Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:37

sureido schreef:
Ja, maar daar van zowat 3 miljoen dubbel, dus er moeten nog heeel veel mensen.

Ze hebben het er ook over dat begin juli elke volwassene 1 prik gehad kan hebben.
Niet 2.

sureido

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:39

Ja, maar ik denk dat ik pas over een maand een uitnodiging krijg dus dan heb ik zeker niet mijn prik. Maar goed, we zien het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:44

Ik vraag me af of ze dan nu ook meer in de avonduren gaan prikken, de huidige groep zijn toch veelal werkende mensen en niet iedereen kan zomaar wat regelen qua werk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:44

Als ze idd binnenkort kunnen opschalen naar 2 miljoen per week, dan zie ik het wel gebeuren

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:51

Vierde golf?
Na een meer zorgeloze zomer dreigen wel donkere wolken in het najaar, waarschuwde De Jonge de senatoren. Experts van het OMT houden sterk rekening met een ‘vierde golf’ in de winter, al zijn de prognoses onzeker. In het ‘optimistische’ scenario - als varianten zich koest houden, de vaccinatiegraad hoog is en antistoffen lang blijven, zal de R-waarde van het coronavirus nipt onder de één blijven. Maar als nieuwe mutaties onverhoopt wild woekeren, als de vaccinatiegraad niet stabiel hoog is in diverse doelgroepen en gemeenten en als de antistoffen maar kort blijven, kan een nieuwe hausse in de winter opspelen.

,,Dat (scenario, red.) suggereert dat naast het huidige vaccinatieprogramma (aanvullende) basismaatregelen nodig zullen blijven”, schrijft het OMT. ,,Dus er kan een opleving komen in het vierde kwartaal van dit jaar, of het eerste kwartaal van volgend jaar”, zei De Jonge in het debat. ,,En dan heb je toch een gereedschapskist nodig om in te grijpen als het nodig is.”

Bron is https://www.ad.nl/politiek/de-jonge-zon ... ~ad52f384/

Lekker dan, ik laat mij mede ook vaccineren omdat ik helemaal klaar ben met die 1.5 meter. Ik ben dus echt niet van plan dat wanneer iedereen zijn vaccin gehad heeft nog aan die maatregelen te houden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:52

sureido schreef:
Vierde golf?
Na een meer zorgeloze zomer dreigen wel donkere wolken in het najaar, waarschuwde De Jonge de senatoren. Experts van het OMT houden sterk rekening met een ‘vierde golf’ in de winter, al zijn de prognoses onzeker. In het ‘optimistische’ scenario - als varianten zich koest houden, de vaccinatiegraad hoog is en antistoffen lang blijven, zal de R-waarde van het coronavirus nipt onder de één blijven. Maar als nieuwe mutaties onverhoopt wild woekeren, als de vaccinatiegraad niet stabiel hoog is in diverse doelgroepen en gemeenten en als de antistoffen maar kort blijven, kan een nieuwe hausse in de winter opspelen.

,,Dat (scenario, red.) suggereert dat naast het huidige vaccinatieprogramma (aanvullende) basismaatregelen nodig zullen blijven”, schrijft het OMT. ,,Dus er kan een opleving komen in het vierde kwartaal van dit jaar, of het eerste kwartaal van volgend jaar”, zei De Jonge in het debat. ,,En dan heb je toch een gereedschapskist nodig om in te grijpen als het nodig is.”

Bron is https://www.ad.nl/politiek/de-jonge-zon ... ~ad52f384/

Lekker dan, ik laat mij mede ook vaccineren omdat ik helemaal klaar ben met die 1.5 meter. Ik ben dus echt niet van plan dat wanneer iedereen zijn vaccin gehad heeft nog aan die maatregelen te houden.

OMT: R-getal komende winter net onder 1 in 'optimistische situatie' - https://nos.nl/l/2382191#UPDATE-container-53362998

Hoezo tegenstrijdig

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:54

Nou inderdaad, dat bericht is toch heel anders als hoe het AD het schrijft.

BigOne

Sureido, het gaat niet om jou, het gaat om de vaccinatiegraad en de gevoeligheid van nieuwe varianten op vaccinaties. Vergeet niet dat straks de hele wereld weer de hort op gaat dus snap de voorzichtigheid van de Jonge zeker. Beter alert dan zoals afgelopen zomer.

Gnome

Lekker laten golven. Zolang de ziekenhuizen niet meer overspoelen is het toch een gewoon griepvirus geworden? Weg gaat het nooit meer.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:55

Vind het niet zo schokkend. Een groot deel van de bevolking wordt (nog) niet gevaccineerd en een dergelijk virus blijft om zich heen grijpen als het de kans krijgt. Vraag is wat ze ermee doen en hoe erg het is.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:57

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:57

bigone schreef:
Sureido, het gaat niet om jou, het gaat om de vaccinatiegraad en de gevoeligheid van nieuwe varianten op vaccinaties. Vergeet niet dat straks de hele wereld weer de hort op gaat dus snap de voorzichtigheid van de Jonge zeker. Beter alert dan zoals afgelopen zomer.

En jij denkt dat mensen na een zorgeloze zomer mét vaccinatie weer binnen gaan zitten en zich aan maatregelen gaan houden?

:')

Nu houden al zoveel mensen zich er niet meer aan.

En de wappies maar schreeuwen: ‘we hebben nog gelijk ook, want de maatregelen gaan nooit meer weg zelfs met vaccinatie’.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:01

Pandora2 schreef:
Boris Johnson zei daar laatst inderdaad ook al iets over

https://www.hln.be/buitenland/britse-pr ... ~a7a3302f/

Tot nu lijken de vaccins prima te werken tegen alle varianten.

