[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

p_ponypaard

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:20

ik moet overigens zeggen dan ik heel erg weinig forums, topic's kan vinden over de nuvaring. en als je ze al vind zijn ze uit 2006, 2007 (op sites zoals yes, viva, flair)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:28

De hele cyclus niet meer dan 3 uur? Ik begreep altijd per keer niet meer dan 3 uur...
Zelf haal ik hem er eigenlijk nooit uit tijdens sex. Merk er verder ook niks van, voel 'm nooit zitten ofzo. Haal 'm alleen soms even eruit onder de douche om 'm af te spoelen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:59

Per keer inderdaad 3 uur alleen als hij er een keer langer als 3 uur uit is geweest zijn er bepaalde regels een week lang mag hij er dan niet uit geloof ik.
Ik moet zelf met 2 kootjes van mijn wijsvinger naar binnen om hem te voelen maar ik gebruik ook alweer 10 jaar tampons.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:30

Machie schreef:
Teelee schreef:
Ik ga waarschijnlijk volgende week de gyn bellen. De kans is groot dat mijn mirena er weer uit na moet, na een paar maanden :\
Ben net een week van mn ongesteldheid af, en nu begint het weer heel erg. Voor afgelopen week was ik 7 weken ongesteld, en nu na een week begint het dus weer... Misschien kijk ik het een weekje aan, maar als het dan nog blijft, gaat hij eruit denkt ik...

jemig, wat balen voor je!
Ik heb sinds begin dit jaar een spiraaltje en vind het helemaal geweldig! Eerste 2 weken wel heel veel last van gehad, mijn lichaam stootte dat ding af maar nu :# nog maar 1 dag per maand ongesteld! Heerlijk!

Ik heb er juist de eerste maand a 1,5 maand totaal geen last van gehad. Het beviel me prima, al was het nog wat onregelmatig. Maar ik begin er nu wel heel erg zat van te worden. Uiteraard laat ik hem er niet zomaar uithalen, en ga ik het eerst even overleggen met de gyn wat zij zegt ;)
Maar het is nu gewoon zo erg dat ik elk uur naar de wc moet rennen, want dan is de tampon (super) al weer vol :\ En dat is me toch een beetje teveel van het goeie...

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 10:48

Teelee, wat een ellende. Door dit soort verhalen (en de onprettige manier van zetten, wat ik steeds hoor) was het spiraaltje bij mij geen optie toen ik naar nieuwe anticonceptie zat te kijken.

[quote="p_ponypaard"]
ik heb nu sinds 2 dagen de nuvaring en zou graag ervaringen met anderen delen.
[quote]

Ik heb hem sinds gisteren! :D Ik voelde hem gisteravond wel steeds zitten, liep al te balen, maar vanochtend heb ik er al minder last van. Tot nu toe lijkt hij dus goed te werken bij mij, ik merk natuurlijk nog weinig verder. Hij zit bij mij wel verder naar achteren dan jij, ongeveer op de plek waar tampons ook zitten, al heb ik er wel een beetje aan moeten duwen en sjorren voor hij daar wilde blijven zitten. :o

Ik ben hierop overgestapt van de pil omdat hij minder hormonen afgeeft, ben benieuwd of ik daar verschil van ga merken!

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 14:58

he nimue..... ik ben ook overgestapt van de pil, omdat ik gewoon altijd moe was enzo, slecht te pas. ik had al veel geprobeerd en dacht nu moet de pil er maar een keer aan geloven. ik ben ook erg benieuwd hoe het gaat komende maanden. ik gebruikt de eerste tijd nog wel een condoom want ik vind het nog een beetje eng er meteen op te vertrouwen. eerst eens kijken of ik hiermee ook een goed ritme krijgt. tot nu toe ben ik tevreden.... ik voel hem igg niet en dat vind ik al heel positief :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 18:44

Sorry dat ik er zo tussen kom vallen, maar ik had een vraagje.. kan het heel veel kwaad als je je pil langer dan 2x doorslikt? ik krijg onwijs veel kramp als ik ongesteld ben, dus wordt het liever niet..

