Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 15:58

Zaten er maar meer uren in een dag hè Samantha? ;)

Lisitano, superleuk vooruitzicht om weer met Meeko te mogen!! :j

Leonie, goed dat je toch gegaan bent maar wel geluisterd hebt naar je lijf.. je bent niet voor niks moe.

Germie, het klinkt erg pijnlijk allemaal! Ik moet echt zeggen dat ik het knap vind dat je de handdoek nog niet in de ring gegooid hebt.. ik was er al heel lang mee gestopt als ik jou was.. dus bij deze: _/-\o_

Verder heb ik wel bijgelezen maar weet ik het niet meer helemaal…

Hier lekker aan het trainen.. dinsdag en donderdag met de club en in het weekend zelf een rondje.
Maar heb wel een beetje hetzelfde als Leonie. Ben echt moe..
ik geloof dat ik een kleine herfstdip heb.. zo vroeg donker ineens.. bah!!
Maar de baantraining gaat me wel steeds beter af en het is zowaar leuk..
Garmin is ook blij met de trainingen op de baan want mijn vo2 max is al met 2 puntjes gestegen :D

Samantha_

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 17:04

O lekker Namiro!
Hier ook moe, zou het dan inderdaad de herfst dip zijn? Heb ook al 2 weken een lage HRV, met vande week een paar dagen in rood.

Net nog paardgereden, nu nog wat bergen was etc en verder niks.
Morgen bijtijds de deur uit voor ms motion, hoop dat het dan beter weer is.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-25 18:59

Ik ben vandaag ook erg moe, vanmiddag een dutje gedaan op de bank en verder vrij weinig gedaan op een paar wandelingetjes na.
Morgen de freedomrun. Mijn vriend moet er al heel vroeg uit, die loopt de 57km, hopelijk kan ik daarna nog even slapen voor ik eruit moet.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 19:32

Succes met de evenementen dit weekend allemaal!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 19:37

Veel plezier en succes iedereen :j
Ben weer benieuwd naar de foto's en verslagen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 20:24

Samantha_ schreef:
Lekker gelopen Leonie! Ziet er pittig uit ja.
Je bent welkom hoor, voor rondje startbaan. Moet je wel heen en weer lopen want ik houd je niet bij. :')

Ik loop ook DTD maar pas smiddags.

Hoe laat moet jij, misschien zien we jou dan nog wel bij de start :Y)
En weer lekker met de groep mee getraind. Geen spijt dat je lid bent geworden dus?
De training klinkt als past nu gewoon niet in je schema. Ik zou de HIIT en de HYROX training overigens niet direct afschrijven. Is ook echt leuk en helpend hoor :j Misschien mag je ze ook nog eens proberen zonder kosten?

Lisitano heel hard getraind dus. Voelt soms zo bijzonder hoever je toch door kan gaan. En als je stopt, is ook het weg :+
Ik haat zand echt. Vind het zo zwaar. Bergop is loodzwaar maar vind ik een uitdaging, zand vind ik gewoon stom :')
En ook met de groep weg. Lekker hoor :D

Namiro het is nog wat vroeg voor een winterdip. Maar als jij aan herfstdippen doet :')
Als garmin vind dat je goed bezig bent is dat toch al wat *\o/*
En je bent ook niet zo lang weer aan het trainen dus ondanks dat je lijf het wel kent moet het toch altijd weer even inkomen denk ik. Wel goed je grenzen blijven bewaken maar dat kan jij!

Ah sv middagdutjes zijn het beste! Heel veel plezier morgen en hopelijk zit het weer een beetje mee.

Ik heb vanmorgen een spinningles gegeven. Mijn beentjes voelde zwaar en ik had een beetje spijt van mijn playlist :P. Toen mijn dochter even op bed lag ook een dutje gedaan maar ik denk dat ik vermoeider wakker werd dan dat ik ging slapen. Daarna paardgereden maar het begon te onweren en mega hard te regenen dus ben maar afgestapt.
Morgenvroeg moet ik er weer een spinningles geven maar dan bij de andere sportschool met andere fietsen. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Gister avond hebben mijn man iets heel doms/gek/spannends gedaan. We hebben een citytrip Madrid gepland April 2026. Of eigenlijk, we hebben een startbewijs gekocht voor de marathon. Ik de hele, hij de halve. :wow: . Vind het nu al doodeng! 3 dagen door de stad heen slenteren en DAN die marathon nog rennen. En owja, 600+ hoogtemeters waarvan de laatste 3 km 50% ervan...
Ik denk nu alleen maar, what have i done!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 21:07

Ik voel me niet moe, maar merk wel dat ik 's avonds wat vroeger op bed lig, maar dat komt vast doordat het voor mijn gevoel ineens zoveel vroeger donker is.

