Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:48

Oeh, dat stelt me wel gerust. Zit nl echt niet op een besmetting te wachten zeg maar.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:56

Ik wou het net zeggen er gaat natuurlijk ook nog genoeg andere virusjes rond met dezelfde klachten. Vorige week had ik ook last van niezen en snotteren en kriebels in de keel en neus. Bleek dat te komen van een plant en was het hooikoorts. Zodra het even flink had geregend verdween het als sneeuw voor de zon.

Het kan altijd natuurlijk , maar als niemand anders zich met klachten heeft gemeld zou ik niet teveel zorgen gaan maken.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:59

Zebrastreep schreef:
Ik wou het net zeggen er gaat natuurlijk ook nog genoeg andere virusjes rond met dezelfde klachten. Vorige week had ik ook last van niezen en snotteren en kriebels in de keel en neus. Bleek dat te komen van een plant en was het hooikoorts. Zodra het even flink had geregend verdween het als sneeuw voor de zon.

Het kan altijd natuurlijk , maar als niemand anders zich met klachten heeft gemeld zou ik niet teveel zorgen gaan maken.

De pest met mijn familie is dat ze dit soort dingen dus niet melden omdat ik zo ‘streng’ ben.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 23:04

AmyII schreef:
Zebrastreep schreef:

De pest met mijn familie is dat ze dit soort dingen dus niet melden omdat ik zo ‘streng’ ben.

Oh echt? Wat flauw zeg 8)7 Wel fijn dat iedereen gevaccineerd en getest was op die bruiloft. Dat kan al echt de helft schelen qua ongerust zijn. Wel goed dat je je laat testen , maar denk dat het wel meevalt! Het wisselende weer en schommelende temperaturen kan je lichaam ook wat zwakker maken en dat je daardoor een ander virusjes hebt te pakken.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 23:06

Zebrastreep schreef:
AmyII schreef:

Oh echt? Wat flauw zeg 8)7 Wel fijn dat iedereen gevaccineerd en getest was op die bruiloft. Dat kan al echt de helft schelen qua ongerust zijn. Wel goed dat je je laat testen , maar denk dat het wel meevalt! Het wisselende weer en schommelende temperaturen kan je lichaam ook wat zwakker maken en dat je daardoor een ander virusjes hebt te pakken.

Dit is ook de reden dat ik wèl ben gegaan. Achteraf misschien niet slim, dat weten we morgen.

Ik ben wel eens tegen ze uitgevaren omdat ik het niet wens was met hoe ‘soepel’ (zeg maar gerust te gemakkelijk) ze met de huidige situatie om gaan. Ik gok dat dat de reden is dat ze nu niks laten weten…

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 23:50

Grote kans dat het 'gewoon' een verkoudheidje is Amy! Volgens mij aan die nu ook weer rond...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 05:51

Wel, de Corona pas gaat volle kracht over social media inclusief t filmpje van vorig jaar van Hugo waarin gezegd wordt dat er nooit zoiets zal komen.. (geplaatst door oa Monique Smit en Jan de Hoop, die hebben best een hoop volgers, en Jan is natuurlijk al 100 jaar een “nieuws”-man)

Ergens denk ik wel dat Hugo een bord voor z’n hoofd heeft want alleen al voor eigen behoud zou ik zulke berichten niet meer willen melden .. :n

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 07:41

Cer schreef:
Wel, de Corona pas gaat volle kracht over social media inclusief t filmpje van vorig jaar van Hugo waarin gezegd wordt dat er nooit zoiets zal komen.. (geplaatst door oa Monique Smit en Jan de Hoop, die hebben best een hoop volgers, en Jan is natuurlijk al 100 jaar een “nieuws”-man)

Ergens denk ik wel dat Hugo een bord voor z’n hoofd heeft want alleen al voor eigen behoud zou ik zulke berichten niet meer willen melden .. :n

En toch, situaties veranderen waardoor maatregelen die eerst niet nodig geacht worden nu wél nodig zijn. Jammer dat mensen dat niet snappen maar er gelijk opspringen van “maar hij zei!!”

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 07:50

IMANDRA schreef:
En toch, situaties veranderen waardoor maatregelen die eerst niet nodig geacht worden nu wél nodig zijn. Jammer dat mensen dat niet snappen maar er gelijk opspringen van “maar hij zei!!”

