Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:48

linoleum schreef:
Janine, je kan natuurlijk ook zelf je eten klaarmaken. Dan hoeven je ouders geen twee maaltijden te koken en heb jij alsnog wat jij zelf wil eten.

Of dat je de aardappels/pasta laat liggen of minder eet. Maar wel extra groenten neemt. Ben ook heel lang afhankelijk geweest van wat mijn moeder kookte, maar dat betekende niet dat je daarin nog steeds prima kan bepalen hoeveel en wat er op je bord komt.

Tsjah, een vierpits fornuis laat niet echt ruimte over om twee maaltijden te gaan koken. Zeker niet aangezien ik de laatste ben die thuis is en we gewoon altijd samen eten. :P En ja, ik heb me toch aan te passen, ook for the time being...

Mijn idee is dan inderdaad aardappels/pasta minderen. Sowieso eet ik nauwelijks gekookte aardappelen, waardoor ik op maandag/dinsdag vaak op 1400/1500 kcal kom.
Pasta wordt natuurlijk lastiger, maar ik kan altijd vragen om een wat royalere saus on the side, ipv er meteen door :) Enig nadeel is dat we vaak pakjes eten... -.- Dus niet echt heel khd arm.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:49

Emmaa_ schreef:
De rede waarom koolhydraatarm voor veel mensen zo snel werkt is omdat ze in ketose komen, een andere manier van vetverbranden. Ook is een grote bijkomstigheid van khd-arm dat je automatisch minder kcal nuttigt, want juist koolhydraatrijke producten zijn kcal bommetjes. Imo is het niet logisch om een beetje in te perken op je koolhydraten, hoewel je net zo goed wat meer eiwitten kan gaan eten (vullen beter)

Dus jij zegt dat je het beter niet dan wel kan doen? Wisselend hier, vind het zelf ook lastig hoor..
Wat bedoel je met je laatste zin? In de praktijk? (meer eiwitten)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:53

jaimy10 schreef:
Minder KH is beter dan schrappen. De eerste kilo's vliegen eraf maar wanneer je weer gewoon eet vliegen ze er weer aan.. KHA is echt een leefstijl, niet om even snel kilo's kwijt te raken.. :))

Gezien mijn huid en het verhaal van secredible, denk ik dat het helemaal niet gek is me straks ook structureel die leefstijl aan te meten. Secredible eet volgens mij ook wel eens iets dat wat minder in die leefstijl past. Maar zoals in elke leefstijl, denk ik dat het zondigen best een keer kan.

Daarbij las ik gisteren dus (in het kader van de interesse) dat we de laatste jaren juist meer khd in het eten hebben gekregen, dus eigenlijk tegennatuurlijk voor ons lichaam... Althans, zo heb ik het geïnterpreteerd.
Toen ik vele recepten zag, ook voor echt serieus lekkere dingen, dacht ik: Hmm... zo gek is dat helemaal nog niet. Ik zie mezelf namelijk niet elke dag een bak sla mee naar mijn werk nemen zeg maar. Broodjes bakken kan ik daarentegen prima.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:55

Ik vond het zelf in combinatie met een gezin best een uitdaging, en dan ben ik zelf meestal degene die kookt. Bij aardappelen groente vlees kan je natuurlijk de aardappelen weglaten, makkelijk. Maar de kinderen en mn man eten ook erg graag pasta, nasi etc. Ik maakte dan voor mezelf bloemkoolrijst en courgetti voor erdoor, en daarmee was het wel te doen, maar het is toch extra werk.

Ik viel met strikt koolhydraatarm enorm snel af, na een week "gewoon" eten (wel gewoon gezond maar niet koolhydraatarm) zaten de meeste kilo's er weer bij, dus bij mij was het echt voornamelijk vocht.
Ik heb zelf nog een tijd geprobeerd te minderen met de khd maar wel wat te nemen, maar toen viel ik niet sneller af dan nu.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:01

Laura82 schreef:
Ik vond het zelf in combinatie met een gezin best een uitdaging, en dan ben ik zelf meestal degene die kookt. Bij aardappelen groente vlees kan je natuurlijk de aardappelen weglaten, makkelijk. Maar de kinderen en mn man eten ook erg graag pasta, nasi etc. Ik maakte dan voor mezelf bloemkoolrijst en courgetti voor erdoor, en daarmee was het wel te doen, maar het is toch extra werk.

