Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katharinaa

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:35

Dat is toch al een beetje positief nieuws Gem!

Elke dag een rondje is knap hoor ontherun! En heeft volgens mij wel een goed effect!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 17:47

(psssst ...en vanmorgen één huizenblokje om gefietst op zo'n mamafiets (voeten kunnen bij de grond). Zonder kracht trappers ronddraaien, maar pijnloos!)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 20:39

Wat een vooruitgang Gem, wat een positieve berichten. Ik hoop dat het zo goed blijft gaan.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 09:07

Katharinaa schreef:
Memuska, ah je gaat Kasterlee toch doen dan? Ben je nog een schema voor een halve marathon aan het volgen?
Goed bezig hoor, met al die vroege loopjes. En ik zie op Instagram dat je ook zo vaak op je paard zit!
Ik heb gisteren gereden en gelopen, hopelijk weer 'back on track'.

Jep, als het nog altijd mag (maar dat lijkt me voorlopig wel) gaan we op 13 november!
Ik heb nu geen schema, had ik even geen ruimte voor in m'n hoofd. Die afstand lukt wel, als ik er 16 makkelijk kan, moeten die laatste 5 ook wel lukken. En desnoods doe ik stukken rustiger, maakt allemaal niet uit.

Daarna ga ik wel terug een schema maken, alleen nog even kijken wat en hoe...
Als vriendin 1 meegaat, dan gaan we 's ochtends normaal! Nu heeft ze 2 weken vakantie (onderwijs) dus zullen we wat later gaan gok ik. Rijden gaat idd ook weer fijner, paard is bij de osteopaat geweest en nu durf ik weer doortrainen.

Goed van jou ook!!! Keep going zou ik zeggen!

poes schreef:
Ja ik ben echt geen ochtendmens ... meeste loopjes momenteel gaan nu na 20u. Het is niet anders met onregelmatige uren en paardrijden ernaast.

En ik heb dan weer moeite met 's avonds lopen, grappig hé hoe dat bij iedereen anders is?

Super Gem!! Ik duim mee dat het zo blijft gaan en dat we meer van deze positieve berichten mogen lezen *\o/*

Ik probeer trouwens 4x per week te lopen (maar dat is soms ook 3 en soms ook 5) en 3 à 4 keer te rijden. Normaal ook 3x naar de sportschool, maar dat is 'm dus nu niet...

Bon, ik ga nog eens vertrekken!
Ook vriendin 2 gaat opnieuw starten met lopen, we tekenden een lusje van 2,8 km uit :+
Dus, ik vertrek nu solo voor een dik half uur, pik vriendin 1 (die van het 's ochtends lopen) + vriendin 2 op, we doen met z'n drietjes het lusje van 2,8 km, dan zetten we vriendin 2 af en loop ik samen met vriendin 1 nog het ochtendlijke lusje van 4,5 km. Volgen jullie nog? :+

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 10:03

Zo heb ik onlangs ook een halve gelopen Memuska. Als 15 goed te lopen is, komt een HM wel goed!

En wat leuk dat je vriendinnen kan oppikken bij een trainingsrondje, zo loopt iedereen wat hij kan maar toch ook samen.

Ik loop op dinsdag met een maatje, maar sinds de 2de golf 3x per week alleen. Op zich lekker, maar met een maatje is het toch anders. Al kan ik in mijn eentje altijd lopen wanneer het mij uitkomt. Dus voor beide is wat te zeggen..

Voorlopig loop ik niet, ik ben geblesseerd aan schouder/nek. Het zit helemaal vast sinds het er maandag in schoot bij de sportschool. Te lang kleine klachten genegeerd, of in ieder geval te weinig aandacht gegeven.

Volgens de fysio komt het uit mijn nek (zenuwen) en is het nu verder gegaan en zit ook de trapeziusspier vast. Daar ben ik nog wel even zoet mee.

Net mijn dochter afgezet op de manege. Nu een lange wandeling in de natuur daar ipv hardlopen. Heel jammer, maar in ieder geval in beweging.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 13:05

Ik loop veel liever alleen.

Hoe is die wedstrijd georganiseerd? Er mag toch niets meer doorgaan?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 13:13

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:12

@ Mama3: ja, ik denk ook wel dat het goed gaat komen. Hopelijk valt het weer niet tegen.
Aiiiii, klinkt pijnlijk! Veel beterschap, wandelen is ook leuk hé. Ben je in elk geval buiten.

