan nóg krijg ik zo een reactie? Erg onvolwassen hoor…

Als je mijn posts zou teruglezen, zou je zien dat ik respectvol en netjes reageer naar iedereen en dat ik zelfs hier en daar mijn mening bijstel. Ik kan nu op dit moment niet hetzelfde van jou zeggen. Je hoeft je mening niet aan te passen maar als je niet met nieuwe argumenten komt en alleen maar je eigen mening wil ventileren zonder anderen te begrijpen, dan heb je in mijn ogen de kunst van het discussiëren niet onder de knie…

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:05

Citaat:
Ik heb ooit een huisgenootje gehad die 3 abortussen heeft ondergaan voor haar 18e, een abortus zelfs met 6 maanden, lekker bij iemand thuis die het illegaal deed. Op haar 19e heeft ze alsnog een kind gekregen. Die interesseerde het niets hoor... ze had Herpes, had onveilige seks met de hele flat en had geen zin/tijd om naar de huisarts te gaan voor de pil.

Ja daarom.. maar een abortus lijkt mij helemaal niet fijn (buiten het feit of het je dan wat kan schelen of niet)

Vraag me nu wel een beetje af wat het dan verder voor typje was Quellian..

En Chiqa, het was helemaal niet mij bedoeling om 'flauw' te doen, dus waarom meteen zo?

MB, zó vaak komt het toch niet voor dat je ongesteld wordt als je zwanger bent? of heb ik dat gemist..?
Laatst bijgewerkt door M3lisss op 14-09-09 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:07

MamboBeach schreef:
Dan krijg je te horen dat ze gewoon nog ongesteld waren...

Mja... meisje van mijn middelbare school wilde op haar 20e erg graag uit huis, maar kon het zelf niet betalen en haar vriend wilde niet samen wonen. Wat doe je dan? Indeed... je stopt met de pil, zorgt dat je zwanger raakt, zegt het pas met 12 weken tegen vriendlief dat je er net achter bent gekomen, dat je gewoon de pil slikte en ongesteld werd.

M3lisss; het was een meisje dat geen werk had, nooit naar school ging (ondanks haar studiefinanciering met max. lening) en lang-leve-de-lol was (en vriend in het drugscircuit).

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:07

Dat is echt walgelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:09

M3lisss schreef:
dus waarom meteen zo?

Al 40 pagina's lang wordt er gewoon radicaal overheen gelezen dat een 'zwangerschap' ook kan ontstaan door verkrachting of ziekte, blijven daar gewoon over doorgaan.
Dus dat woordje 'meteen' is niet bepaald van toepassing :)

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:15

maar wat heeft dat hier mee te maken dan?
conclusie in mijn opzicht, na een verkrachting o.i.d. zijn de mensen wat makkelijker betreft abortus.
Ik heb het nu over de zwangerschappen waaarbij gewoon sprake is van 'ongelukjes' of gewoon mensen die niet genoeg doen aan bescherming.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:27

Quellian :oo dat kan ik ook echt niet begrijpen hoor. Zo'n meisje zou geen sex meer mogen hebben ;). In dat soort gevallen ben ik overigens nog niet tegen abortus want ik vraag me af of die kindjes goed af zouden zijn geweest bij haar. Ik vraag me af of het slim zou zijn om zo iemand te 'straffen' door het kind te laten houden want het kindje wordt daar dan de dupe van. Maar het is wel vreselijk triest. Gelukkig zijn dat uitzonderingen.

Abortus plegen lijkt me geen pretje. Zowel geestelijk als lichamelijk niet maar soms lijkt het mij wel de beste van de slechtste opties. En wat voor iedereen de reden is om abortus te ondergaan is verschillend. Sommige redenen zijn misschien beter te begrijpen dan andere.

Quellian, spannend die echo. Veel plezier/succes!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:38

Sees schreef:
In dat soort gevallen ben ik overigens nog niet tegen abortus want ik vraag me af of die kindjes goed af zouden zijn geweest bij haar. Ik vraag me af of het slim zou zijn om zo iemand te 'straffen' door het kind te laten houden want het kindje wordt daar dan de dupe van.

Quellian, spannend die echo. Veel plezier/succes!

Voor de kindjes inderdaad beter denk ik... maar het had voorkomen kunnen worden. Nooit een moment gedacht dat zij ergens spijt van had ofzo. Had het idee dat ze het maar normaal vond. Was een apart meisje hoor... ;)

En dank je wel, wij hopen op het beste volgende week :)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:48

M3lisss schreef:

Voor de kindjes lijkt het me een verschrikkelijk gevolg als ze wél geboren zouden worden.
Hoeveel ongewenste kinderen zullen er wel niet regelmatig aan puin geslagen worden omdat papa en mama helemaal niet wilden dat dat kind er uberhaupt kwam??
En dan onderbrengen bij pleeggezinnen, jeugdzorg noem maar op, nee doe dan maar de minst kwade oplossing en dat is imo de zwangerschap afbreken.

