sureido schreef:Ja, maar daar van zowat 3 miljoen dubbel, dus er moeten nog heeel veel mensen.
Ze hebben het er ook over dat begin juli elke volwassene 1 prik gehad kan hebben.
Niet 2.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sureido schreef:Vierde golf?
Na een meer zorgeloze zomer dreigen wel donkere wolken in het najaar, waarschuwde De Jonge de senatoren. Experts van het OMT houden sterk rekening met een ‘vierde golf’ in de winter, al zijn de prognoses onzeker. In het ‘optimistische’ scenario - als varianten zich koest houden, de vaccinatiegraad hoog is en antistoffen lang blijven, zal de R-waarde van het coronavirus nipt onder de één blijven. Maar als nieuwe mutaties onverhoopt wild woekeren, als de vaccinatiegraad niet stabiel hoog is in diverse doelgroepen en gemeenten en als de antistoffen maar kort blijven, kan een nieuwe hausse in de winter opspelen.
,,Dat (scenario, red.) suggereert dat naast het huidige vaccinatieprogramma (aanvullende) basismaatregelen nodig zullen blijven”, schrijft het OMT. ,,Dus er kan een opleving komen in het vierde kwartaal van dit jaar, of het eerste kwartaal van volgend jaar”, zei De Jonge in het debat. ,,En dan heb je toch een gereedschapskist nodig om in te grijpen als het nodig is.”
Bron is https://www.ad.nl/politiek/de-jonge-zon ... ~ad52f384/
Lekker dan, ik laat mij mede ook vaccineren omdat ik helemaal klaar ben met die 1.5 meter. Ik ben dus echt niet van plan dat wanneer iedereen zijn vaccin gehad heeft nog aan die maatregelen te houden.
bigone schreef:Sureido, het gaat niet om jou, het gaat om de vaccinatiegraad en de gevoeligheid van nieuwe varianten op vaccinaties. Vergeet niet dat straks de hele wereld weer de hort op gaat dus snap de voorzichtigheid van de Jonge zeker. Beter alert dan zoals afgelopen zomer.
Pandora2 schreef:Boris Johnson zei daar laatst inderdaad ook al iets over
https://www.hln.be/buitenland/britse-pr ... ~a7a3302f/
Pandora2 schreef:Daar zit 'm natuurlijk de angel... er moet en zal de wereld rondgevlogen worden![]()
Teveel politieke en economische belangen voor de EU.
Voor mij mogen ze ook per direct stoppen, maar ik heb niks te willen
ingedebruijn schreef:Lekker laten golven. Zolang de ziekenhuizen niet meer overspoelen is het toch een gewoon griepvirus geworden? Weg gaat het nooit meer.
tamary schreef:Ik ga er van uit dat aangezien ik mijn immuunsysteem van mijn ouders gekregen heb, dat als zij beide geen problemen hebben met dit vaccin dat mijn immuunsysteem vergelijkbaar reageerd.