@ poes: ik wissel af. Ik merk dat ik makkelijker trager loop in gezelschap, en zo kunnen we nog eens bijpraten. Win-win. Beide vriendinnen wonen bij mij in 't straat, dus da's ook wel handig!
Kasterlee wordt hetzelfde georganiseerd als de Fantômes: ipv op 1 dag, mag iedereen gedurende een maand het uitgezet parcours komen lopen. Maar wel zonder klassement enzo geloof ik, ik dacht in elk geval dat ik nu gewoon ingeschreven ben voor 2021. Moet het eigenlijk eens rustig nalezen, ik weet alleen dat er bordjes gaan hangen en dat ik moet proberen om die allemaal te spotten :+

Hoi Danseresje!
Ik gebruik geen Endomondo.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 15:30

Hoi Danseresje, hier ook geen endomondo..

Vanmorgen de Kruisbergse bossentrail route gelopen, op gpx, met mijn trailmaatje. Hij had hem al twee keer eerder gelopen.
Maar.. na 10km kwamen we bij de auto uit, terwijl de route 20km is :') .
En dan ook nog wandelaars tegenkomen die zeggen: kom je nou alweer voorbij, nou dan weet je wel dat je echt goed navigeert :')
Alsnog genoten en de halve marathonafstand maar weer volgelopen, volgende keer hopelijk de hele route goed lopen.

Afbeelding
Afbeelding

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 17:39

Wat goed dat je hebt gefietst Gem! Ik hoop dat het zo verder betert!

@Memuska, binnen 2 weken dus. Gaat je wel lukken!
Leuk dat ze dichtbij wonen. Hier niemand in de buurt (buiten mijn man), maar ik spreek wel vaak ergens af. Ik loop graag alleen, maar ook graag met gezelschap, wat afwisseling is prima!

Doe je dan thuis oefeningen, nu je niet naar de sportschool kan?
Ik probeer 3x per week 20 minuutjes work-outje te doen. Ik doe meestal 3 series van 15: squat, lunge, bridge, side lunge, donkeys. En dan nog planken en push-ups (nog maar net mee begonnen).

Ai mama3, hopelijk komt het snel weer los!

Hallo danseresje! Hier ook geen Endomundo. Ik geloof dat de meesten hier een sporthorloge hebben.

SV heel mooie foto's! Herfst is toch prachtig! Je habt toch navigatie op je horloge? Die heeft je dan mooi verkeerd gestuurd! Heb je dan 2x datzelfde rondje gelopen? Dan is het nog wel knap dat je 2x op dezelfde manier verkeerd kan lopen :D

Hier gaat het niet zo goed, te hoge hartslag en te slechte benen. Maar bon, we bouwen maar weer op en zal wel beteren!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 17:55

Katharinaa wat goed dat je die krachtoefeningen doet.
Hoge hartslag is vervelend, heb je dan ook zo'n gejaagd gevoel?

De navigatie deed het goed, maar toch hebben we beiden een afslag gemist ergens. En het navigeren valt niet mee als er heel veel paadjes zijn.
Na 10km hebben we ongeveer dezelfde 10km weer terug gelopen :P

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:20

Mmm ik weet niet goed wat je bedoelt met een gejaagd gevoel (taalbarriere :o ?)? Dat ik me erin opjaag of opboei, dat ik er ambetant van word?
Dat wel alleszins. Het is niet zo erg dat ik buiten adem ben ofzo he. Ik moest gisteren een LSD en vandaag een recuperatietraining doen. Maar bij allebei lag m'n hartslag te hoog naar het tempo, in vergelijking met een tijdje geleden bijna 10 hartslagen verschil ofzo. Maar ik liep al zo traag, had het gevoel dat ik m'n tempo echt niet kon verlagen. Dus dan word ik daar echt lastig van, maar dat helpt natuurlijk niet.
Benen waren ook wel wat meer vermoeid als normaal.

Ja navigeren is inderdaad niet makkelijk als er veel paadjes zijn (ik heb zelf geen navigatie, maar m'n man wel)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:29

Nu mijn achillespeesblessure genezen is, zal ik mezelf ook weer meer proberen te motiveren om te lopen. Niet eenvoudig: joggingclub opgeschort, geen ideaal weer, alleen lopen vind ik niet zo fijn, afspreken om te lopen betrouw ik ook niet nadat vorige week iemand in mijn gezicht gehoest had, net weekje sinusitis gehad (met bijhorende coronatest en quarantaine voor de zekerheid)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 19:33

Gelukkig maar dat de meesten hier een sporthorloge hebben! ik zelf ook hoor, maar laat Garmin nog wel met endomondo koppelen....en toen ik begon met hardlopen jaren terug, gebruikte ik endomondo.
Dan ga ik nu dit topic weer uit!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 20:55

Endomondo: die is echt wel passé denk ik voor de meesten. Gebruikte het ooit af en toe om paardrijden te tracken.