Zondag is er nog een baby te vondeling gelegd, voor het ziekenhuis, kindje was een dag, hooguit 2 dagen oud.
Dan ben je imo het doodschoppen nog niet waard.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:49

O ja, Quellian, succes met de echo volgende week, spannend!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:50

Quellian, dat is idd wel erg. Zo iemand zou tegen zichzelf én voor de eventuele kinderen beschermd moeten worden.
Een keer abortus wegens omstandigeheden (ziekte, verkrachting, te jong, geen kinderwens etc kan gebeuren, à la, maar vaker, dikke vette :n.

Daarom, de meesten hier delen denk ik wel dezelfde mening. Iedereen vind abortus als verlengde van anti-
conceptie not done en allemaal schrikken we van dit soort extremen.

Overigens heb ik wel heel veel respect voor de meiden die hier onbedoeld jong moeder zijn geworden hoor! Het zou alleen mijn keuze niet zijn.

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:05

Jasmijn76 schreef:
Smurfjee schreef:
condoom en pil zijn dus echt niet betrouwbaar! Bij mij is het dus fout gegaan met condoom en veel meiden hier gewoon door de pil heen.. ik laat deze week een spiraaltje zetten.

eerste keer dwars door de pil heen(een tweeling)..en daarna was heel mn spiraal gewoon pleite!..en hoe dat kan??...dat weten we nog steeds niet

Gadsie.. hopen dat mij dat dan niet overkomt. :=

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:07

ieuw, hoe lang had je je spiraal toen al???
heb de mijne in januari 3 jaar....
volgens mij zit ie er nog.....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:41

Quellian schreef:
Sees schreef:
Wat iemand nog acceptabel vindt is persoonlijk Quellian. De een vind 't alleen acceptabel in de 1e paar weken, de ander zolang de vrucht niet levensvastbaar is en weer een ander gaat nog verder...

Ik vraag niet wat voor een ieder acceptabel is, ik vraag in welke week we spreken over een bevruchte eicel. Ik denk dat er vooral ernstige onwetendheid in dit topic heerst, erg jammer. Met 9 weken kun je een hartje zien, met 10 weken kun je het hartje horen en met 12 weken is het kindje al helemaal compleet, hoeft het enkel nog te groeien. En dan hebben we het hier over een 'klompje cellen'??
Abortus kan -geloof ik- tot een week of 24, dát mogen ze wat mij betreft afschaffen, pure moord, want dan is een kindje wel levensvatbaar (met hulp). Ik ben 19 weken zwanger, weet dat het een jongen wordt en voel hem in mij hikken en wiebelen, dan is het toch geen 'klompje cellen' meer?

Sterker - bij mijn zoontje heb ik met 5 weken en 6 dagen het hartje zien kloppen. Hersenactiviteit is er vanaf 7 weken. Klompje cellen? Moah... een mensje in wording. En dan hebben we het hier over termijnen waarop mensen nog maar net weten dat ze zwanger zijn. Voor 4 weken weet je het uberhaupt niet.

Citaat:
Quellian, we zouden klomje cellen niet meer gebruiken. Als de pro-abortussers (om maar even in hokjes te gaan denken ;)) dat respecteren en het niet meer zo aanduiden moeten de anti's dat zeker niet doen.

Jammer dat ik het anders ook nog lees bij de pro-abortus mensen...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:23

Natuurlijk gaat er wel eens iets mis met anti-conceptie maar er zijn ook andere gevallen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:42

M3lisss schreef:
maar wat heeft dat hier mee te maken dan?

Weet ik veel, zijn jou woorden :D

M3lisss schreef:
conclusie in mijn opzicht, na een verkrachting o.i.d. zijn de mensen wat makkelijker betreft abortus.
Ik heb het nu over de zwangerschappen waaarbij gewoon sprake is van 'ongelukjes' of gewoon mensen die niet genoeg doen aan bescherming.

Ja en toen? Volgens mij wordt dat al 40 pagina;s achterelkaar herhaald, en al lang al uitgekauwd dus toen?
Wat zou jou extra bijdrage hierover de boel veranderen denk je? :) (Heb namelijk werkelijk geen idee vandaar)

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:07

Nou dat dan mensen die gewoon laks zijn helemaal op moeten gaan letten, als de abortus termijn ook nog wordt verlaagd :P

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:16

Yeyo schreef:
ieuw, hoe lang had je je spiraal toen al???
heb de mijne in januari 3 jaar....
volgens mij zit ie er nog.....

zat er net..dus we weten ook niet wat er is gebeurd..nu heb ik hem weer hoor en niets aan de hand!!..er is iets verkeerd gegaan in de beginweken(veel bloedingen gehad)