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 20:09

Amy, ik heb het wel eens gedaan, maar misschien kun je het beter even op een goeie site op internet nazoeken (http://www.anticonceptie.nl ofzo). Ik geloof dat het geen kwaad kan, volgens mij doen ze het bijv bij lichamelijk gehandicapten ook vaak omdat het daar zo'n gedoe bij is als ze ongesteld worden.

Ponypaard, ik voel me de laatste tijd ook niet denderend en hoewel ik niet denk dat het aan de pil komt, kan het denk ik ook geen kwaad om de hoeveelheid hormonen die je naar binnen werkt zoveel mogelijk te beperken. Ik voel hem inmiddels ook nog maar heeeell af en toe en wordt steeds minder, dus qua gemak is het in elk geval al een stap vooruit op elke avond een pil slikken. :j Ik ben wel erg benieuwd of ik er verder nog wat van merk, hoop ook wel op wat meer emotionele stabiliteit en stiekem toch ook een beetje op gewichtsverlies (schijnt wel eens voor te komen).

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:16

_Amyyy schreef:
Sorry dat ik er zo tussen kom vallen, maar ik had een vraagje.. kan het heel veel kwaad als je je pil langer dan 2x doorslikt? ik krijg onwijs veel kramp als ik ongesteld ben, dus wordt het liever niet..

Op zich kan het geen kwaad, mijn HA zei ook dat de meeste vrouwen gemiddeld één keer per doosje een stopweek nemen.

Hangt er een beetje vanaf welke pil je hebt voor dat doorslikken, ik heb een tijd een lichte pil genomen (Desorelle 20) en daarmee kon ik max. 2 maanden doorslikken. 3 maanden trok zo'n lichte pil niet, was te zwak om dat laagje aan de baarmoederwand in stand te houden en dan kreeg ik na 2,5 maand alsnog (tussen)bloedingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:18

@Mientjeuh: ik slik de Yasmin. :) maar het is niet zo dat ie minder veilig wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:19

Er stond trouwens in het boekje dat het niet werd aangeraden om hem sowieso door te slikken, maar dat leek me een beetje overdreven.. of heb ik dat mis?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:21

Nimue schreef:
Teelee, wat een ellende. Door dit soort verhalen (en de onprettige manier van zetten, wat ik steeds hoor) was het spiraaltje bij mij geen optie toen ik naar nieuwe anticonceptie zat te kijken.

p_ponypaard schreef:
ik heb nu sinds 2 dagen de nuvaring en zou graag ervaringen met anderen delen.

Ik heb hem sinds gisteren! :D Ik voelde hem gisteravond wel steeds zitten, liep al te balen, maar vanochtend heb ik er al minder last van. Tot nu toe lijkt hij dus goed te werken bij mij, ik merk natuurlijk nog weinig verder. Hij zit bij mij wel verder naar achteren dan jij, ongeveer op de plek waar tampons ook zitten, al heb ik er wel een beetje aan moeten duwen en sjorren voor hij daar wilde blijven zitten. :o

Ik ben hierop overgestapt van de pil omdat hij minder hormonen afgeeft, ben benieuwd of ik daar verschil van ga merken!

Ik voelde hem de eerste maand regelmatig zitten en zakt hij op het einde ook wat uit maar inmiddels gebruik ik hem al bijna een halfjaar en heb nooit meer ergens last van.
Ik voel hem nu alleen even nadat ik hemw eer in heb gedaan omdat het gewoon koud voelt ondanks dat het kamertemperatuur is, maar m'n kamer is geen 37 graden natuurlijk :Y)
Hoe langer je hem gebruikt hoe minder last je ervan krijgt, heb nu hooguit een dag of 2 voordat hij eruit moet dat hij wat zakt maar niet heel vervelend, hij kruipt vanzelf weer omhoog als je gewoon doorloopt/fietst/whatever.

1_Daphne_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 22:26

@ amy,

Ik slik al sinds 7 maanden Yasmin door op advies van gyn. geen probleem en nooit meer ongesteld! :D

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 12:00

Thanks, Ilsemarie. Altijd goed om ervaringen van anderen te lezen!

