Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:23

hier ook iemand met migraine, ik gebruik migrafin. niet vaak want word er suf van en durf niet verder te werken dan ( gezondheidszorg)

Ik heb niet alle pagina's gelezen, maar hebben jullie ook last van uitvalsverschijnselen bij een aanval?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:42

Niet altijd, maar als er wat uitvalt is het bij mij meestal mn gezichtsvermogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:43

joyce2 schreef:
Niet altijd, maar als er wat uitvalt is het bij mij meestal mn gezichtsvermogen.

Bij mij ook en hierdoor raak ik zo erg in paniek dat ik flauwval. Het is me nu 2 keer gebeurd...

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:43

ik zelf merk het vaak aan dat ik last van mijn nek krijg, en dan krijg ik migraine.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:45

Ik wou net zeggen, domperidon is tegen maagzuur, opgeblazen gevoel en misselijkheid, want ik slik daar de pilletjes van omdat ik een lichtelijk spastische darm heb waardoor ik veel misselijk ben. Domperidon kun je gewoon bij de apotheek halen, Primperan moet je aanvragen bij de huisarts, dat zend signalen uit naar je hersenen waardoor je niet meer hoeft te braken en de misselijkheid afneemt. Het beinvloed ook je reactievermogen ed, dus daar moet je ook mee oppassen.

@Evelien: Nekpijn en migraine gaan bij mij ook hand in hand!

@blingh: Ik raak er ook van in paniek hoor, maar zodra ik mezelf gewoon voorhoud dat het migraine is, neem ik mn medicijnen en ga ik op bed liggen, want dat is het beste wat ik kan doen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:02

Ik ben ook elke keer doodsbang dat mijn gezichtsveld niet terug keert, of dat ik blind word of weet ik veel wat. Ik wéét dat het bij de migraine hoort, maar toch.... dus inderdaad snel naar bed op dat moment, met een diazepam en een ibu. Meestal slaap ik dan door de aanval heen.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:38

is er hier verder niemand die ook de 'coma-vorm' heeft?
Bij een echt heftige aanval kan ik NIETS meer. Hele reactievermogen is dan weg, ik hoor nog wel alles wat er gezegd wordt enzo, maar ik kan amper of niet reageren.ogen nietopen krijgen, niet spreken, niet bewegen... mijn vader heeft dit ook, lijkt wel alsof hij gewoon in slaap gevallen is dan, maar als we hem niet 'wakker' krijgen, weten we dus dat het migraine is. En dan komt de dokter met een heerlijke injectie voltaren :Y)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:40

Nee, dat heb ik gelukkig niet! Wel gehoord dat het kon, maar eerlijk gezegd hoop ik het nooit mee te hoeven maken...

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:44

ik heb het nu 1 keer meegemaakt dat ik dus echt volledig weg was...gelukkig was ik thuis en wist mijn moeder wat er gebeurde. ik moet er niet aan denken als het ergens anders gebeurt, mensen weten niet wat er aan de hand is :n

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:07

als ik een aanval heb dan valt mijn gezichtsvermogen voor een groot deel weg (gelukkig kan ik ondanks dat wel redelijk functioneren, zie alles alleen heel wazig maar ja dat is zonder bril ook dus) en het trekt bij mij ook altijd naar mijn nek (dat is pas gekomen sinds mijn autoongeluk/whiplash).

zo'n coma-aanval lijkt mij ook eng

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:09

Ik zie opzich niet heel wazig, maar ik raak "blind" alleen niet geheel, maar gewoon voor de helft ofzo. Gelukkig moet ik het afkloppen, want het is maar zelden!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:43

die neusspray hielp mij niet.. had alleen een ontzettend gore smaak in mn mond :r
het coma idee heb ik niet, ik word wel heel traag, en mijn ogen willen niet meer meewerken, of ergens op focussen.. ik zie dan alles 'verder weg' zeg maar.. wat je normaal om het beeld waar je op let heen ziet.. en ik kan niet tegen geluid, als er iemand normaal tegen me praat dan heb ik het gevoel dat diegene schreeuwt.
als ik het erg heb dan rij ik ook geen scooter meer, dat heb ik 1 keer gedaan en ik kon hem bijna niet recht houden...

