Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 23:39

Als je overlegt kun je dan niet na een dierentuin of een restaurant met speelzaal.. dat doen wij vaak. Met je familie en de kinderen. Als er maar een speeltuin bij is zie je ze niet meer de halve dag

Ik was op visite bij kinderen.. spuug overal op smeren.. letterlijk gezellig naast je op het potje gaan schijten, in de broek poepen.. en later de andere plassen, zand over het eten gooien, speelgoed in je glas drinken doen, kwijlen aan het bestek waar we mee gaan eten.. morsen met drinkpakjes over de tafel.. ik ben blij dat ik weer thuis ben.. oja en neuspeuteren..

Weet meteen waarom ik al van jongs af aan geen kinderen wil. Wat men nu Onderandere ook gelooft. Na mijn kraamvisites.. ik heb niks met baby's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 00:08

oomens schreef:
Hilli schreef:
Windvlaag kan nog, Joolien. Of Breeze. Of Stratocumulus.

Tornado, al associeer ik dat dan weer met het paard van Zorro.
Zuchtje misschien een optie?
Typhoon blijkt ook al als (artiesten)naam te bestaan.
Mitch, Katrina of Irma kan natuurlijk ook nog...

Haha dat ik mijn kind gewoon naar een orkaan vernoem :+
Dacht nog aan hagel of thunder ofzo. Cumulonimbus kun je mooi afkorten tot CB :P Ijskap? Wind _O-

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 00:48

"Orkaan" als naam kan ook :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 04:46

Gisteravond waren de jonge buurkinderen (7 en 8 jaar) nog tot tien over 11 op straat aan het voetballen (ook leuk wanneer je auto langs de straat geparkeerd staat := ).
Moeten die niet naar school? Op die leeftijd lag ik er om 20:00 uur echt wel in.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 05:50

Dat zie ik ook veel om me heen inderdaad..
Kinderen die zelf maar beslissen hoe laat ze naar bed gaan.
In de tijd dat ik basisschoolkind was moest ik uiterlijk om 8 uur naar bed. Ik denk tot groep 6 ongeveer om 7 uur al.
Daarna tot mn 15/16e om 9 uur naar bed. Daarna tot mn 18e om 10 uur.
En daarna mocht ik het ineens zelf beslissen en dat ging natuurlijk helemaal mis en ging ik veel te kaat naar bed :P

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 06:47

Als familie uitje kan je ook voorstellen leuke dierentuin.
Wij zijn wel zonder kids afdekken zondag naar aquazoo geweest en ik vond dat als 51 jarige best leuk..
Is er niet zoiets in de buurt.

Anders zou ik toch aangeven dat je het leuk vind maar of zonder kids of dat je niet meegaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 07:00

Bedtijd was altijd wel redelijk te onderhandelen vroeger :+ , maar voor 9 uur moest ik erin

Zus 1 is al op haar pik getrapt dus ik laat het zo even zijn verloop :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:11

Jeetje wat waardeloos Rebecca, op familie uitje zou je toch met elkaar iets moeten doen waar iedereen het naar zijn zin heeft lijkt me.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:30

Kleine moeite iets te zoeken dat iedereen leuk vind toch.
Hopelijk komen jullie er uit. Anders zou ik niet mee gaan als je dat niet ziet zitten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:29

Waardeloos idd Rebecca. Hadden ze de kinderen al over het pretpark verteld? Want daar krijgen ze dan nu natuurlijk gezeur mee :')

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:00

Cayenne schreef:
Waardeloos idd Rebecca. Hadden ze de kinderen al over het pretpark verteld? Want daar krijgen ze dan nu natuurlijk gezeur mee :')

Les 1
Nooooooooit van te voren zeggen. Voorkomt een hoop drama :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:02

Ik begrijp ineens waarom ik vroeger altijd "verrassingen" had _O-
En dat de verrassing soms was dat we naar de dierentuin gingen, waar we een abonnement op hadden :=

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:24

Haha, mijn vader zei vroeger weleens dat hij een verrassing voor me had en dan liet hij me tijdje in die waan en dan was er niets bijzonders, vond hij hilarisch omdat ik zo extreem nieuwsgierig was :')

Heeft wel als voordeel dat ik daar nu heel goed tegen kan :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:31

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:46

Hahahahah die is leuk! _O-
Ik snap dat ook nooit zo goed..
'Ja we willen graag nog een kindje, ook al hebben we er al 3 en ging ik de laatste twee keer bijna dood bij de bevalling.'

:?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:21

Schuur_ schreef:
Nou wat ik vandaag toch meemaakte...