Maar als ik lees wat jullie allemaal sporten in een week, dan wordt ik al moe van het lezen alleen al! Waar halen jullie de energie toch vandaan? Ik vind het echt niet raar dat jullie daar moe van worden, lijkt mij een logisch gevolg daarvan?

Nou Leonie, dat klinkt uitdagend, vooral die laatste 3 km, pffff.
Ik verwacht dat je hier meer dan voldoende motivatie van krijgt de komende maanden. Prachtig mooie uitdaging!

Ik heb vandaag een rustdag, zelfs Garmin gaf dat aan (heb ik pas 1x eerder gehad). Geen idee waarom want zet mijn geplande runs niet in Garmin en heb niet echt iets bijzonders gedaan de dagen vooraf.

Ik ga mijn paarden nog even voeren en dan op tijd naar bed. Ben benieuwd hoe het gaat morgen. Heb er heel veel zin in.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 11:54

Oh supertof Leonie!! Wat een heerlijk vooruitzicht ook.. samen weg en dan zo’n tof evenement!
En in de stad heb je ook van die handige elektrische stepjes en fietsen.. kun je daar de stad mee ontdekken en je benen beetje sparen. Komt helemaal goed! :D

Ik doe aan de herfstdip indd.. winterdip dan weer niet. Hou meer van de winter dan van de herfst. Is echt de overgang naar de donkere dagen waar ik last van heb. En van de wind en regen.. :o
zo’n prachtige koude winterdag waarop het zonnetje dan schijnt vind ik heerlijk..
Conclusie: ik hou gewoon van de zon! :')

Heel veel plezier voor de renners vandaag!!
En extra succes voor BM! Hoop dat je geen last hebt van je enkel! :(:)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 15:02

Ik heb het gered vandaag! Mooi evenement en lekker weer om te lopen. Bijzonder gevoel om te lopen voor de vrijheid die we hier kennen en de veelal jonge mannen die voor onze vrijheid gestorven zijn.
Dat doet mij toch wel wat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Geen idee of ik zoveel foto's mag plaatsen hier, maar geeft een kleine indruk. Aan het begin waren er 2 opstoppingen bij de tunnel en bij het eerste stuk omhoog, daarna overal fijn kunnen lopen. Enkel heeft zich goed gehouden, paar kleine misstapjes, maar verder echt fijn kunnen lopen.

Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 15:06

Wauw super Busy! Top gedaan!
Lijkt me inderdaad een mooi evenement om te lopen.

SV hoe ging het bij jullie?

Wauw Leonie wat gaaf! Ga je dan Berlijn de maand ervoor ook nog doen?

Ik heb net een medaille verdiend zonder te zweten haha.

Afbeelding

Wel een lange dag, vond het erg leuk. Maar ik kan niet zo goed tegen dat geen structuur wat dus bij vrijwilligerswerk vaak zo is. Maar heb het overleefd haha

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-25 15:50

Goed gedaan Busy en Samantha!
Ik krijg altijd wel een brok in mijn keel op de begraafplaats, had jij dat ook Busy?

Wij hebben ook lekker gelopen, 3 uur en 20 minuten exclusief pauzes. En 400 hoogtemeters.

Blijft natuurlijk heel bijzonder.
De vp's waren dit keer erg goed, heb veel slechter meegemaakt bij de freedomrun.

De start met filmpje van de droppingen.
Afbeelding

Tunneltje waar in de oorlog de jeeps doorreden met bijna lege banden, anders waren ze te hoog. Dit ligt nog geen km van de school af waar ik lesgeef.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Vp's waren top.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We hebben er nog een kilometer bijgelopen naar de auto.
Afbeelding

Mijn vriend kreeg last van zijn knie en heeft de 57km ingekort tot 53km. Hij heeft er 7u en 10min over gedaan en heel veel gewandeld zag ik op garmin. Ben nog aan het wachten tot hij thuis is.

*hij is inmiddels thuis, hij heeft vanaf 40km gewandeld.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 16:42

Wat een bijzondere run Busymissy en Supervixen, indrukwekkend ook lijkt me.

Ik ben vandaag even gaan lopen ipv morgen, want voor morgen voorspellen ze een behoorlijke wind. Ondanks dat ik nog wat moeie benen had van vrijdag en ik al ruim een uur gewandeld had met man, kind en hond heb ik toch heel lekker 2x 15 min gelopen! Nu kan ik ook mooi dinsdag lopen ipv woensdag aangezien het woensdag ongeveer de hele dag gaat regenen volgens de voorspellingen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 17:55

Mooi BM en SV!
Zag net de foto’s op insta en deze staat voor volgend jaar op mijn lijstje. Het lijkt me heel indrukwekkend :j
Balen van Dennis SV! Hopelijk geen blijvende blessure…

Goed gedaan Samantha! Vrijwilligers zijn onmisbaar.