Ik viel met strikt koolhydraatarm enorm snel af, na een week "gewoon" eten (wel gewoon gezond maar niet koolhydraatarm) zaten de meeste kilo's er weer bij, dus bij mij was het echt voornamelijk vocht.
Ik heb zelf nog een tijd geprobeerd te minderen met de khd maar wel wat te nemen, maar toen viel ik niet sneller af dan nu.

Bloemkool vind ik dus echt goor, maar courgetti lijkt me eigenlijk wel wat. Kan je dat ook voorbereiden en invriezen?

Tweede stukje is ook erg interessant, misschien doe ik dan toch gewoon niet genoeg mijn best ofzo. Ik vind het maar lastig... Merk ook enorm dat mijn laarzen niet helemaal dicht willen na een dag werken. Natuurlijk vocht, maar ik had toch verwacht met wat ik nu eet, toch iets makkelijker in mijn laarzen te passen. (als ik ze langzaam steeds een beetje verder dicht rits is er trouwens niets aan de hand hoor, zelfs geen kramp)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:04

Mijn benen zijn aan het einde van de dag ook altijd dikker, en ik val bij mn kuiten voor geen meter af, dus ik herken dat wel. Toch een kwestie van stug doorgaan denk ik.
Moet zeggen dat ik bij bloemkoolrijst de bloemkool niet echt proef, maar weet niet hoe dat is als je het echt vies vind. Gewoon flink kruiden :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:06

Laura82 schreef:
Mijn benen zijn aan het einde van de dag ook altijd dikker, en ik val bij mn kuiten voor geen meter af, dus ik herken dat wel. Toch een kwestie van stug doorgaan denk ik.
Moet zeggen dat ik bij bloemkoolrijst de bloemkool niet echt proef, maar weet niet hoe dat is als je het echt vies vind. Gewoon flink kruiden :+

Zit er aan te denken om compressiekousen te halen, voor de dagen dat ik ga rijden. Schijnt ook voor een betere doorbloeding te zorgen...
Het lijkt alleen niet zo charmant onder een broek vrees ik.

Maanlicht

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:19

Mijn vriend is echt gek op koolhydraten en mag ze ook volop. Ik zorg ervoor dat als ik pasta maak, ik voor hem een gewone portie doe, en dan voor mezelf heel weinig pasta, veel saus en groente. Maar ik maak alles vers.

Ik durfde toch op de weegschaal net, ben helemaal niets aangekomen op vakantie *\o/*
Weer typisch zorgen maken om niets.

Vandaag even een dagje opruimen thuis, want het is nog een grote zooi met al die rondslingerende spullen van de vakantie en wasgoed. Ga ook even onder de zonnebank om mijn kleurtje wat te behouden, daarna naar mijn therapeut en mijn moeder komt even langs. Vanavond lekker uit eten, ik heb al gezien dat ze lekkere lichte visgerechten op de kaart hebben staan, dus daar ga ik voor, en als toetje neem ik chocolade cheesecake :~

Lijstje:
O: havermout
L: twee rogge boterhammen met chorizo
T: twee mandarijntjes, handje Japanse mix
A: Gamba, gerookte zalm met dille en citroen, daarna kabeljauw in aziatische bouillon en als toetje chocolade cheesecake

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 10:23

Maanlicht, zie je, nergens voor nodig om je druk te maken! Gewoon af en toe lekker genieten, zo lang je dat met mate doet, gebeurt niks met je gewicht :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:24

Heerlijk Maanlicht!!

Oooh ik kan trouwens natuurlijk ook vanavond iets KHD arms maken, want ik mag koken *\o/*
Denk ik tenminste...

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 10:27

Oja je avondeten klinkt echt heerlijk Maanlicht.

Janine, ook altijd goede oplossing, als kan zelf koken! Wie weet krijgen je ouders nog nieuwe favorieten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:30

linoleum schreef:
Oja je avondeten klinkt echt heerlijk Maanlicht.

Janine, ook altijd goede oplossing, als kan zelf koken! Wie weet krijgen je ouders nog nieuwe favorieten.