Het is rommelmarkt in de stad en ik ging met mijn ouders, zus en haar vriend lekker rond struinen. Uiteraard mijn harige kids meegenomen. We zitten onderweg naar huis een ijsje te eten, aan de kant op een rustig deel van het terras en ineens komt er een kind aanrennen zoals alleen kinderen dat kunnen. Zo hard mogelijk met de voeten stampen en dat op 10cm van mijn hond, langs achter dan ook nog. Hond schrikt zich wild en springt met zijn 30kg bijna op schoot.
Ik zeg tegen het jongetje dat die moet oppassen en niet zo moet rennen dicht bij honden. Mijn moeder snoert me meteen de mond en ik zeg tegen haar dat als mijn hond uitvalt, dat ik het gevaarlijke poedersuiker hen en dat dus wil vermijden. Waarop mijn zus antwoordt “ja natuurlijk is het dan jouw schuld, het is jouw hond die dan bijt”. Nou, ik ben opgestaan en weggelopen.

Ouders zaten trouwens 5 tafels verder en de reden dat het jongetje zo rende was omdat er een koets passeerde en hij ‘paardje wou aaien’.

Echt, ik was even zo boos om die situatie. Dus opgestaan en weggelopen naar huis. Later toch naar de BBQ gegaan en werd er overdreven enthousiast op de honden gereageerd en werden ze volgestoken met koekjes. Maar oef, het schoot me toch even verkeerd naar binnen. Denk dat dit het gevoel is dat moeders hebben als er iets over hun kids woest gezegd. Toch een teken dat ik echt niet aan kinderen moet beginnen als ik al zo defensief wordt over de honden :’)

Vind 't al knap dat je zo rustig bleef (wat ik althans lees :P ), snap helemaal je "defensieve" houding hoor! Niet meer dan logisch ook want een dier kan niet praten en zeggen dat hij of zij het vervelend vind. Wij als baasjes moeten er voor waken dat andere mensen ze daarom met respect behandelen, want inderdaad wat vaak ook nog eens een probleem is, dat veel mensen geen gedrag kunnen lezen. De reactie van je zus is wel heel kortzichtig, denk om bij jou juist reactie uit te lokken, want ieder weldenkend mens snapt dat het kind de schuldige zou zijn in zo'n situatie.

Marjoow schreef:
Heel veel ouders weten niks van dieren en hun reacties af volgens mij. Ik rijd een merrie die nogal gespannen kan zijn en onbekende mensen niet vertrouwd. Ik vind het dan ook niet goed als vreemde kinderen haar willen aaien plus dat ik altijd wil blijven stappen. Als ze stilstaat gaat ze dingen zien en is het nog maar de vraag of ze weer door wilt lopen zeg maar...

Maar ouders verwachten geen nee. Die komen op je af met de mededeling "ach hij/zij maf wel even aaien toch". Als ik dan "nee dat vindt ze niet leuk" zeg zijn ze verontwaardigd.

En ook met honden idd. Hoe vaak ik kinderen niet op honden zie afstormen. Katten net zo. De goedzakken worden maar rondgesleurd door de buurt terwijl het niet eens hun katten zijn. Ik zeg daar altijd wat van maar waarom leren ouders hun kinderen niet dat dieren niet altijd doen wat jij wilt?

Herkenbaar! Ben blij dat ik niet meer op een pensionstalling of elders waar veel kinderen komen sta daarom. Zo storend dat soort mensen. Meest vreemde wat mij ooit is gebeurt is dat ik mijn mini aan het poetsen was, zie mensen aankomen, ik loop even naar binnen om wat uit de zadelkamer te pakken, kom terug en ik zie de vader zijn kind optillen om dat kind op mijn pony te zetten. :?
Echt, hoe durf je denk ik dan. Nog los van het feit dat je met je klauwen van andermans dieren hoort af te blijven is het ook nog eens hartstikke link want ze hebben geen idee hoe een paard reageert. (En ik heb geen doodse sufbrave mini dus dat was niet leuk afgelopen := )
Ben er gelijk tussen gaan staan en gezegd dat we dat even mooi niet gingen doen.
Kind janken en vader boos, ik was een flauw mens en stelde me aan. :')

Waar ik me dood aan ergerde was ook altijd die stiekeme vlechten die kinderen door het hek heen maakten in de manen, of stiekem gras plukken en voeren, hondenbrokken geven zelfs.. en ongevraagd onder de omheining door, dat altijd maar willen aaien als je bezig bent en denken dat je een minimanege bent als ze maar genoeg geld neerleggen. NEEEEN. :')
Wat dat betreft heb ik het nu goed voor elkaar want er komt niemand meer bij alleen wijzelf. :Y)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:26

Afbeelding

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:31

Vergeet niet "baby bird" voor Cayenne :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:27

BarbaLala schreef:
Schuur_ schreef:
Nou wat ik vandaag toch meemaakte...