Tot nu toe gaat het hier nog steeds goed, heb ook geen rare bijwerkingen ofzo dus daar ben ik erg blij mee. Zelfs al merk ik er verder niks aan, dan nog is het een prettig idee dat ik maar half zoveel hormonen binnen krijg nu, en gewoon ook lekker makkelijk zo. :j

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 13:44

dat hij in het begin wat laag zat had ik ook maar hoe langer je hem gebruikt hoe hoger hij gaat zitten, in ieder geval had ik dat wel. Het is toch allemaal spier daarbinnen wat zit in het begin ook een beetje verzet denk ik. Hij zit nu aldoor behoorlijk hoog, misschien dat dat ook met 'fietsen' te maken heeft :+

hij mag overigens 3 uur per 24 uur uit maar als hij erniet perse uit hoeft, er ook niet uithalen zou ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:12

Moderatoropmerking:
Ik ben in het topic een paar keer berichten tegengekomen die door een gebruiker vlak achter elkaar geplaatst zijn. Ik wil even wijzen dat het beter is wanneer er een gebruiker nog niet gereageerd heeft, en de kans is er nog je bericht aan te passen, gebruik te maken van de editknop, in plaats van het posten van meerdere berichten achter elkaar.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:47

Ilsemarie, ik gebruik wel al jaren tampons, en op die plek zit hij nu. Ik denk dat je er wel gelijk in kunt hebben dat hij 'zijn plekje' even moet vinden inderdaad.

Lol, ik las je bericht, en dacht, fietsen? Wat heeft fietsen er nou mee te maken? Doet dat iets met je spieren dan ofzo? :D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:49

Volgens mij bedoelt ze niet het normale fietsen maar fietsen als in de zin van samen met je vriend/man fietsen ;)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 18:01

Hihi, ja, uiteindelijk begreep ik dat ook wel. Vandaar ook de smiley. ;)

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:52

ik heb op de site gekeken van nuvaring en daar staat dat hij er per 24 uur 3 uur uit mag (nouja mag :P ,, kan) dus niet per cyclus zeg maar.....

ik heb de ring nu een week in en ik voel hem niet, alleen heb ik wel sinds dien hele dagen hoofdpijn :( hebben jullie dit ook?

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:24

Ik heb met de Nuva nergens last van ook niet in het begin.
Vind hem prima :)

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 19:35

Ik heb inmiddels zo'n 3 maanden de nuvaring en ik vind het heeeeeeeeeeerlijk :-) Wat een verschil met de pil! Ik merk echt dat ik minder hormonen binnen krijg en ben emotioneel ook veel stabieler. En er zijn wat kg's af dus das altijd mooi meegenomen :D En je hoeft tenminste ook niet elke dag meer eraan te denken dat je wat in moet nemen.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:04

Ik ga morgen naar de HA

Na de overstap van de pil naar de nuvaring had ik veel minder hoofdpijn, erg positief natuurlijk.
Gebruik de Nuvaring nu een half jaar en heb een verschrikkelijke nare bijwerking sinds een week. Wordt er knettergek van...
Morgen ga ik naar de HA ben het helemaal zat, ik laat een spiraaltje zetten.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 23:09

Ik heb even een vraagje hier.
Ben sinds anderhalve week aan de pil, vorige week zondag begonnen. Was dus de begin van mijn menstruatie.
Het probleem is, ik bloed nu nog steeds? Niet veel, maar toch telkens een klein beetje. Vind het zo verschrikkelijk irritant, zeker als ik bij m'n vriend ben en we hebben (of willen) gemeenschap hebben, dan schaam ik me weer helemaal voor als ik begin te bloeden.

Ik weet niet of het nu aan de pil ligt, of dat ik mischien een wondje daar ergens heb.
Zijn er meer mensen die dit wel eens gehad hebben? Of is dit weer één van de mogelijke, vervelende bijwerkingen van de pil als je er net mee ben begonnen?

Alvast bedankt. :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:27

Brittol; dat had ik ook
ik was de hele tijd ongesteld. Ik heb toen na 2 weken omdat ik het zo zat was een stopweek genomen, en met een nieuwe strip begonnen. Toen was het wel over.