Ik denk dat ze spinazietaart met champignons wel kunnen waarderen :j
Alleen nog even bedenken of ik er vlees in doe of er bij... en wat dan... Want moeders is geen fan van zalm... Snap ik echt niet :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:43

Janine1990 schreef:
linoleum schreef:
Janine, je kan natuurlijk ook zelf je eten klaarmaken. Dan hoeven je ouders geen twee maaltijden te koken en heb jij alsnog wat jij zelf wil eten.

Of dat je de aardappels/pasta laat liggen of minder eet. Maar wel extra groenten neemt. Ben ook heel lang afhankelijk geweest van wat mijn moeder kookte, maar dat betekende niet dat je daarin nog steeds prima kan bepalen hoeveel en wat er op je bord komt.

Tsjah, een vierpits fornuis laat niet echt ruimte over om twee maaltijden te gaan koken. Zeker niet aangezien ik de laatste ben die thuis is en we gewoon altijd samen eten. :P En ja, ik heb me toch aan te passen, ook for the time being...

Mijn idee is dan inderdaad aardappels/pasta minderen. Sowieso eet ik nauwelijks gekookte aardappelen, waardoor ik op maandag/dinsdag vaak op 1400/1500 kcal kom.
Pasta wordt natuurlijk lastiger, maar ik kan altijd vragen om een wat royalere saus on the side, ipv er meteen door :) Enig nadeel is dat we vaak pakjes eten... -.- Dus niet echt heel khd arm.

Wij hebben ook een 4pits fornuis thuis en m'n moeder kookt altijd 2 soorten groenten. Dus een vervanging van aardappel of van wat vetter vlees is echt wel te doen met een 4 pits hoor. En je hebt ook altijd de oven waar je iets mee kan doen, of de magnetron, of gril.

En je kan zelf ook een x aantal dagen in de week koken, alleen dan op de gezonde manier zegmaar. Is nog chill voor je moeder ook ;).

Hoe bedoel je pakjes? Zoals die Knorr dingen of?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:52

IMANDRA schreef:
Wij hebben ook een 4pits fornuis thuis en m'n moeder kookt altijd 2 soorten groenten. Dus een vervanging van aardappel of van wat vetter vlees is echt wel te doen met een 4 pits hoor. En je hebt ook altijd de oven waar je iets mee kan doen, of de magnetron, of gril.

En je kan zelf ook een x aantal dagen in de week koken, alleen dan op de gezonde manier zegmaar. Is nog chill voor je moeder ook ;).

Moeder... niet te traditioneel he ;) Wij werken allemaal. M'n vader en ik 40 uur, m'n moeder 24-32. Die kookt maar 2 dagen, omdat ze dan thuis is. Overige dagen komt het neer op mijn vader, omdat die vroeg begint en meestal redelijk vroeg thuis is. Die is ook niet echt van het ingewikkelde koken.
Ik kom helaas altijd pas om half zes thuis en moet eigenlijk de meeste dagen ook om half zeven weer weg. Dus wie gaat mijn rommel opruimen?

Nee, als dat de manier is waarop het moet, dan zing ik het nog wel een poosje minder khd-arm uit hoor. Ik ga mijn ouders niet op die manier belasten, daar hou ik niet van. Ze zien me bovendien aankomen :') Alsof ik al niet genoeg verwend ben _O-

Wat betreft pakjes, ja, wij eten vaak pasta met van die knorr/honig rommel. Ook iets dat ik 'straks' graag anders zou doen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:57

Ik kan het me helemaal voorstellen hoor, en volgens mij ben je al hartstikke goed bezig. Het is altijd balen als het niet zo snel gaat als je graag zou willen, maar ik denk dat dat uiteindelijk wel de manier is om blijvend resultaat te krijgen :)

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:04

Lastig Janine, gelukkig kookt m'n moeder wel gezond en weinig uit pakjes! Vaak eet ik gewoon wat minder of eet ik geen aardappels oid. Daarnaast zorg ik gewoon dat ik overdag goed oplet wat ik eet want dat heb ik natuurlijk echt zelf in de hand.

