Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:38

Pollewoppy schreef:
Heeft je vriend je brief trouwens nog gelezen?
Schiet me opeens te binnen.

Nee, hij is nu werken. Ik verwacht dat hij dat vanavond wel gaat doen.

Ik ben net bij Garuna geweest en ik heb haar gelongeerd met zadel. Ging heel goed eigenlijk. Ik heb nog even met mijn voet in de beugel staan wippen en ook dat ging wel goed. Ik had zelf ook geen spanning. Eigenlijk wilde ik een blokje gaan wandelen, maar ik was alleen op stal en ik vind het prettig als de eerste keer er iemand thuis is.

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:58

@ CIV: Vervelend dat je eigen psych op vakantie gaat. Lastig he, die vakantietijd. Wel fijn dat je even hebt kunnen bellen met de psych van de basis. Blij om te horen dat je je nu beter voelt. Soms is het goed om van zo iemand te horen dat je sterk genoeg bent. Hoe is het met de hond gegaan vanmiddag?

@ Angela: Spannend als hij de brief gaat lezen. Hopelijk heeft hij een beetje begrip voor je. Ik duim voor je!
Wat ben je goed bezig geweest bij Garuna zeg! Ik zou op stal ook eigenlijk weer eens moeten gaan longeren, maar misschien is het voor mij nog wel te vroeg. Ik ben bang dat het me niet lukt. Super dat je ook even met je voet in de beugel gestaan hebt. Het lijkt misschien iets heel kleins, maar ik denk dat dit alweer een hele overwinning en een grote stap is! Goed zo!

Ik heb zelf vanmiddag gesport samen met mijn vriend. Het ging wel lekker, maar ik heb geen beste dag vandaag.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:06

Angela, Slim dat je even hebt gewacht met wandelen en zo te lezen heb je je in de bak ook wel vermaakt, knap van je, ik longeer haar ook liever niet alleen maar ze is dan ook vrij onstuimig. Succes vanavond.

Met het hondje van mn ma ging het goed, was ook wel even gezellig maar ter gelijke tijd ook vermoeiend. Heb vandaag weer niet veel gedaan maar de psych. zei vanmorgen dat als mijn lichaam uit wilt rusten, ik dat moet doen, dat poetsen komt wel weer. Ik moet eerst bijkomen van de afgelopen weken. Daar heeft ze wel gelijk in dus ik doe zo rustig aan mogelijk.

PW, :(:) wat jammer dat het even minder gaat, komt dat nog door vanmorgen? Wel fijn dat jullie samen sporten, lijkt mij ook wel prettig. Mijn vriend is nu ook druk aan het sporten, hij is al eens zo breed geworden, ziet er wel goed uit :9. Zelf ben ik niet zo'n sportieftype, krijg mn beweging met mn hond en mn paardje en daarnaast hou ik ervan om te fietsen, lekker buiten bezig zijn.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:21

Nou het is even rustig hier, ergens vind ik dat altijd weer wel jammer maar doen jullie maar lekker je ding, spreek jullie later weer wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:34

Ik ben er wel!

Vriendje gaat nu de links en de mail lezen, spannend dus.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:36

Spannend Angela!!
Ben benieuwd, hopelijk kunnen jullie na de mail even fijn praten.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:39

Spannend Angela, ik leef op een afstandje met je mee! Denk aan je meid, hopelijk begrijpt hij je straks beter. Hoe voel je je?

PW hoe is het met jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:41

Ik voel me best goed eigenlijk. Ben helemaal into het hardlopen, wat wel erg leuk is. Misschien ga ik me voor een loop opgeven eind dit jaar.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:44

Goed dat je naar de psych luistert. Wel even fijn om van haar te horen dat je gewoon naar je lichaam moet luisteren.

Met mij gaat redelijk. Heb mijn dag niet zo, weet niet zo goed of dat door vanmorgen komt. Ben een beetje down, een beetje somber zonder echt goed te weten hoe het komt.

En hoe gaat het met jou?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:44

Fanatiek Angela!! Goed bezig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:47

PW: Is dat niet ons probleem? Dat we vaak echt somber zijn, zonder te weten hoe het werkelijk komt?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:48

Jep, die klote depressie ook. Word er soms even helemaal niet goed van.
Omdat er niet altijd een duidelijke oorzaak voor die somberheid is, ben ik soms zo bang dat ik altijd zo zal blijven... ;(

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:55

Angela ik ben benieuwd, hopelijk heeft hij dan net wat meer begrip, misschien moet ie het echt even zo lezen.

Pw, onrust voor morgen voor de gropes therapie? MAak je niet te druk, maar positief denken je komt morgen voor jezlef op en dat is goed.

Civ dankje lief van je. Nou dat is toch weer even goed dat je gelij en een afspraak hebt kunnen maken, en dat je nog even hebt kunnnen praten, en nog met j eventje gepraat hebt krijg er een tevreden gevoel van als je het zo schrijft, doet goed het te lezen.