vandaag weer een heftige aanval gehad incl overgeven, eerst toch maar 2 tabletten genomen, die hielpen niet, dus maar weer uit bed en een injectie genomen, ik durf het zelf eigenlijk niet maar nu moest ik wel := nu gaat het wel, nog een beetje suf maar die hoofdpijn is over iig.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:52

same here

al zuip ik me wel klem in de ernergy drankjes (anders kan ik alles wel opgeven)
dingen ontwijken met eten ?? nee doe ik ook niet
pa eet erg veel gember en het werkt bij hem echt super van minimaal 1x per week naar 1 keer in de afgelopen 5 jaar

wat ik doe is gewoon stug door gaan niets eten wanneer ik het aan voel komen (hooguit kleinebeetjes water) en gewoon stug door gaan
na bv een dienst werken ben ik half dood dan ff op bed en volgende dag ben ik vaak weer redelijk ok

medicijnen hebben bij mij meer schade aan gebracht dan dat ze goed hebben gedaan

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:55

Ik ben in november 2008 flauw gevallen ze dachten eerst dat het met mn hart te maken had maar dit bleek niet het geval te zijn.
ik loop nu een maand bij de neuroloog omdat ik nog steeds steeds flauw viel en enorme hoofdpijn kreeg daarna.

Ze zijn er nu bij mij achter dat ik door altijd in een verkeerde houding te hebben gelopen er veel spanning in mn hersenvlies ontstaat waardoor ik flauw val en hoofdpijn krijg.

Ook is er bij mij migraine geconstateerd wat zich uit in gezichtsverlies,misselijk,steken in mn ogen.

Ik heb voor de migraine propanolol gekregen dat ben ik nu aan het opbouwen en voor de spanning in mn nek krijg ik fisiotherapie en ik moet zeggen het gaat al een stuk beter.

Ik heb 3 weken geleden een aanval gehad in de auto ik reed op een 80km weg. gelukkig met parkeerinhammen daar ben ik gauw ingedoken en mn auto uitgezet, gauw mn vader gebeld en toen die kwam zat ik echt zwaar versuft in de auto jeetje wat was dat eng.

energy drankjes moet ik echt laten staan zo ook bitter lemon,pure chocolade en kan ik 1 kopje koffie per dag drinken en als ik dat niet doe krijg ik daar weer hoofdpijn van.

Ik hou ook een dagboek bij wanneer ik wel en niet hoofdpijn krijg/heb zodat de neuroloog kan kijken of er een bepaalde structuur in zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:57

ik drink ook energyblikjes, volgens mijn vorige neuroloog heel slecht, maar toen ik er mee gestopt was kreeg ik ineens meer aanvallen.. en dat bleef.. dus nu maar weer begonnen met 1 blikje per dag, en het is weer wat minder.. het is maar 1 merk dat bij mij 'helpt' slammers energydrink..
en ik eet idd ook niet als ik een zwaardere aanval heb, heb het wel eens op stage gehad, dan at ik gewoon niet en dan kon ik wat langer door gaan, als ik op dat moment wel eet komt alles er toch weer uit en wordt het alleen maar erger.. ik heb op dat moment ook geen honger
een hoofdpijndagboek heb ik ook bijgehouden, moest van de neuroloog dus ik nam dat ding elke keer mee en ze heeft er niet 1 keer naar gevraagd :(

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:58

oja als ik een erge aanval heb neem ik ook vaak een domperidon tegen de misselijkheid.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 08:13

Nou... Ik ben weer lekker de pineut deze week, maandag had ik echt een vieze zeurende hoofdpijn, ging niet weg met paracetamol, dus ik dacht, laat ik mn neusspray maar even gebruiken, want de huisarts had gezegd dat ik een aanval de kop in moest drukken. Werkte niet echt, maar ik kon er wel mee doorlopen, dinsdag weer hoofdpijn, woensdag weer zulke erge hoofdpijn dat ik weer aan de imigran ging, donderdag weer "gewone" hoofdpijn en gister kwam de klap op de vuurpijl en ben ik ziek naar huis gegaan. Ik heb het echt nog nooit gehad, echt de hele week van 's morgens vroeg tot 's avonds laat hoofdpijn en dus 3x op migraine uitgedraaid. Kan het kwaad om 3x in 1 week imigran te gebruiken en is het raadzaam om de huisarts hier over in te lichten? Denk dat het door de drukte van het klussen in onze nieuwe woning komt en mn nek zit zo vast als ik weet niet wat. K voel de hoofdpijn nu ook weer heel licht opkomen in mn nek en achter mn ogen, bah... Durf echt de deur niet uit! 2x in de maand is normaal bij mij, maar dit heb ik echt nog nooit gehad... Iemand die me gerust kan stellen? ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 08:16