Mijn lijstje van gisteren:
O: 150 gram kwark met kaneel en kokos
T: Banaan
L: 2 volkorenboterhammen met sandwich spread, roggebrood met pindakaas
T: Grapefruit
A: Enchiladas met heel veel groenten en bonen, 2 lepels vla voor de smaak haha
T: 3 paaseitjes <3

Vanmiddag ga ik lekker high- teaen met een vriendin dus probeer vanmorgen niet te veel te eten & m'n moeder gaat soep maken als avond eten dus dat compenseert het wel weer :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:07

Janine1990 schreef:
IMANDRA schreef:

Moeder... niet te traditioneel he ;) Wij werken allemaal. M'n vader en ik 40 uur, m'n moeder 24-32. Die kookt maar 2 dagen, omdat ze dan thuis is. Overige dagen komt het neer op mijn vader, omdat die vroeg begint en meestal redelijk vroeg thuis is. Die is ook niet echt van het ingewikkelde koken.
Ik kom helaas altijd pas om half zes thuis en moet eigenlijk de meeste dagen ook om half zeven weer weg. Dus wie gaat mijn rommel opruimen?

Nee, als dat de manier is waarop het moet, dan zing ik het nog wel een poosje minder khd-arm uit hoor. Ik ga mijn ouders niet op die manier belasten, daar hou ik niet van. Ze zien me bovendien aankomen :') Alsof ik al niet genoeg verwend ben _O-

Wat betreft pakjes, ja, wij eten vaak pasta met van die knorr/honig rommel. Ook iets dat ik 'straks' graag anders zou doen.

Sorry maar komop, statistisch gezien was het waarschijnlijker dat je moeder kookt, doet ze bij mij dus ook en die werkt ook gewoon ernaast.

En tja, tijd maken kan altijd hè. Je kan altijd een deal sluiten, dat jij kookt en iemand anders de afwas doet. Doe jij de afwas op een andere dag, als je niet kookt en wel langer thuis bent? En sorry maar wat is er verwend aan voor je ouders koken? Zie de connectie niet helemaal Haha :))

En mijn ervaring is dat die pakjes meestal maar 2 pitten nodig hebben, dus dan zou je er, technisch gezien, 2 over hebben.

Je moet het allemaal zelf weten hoor, maar ik denk dat waar een wil is, een weg is. :)

Mijn lijstje vandaag:

O: magere yoghurt met weetabix en beetje pure hagelslag
L: even kijken, weet ik nog niet
A: couscous waarschijnlijk :)

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:10

Janine1990 schreef:
jaimy10 schreef:
Minder KH is beter dan schrappen. De eerste kilo's vliegen eraf maar wanneer je weer gewoon eet vliegen ze er weer aan.. KHA is echt een leefstijl, niet om even snel kilo's kwijt te raken.. :))

Gezien mijn huid en het verhaal van secredible, denk ik dat het helemaal niet gek is me straks ook structureel die leefstijl aan te meten. Secredible eet volgens mij ook wel eens iets dat wat minder in die leefstijl past. Maar zoals in elke leefstijl, denk ik dat het zondigen best een keer kan.

Daarbij las ik gisteren dus (in het kader van de interesse) dat we de laatste jaren juist meer khd in het eten hebben gekregen, dus eigenlijk tegennatuurlijk voor ons lichaam... Althans, zo heb ik het geïnterpreteerd.
Toen ik vele recepten zag, ook voor echt serieus lekkere dingen, dacht ik: Hmm... zo gek is dat helemaal nog niet. Ik zie mezelf namelijk niet elke dag een bak sla mee naar mijn werk nemen zeg maar. Broodjes bakken kan ik daarentegen prima.

Ik zou ook zeker minderen :j
En zoals met alles gewoon genieten met mate. Wij geven onze klanten 2 adviezen of KHA of gezond en minder KCAL. Ik zie dat mijn klanten vooral kiezen voor KCAL. Gaat langzamer maar ze houden t in mijn ogen vaak wat beter vol! Maar ieder natuurlijk ze ding, vind de discipline onwijs knap!

1ste ontbijt: rijstwafel met beetje pindakaas
Beweging: Groepsles gevegeven
T: 20 gr amandelen
Beweging: PT gegeven
2de ontbijt: Havermout 40 gr met 70 gr frambozen
Lunch: 3 boterhammen met 80 gr kipfilet
Beweging: Eigen training (bodybuilding)
Avond: Bloemkool <3 met 2 tartaartjes

Misschien vanavond nog een appel. :Y)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:17

IMANDRA schreef:
Sorry maar komop, statistisch gezien was het waarschijnlijker dat je moeder kookt, doet ze bij mij dus ook en die werkt ook gewoon ernaast.