Hier is de onrust erg groot, indd bekend probleem "waar komt het vandaan"..? , maar ik weet het ook even niet het ging zo goed , maar voel me nu gewoon op, leeg en gesloopt!...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:57

@ Daijano: Ik ben eigenlijk niet echt onrustig voor morgen. Wel lief dat je meedenkt ;)

En een knuf voor jou!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:01

Daijano: van mij ook een knuffel!

koi

Met mij gaat het wel, doe rustig aan en zie ergens weer wel op tegen morgen. Ben na de vorige x bang dat het niet goed gaat, stom natuurlijk want het zou moeten lukken maar ik kan het niet zomaar opzij zetten.

PW, kop op, ooit gaat voor jou de zon ook weer volop schijnen, je ziet hem nu al. Kijk eens hoe je vooruit bent gegaan de afgelopen maanden, dat is niet niks. Verder denk ik dat het altijd wel een deel van ons zal blijven, ik vind het jammer maar ik heb me erbij neergelegd.

Angela, dat klinkt positief! Nog iets gehoord van die loopgroep. Heeft hij je brief gelezen?

Daijano, doe rustig aan en luister naar je lichaam. Mijn psych werkt altijd met het probleem, hoe op te lossen en niet hoe je eraan komt

_Pilipa_

Ok, ik dacht voor het geval een opepper alvast :)

Foe ik kan mezelf niet kwijt, ben even bij paardjes geweest, maar ik gevoel was te onrustig, heb z even kroel gegeven en lekker hapjes , stalletje gedaan ,maar rijden zat er niet in werkt meestal averechts... dus nu op tijd thuis sinds lang, is ook wel eens fijn!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:04

Thanks meiden , ben zo blij met jullie! even tranen wegvegen , zo fijn dta ik hier even mijn hart kan luchten, er wordt geluisterd(gelezen) en ik me niet zo dom door weer te zeuren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:05

Helaas niks meer gehoord van die loopgroep, wel jammer.. Ik had morgen mee willen doen eigenlijk.

Daijano: ik kan ook niet rijden met een onrustig gevoel, daarom heb ik het al een hele poos niet meer gedaan.

CIV: waar ben je dan bang voor, dat je moet hyperventileren? Reageerden je collega's stom of lachten ze je uit? Nee toch? Kom op meid, ik heb echt respect voor je! Ik denk dat als je vriend terugkomt super trots op je is! Je bent een topper!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:06

CIV schreef:
Verder denk ik dat het altijd wel een deel van ons zal blijven, ik vind het jammer maar ik heb me erbij neergelegd.

Dat is dus precies waar ik bang voor ben. Niet alleen voor mezelf, maar ook voor mijn vriend. Wat nou als ik de rest van mijn leven depressief blijf?

@ Daijano: Daar zijn we voor. Jij bent er ook voor ons :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:08

Ik herken je angst PW, ik ben ook bang om altijd depressief te blijven. En mijn allergrootste angst is om mijn vriend te verliezen... ;(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:09

Ja precies, doordat je depressief blijft en daardoor je vriend verliezen. Dat heb ik dus ook..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:11

We zijn er voor je want jij bent er ook voor ons. Laat je traantjes maar lekker gaan, dat lucht op en een avondje thuis is niet verkeerd. Maandagavond is een avond voor mezelf, dan ga ik lekker uitgebreid in bad en pers ik een sapje en verder doe ik helemaal niets. Lekker relaxen en jezelf verwennen.

PW ik zeg een deel van ons, niet je hele leven. Het blijft mijn zwakke plek en ik zal wat meer op moeten letten dan een ander maar dat geeft niet, daar is mee te leven, nu nog leren er beter naar te luisteren.

Ik ben niet echt depressief geweest dus daar kan ik niet echt over meepraten, ben wel een doemdenker. Maar denk altijd, het kan nog erger. Volgens mij raken jullie je mannen niet zomaar kwijt, ze hadden allang hun koffers kunnen pakken maar dat hebben ze toch niet gedaan? Waarom zouden ze dat nu doen? Omdat het wat langer duurt? Dan is het ook zonde van hun energie geweest en ze geven veel te veel om jullie, dat lees ik wel in jullie berichten. Praat anders met hen over je angst.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:13

Thanks allemaal. Ik ben er graag voor jullie zoals jullie er voor mij zijn.

Civ , je bent zo sterk geworden , niemand kan jou wat doen, je staat er echt boven dat heb je al lang bewezen.

Pw, Angela daar ben ik ook bang voor ik ben bang dat ik me steed smeer terug trek en straks niemand meer om me heen heb, bang dta ik alle vriendschappen of naasten weg duw.
Ik wil gewoon weer genieten van dingen die iedereen doet!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:15

Gelukkig kan ik er goed over praten met mijn vriend. Hij begrijpt mijn angst wel, maar hij is er van overtuigd dat het goed komt. Dat is dan wel weer fijn.

Toen ik thuis kwam te zitten met die burnout was dat heel vervelend, maar de depressie ervaar ik als vele malen erger. Maar dat kan voor iedereen natuurlijk verschillend zijn.

Idd Daijano, gewoon weer genieten van dingen die iedereen doet, de simpele dingen. Dat is mijn doel..