timokyana schreef:
hier ook iemand met migraine, ik gebruik migrafin. niet vaak want word er suf van en durf niet verder te werken dan ( gezondheidszorg)

Ik heb niet alle pagina's gelezen, maar hebben jullie ook last van uitvalsverschijnselen bij een aanval?

Ik heb meestal dat ik eerst vlekjes zie. Dan wordt er een deel van mij gevoelloos. Bijvoorbeeld mijn hand of een deel van mijn gezicht. Dan weet ik dus dat het foute boel is. Dan worden de vlekjes minder en komt de hoofdpijn.
Een weekje geleden had ik het nog op vakantie, toen voelde ik eerst niets meer in mijn rechterhand en dan weet ik dus al wat er gaat gebeuren. Medicijnen slik ik niet, daar wordt ik alleen maar ontzettend beroerd van. Ik heb 3 uurtjes geslapen en toen ging het wel weer een beetje.

Ik heb nog niets kunnen merken dat samenhangt met mijn eetpatroon. Maar wel door bijv stress. Ik heb er vaak last mee op vakanties, als mijn leefpatroon veranderd.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 09:19

Hè Joyce2, Balen dat het zo fout gegaan is deze week! Allereerst die Imigran: Als je hem een keertje 3 keer in de week gebruikt (en dan ook nog verspreid over 3 dagen begrijp ik van je) dan is dat niet zo'n probleem. Heb je hem stelselmatig zo vaak nodig, dan is het tijd om aan de bel te trekken, want dan kan de imigran zelf migraineachtige hoofdpijn veroorzaken. Voor 1 keer is er niks aan de hand.
Wat misschien wel handig is, is om even je ontspanning op te zoeken. Keertje naar de sauna, een lekkere massage (meteen goed voor stijve nekspieren die hoofdpijn kunnen veroorzaken), dat soort dingen. Even pas op de plaats maken.
Blijft het zo, dan even naar de huisarts. Misschien kan die je een keer een spierontspanner voorschrijven, zodat je lijf even helemaal ontspant. Ik zou me er niet te druk over maken, gewoon even kijken hoe het verder gaat en of het weer verbeterd. Zo niet, dan even langs je HA.
In elk geval heel veel beterschap!

Hier gaat het wel redelijk, ben sinds gisteren wel weer begonnen met de verapamil, maar hoop dat ik er op tijd bij ben. Vorige keer was alles snel weg daarmee, dus daar duimen we voor. Zuurstof en imigran staan hier al een paar weken ongebruikt, heerlijk!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 14:04

Fijn dat je in iedergeval ook die zuurstof niet meer hoeft te gebruiken, dat lijkt me zo onpraktisch! (ik had toen die foto's gezien van die zuurstof tanks)

Tnxx voor het advies/geruststelling! Ik heb besloten om het weekend gewoon lekker aan te klooien en ik moet zeggen dat ik de hoofdpijn nu bijna niet meer voel, maar we zijn de dag nog niet door ;) Wil inderdaad gewoon even lekker ontspannen, dit weekend ga ik dus ook niet klussen in het nieuwe huis (het scheelt ook dat er niets gedaan kan worden, behalve schuren en dat heeft geen haast).

