3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:28

Laura, ja de taart was echt heerlijk. Ben vooral erg blij dat ik er echt bewust voor gekozen heb en niet uit gewoonte.
Goed dat het je helpt om goed na te denken! Met dat punten systeem kan ik het me wel voorstellen.

Kimmie, oei, dat is wel even naar! Gelukkig werkt alles terug. Wat vervelend van je werk. Wat doe je nu?

Marlinderooz, oh leuk! Hoe gaat het? Laat je hem hier ook zien? O:)

Tico, wat fijn dat je via kha je diabetes beter onder controle kan houden. Minder medicatie is absoluut een plus.

Mijn lijstje vandaag:
O: thee
L: stukje pizza van gister. Bulletproof koffie, stukje chocolade.
T: notenmix, lijnzaad, pompoen en pijnboompitten, yoghurt, blauwe bessen.
A: courgette en aubergine gebakken. Feta kaas. Een proteïneshake er nog bij denk ik.

B: half uur pilates en flexibilteits training.

Vandaag ook een vervolg sollicitatie gesprek gehad. Erg benieuwd of ze me definitief gaan aannemen. Heb een schrijfopdracht voor morgen. Zullen zien wat het geeft.

Gister ook de oefeningen van de kine gedaan, en mijn rug is echt stijf en ik voel me een beetje ziek. Denk dat er erg veel los komt en dat wat ‘grieperig’ voelt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:44

Spannend die sollicistie!
En foto stuur ik je wel via pb! Wie wil mag me wel een PB doen. Hoef niet in mijn ondergoed op Bokt haha.

Net wezen sporten en zit nu (in mijn eentje) kaasfondue te eten. Dacht dat is vast heel ongezond en blabla! Ik heb 200 gram kaasfondue, 1 wit rustiek puntje van de Lidl, 160 gram champignons, 200 gram bloemkool en komkommer... kom op 562 kcal. En ik zit HEEL vol. :=

Zit nog maar op 1397 kcal, zucht. :=

O: 4 pannenkoeken met stroop (Ikea, zijn middelklein) (486 kcal)
L: 50 gram volkoren penne, komkommer, tomaat, rucola, groene pesto, balsamico en kaas (328 kcal)
A: kaasfondue

En ja ik weeg alles op de tomaat toe precies af. :+ Vanavond lekker met Ijs op de bank denk ik. :))

Aria_zz

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 20:10

Haha ja tuurlijk mag via pb, begrijp ik wel :Y)

Wel handig om alles af te wegen, dan krijg je er een duidelijker beeld over :j
Geniet van het ijsje!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 20:24

Ik heb zo erg last van een suikerdip vooral na mijn avond eten.. komt omdat mijn lijf gewend is aan zoveel meer koolhydraten.. wat doen jullie hieraan? Gewoon even doorzetten? :P
Tomaatjes enz al geprobeerd maar omdat daar dus ook bijna niks inzit helpt dit weinig en wil nu juist ook niks met koolhydraten pakken..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 20:26

x_tico schreef:
Ik heb zo erg last van een suikerdip vooral na mijn avond eten.. komt omdat mijn lijf gewend is aan zoveel meer koolhydraten.. wat doen jullie hieraan? Gewoon even doorzetten? :P
Tomaatjes enz al geprobeerd maar omdat daar dus ook bijna niks inzit helpt dit weinig en wil nu juist ook niks met koolhydraten pakken..

Heb je wel genoeg kcal gegeten? Pak anders gewoon een cracker. :)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 00:31

Welkom terug Kimmie en welkom x_tico!!

Jongens ik heb me een potje zin om te snaaien, voor het eerst in 2 weken. Gelukkig is er niets in huis :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 01:13

Ik heb zin om mijn avondeten voor morgen nu al te eten. Patatas bravas. :=

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 01:19

Dat is zo lekker! :Y)

Ik ben voor cracottes met pindakaas en chocopasta gegaan, kon nog wel :P

O; yoghurt met muesli, frambozen, cranberryjam
T; banaan
L; roggebrood met kaas en crackers met smeerleverworst
A; bietenwraps met kipkrokantschnitzel, hüttenkäse en groenten
T; cracottes met pindakaas en chocopasta

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 08:57

Aria. ik duim voor je. Op wat voor functie heb je gesolliciteerd?

Ik vind het knap hoe jullie je zo aan een strak schema kunnen houden.
Het lukt me op dit moment echt voor geen meter. Vorige week etentje en bakkersbeurs, deze week etentje, avond jureren, modeshow en Indoor Brabant met feestje. Alleen maar matig/slecht eten/drinken en veel te veel.