En tja, tijd maken kan altijd hè. Je kan altijd een deal sluiten, dat jij kookt en iemand anders de afwas doet. Doe jij de afwas op een andere dag, als je niet kookt en wel langer thuis bent? En sorry maar wat is er verwend aan voor je ouders koken? Zie de connectie niet helemaal Haha :))

En mijn ervaring is dat die pakjes meestal maar 2 pitten nodig hebben, dus dan zou je er, technisch gezien, 2 over hebben.

Je moet het allemaal zelf weten hoor, maar ik denk dat waar een wil is, een weg is. :)

Mijn lijstje vandaag:

O: magere yoghurt met weetabix en beetje pure hagelslag
L: even kijken, weet ik nog niet
A: couscous waarschijnlijk :)

Tijd maken kan zeker, alleen mijn prioriteit ligt in dat opzicht dan niet bij het eten, maar bij mijn paard. Bij ons is trouwens geen sprake van afwas, goddank... Daar is een vaatwasser voor. Ik zou niet meer zonder kunnen _/-\o_ Oké, met uitzondering van de pannen. We hebben speciale pannen die dus niet in de vaatwasser kunnen. Maar dat is nog niet eens het meeste werk.

Maar het hele afruimen, en dan moet je kijken wat er verder nog in huis moet gebeuren. Koken is niet het enige wat m'n ouders regelen. Ik woon momenteel echt in hotel de zoete inval. Ik kom thuis om te eten en te slapen. Als ik zelf nog ga koken (naast dat ik er geen tijd voor wil maken), betekent dit nog meer rotzooi wat mijn ouders weer mogen opruimen. Als ik nu dan kostgeld zou betalen (ik ben verdorie 26, werk fulltime en verdien best wel aardig), maar dat willen ze ook niet. Sterker nog, die paar keren dat ik een paar boodschapjes haal, staat de volgende dag het geld weer terug op mijn rekening.

Als ik nu, naast dat ik al speciaal vlees erbij krijg (hoef ik ook geen cent aan te betalen), ook nog kom vertellen dat ik voor mezelf wil koken en we dus nog later moeten eten (want ja, apart eten doen wij gewoon niet). Dan zie ik dat echt als stank voor dank. Ze weten namelijk dondersgoed dat ik mijn bordje in de vaatwasser zet en vrolijk zwaaiend weer vertrek. Om vervolgens waarschijnlijk de wasmachine weer vol te proppen met paardenrommel. Terwijl paps de volgende dag mijn auto een grote beurt mag geven terwijl ik hun nieuwe auto meesleep, bij wijze van.
Nee, ik vind dat ik dat echt niet kan maken om ook dit nog van ze te verlangen. Naast dat ik er geen tijd voor wil maken.

Vandaar meer de vraag: Joh, is gedeeltelijk überhaupt een optie/toevoeging? Of heeft het geen zin.

Pakjes gebruiken wij sowieso vaak meer dan 2 pitten voor, omdat vlees ook apart gebakken moet worden. Geruld gehakt is immers zo lastig er uit te vissen.

En ik ben het met je eens hoor, waar een wil is, is een weg. Maar de wil is er in dat opzicht niet zo sterk. Ik wil best in het weekend broodjes bakken. Maar ook nog een avondmaaltijd terwijl er wat klaar staat, nee, dat vind ik echt te veel van het goede.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:20

jaimy10 schreef:
En zoals met alles gewoon genieten met mate. Wij geven onze klanten 2 adviezen of KHA of gezond en minder KCAL. Ik zie dat mijn klanten vooral kiezen voor KCAL. Gaat langzamer maar ze houden t in mijn ogen vaak wat beter vol! Maar ieder natuurlijk ze ding, vind de discipline onwijs knap!

heb het misschien gemist hoor, maar wat voor werk doe jij?
Fitness instructeur? (of vloek ik nu heel erg?)

En wat is volgens jou de reden dat mensen minder kcal beter volhouden dan khd-arm?
Als ik kijk naar mijn crackers, ik vind ze lekker, maar toevallig zijn ze ook khd-arm.. Dan denk ik dat ik het er langer op kan volhouden dan op een snelle jelle. Alleen kost het wat meer werk om ze te maken natuurlijk.

