Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 12:32

Oh Ja met biab en gel vind ik het niet zo ingewikkeld, maar polygel (of acrygel) is wel echt dik en plakkerig. Dat vloeit niet en moet je dus helemaal modelleren.

En een leuke colorboom of French met kleur oid? Dat is netjes genoeg vind ik, want het ziet er verzorgd uit. En een beetje kleur mag altijd toch wel? En het is ook speels genoeg voor vakantie

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 09:48

Gisteren voor t eerst zelf mn nagels met riab van urban nails gedaan, kan zeker beter maar voor een eerste keer niet slecht! Kan goed zijn dat het maar een week zit omdat ik toch niet tevreden ben maar agh :')
Afbeelding

c_alsemgeest

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:59

Afbeelding

Even wat anders geprobeerd :P

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 19:12

Mijn rode nagels met bladgoud zitten inmiddels al bijna een maand en nog steeds helemaal top. Moet ze echt opvullen maar zo geen zin in _O-

Wellicht komen hier komende dagen nog leuke inspirerende nagels voorbij

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 22:38

Niet van mij ben ik bang :+

Ik ga maandag op vakantie en ben voor een eenvoudige nude gegaan. Had even geen zin in drukke nagels.

Lekker kleurtje Yonker!

Leuk gedaan Alsemgeest :j

Van de week was ik toevallig even terug aan het kijken naar onze vakantie week van vorig jaar. Toen was ik net weer begonnen met gellak en af en toe een rubber baseje. Dat was wel leuk om te zien, toen was ik al heel tevreden met dit resultaat:
Afbeelding

Dan zie ik toch wel vooruitgang nu :))
Afbeelding
Afbeelding

Paar dagen geleden heb ik ook de roze flakes weer mogen zetten bij een vriendin, blijft een leuk kleurtje!
Afbeelding
Afbeelding

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 22:51

Dat is echt wel een verschil. Strak gezet :D

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 07:55

Woow Britt :wow:
Wat een verschil! Wauw!

Hopelijk kom ik ook ooit zo ver :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 09:31

Heel mooi.
En wil je de nude een beetje op spicen kun je er nog altijd een glaced donut look van maken. Blijft transparant.
Ik ben fan!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 09:35

Zeker een verschil zeg!

Ik ben gisteren bezig geweest om mijn gellak er grotendeels af te halen. Deze zat er al sinds ongeveer 10-6 op. Wel al een keertje korter gevijld omdat 1 nagel stuk was gegaan, maar na het korter vijlen hebben ze dus nog weken gezeten. Maar het was nu écht nodig. :o
Beetje jammer dat ik geen foto heb gemaakt er van. Denk dat ik vandaag eens wat nieuws er op ga zetten.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 16:46

Voor degenen met een elektrische frees, welke hebben jullie? Ik vijl nu elke keer zo veel mogelijk weg, maar dat duurt met de rubberbase toch wel even.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 20:54

De meest eenvoudige van neonail, die werkt prima als je alleen op jezelf werkt. Ook fijn met voetpedaal.
Ik ga nu wel sparen voor de marathon 3, maar die is wel wat duur voor enkel eigen gebruik.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 21:08

Popstra schreef:
Heel mooi.
En wil je de nude een beetje op spicen kun je er nog altijd een glaced donut look van maken. Blijft transparant.
Ik ben fan!

Ah ja dat vind ik een leuke trend ook! Toevallig ook twee nieuwe kleuren gekocht vandaag om hetzelfde te doen!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 12:51

Help me out. Ik twijfel tussen olijfgroen of neongroen :')

Afbeelding

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 12:59

Neon...

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 13:05

Mag ik hier ook aanhaken? :o

Opgegroeid tussen de paarden, liep ik altijd met afgekloven nagels met een omgekeerde french manicure (lees: mooie zwarte randen :Y) ). Vervolgens moest ik daar iets aan gaan doen omdat ik ging werken en dus had ik schone hele korte nagels ;)

Maar tijden veranderen en ik zit tegenwoordig aan geweldige medicatie die je nagels naar de filistijnen helpen, waardoor ik iedere keer als ik lomp deed (vrijwel dagelijks is dat) een ingescheurde nagel kreeg. Vaak ergens halverwege het leven ofzo O:)

Dus gellac dan maar! Ik heb al een hele tijd Pink en sinds een tijdje ook Diva. En sinds zaterdag ook Doonails om eens te testen want ik wilde zo graag ombre!

En dan nu 1 nagel gedaan om te testen... 4 nagels diva, 1 Doonails :')
Manlief is gelukkig gewend dat ik het vaak in fases doe _O-

Let niet op de kapotte nagelriemen...