Moet echt terug in de flow...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 09:21

Ik kan me ook heel vaak niet aan een schema houden hoor :o

Vandaag ga ik weer een poging doen :+ Weekenden zijn echt mijn valkuil := Dus ben benieuwd

Gisteren weer gereden met Titane, die heel erg fel was de eerste kilometers. Heb er gewoon spierpijn van :')

Afbeelding
Afbeelding

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 09:30

Mooi lijstje black kelpie!

En de kunst is om geen schema te hebben. Ik heb/had een paar hele slechte gewoonten:
- niet ontbijten
- zak chips eten in 1x
- meerdere keren per week patat
- avondeten met veel kcal
- pizza / ongezonde dingen als lunch omdat “het kan”
- Vaak thuisbezorgd

En dat doe ik eigenlijk allemaal niet meer. Was dat makkelijk? Nee! Het duurt 21 dagen voordat iets een nieuwe gewoonte is. Ik had een afvinklijst gekregen van mijn dieëtiste. Elke dag fruit, elke dag ontbijten en elke dag peulvruchten/champignons/vleesvervangers.
Heb nu gewoon het inzicht dat als ik met die punten rekening houd, ik kan eten wat ik wil. Had gister dus zowel pannenkoeken als kaasfondue. :)) pizza? Lekker een bloemkoolbodempizza! Uit eten? Volgende dag rustiger aan...

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 09:32

Als ik zo'n etentjesweek heb zorg ik dat ik daar buitenom er een beetje rekening mee houd. Als je ontbijt en lunch een beetje beperkt dan is een etentje echt geen enkel probleem.

Vanavond eet ik waarschijnlijk ook niet thuis. We gaan rugby kijken bij vrienden en die gast is een Zuid-Amerikaans, altijd veel teveel en veel te lekker eten daar :')

Ik ben echt stikjaloers Dilan := Ik rij ook endurance, maar heb in september vliegles gehad en ben op mijn stuitje geland. Nu zodanig veel rugklachten dat ik al maanden niet kan rijden. Had van alles in de planning o.a klasse 2 starten, trainen in de Eifel, maar er komt niets van ben ik bang ;(

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 09:34

Zo'n checklist is wel een heel handig idee idd :j ga eens kijken of ik zoiets kan vinden op internet ofzo :)

Black-kelpie, auwww op je stuitje kan zo veel pijn doen :(:)
En idd echt sh*t dat nu je planning zo in de soep loopt :=

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 09:38

Ik hou me ook niet altijd aan mijn lijst, probeer dat wel zoveel mogelijk te doen maar soms gebeurd er al eens wat.
En inderdaad, slechte gewoontes er uithalen kost tijd. En gezonde alternatieven kiezen wil ook al eens werken.
Tis een mindset die je langzaamaan moet aanpassen tot: nee ik neem de gezond optie. Of, dan eet ik niet mee en voorzie zelf iets. Oid.

Dilan, mooie vosse kleur! Krijg je meteen een krachttraining op je rit :o

Black kelpie, dat is dan een nette keuze, als je nog echt hoger had toen.

PSvanLot, ik denk dat je de job content editor kan noemen. Zou moeten starten met vooral vertalen van de website en blogposts, maar die uiteindelijk ook zelf gaan schrijven. Wintersport en outdoorsport agency. Ze bieden veel aan, voor veel landen en zijn dringend opzoek naar een Nederlandstalige toevoeging.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 10:42

Dilan93 schreef:
Black-kelpie, auwww op je stuitje kan zo veel pijn doen :(:)
En idd echt sh*t dat nu je planning zo in de soep loopt :=

De kneuzing was niet bepaald fijn nee, maar vrij snel weer over. Het probleem zit hem nu in de wervels/ tussenwervelschijven, en dat schiet dus echt niet op -O-

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 11:15

Bij mij gaat het de laatste dagen ook wat minder, ben wel meer aan het sporten.
Mijn lijstje van gister:

Ö:skyr met 2 eetlepels honing
L:fruit in de blender 2 kiwi's 2 mandarijnen en 3 aardbeien met wat gebroken lijnzaad
T: 11 kinderchocola reepjes (hele grote oeps)
A:een saucijzen worst met 3 eetlepels maaltijd salade
B: 1 uur boksen en conditie gemengd

Die chocola kon ik gewoon echt even niet weerstaan, daar heb ik qua avond eten dus ook een beetje rekening mee gehouden..

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 14:10

Oei black_kelpie, dat klinkt bepaald niet fijn... en zeker niet als het je plannen zo in de war schopt :\

Jasmijn, moet soms kunnen toch? Daarna gewoon weer netjes!

