Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 01:05

Misschien beter lezen.
Ik zeg helemaal niet dat hij GEEN mg heeft.
Een paar dagen geleden was hij op rtl boulevard, ze hebben hem ook nog aan de telefoon gehad, die middag heeft ie die test laten doen, maar hij had de uitslag toen nog niet! Die kreeg ie pas de volgende dag: anders was het nieuws dat ie mg heeft toch ook al eerder bekend ;)?
Hij had toen overigens nog geen koorts.

Maarja voordat je iemand zwart maakt kan je ook nog vragen stellen he? ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 01:12

x_Marr schreef:
Misschien beter lezen.
Ik zeg helemaal niet dat hij GEEN mg heeft.
Een paar dagen geleden was hij op rtl boulevard, ze hebben hem ook nog aan de telefoon gehad, die middag heeft ie die test laten doen, maar hij had de uitslag toen nog niet! Die kreeg ie pas de volgende dag: anders was het nieuws dat ie mg heeft toch ook al eerder bekend ;)?

Maarja voordat je iemand zwart maakt kan je ook nog vragen stellen he? ;)

Misschien handiger om gewoon niets van Boulevard te quoten hier. Dat is gewoon sensatiepers en super onbetrouwbaar. ;)
Je loopt hier wel te beweren dat hij geen sterke weerstand heeft en dat hij niet doodziek is en daar heb je geen duidelijke bron voor.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 01:14

Volgens Berge had hij toch wel de MG, toen hij bij RTL Boulevard aan de telefoon was? Hij had alleen geen koorts.
Door zijn levensstijl tijdens zijn vakantie (kon ik uit opmaken), was dat hij zijn weerstand een flinke klap had gegeven. Ja dan kun je ziek worden en dat het dan net de MG is, is pech hebben.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 01:16

Ik maak me ook geen zorgen om de MG. Verder is het een gewoon griepje. Maar waar men bang voor is, is dat het virus muteerd tot een supervirus. Ja en dan gaat het gevaarlijk worden. Daar gaat die vaccinatie dan ook niet meer tegen helpen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 01:17

Tja toch raar dan dattie het zelf beaamde toen ie met ze aan de telefoon was?
Super onbetrouwbaar :j

Als zijn manager zegt dat het goed met hem gaat zallie niet liegen denk ik? ;)

Woensdag niet, dacht toen ook niet dat het de mg kon zijn omdat ie geen koorts had, maar hij had zich voor alle zekerheid wel laten testen.

Anoniem

Re: Mexicaanse Griep - Pandemie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 01:28

x_Mar, ik denk dat we precies weten wat jij bedoelt hoor, alleen klopt je verhaal gewoon van geen kant.
Maar goed ik heb meer aandacht voor die hulk, vind het prima dat er in ogenschouw wordt gehouden dat speculaties niet gewenst zijn :j

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 01:40

Hoezo klopt mij verhaal van geen kant?

Jij hebt dus woensdag zeer zeker rtl boulevard zitten kijken?

En nee dat is niet onbetrouwbaar, wordt meestal alleen een beetje aangedikt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 03:59

RTL Boulevard is toch wel voor zo'n 90% waar zelfs, zeker wat betreft de BNers. Die overige 10 procent betwijfel ik (de nieuwtjes over buitenlandse sterren bijvoorbeeld, dat is wel eens heeeeel erg aangedikt of gewoon overgenomen van buitenlandse roddelmedia). Hoe ik dat weet?
Ik heb jarenlang in het showbizzwereldje gewerkt en weet hoe het werkt als de redactie van Boulevard belt voor een interview e.d. ;)

En die Thomas Berge, tja, ik ken hem voornamelijk van dit soort programma's, want het is mijn muziek verder helemaal niet :D , maar ik geloof graag dat hij gefeest heeft in Salou. Hij kwam daar echt niet voor zijn rust. :+

Verder lijkt het me niet van belang of hij al dan geen goede weerstand had. Hij is nu gewoon ziek en moet even uitzieken. Komt vast wel weer goed met hem. :(:)

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 08:08

Natuurlijk onzin om van boulevard niets te quoten.
Het is een goed programma, met vaak de eerste nieuwtjes.

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 08:21

Chiqa schreef:
x_Mar, ik denk dat we precies weten wat jij bedoelt hoor, alleen klopt je verhaal gewoon van geen kant.
Maar goed ik heb meer aandacht voor die hulk, vind het prima dat er in ogenschouw wordt gehouden dat speculaties niet gewenst zijn :j

Thomas Berge is daar zelf aan de telefoon geweest, en heeft dat zelf allemaal verteld dus hoezo zou dat verhaal van geen kant kloppen dan???