Ik zou eerder zorgen dat mensen uit bepaalde landen niet op en neer reizen wanneer er daar iets opspeelt, dan heb je ook niet zo’n risico op een golf met een variant die niet houdt.

Lijkt mij echt niet lastig, gewoon de vluchten stoppen.

Dan weer allerlei maatregelen opleggen waarvan de werking niet duidelijk is.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:04

Daar zit 'm natuurlijk de angel... er moet en zal de wereld rondgevlogen worden :Y)
Teveel politieke en economische belangen voor de EU.
Voor mij mogen ze ook per direct stoppen, maar ik heb niks te willen :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:10

Pandora2 schreef:
Daar zit 'm natuurlijk de angel... er moet en zal de wereld rondgevlogen worden :Y)
Teveel politieke en economische belangen voor de EU.
Voor mij mogen ze ook per direct stoppen, maar ik heb niks te willen :')

Maar he dan laten we ons tegen van alles vaccineren, zijn we opeens geen risicogroep meer enz enz

Nee naar dat soort landen reizen is dan belangrijker dan gezondheid

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:12

Als je lekker naar India (of wat dan ook waar dan een nieuwe variant is) dan ga je lekker maar dan blijf je ook maar daar.

Britse variant is gelukkig niet zo erg gebleken als iedereen dacht. Zuid Afrikaanse geen idee waar die opeens heen is. Braziliaanse idem dito :+

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:14

Wij als medewerkers van de ggd vaccinatie locaties werden ook gevraagd om avonden beschikbaar te zetten. Dus het is wel het plan om ook de avonden te gaan prikken.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:18

ingedebruijn schreef:
Lekker laten golven. Zolang de ziekenhuizen niet meer overspoelen is het toch een gewoon griepvirus geworden? Weg gaat het nooit meer.

Inderdaad. Ergens moet het klaar zijn met de maatregelen. We kunnen toch niet ieder jaar hele periodes ons aan maatregelen moeten houden of voorzichtig zijn oid?
Mensen die dit willen zijn daar ten alle tijden vrij in, maar mensen moeten ook vrij kunnen zijn om dat niet te doen.
Volgens mij zijn er maar weinig mensen die echt niet gevaccineerd mogen worden. Dat er mensen zijn die ervoor kiezen zich niet te laten vaccineren is prima, maar deze beslissing mag er niet voor zorgen dat anderen zich hierdoor (langer) aan maatregelen moeten houden.

De vaccins lijken nu te werken voor alle mutaties die er op dit moment zijn. Ik vind het echt weer doemdenken, weer een golf, weer uitkijken in de herfst.

Ik wil het zeker niet afdoen als een griepje, maar uiteindelijk zijn er maar weinig mensen die erdoor in het ziekenhuis belanden of erger. Het kan toch niet zijn dat we ook nog jaren met periodes aan maatregelen moeten houden!? We zullen het gewoon moeten accepteren dat het nooit meer weg gaat en ons zo goed als mogelijk beschermen met vaccinaties.

Ik zie liever dat ze terughoudend gaan zijn met mensen naar het buitenland te laten reizen of mensen uit het buitenland hier toe te laten. Dat lijkt mij het grootste risico voor mutaties. Straks een hoop mensen op vakantie naar het buitenland en in het najaar mag ik weer niet met een groepje vrienden samenkomen!? Daar zou ik dan niet meer meedoen. Dan haak ik echt af en ga mijn eigen gevoel volgen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:22

Ja, ik ben het met je eens Vayo. Ik vind het OMT/rivm sowieso wel altijd best negatief op dingen kijken. Ze hebben ook vaak genoeg geen gelijk gehad met prognoses over de zoveelste golf.

Ik snap dat zij de kritische kijk zijn en dat het nodig is, maar gelukkig dat het kabinet ook wel stappen zet die volgens het OMT zogenaamd nog niet kunnen, maar uiteindelijk ook niet voor een stijging zorgen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:31

Ik hoop toch echt dat we straks weer meer dingen kunnen doen dan alleen nu...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:34

Ik ook. Ik wil langzaam terug naar echt normaal en dat zo houden. Ik wil echt geen nieuw normaal oid.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:53

Relaxed schreef:
Ik vraag me af of ze dan nu ook meer in de avonduren gaan prikken, de huidige groep zijn toch veelal werkende mensen en niet iedereen kan zomaar wat regelen qua werk.

Je kan ook in het weekend geprikt worden.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:56

Mijn eerste prik werd om kwart voor 6 gezet. En werd nog gevraagd of ik mijn rooster al wist voor de tweede prik. Dus ik denk dat er nu al veel opties is om later op de dag geprikt te worden. Toen met de avondklok prikte ze ook zo lang mogelijk door.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:57

En een werkgever heeft er ook baat bij als zijn personeel is gevaccineerd. Minder kans op uitval.
Dus denk dat de meeste niet al te moeilijk doen voor een paar uurtjes vrij geven.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:59

tamary schreef:
Ik ga er van uit dat aangezien ik mijn immuunsysteem van mijn ouders gekregen heb, dat als zij beide geen problemen hebben met dit vaccin dat mijn immuunsysteem vergelijkbaar reageerd.

Ik was wel ziek (Pfizer), mijn vader (Pfizer), moeder (AZ) en oma (Moderna) niet. Ik denk niet dat het veel zegt.