Dan snap ik niet helemaal dat de goed betaalde persvoorlichters niet eens leren dat ze politici een voorbehoud kunnen laten uitspreken... :j
"we zijn het niet van plan, maar in het geval van...bla bla.. dan kan het zijn dat we bij moeten stellen"

Nu werd er gezegd 'Gaat niet gebeuren niet"... ja, en dan ga je wel een beetje af.
Wij leren toch ook om geen valse beloftes te maken? Althans, ik ben daar niet zo van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 07:50

Cer schreef:
IMANDRA schreef:

Dan snap ik niet helemaal dat de goed betaalde persvoorlichters niet eens leren dat ze politici een voorbehoud kunnen laten uitspreken... :j
"we zijn het niet van plan, maar in het geval van...bla bla.. dan kan het zijn dat we bij moeten stellen"

Nu werd er gezegd 'Gaat niet gebeuren niet"... ja, en dan ga je wel een beetje af.
Wij leren toch ook om geen valse beloftes te maken? Althans, ik ben daar niet zo van...

Cer schreef:
Wel, de Corona pas gaat volle kracht over social media inclusief t filmpje van vorig jaar van Hugo waarin gezegd wordt dat er nooit zoiets zal komen.. (geplaatst door oa Monique Smit en Jan de Hoop, die hebben best een hoop volgers, en Jan is natuurlijk al 100 jaar een “nieuws”-man) ik

Maargoed je begrijpt toch ook wel dat situaties veranderen?

Ze moeten toch iets nu een grote groep niet gevaccineerd wil.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 07:51

Cer schreef:
IMANDRA schreef:

Mwah, zoiets is misschien niet goed te voorzien. En aan de andere kant, als ze toen hadden gezegd ‘maar in het geval van…’ dan was de media en de mensen er destijds al opgesprongen van ZIE JE WEL HIJ KOMT ER want nuance is lastig :))

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 07:54

Spenk schreef:
Maargoed je begrijpt toch ook wel dat situaties veranderen?
Ze moeten toch iets nu een grote groep niet gevaccineerd wil.

Waar staat dat ik het niet begrijp? :)

Zij begrijpen toch ondertussen ook wel hoe de mensen reageren? Of zit daar geen stijgende leercurve in?

Citaat:
dan was de media en de mensen er destijds al opgesprongen van ZIE JE WEL HIJ KOMT ER want nuance is lastig

Eens.. maar dan was het wel meteen een optie geweest...
ik snap echt wel dat mensen zich in de maling genomen voelen... :j

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:15

Oké ik hoor net op WNL dat je een Corona toegangsbewijs moet laten zien in Horeca, wist ik nog niet. 1 ding snap ik niet. De vaccins geven niet 100 procent garantie dat je geen Corona krijgt, je krijgt het in mindere maten en kunt nog steeds anderen besmetten. Waarom moeten dan alleen als niet gevaccineerden testen? Het is voor mij niet logisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:18

Omdat wanneer je gevaccineerde en geteste mensen in één ruimte stopt de kans op ziekenhuisopnames aanzienlijk klein zal zijn.

Wanneer je mensen ongevaccineerd en ongetest in een ruimte stopt is die kans hoger.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:21

Die artiesten, vraag me af wat ze liever willen, voor 750 mensen optreden of de zaal vol met toegangsbewijs.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:25

Nou nee want gevaccineerden die niet getest zijn en het wel meenemen, kunnen dus de mensen die getest zijn en niet gevaccineerd zijn, aansteken... Dat lijkt mij best logisch?
Dan moet dus iedereen testen.... En dat is nu niet zo..

Volgens mij wil horeca ook de nachtsluiting eraf..
Artiesten willen geld verdienen, dus ik neem aan een volle zaal (zoals Theo Maassen dat nu ook gaat doen, alleen is dat zonder testen geloof ik)
Horeca wil volle bezetting denk ik.. er staat wat over in het nieuws vanochtend, ik heb dat niet goed gelezen nog...

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:27

Spenk schreef:
Omdat wanneer je gevaccineerde en geteste mensen in één ruimte stopt de kans op ziekenhuisopnames aanzienlijk klein zal zijn.

Wanneer je mensen ongevaccineerd en ongetest in een ruimte stopt is die kans hoger.