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 09:40

Het is wel zo dat je eerder ziek kunt worden met flink feesten.
Hier in het zuiden met de carnaval is het daarna vaak ook snotteren geblazen.
Veel mensen bij elkaar, niet altijd perfect schone glazen.
En de veelvoudig vloeiende alcohol en de vroege uurtjes sterkt je lichaam niet. :)
Dus dat er daar veel mensen besmet raken is niet heel erg raar. :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 12:02

Ze zeggen toch ook dat je in elk geval kan zorgen dat je weerstand zo optimaal mogelijk is? Net als bij de gewone griep eigenlijk.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 12:06

Klopt. En Thomas weerstand had dus een aardige klap gehad in Spanje.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 12:07

*steekt vinger op*

Vriendje en ik hebben het ook te pakken (denken we tenminste).
Bij mij begint het net....ben klammig/warm, heb hoofdpijn en keelpijn met hoesten/snot..

Waarschijnlijk opgelopen op zwarte cross of Woodstock festival:\

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 12:15

zolang je niet getest bent, weet je nog niets ;) Even goed laten testen dus, je HA bellen ipv naar de praktijk gaan.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 12:16

Twiggy2008 schreef:
Ze zeggen toch ook dat je in elk geval kan zorgen dat je weerstand zo optimaal mogelijk is? Net als bij de gewone griep eigenlijk.

Yep, gezonde mensen krijgen ook geen medicatie, althans de broer van mn bijrijdster niet..Als je weerstand lager is, dan ben je voor alles veel bevattelijker.
Las zelfs in de kranten hier (mss dus ook wel bij jou Twiggy?) dat de scholen erover denken om nog wat langer zomervakantie te houden..heb er verder niets meer over gehoord..zal mij benieuwen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 12:37

Amy77 schreef:
zolang je niet getest bent, weet je nog niets ;) Even goed laten testen dus, je HA bellen ipv naar de praktijk gaan.

Er wordt meestal niet meer getest. Er wordt namelijk ook meestal niet meer behandeld tenzij je in een risicogroep valt.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 12:48

Amy77 schreef:

Gewoon langs gaan is het beste. De HA kan dan het beste beoordelen wat er aan de hand is. En tevens ook het betrouwbaarst. Weet toevalig ook dat de assistentes van mijn vader iemand gewoon laten komen.
paint, even de hap bellen en vragen of je mag testen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:11

ukje schreef:
Amy77 schreef:

Gewoon langs gaan is het beste. De HA kan dan het beste beoordelen wat er aan de hand is. En tevens ook het betrouwbaarst. Weet toevalig ook dat de assistentes van mijn vader iemand gewoon laten komen.
paint, even de hap bellen en vragen of je mag testen.

Wel eerst bellen dus he!
Aangezien ze eerst voorzorgsmaatregelen moeten treffen ;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:11

Zou ook eerst maar eens temperatuur opnemen.
Je symptomen passen nl ook bij een gewone verkoudheid en zelfs bij een gewone "after-festival symtomen" : te hard geschreeuwd hebben en oververmoeid zijn geraakt.

De reden waarom een virus zich snel verspreiden kan is oa omdat mensen naar dokters gaan en in een wachtkamer zitten zonder masker op, of gewoon lekker door blijven werken.
Als je griep hebt, welke vorm dan ook, moet je thuis blijven en uitzieken. Laat de dokter maar naar jou komen (dat kan immers in Nederland) als je koorts hebt of neem telefonisch contact op. De dokter zal dan bepalen of, waar en wanneer je dan getest kunt worden, zodat er het minste besmettingsgevaar is.

Ik weet niet of deze voorlichting al gepost is, maar lijkt mij wel nuttig:
voorlichting van postbus51

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:21

x_Marr schreef:
Wel eerst bellen dus he!
Aangezien ze eerst voorzorgsmaatregelen moeten treffen ;)

bellen moet je "altijd" voor je bij de dokter terecht kan ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:22

Afspraak kan je bij de meesten ook maken aan de balie.
Maar dat is niet eg handig als je denkt dat je de mexicaanse griep hebt.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:27

Oke, gisteren was ik bij mijn vriendje, en nu heeft de vriendin van een vriend van hem dus de Mexicaanse griep. Of tenminste dat denken de artsen, ze willen haar namelijk niet testen, beetje apart verhaal dus. Ze krijgt wel Tamiflu voor de zekerheid. Nu begint mijn vriendje ook met hoesten, maar verder voelt hij zich prima, en maak me ook echt niet druk. Vind het alleen zo raar dat niemand haar wil testen, lijkt mij wel belangrijk... of zie ik dat verkeerd?!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 14:06

Rienn, waaro is dat belangerijk dan? Dan weten de omgeving dat ze MG heeft, en dan? Het enige wat ze kan doen is uitzieken, of ze nu wel of geem mg heeft..

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:20

Nouja ik vroeg het me min of meer gewoon af. Dacht dat je daar op getest moest worden, omdat je anders je omgeving kan besmeten. En als je weet dat je het hebt, je niemand mag zien tot je beter bent :).