Afbeelding

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 16:05

Het is toch de olijfgroen geworden :D
Moet zeggen dat ik erg verrast ben met hoe het staat :j

Dit zijn overigens gewoon mijn eigen nagels met de revital base fiber van Neonail. Mijn nagels zijn nog nooit zo lang geweest van zichzelf :D :D

Afbeelding

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 17:23

Heeft iemand hier trouwens een cursus/iets anders gedaan over veilig gebruik van gel nagellak? Ik begin best nerveus te worden door alle berichtgeving over het ontwikkelen van allergieën :=

Zo ja, waar heb je die gedaan?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 18:39

Britt schreef:
Heerlijke kleurtjes Fleurtjeuh! :))

Ik heb me vanmorgen een gewaagd aan de polygel (wilde een babyboom oefenen), maar damn dat is wel even next level nog _O- dan gaat biab me toch nog wel even een stukje makkelijker af. Maar goed, we oefenen lekker door. Daarvoor zijn de oefentips!

Wel van de week nog een leuk setje mogen zetten bij een nagelbijter. Ze dacht niet dat er iets van te maken was, maar achteraf was ze zo blij <3
[ [url=m/IrsWmT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/t5z4G0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind babyboom ook echt het allermooiste, maar haat-liefde om het te zetten. Heb een hoop manieren geprobeerd en de mooiste en de snelste vind ik deze van Neonail:

Afbeelding

https://youtu.be/BtlcDkJF0pY

Een andere makkelijke manier is met acryl of pigment poeder. Dan kan je met een (oogschaduw) kwastje en acryl of pigmentpoeder (roze en witte) heel makkelijk mooie overgangen maken. Ik heb de acrylpoeder van Veronica nailproducts gebruikt.

Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=eMF0TKM ... =17&t=295s

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 18:43

Kan dat babyboom ook met gellak of alleen maar op acryl?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 19:15

Die van Neonail is met paintgel, dus dat kan gewoon op een nude gellak. Als basis heb ik een opgebouwde nagel met rubberbase, dat geldt ook voor de acrylpoeder variant. Je gebruikt de poeder enkel op een plaklaag van de rubberbase en kan daarna opbouwen met dun lage gewone base eronder.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 20:10

Mag ik me hier ook melden? Mooie nagels komen er voorbij!

Met vriendinnen het besluit genomen om eens vaker samen te komen en gellak bij elkaar te zetten :)
Ik ben helemaal niet thuis in nagels, dus vandaar dat ik maar eens even kom oriënteren. Het is immers wel gezellig om mijn vriendinnen regelmatig te zien :')

We hebben een lamp gekocht en nu ben ik aan het kijken voor lakjes. Pink Gellac bijvoorbeeld.
Nu lees ik vanalles over basecoat (rubber?) en topcoat etc.
Mijn vraag is: wat is het verschil tussen basecoats? Essence heeft bijvoorbeeld ook een basecoat, maar geen gellak... Is die basecoat dan niet voor gellak? Of is dat voor alle lakjes hetzelfde? Of moeten we toch een duurdere basecoat gebruiken? :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:14

Nee je hebt echt gellac basecoat nodig.
Maar verder zijn de meeste merken wel wisselbaar. Zoals van het ene merk de base of rubbercoat en dan van een andere de topcoat etc
Zo lang het maar voor echte gel lak is.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 22:19

Vandaag weer even druk geweest. Ik wil iets wat Brit liet zien in haar 2e set foto’s maar dan met een parel glans.
Op mijn rechterhand zit 2 x blush orange en 1x champagne Pearl en links zit 1 x blush orange en 2 x champagne Pearl. Ik vind links persoonlijk mooier. Maar op de foto zie je het verschil niet goed. Maar ik ben er nog niet uit hoe ik krijg wat ik wil. Voor nu vind ik het chique. Nagelriemen wel vergeten te oliën en ja ik ben aan het koken :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 07:58

Links is mooier idd, kleurt je beter :j

Lennox Lynn heeft een korte cursus gemaakt voor veilig gebruik en lakken voor thuis gebruikers!

Mooi die babybooms! Heb al vaker gehoord van het gebruik van ombre poeder/acrylpoeder, maar heb het nog nooit geprobeerd eigenlijk.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 10:53

Klopt mijn idee/vermoeden dat veel mensen hier of door een manicure een gellak laten zetten of zelf een gellak zetten?
Laten jullie dan meerdere weken de gellak zitten?
Ik wil eens naar een manicure toestappen, maar voor meerdere weken een kleur/patroon kiezen lijkt me wel lastig. Zelf laat ik nagellak vaak niet langer dan een dag of 3/4 zitten.