Jouw schema ziet er trouwens niet bepaald ongedisciplineerd uit hoor... :oo

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:24

Janine1990 schreef:
jaimy10 schreef:

heb het misschien gemist hoor, maar wat voor werk doe jij?
Fitness instructeur? (of vloek ik nu heel erg?)

En wat is volgens jou de reden dat mensen minder kcal beter volhouden dan khd-arm?
Als ik kijk naar mijn crackers, ik vind ze lekker, maar toevallig zijn ze ook khd-arm.. Dan denk ik dat ik het er langer op kan volhouden dan op een snelle jelle. Alleen kost het wat meer werk om ze te maken natuurlijk.

Jouw schema ziet er trouwens niet bepaald ongedisciplineerd uit hoor... :oo

Ik heb me eigen sportschool :=
Ben Personal Trainer en groepsinstructrice ja!

Vooral omdat het bij de meeste mensen tussen de oren zit. Omdat als ze dan compenseren dat snoepje bijvoorbeeld wel mogen. Wij hanteren dan ook 20KH p dag als je wel kiest voor KHA das vrij laag als je bedenkt dat er in 100gr sperziebonen bijvoorbeeld al 7gr KH zitten.

Maar het is vooral wat men ''gewend'' is :))
Beide is prima, het is gewoon wat de klant wilt/aangeeft. Ik heb respect voor mensen die KHA echt goed volhouden, ik probeer KHB te doen dus wat beperkter.. maar k mis mijn brood heel snel _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:28

Jeetje, dan ben je wel een behoorlijk druk baasje, ook qua beweging...

En hoeveel doe je voor KHB??

Er zijn heel veel recepten voor KHA broodjes... Nog niet getest of ze ook lekker zijn :P

En met compenseren voor een snoepje, bedoel je dat snoepje vanwege de khd of bedoel je dat mensen door compenseren toch meer blijven nemen?

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:31

Janine1990 schreef:
Jeetje, dan ben je wel een behoorlijk druk baasje, ook qua beweging...

En hoeveel doe je voor KHB??

Er zijn heel veel recepten voor KHA broodjes... Nog niet getest of ze ook lekker zijn :P

En met compenseren voor een snoepje, bedoel je dat snoepje vanwege de khd of bedoel je dat mensen door compenseren toch meer blijven nemen?

KHA = 20 /25
KHB = 50/70

Het is ook maar net hoe je lichaam reageert! Mijn lichaam werd juist niet beter van al dat vet. Want als je geen KH eet moet je je lichaam wel aanvullen met vet.

Als je 1600 KCAl eet, en je hebt 1500 over en eet dus een snoepje van bijv 60KCAL dan past dat dus nog. In een gemiddeld snoepje zit al veeeel meer KH dan die 20.
Uitleggen is nog best lastig zo via internet haha :Y) Ik zou lekker minderen, dus geen aardappelen bijv geen geparneerd vlees, minder suiker (maar die is voor de hand liggend) ect.. :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:32

Janine, als je een vaatwasser hebt snap ik al helemaal niet waarom je niet een paar dagen voor jezelf én je ouders kan koken. Heb het idee dat je smoesjes verzint om maar niet extra moeite te hoeven doen: zo komt het op mij over maar kan het mis hebben hoor. Mijn vader werkt dik 70u per week en die vindt ook tijd op te koken, vaatwasser in en uit te ruimen en zo nu en dan een vies pannetje af te wassen.

In ieder geval succes met minderen :).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:36

IMANDRA schreef:
Janine, als je een vaatwasser hebt snap ik al helemaal niet waarom je niet een paar dagen voor jezelf én je ouders kan koken. Heb het idee dat je smoesjes verzint om maar niet extra moeite te hoeven doen: zo komt het op mij over maar kan het mis hebben hoor. Mijn vader werkt dik 70u per week en die vindt ook tijd op te koken, vaatwasser in en uit te ruimen en zo nu en dan een vies pannetje af te wassen.

In ieder geval succes met minderen :).

Ik denk dat ik voldoende heb toegelicht dat ik dan bewust de keuze maak om niet zelf te gaan koken, geloof niet dat ik hier verder nog op in hoef te gaan.