Vandaag het loopje vervangen door een Geocaching wandeling :) beetje quality time met mijn man.

Gisteren een heel zwaar loopje. Maar goed die maken de goede loopjes nog beter en ik was alsnog super trots dat ik hem uitgelopen had.

O leuk Memuska! Ik ga het eens opzoeken. Misschien loop ik hem ook eens.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:11

Oops, klein foutje, SV! Toch een leuke afstand gelopen alweer, en zo te zien weer in een prachtige omgeving!

Katharina: ik doe thuis braaf oefeningen en heb ook nog kine (mag ik straks naartoe), dus dat komt hopelijk wel goed. Er komen nu ook workout-video's en lesjes online op de besloten groep van de gym, dat moet ik eens uitpluizen want dat lijkt me ook wel wat. Dan zit er toch iemand aan de andere kant die zegt dat ik "moet" meedoen :+
Vandaag wat rust jij hé!!!
Is "gejaagd gevoel" in NL niet meer het gevoel dat je hart volle bak gaat, dat je lichaam "jaagt" en niet zozeer dat je jezelf er in opjaagt?

hwn, goed dat de blessure genezen is! Hup hup hup, you can do it!

poes, als je de info niet vindt, geef me dan een seintje, dan zoek ik de mail op!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 09:41

Katharina, ik zag jou ook reageren op die Strava Decathlon Last One Standing-dinges hé?
Maar gaat dat nu door met de avondklok?
Ga je meedoen?
't Lijkt mij wel iets leuks!

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:24

Gejaagde hartslag had ik niet hoor, maar ik zie bij trage lopen die 150 liever niet (wat dus nu wel een paar keer was)

https://fb.me/e/1RlwTsnB7
Dit evenement bedoel je zeker he?
Het gaat door, maar ipv 24u kan je dan maar 19u lopen met de avondklok. Maar dat is voor mij geen probleem he, zal al blij zijn als ik 6 toertjes kan doen. Ik heb me gisteren ingeschreven, kost maar 1 euro en mijn hardloopvriendin kent de organisator dus ze wou graag mee doen. We zien wel af er van komt.

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 10:31

Hwn wat goed dat je blessure genezen is! Ik denk dat het net goed is om op te bouwen dat je alleen loopt. Anders ga je misschien snel te veel willen doen. Leuke muziek of podcast in je oren?

Goed bezig Poes! Wandelen is ook fijn! En quality-time is ook af en toe nodig.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 12:55

Katharinaa schreef:
Het gaat door, maar ipv 24u kan je dan maar 19u lopen met de avondklok. Maar dat is voor mij geen probleem he, zal al blij zijn als ik 6 toertjes kan doen. Ik heb me gisteren ingeschreven, kost maar 1 euro en mijn hardloopvriendin kent de organisator dus ze wou graag mee doen. We zien wel af er van komt.

Ja, ik ben zelf ook verre van zo ambitieus, maar ik dacht meer in het kader van de echte overtuigde ultralopers.
Hmmmmm. Ziet er wel iets tof uit hé.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:17

Katharinaa schreef:
Gejaagde hartslag had ik niet hoor, maar ik zie bij trage lopen die 150 liever niet (wat dus nu wel een paar keer was)

Wat grappig dit evenement!
Mogen NL ook meedoen? En doe kijken ze naar je rondjes?

Misschien doe ik voor de lol zonder inschrijving gewoon mee vanuit NL... :+

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:30

Ik zou niet weten waarom je niet vanuit NL kan meedoen! Je moet je rondje uploaden elk uur ofzo, ik weet ook niet juist hoe dat werkt. Er komt nog een mail met uitleg normaal gezien.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:39

Mij lijkt het ook wel leuk voor een rondje of 3-4 ... Hmmmm agenda toch eens nakijken!

Ah ja wacht, ik mag toch nergens binnen zeker :+

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:44

Tip van de dag: check de buienradar VOOR je vertrekt.

#TeamVerzopenKieke

Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 16:22

Klinkt als een leuk evenement Katharina! Elk uur 6,7 is mij nog ff wat teveel, maar zou wel echt een leuke uitdaging zijn

Memuska _O- ik ben bijna achterstevoren terug gewaaid, telt dat ook? :')