Ik zit wel in een lekkere flow moet ik zeggen, ik eet lekker en voel me helemaal niet zo beperkt, behalve in het snaaiwerk, maar dat was ook juist de bedoeling :D ook al een kg kwijt in een halve week, nou weet ik dat t in t begin altijd harder gaat, maar toch fijn dat de weegschaal resultaat geeft.
Vandaag:
O: griekse yoghurt 0% met aardbeien
L: italiaanse bol met gerookte zalm en sla
A: roerbakgarnalen met gemengde groenten (de rest eten pannenkoeken maar daar ben ik niet zo dol op)

Tussendoortjes nog niet gepland, heb nog behoorlijk wat punten dus daar moet ik nog ff over nadenken.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 18:45

Black kelpie, oh nee, tussenwervelschijven horen niet pijn te doen :(:) mijn moeder heeft een hernia en als ik hoor en zie hoe erg dat is...

Jasmijn, je lunch klinkt goed :j

Laura, je lunch deed me zin krijgen in zalm, dus ik ben ook even gerookte zalm gaan halen voor mijn lunch :9

Lijstje:
O: groene thee met citroen
L: salade met kerstomaatjes, paprika, wee gekookte eitjes. Crackers met roomkaas, salade, gerookte zalm. Bulletproof koffie.
A: zelf gemaakte pizza.

B: fietstocht

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 19:49

Dag allemaal! Mag ik met jullie meekletsen? Ik heb een heel verleden met afvallen en ben tijdens mijn studententijd toch weer wat aangekomen door teveel gezelligheid en te weinig sport. Ik ben nu een maand of 9 afgestudeerd, maar de kilo’s zitten er nog aan! Maar ik heb me sinds woensdag weer aangemeld bij de sportschool, dus dat is denk ik een goede start! Mijn valkuil? Ik vind alles lekker! Ben dol op lekker eten en koken en lunch ook vaak buiten de deur tijdens werkdagen. Ook heb ik best vaak borrels en dan komen er toch weer bitterballen bij.. Lang verhaal kort; minder snoepen en snaaien! En meer bewegen!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 15:09

CCCCC schreef:
Dag allemaal! Mag ik met jullie meekletsen? Ik heb een heel verleden met afvallen en ben tijdens mijn studententijd toch weer wat aangekomen door teveel gezelligheid en te weinig sport. Ik ben nu een maand of 9 afgestudeerd, maar de kilo’s zitten er nog aan! Maar ik heb me sinds woensdag weer aangemeld bij de sportschool, dus dat is denk ik een goede start! Mijn valkuil? Ik vind alles lekker! Ben dol op lekker eten en koken en lunch ook vaak buiten de deur tijdens werkdagen. Ook heb ik best vaak borrels en dan komen er toch weer bitterballen bij.. Lang verhaal kort; minder snoepen en snaaien! En meer bewegen!

Welkom en veel succes! Dat alles lekker vinden ken ik helaas :')

Hier ging het gisteren even mis, te veel lekkere dingen bij de borrel en daarna blijven hangen en met z'n allen pizza besteld. Dat werd dus de cheeseburger pizza van Domino's := Maar goed, vandaag de boel weer op de rit, hoop ik, want vanmiddag een verjaardag....

Planning voor vandaag;

O; yoghurt met muesli en een beetje cranberryjam
L; rozijnenbroodje en tijgerbol, de laatste met ossenworst en een beetje truffelmayo
T; verjaardag, dus een verrassing :')
A; tabouleh van de Hello Fresh

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 20:11

black_kelpie schreef:
Welkom en veel succes! Dat alles lekker vinden ken ik helaas :')

Hier ging het gisteren even mis, te veel lekkere dingen bij de borrel en daarna blijven hangen en met z'n allen pizza besteld. Dat werd dus de cheeseburger pizza van Domino's := Maar goed, vandaag de boel weer op de rit, hoop ik, want vanmiddag een verjaardag....

Planning voor vandaag;

O; yoghurt met muesli en een beetje cranberryjam
L; rozijnenbroodje en tijgerbol, de laatste met ossenworst en een beetje truffelmayo
T; verjaardag, dus een verrassing :')
A; tabouleh van de Hello Fresh

Is het een beetje gelukt? Verjaardagen zijn altijd lastig hé!

Ik ben vandaag al een beetje begonnen met opletten op mijn eten, was tot halverwege de middag bij mijn ouders en die hebben altijd zoveel lekkers in huis! Heb me ook gewogen (heb zelf geen weegschaal) en woog 79,2 kilo. Schrok daar toch best van. Ben 1.77 lang, dus heb zelfs een te hoog BMI. OEI! Ik hoop dat het morgen droog is, dan kan ik op de fiets naar werk (8,5 km enkele reis). Ook ga ik morgen weer sporten! Oh EN ik heb via mn werk een nieuwe Fitbit aan kunnen schaffen, die komt ook morgen. Mijn vorige fitbit is stuk gegaan en dat motiveerde toch wel!