Ja dat snap ik ook. Maar wat ik niet logisch vind is dat een gevaccineerd persoon dus Corona kan hebben en gewoon naar binnen loopt. Snap dat de kans aanzienlijk lager is maar op die manier kunnen de besmettingen wel weer omhoog gaan. Dan lijkt mij het logischer dat iedereen zich gewoon test, desnoods een zelftest bij de deur. Lijkt mij een veiligere keus. Maar zal wel aan mij liggen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:28

Cer schreef:
Kan dat vaccin niet door t drinkwater gewoon?

Of, gezien de groep die t weigert, in de drank of de sigaretten? :') (even generaliseren)

Lekker kansloos.

Ik rook niet en drink niet. Lekker generaliserend. :(

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:29

simongek schreef:
Cer schreef:
Of, gezien de groep die t weigert, in de drank of de sigaretten? :') (even generaliseren)

Lekker kansloos.
Ik rook niet en drink niet. Lekker generaliserend. :(

:') precies wat ik zei dus :j

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:34

Horseloverl schreef:
Spenk schreef:

Ja dat snap ik ook. Maar wat ik niet logisch vind is dat een gevaccineerd persoon dus Corona kan hebben en gewoon naar binnen loopt. Snap dat de kans aanzienlijk lager is maar op die manier kunnen de besmettingen wel weer omhoog gaan. Dan lijkt mij het logischer dat iedereen zich gewoon test, desnoods een zelftest bij de deur. Lijkt mij een veiligere keus. Maar zal wel aan mij liggen.

Deze logica snap ik idd ook niet, krijg je achteraf misschien nog een cluster van besmettingen.
Ook lijkt het mij logisch dat , met verplicht testen,je dat op elke hoek van de straat zou moeten kunnen doen en dan misschien eens naar speekseltesten overstappen.
De vaccinatiebereidheid wordt denk ik, niet veel hoger in dit geval, doordat de redenering erachter weer zo krom als een hoepel is.
Ik hoop dat de horeca enz. er niet weer meer onder te lijden krijgt.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:36

Cer schreef:

Lekker kansloos.
Ik rook niet en drink niet. Lekker generaliserend. :([/quote]
:') precies wat ik zei dus :j[/quote]

Dat is wel het beeld wat diverse mensen hier schetsen van mensen die zich niet laten vaccineren.

Horseloverl schreef:
Spenk schreef:

Ligt niet aan jou. Is gewoon zo. Iemand die gevaccineerd is kan net zo goed diverse mensen in een restaurant besmetten maar daar gaat het niet om.

Met dit soort dingen hopen ze gewoon weer dat mensen zich toch laten vaccineren.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:40

IMANDRA schreef:
Cer schreef:

Ik geloof er helemaal niks van dat hij niet toen al dit idee in zijn achterhoofd had, maar toen zou de bevolking veel opstandiger hebben gereageerd en dat wilden ze niet. Mark en Hugo hebben ondertussen al zoveel loze beloftes gedaan of dingen verzwegen, en als het toch wat anders uitpakt of iemand komt achter hun leugentjes, lijden ze (mn Mark) ineens aan selectief geheugenverlies en lachen ze alles weg.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:43

Cer schreef:
Nou nee want gevaccineerden die niet getest zijn en het wel meenemen, kunnen dus de mensen die getest zijn en niet gevaccineerd zijn, aansteken... Dat lijkt mij best logisch?
Dan moet dus iedereen testen.... En dat is nu niet zo..

Volgens mij wil horeca ook de nachtsluiting eraf..
Artiesten willen geld verdienen, dus ik neem aan een volle zaal (zoals Theo Maassen dat nu ook gaat doen, alleen is dat zonder testen geloof ik)
Horeca wil volle bezetting denk ik.. er staat wat over in het nieuws vanochtend, ik heb dat niet goed gelezen nog...

Tja, dat risico nemen ongevaccineerden zelf toch? Mooie omgekeerde wereld, ik zou moeten testen omdat Pietje niet wil prikken maar wel alle pleziertjes wil.
En Tisjaboy schreeuwt ook van de daken Ahoy uitverkocht zonder maatregelen, dacht het niet. Mag een derde in en per twee op stoelen zitten met behoorlijke afstand.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:44

En dat gelul over Mark en Hugo, zij hebben geen schuld dat er een groep is die niks wil dus leg de bal daar.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 09:48

bigone schreef:
Tja, dat risico nemen ongevaccineerden zelf toch? Mooie omgekeerde wereld, ik zou moeten testen omdat Pietje niet wil prikken maar wel alle pleziertjes wil.

We willen ze toch beschermen, want anders stroomt de zorg toch over?