Misschien dat ik me inderdaad maar eens een keer goed moet laten masseren, door een pro, niet door vriendlief, haha.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:43

joyce2 schreef:
Nou... Ik ben weer lekker de pineut deze week, maandag had ik echt een vieze zeurende hoofdpijn, ging niet weg met paracetamol, dus ik dacht, laat ik mn neusspray maar even gebruiken, want de huisarts had gezegd dat ik een aanval de kop in moest drukken. Werkte niet echt, maar ik kon er wel mee doorlopen, dinsdag weer hoofdpijn, woensdag weer zulke erge hoofdpijn dat ik weer aan de imigran ging, donderdag weer "gewone" hoofdpijn en gister kwam de klap op de vuurpijl en ben ik ziek naar huis gegaan. Ik heb het echt nog nooit gehad, echt de hele week van 's morgens vroeg tot 's avonds laat hoofdpijn en dus 3x op migraine uitgedraaid. Kan het kwaad om 3x in 1 week imigran te gebruiken en is het raadzaam om de huisarts hier over in te lichten? Denk dat het door de drukte van het klussen in onze nieuwe woning komt en mn nek zit zo vast als ik weet niet wat. K voel de hoofdpijn nu ook weer heel licht opkomen in mn nek en achter mn ogen, bah... Durf echt de deur niet uit! 2x in de maand is normaal bij mij, maar dit heb ik echt nog nooit gehad... Iemand die me gerust kan stellen? ;)

ik heb imigran neusspray een periode dagelijks gebruikt omdat ik elke dag wel aanvallen had (toen ook in combinatie met paracetamol codeine en ibuprofen), mijn huisarts was er niet blij mee maar begreep ook wel dat het niet anders kon...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 17:38

Ik heb gem. 2x per maand een aanval en ik heb zelden 2x in 1 week een aanval, dus ik was helemaal verbaasd dat ik er deze week 3 kreeg! Echt om de dag, met de andere dagen tussendoor "gewone" hoofdpijn. De huisarts kon ik gister niet bereiken omdat ik te laat belde, dus de praktijk was al gesloten, wou weten of het kwaad kon om de medicijnen voor de 3e keer te gebruiken, maar ik werd zo gek van de hoofdpijn en misselijkheid (ik was nog op mn werk en moest eigenlijk koopavond draaien), dat ik toch de imigran heb genomen, ik zag geen andere optie. Ben toen ook naar huis gegaan, om half 7 lag ik in bed, om 9 uur heeft mn vriend me even wakker gemaakt, omdat hij bang was dat ik anders 's nachts niet kon slapen, maar ik voelde me zo uitgeput dat ik lekker door heb geslapen en vanochtend om half 8 werd ik wakker en voelde me toen ook echt uitgerust! Denk dat ik het gewoon nodig heb gehad om goed te slapen, gezien ik de rest van de week dwars door mn aanvallen heen ben gelopen...

Pff, ben zo blij met dit topic he!! Lucht echt op, even je verhaal kwijt kunnen!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 18:53

ja dat kan ik me voorstellen, dat je je opgelucht voelt en dat je ook blij bent dat je je verhaal kan doen bij "lotgenoten".

ik ben nog steeds aanvalvrij...gelukkig...

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:01

ik had het weer zitten..ontspanningsaanval, heb 10 dagen aan een stuk gewerkt en morgen vrij...en ik heb het zitten...*zucht* Gelukkig heb ik voltaren zetpillen in huis, nu is de hoofdpijn nog te doen.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:46

Zinn, zo erg heb ik het gelukkig niet. Ik blijf altijd wel goed bij mijn positieven als ik migraine heb. Probeer er ook heel realistisch in te zitten, niet in paniek raken (ook niet als ik van die vlekjes voor mijn ogen krijg) en goed bedenken dat het weer voorbij gaat.

Wel moet ik echt altijd mijn imigran innemen, het gaat nooit vanzelf over of verminderen. Pas als ik op enig moment (en dat kan ook na een week zijn zoals afgelopen week) een keer na mijn imigran de hoofdpijn niet terug krijg, dan blijft het ook weg. Anders komt het telkens als de medicatie is uitgewerkt weer terug ...

Het stomme is dat ik tegenwoordig rechtop moet zitten als ik imigran inneem en vooral niet moet gaan liggen, dan werkt het niet (meer). Ook van slapen/in bed liggen krijg ik juist meer hoofdpijn tijdens een migraine aanval, terwijl ik vroeger juist naar bed moest!?
Betekent dus wel dat ik soms midden in de nacht beneden ga zitten met hoofdpijn als ik iets wil innemen ... :+