Het is rommelmarkt in de stad en ik ging met mijn ouders, zus en haar vriend lekker rond struinen. Uiteraard mijn harige kids meegenomen. We zitten onderweg naar huis een ijsje te eten, aan de kant op een rustig deel van het terras en ineens komt er een kind aanrennen zoals alleen kinderen dat kunnen. Zo hard mogelijk met de voeten stampen en dat op 10cm van mijn hond, langs achter dan ook nog. Hond schrikt zich wild en springt met zijn 30kg bijna op schoot.
Ik zeg tegen het jongetje dat die moet oppassen en niet zo moet rennen dicht bij honden. Mijn moeder snoert me meteen de mond en ik zeg tegen haar dat als mijn hond uitvalt, dat ik het gevaarlijke poedersuiker hen en dat dus wil vermijden. Waarop mijn zus antwoordt “ja natuurlijk is het dan jouw schuld, het is jouw hond die dan bijt”. Nou, ik ben opgestaan en weggelopen.

Ouders zaten trouwens 5 tafels verder en de reden dat het jongetje zo rende was omdat er een koets passeerde en hij ‘paardje wou aaien’.

Echt, ik was even zo boos om die situatie. Dus opgestaan en weggelopen naar huis. Later toch naar de BBQ gegaan en werd er overdreven enthousiast op de honden gereageerd en werden ze volgestoken met koekjes. Maar oef, het schoot me toch even verkeerd naar binnen. Denk dat dit het gevoel is dat moeders hebben als er iets over hun kids woest gezegd. Toch een teken dat ik echt niet aan kinderen moet beginnen als ik al zo defensief wordt over de honden :’)

Vind 't al knap dat je zo rustig bleef (wat ik althans lees :P ), snap helemaal je "defensieve" houding hoor! Niet meer dan logisch ook want een dier kan niet praten en zeggen dat hij of zij het vervelend vind. Wij als baasjes moeten er voor waken dat andere mensen ze daarom met respect behandelen, want inderdaad wat vaak ook nog eens een probleem is, dat veel mensen geen gedrag kunnen lezen. De reactie van je zus is wel heel kortzichtig, denk om bij jou juist reactie uit te lokken, want ieder weldenkend mens snapt dat het kind de schuldige zou zijn in zo'n situatie.

Waarom zou het meteen zijn om een reactie uit te lokken? Je bent gewoon aansprakelijk als jouw hond bijt. Met een beetje pech wordt deze in beslag genomen en kan je gaan proberen hem/haar terug te krijgen. Het is onwijs vervelend als er zoiets gebeurd, maar ik probeer altijd te zorgen dat de hond niet ergens ligt waar mensen lopen. Hoe logisch het voor de honden (en voor ons als eigenaar) ook is om op zo'n moment uit schrik te bijten, je bent aansprakelijk...

Daarom neem ikmijn honden niet mee naar een terras of iets dergelijks. Niet omdat zij onbetrouwbaar zijn, maar omdat andere mensen onbetrouwbaar zijn :=

Heel vervelend Schuur...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:54

Magrathea schreef:

Die heeft toch parkieten? Die hebben als jongen niet echt de aaibaarheidsfactor van kippen- of eendenkuikens. Papegaaiachtigen zijn als ze jong zijn helaas zo aantrekkelijk als ET, maar dan met een snavel. Met wat geluk compenseren ze dat dan wel weer als ze ouder worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:04

quera schreef:
Cayenne schreef:
Waardeloos idd [naam]. Hadden ze de kinderen al over het pretpark verteld? Want daar krijgen ze dan nu natuurlijk gezeur mee :')

Les 1
Nooooooooit van te voren zeggen. Voorkomt een hoop drama :')

Jup :')

Is of verteld of neefje van 6 heeft het gezien of gelezen :+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:26

Magrathea schreef:

<3 <3 <3

Oomens, ik vind ze zelfs als babyvogels nog schattiger dan mensenbaby's :')
Maar goed, als eitjes vind ik ze al knap O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:26

Baby aliens <3 , ze zijn knap van lelijkheid baby vogels <3

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:36

Rebekka, zou je niet een dierentuin kunnen voorstellen? Pretpark achtig idee, maar leuk voor alle leeftijden. Het is maar een idee hoor....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 14:41

Ook in dierentuinen lopen massa's kinderen :P Maar ik denk dat je daar niet aan ontkomt.