Ik had nog het plan om 10 km te lopen vandaag, maar ben uiteindelijk begonnen aan een puzzel en nu heb ik helemaal geen zin meer.. dus het wordt maar een rustdag..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 18:00

Wat een leuke verslagen. Goed gelopen allebei.
Busymissy, wat fijn dat je enkel zich goed hield.
Leuk Samantha, misschien bied ik me volgend jaar een keer ergens aan als vrijwilliger, lijkt me leuk om een dag te doen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 18:31

Wauw super SV, hoe is het met je vriend zn knie? Wel knap dat ie m heeft uitgelopen!
Ik wil die ook nog steeds eens doen, lijkt me een hele mooie ervaring.

En voor iedereen die twijfelt over vrijwilliger zijn, zeker doen. Je moet wel tegen het chaotische gedoe kunnen haha.
Het was op sommige momenten ook mega druk. Ms Motion is een run maar ook wandel evenement, doen ook hele families mee met bijv 1 familielid in rolstoel.
Het water punt waar ik stond was voor zowel 5 als 10 km dus alles kwam langs.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 20:36

BusyMissy ik denk dat het goed is dat je even rustdag hebt gepakt. Kijk een wat het je vandaag gebracht heeft *\o/* . Echt goed gelopen vandaag!
En het ziet er uit als een geslaagde dag voor jullie.

-Namiro- wat een goede tip! Ik ga steppen hahahaha _O-
Een najaarsdip ipv een winterdip. Net zo goed onhandig maar wel opvallend dat je het dus zo duidelijk weet van jezelf.
En puzzelen ipv lopen. Lekker rustgevend wel!

Ah Samantha
je hebt er niet NIKS voor gedaan. Net zo goed hard gewerkt. Wel grappig dat je dan toch een medaille krijgt. Fijn dat het een leuke dag was. Wel jammer dat het wat chaotisch was.

Wauw SV wat een buffet :wow:
wat vervelend van je vriend! Hopelijk geen blijvende blessure maar gewoon even een pechje? En 7 uur onderweg, pfff. heftig. Wel echt een doorzetter dat hij nog zo ver gewandeld heeft!
EN het ziet er, net als vorig jaar, weer prachtig uit.
Zelf ook weer sterk gelopen *\o/*

Lekker gepland Wenk en fijn dat het dan zo kan!

Samantha_ schreef:
Wauw Leonie wat gaaf! Ga je dan Berlijn de maand ervoor ook nog doen?
het ticket van Berlijn is niet overdraagbaar...Tenzij iemand mijn paspoort echt mee zou nemen om het ticket op te halen. Dan moet het wel echt iemand zijn die ik "ken" en ermee vertrouw. Dat zet je niet even op MP. Dus ik denk dat ik hem wel "moet" lopen als ik mijn geld niet kwijt wil zijn. (mocht iemand hem hier willen overnemen zou ik dat wel willen overwegen trouwens!).

Maar ik ga zeker wel een paar leuke events/trailer ervoor plannen om er klaar voor te zijn. Want pfoe dit word er een... Mijn eerste marathon heb ik gelopen op routine en ritme. Gewoon 1 tempo en lopen. Dit word een marathon met veel tempo wisselingen door de hoogteverschillen dus ik moet hier echt fit genoeg voor zijn en niet uitgaan van blijven hobbelen. En zeker het einde... Het grappige is, ik ben nu niet bang voor de training, ik heb er juist zin in! En ipv aan weekvolume van 25/30 zit ik nu op 45/60. Dus de basis is veel beter, maar de uitdaging ook groter. :Y)

Vanmorgen weer een spinningles gegeven, daarna uitgebreid gaan lunchen met mijn man en toen nog wezen wandelen met zijn 3tjes (dochter op de fiets). Heb het hardlopen maar even achterwege gelaten helaas. Misschien kan ik morgen even een gaatje vinden...

Wat heeft iedereen eigenlijk voor dit jaar nog op de agenda staan voor leuks?
Die van mij is een beetje druk te noemen :+
21-09 DtD (kika) (met mijn man)
28-09 Ten Miles (wedstrijdteam) (met mijn man)
5-10 Deviltrail Utrecht (namens SPP) (met Namiro en Ieris *\o/* )
12-10 halve marathon Eindhoven (nog geen kaartje en ook nog niet 100% zeker)
19-10 halve marathon Amsterdam (pacer 2:10)
16-11 7 heuvelen zaterdag (met Ieris) en zondag (met mijn man)
30-11 Warande loop (wedstrijdteam) (met mijn man)
dus.... :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 20:41

Jij hebt nog een hoop gepland staan zeg!
Ik loop 4-10 nog een trailrun: 21km Leersumse Veld. Heb verder niets meer gepland staan, maar wil dalijk wel alvast gaan kijken voor volgend jaar.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 20:44

O balen, maar zelf Berlijn lopen is prima toch, zit genoeg tijd tussen?
Klinkt als een geslaagde dag!
De medailles waren over dus werden aan de vrijwilligers uitgedeeld, is niet standaard volgens mij.