Lijstje vandaag:
O; 3 knackebrod, 2 met pindakaas en banaan en 1 met pure hagelslag
L; 1 hard bruin broodje, met roerei
T; Sinaasappel en 2 paaseitjes (lekkers bij ouders haha)
A; Spinazie, gekookt eitje en een stukje rundvlees
T; Plakje zelfgebakken bananenbrood

Weinig bewogen, enkel boodschappen gedaan en twee keer 6 trappen gelopen naar m'n appartement.

Planning voor morgen:
O; Griekse yoghurt met granola en granaatappelpitjes
T; Plakje bananenbrood (alleen als ik trek heb)
L; 2 boterhammen met kipfilet
T; Worteltjes/paprika/komkommer om te snacken
A; Pasta Carbonara (niet heel gezond, maar had het nog in huis en vind het zonde om het niet op te maken)

Beweging: hopelijk dus fietsen naar werk (2 x 8,5 km) en naar de sportschool!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 22:38

Lekkere lijstjes!

Fitbit motiveerde mij ook altijd goed, ik heb nu een Polar, maar dat ding is aardig groot en draag ik dus nooit 8)7 Gekocht om endurance trainingen en wedstrijden te tracken, en mijn Fitbit aan mijn moeder gegeven, heel slim.

Verjaardag viel mee, 4 paaseitjes en wat chips. Taart afgeslagen, was best moeilijk want heel erg lekkere taart :+

Ook nog een banaan toegevoegd aan het lijstje, en dan is het wel weer genoeg voor vandaag.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 10:16

Ik ben ook echt heel blij met mn fitbit, zorgt er echt voor dat ik meer beweeg.

Knap hoor, taart afslaan!

Ik ben het weekend goed doorgekomen zonder snaaibuien, zaterdag een klein zakje chips en gisteren 2 glazen witte wijn, maar wel netjes binnen mn punten :D
Vandaag is het plan:
O: griekse yoghurt 0% met frambozen en granaatappelpitjes
L: salade met tonijn, kikkererwten, tomaat en halfvolle slasaus
T: aardbeien
A: volkorenpasta met tomatensaus, gehakt en italiaanse roerbakgroenten
T: weet ik nog niet

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 10:24

Ik had zaterdag te weinig (1600 kcal) en gister teveel (2200) dus komt mooi uit. Vandaag rustig dagje! Zometeen sporten en verder niksen. :o

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 10:33

Aria, ik werk bij de AH achter de kassa. Als bijbaan in mijn tussenjaar. Maar het werk is zo saai en zo hersenloos (en ik krijg heel vaak kritiek op wat ik doe, nooit wordt er gezegd wat ik goed doe) dat ik er echt helemaal klaar mee ben. Gelukkig nog maar iets meer dan een maandje volhouden :z
Spannend van je sollicitatie! Ik duim voor je!

Marlinderooz, leuk! Ben je er zelf tevreden mee? En goed dat je alles afweegt, daar krijg je idd vaak een veel beter beeld van wat je nu precies allemaal eet :j Zo lekker je avondeten!

Tico, Welkom! En wat goed dat je via deze manier van eten je diabetes beter onder controle kan houden! Als ik 's avonds lekkere trek krijg kijk ik altijd wat ik de afgelopen dag gegeten heb. Als het in mijn dag past, pak ik gewoon waar ik zin in heb :j

Ik hield me ook heel vaak niet aan mijn schema hoor! Daarom op een gegeven moment maar besloten dat ik een aantal dagen van de week echt een schema voor mezelf in mijn hoofd heb en de andere dagen iets vrijer er mee om ga. Hierdoor ik eet wel gezond, maar verder soms ook dingen die ik heel lekker vindt als ik er zin in heb. Eigenlijk hetzelfde zie ik als wat Marlinderooz zegt.

Mooi lijstje BK! Ai, vallen op je stuitje lijkt mij echt heel erg naar :(:)

Ziet er heerlijk uit Dilan! Knap paardje heb je ook!

Jasmijn, kan gebeuren toch? Als je er maar van genoten hebt!

Welkom en veel succes CCCC!

De afgelopen dagen erg slecht gegeten. Donderdag dus mijn geplande vreetdag, vrijdag was de zus van mijn opa 50 jaar getrouwd, dus daar aardig wat van het buffet en het toetjesbuffet op. Zaterdag niet superslecht gegeten, maar wel gesnoept. Zondag was mijn vader jarig en ook afgesproken met vrienden, dus met een verjaardagsontbijt ontbeten, taart als lunch, snoep, poffertjes en chips tussendoor en hapjes als avondeten := Vanaf vandaag ga ik me weer wat gezonder gedragen haha!