Ik heb ook nog wel wat op de planning:
21 sep Dam tot dam
05 okt only woman run
12 okt Amerongse berg trail
19 okt halve Amsterdam
02 nov startbaan run
09 mov halve van Gouda
31 dec Sylvestercross

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-25 20:51

27 sept 42km 7h trail
1 nov 30km Haarlerbergtrail
18 jan 21.1km Halve Montferlandmarathon

Dat is het wat er nu staat.

Ik doe niet meer zoveel events, vind een stuk of 5 tot 10 per jaar die me echt heel tof lijken wel genoeg nu.
Ik haal vaak net zoveel plezier uit lopen in een nieuw gebied samen met mijn vriend.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 20:51

Supervixen schreef:
Goed gedaan Busy en Samantha!
Ik krijg altijd wel een brok in mijn keel op de begraafplaats, had jij dat ook Busy?

Tunneltje waar in de oorlog de jeeps doorreden met bijna lege banden, anders waren ze te hoog. Dit ligt nog geen km van de school af waar ik lesgeef.
[ Afbeelding ]

Ik word daar ook echt emotioneel van sv, vooral ook om dat die mannen/jongens niet eens voor hun eigen land zijn gestorven. Erg heftig allemaal.

Ik heb nog een foto opgezocht van zo'n jeep door dat tunneltje, echt bizar, ze klapten dan ook de voorruit plat, anders paste het niet.

Afbeelding

Jammer dat de knie van je vriend opspeelde. Ik hoorde in de bus van een man dat hij de 46km ook superzwaar vond, die was er ook geblesseerd eerder uitgestapt.

Goed bezig geweest Samantha! Zonder vrijwilligers geen run.
Jij hebt de komende tijden wel héél veel op de planning staan!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 20:53

Goof schreef:
Jij hebt nog een hoop gepland staan zeg!
Ik loop 4-10 nog een trailrun: 21km Leersumse Veld. Heb verder niets meer gepland staan, maar wil dalijk wel alvast gaan kijken voor volgend jaar.

Ja het is beetje gekkenhuis maar het is dus bijna allemaal via organisaties. Wel zelf toegezegd dat ik mee ga doen, maar dan kies je iets minder makkelijk. Met die hoge prijzen voor startbewijzen, zeer welkom om zo mee te kunnen doen.

Er zit wel tijd tussen Samantha maar ik heb ook een gezin :') . 2 citytrips om te rennen binnen 1 maand eigenlijk is wel wat much :')
Jij hebt ook nog een flinke planning!

Sv ik snap het hoor! Ik haal ook echt veel lol uit alle loopjes die ik nu een beetje overal aan het doen ben.
Jij hebt zelfs voor jan al door gepland, dat heb ik dan weer niet. Ook besloten wat jullie uitdaging volgend jaar gaat worden of nog aan het kijken?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-25 20:54

Busy die foto laat ik vaak ook in de klas zien.
Ik heb de 44km twee keer gelopen, lang niet de zwaarste die ik heb gelopen, maar pittig is ie wel.

Leonie: nog niks gekozen, we moeten eerst in overleg met de schoonouders of ze op de kat willen passen, anders gaat het sowieso niet door.
Dat doe ik liever in person dan via de app en het duurt denk ik nog even voordat we ze zien.
En anders bedenken we wel wat anders.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 21:01

Ja is wel lastig, neem je je dochter mee naar beide?
Ik moet voor Berlijn nog kijken met kids, vind alleen thuislaten een heel weekend niet kunnen.
Ik vind de prijzen van alles ook bizar, en dan in buitenland met hotel enzo erbij loopt het helemaal op natuurlijk.

Jeetje die jeep in dat tunneltje, bizar.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 21:09

Ah sv, wel leuk om dat zo samen uit te gaan zoeken (als je oppas hebt)! En er dan naartoe te trainen en naar uit te kijken.

Samantha, nee dochter gaat beide keren niet mee. Helaas kan mijn man ook niet mee naar Berlijk want we hebben geen oppas. 2x 8 uur rijden in 4 dagen is ook niet echt tof voor een 4 jarige. Daar doe ik haar echt geen plezier mee.
En voor Madrid, wij gaan in de meivakantie altijd naar Frankrijk. Dus de schoonfamilie past op onze dochter en wij gaan 5 daagjes op citytrip met een iets wat heftige zondag planning :')
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 14-09-25 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 21:14

O dat is in de vakantie periode, dat is dan ideaal gepland ja.
Handig dat de familie dan oppast!