Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 11:56

Hmm, ik voel me een beetje on gemotiveerd nu -O- Sinds ik ben begonnen met gezonder eten een paar weken terug (3 geloof ik) ben ik letterlijk nog geen grammetje afgevallen..

Zou het komen doordat ik nog niet genoeg sport? Ik sport namelijk maar 1 keer per week maar ik was begonnen met goede moed aan hardlopen. Maar ik krijg dan steeds opnieuw last van mijn been :( en ik weet niks anders om te doen. Het mag namelijk liever ook geen geld kosten etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 12:43

Isa, het is inmiddels al enorm vaak gezegd, maar je voert maar wat in op je app dus je hebt werkelijk geen idee wat je binnenkrijgt. Zolang je daar niet consequent in wordt (letterlijk invoeren wat je eet, dus op de gram exact, juiste producten etc.) zal je onwetend blijven.

Ik vermoed dat je gewoon nog steeds meer eet dan je verbrandt. Of je voeding dan gezond of ongezond (geen enkel product op zich kan gezond of ongezond genoemd worden, maar dat is een andere discussie) maakt niet uit. Ook van gezond voer word je dik als je er teveel van eet.

Afvallen gebeurt in de keuken, sport is enkel een supplement.

Samblabla

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 13:02

Ik denk ook dat je nog teveel binnen krijgt en als hardlopen pijn doet kun je eventueel een andere sport doen? Ik doe inplaats van de cross trainer doe ik 5 minuten trainen op de roeien. Moet ik wel erbij vermelden dat ik 5 keer in de week in de sport school ben.

Maar niet opgeven. Je komt er wel. Je moet alleen goed weten wat je eet en hoeveel. zelfs eventueel olie of braadvet moet je erbij optellen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 16:16

Kayleigh_ schreef:
Isa, het is inmiddels al enorm vaak gezegd, maar je voert maar wat in op je app dus je hebt werkelijk geen idee wat je binnenkrijgt. Zolang je daar niet consequent in wordt (letterlijk invoeren wat je eet, dus op de gram exact, juiste producten etc.) zal je onwetend blijven.

Ik vermoed dat je gewoon nog steeds meer eet dan je verbrandt. Of je voeding dan gezond of ongezond (geen enkel product op zich kan gezond of ongezond genoemd worden, maar dat is een andere discussie) maakt niet uit. Ook van gezond voer word je dik als je er teveel van eet.

Afvallen gebeurt in de keuken, sport is enkel een supplement.

Mee eens :). En bekijk het zo, je moet het gewoon een paar weken consequent doen. Daarna krijg je sowieso steeds beter door hoeveel gram / kcal iets is. Het is nog steeds beter om het natuurlijk precies af te meten, maar als je daar iets tegen hebt.. kan je het beter een paar weken doen zodat je dat inzicht krijgt.

Ik ben nog steeds niet lekker -O-
Mijn lijstje:

O: Uitgeslapen. Nouja. Slecht geslapen maatgoed.
T: Keelsnoepje.
M: 200gr Skyr met 86gr aardbei en 104gr banaan.
T: Keelsnoepje
A: Frietjes waarschijnlijk. Ga er wel groenten bij maken denk ik, extra vitamientjes.
T: Fruit (aardbei/banaan of iets)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 21:21

Sharonn: kilo per kilo denken! Komt goed!

Eens met de rest, je moet idd echt even meten en wegen om er een idee van te krijgen. Een beetje vaste routine krijgen (ontbijt en middag is bijna altijd identiek bij mij bijvoorbeeld), helpt om daarna dan wel ongeveer te weten wat je binnen krijgt en er niet onbewust over te zitten.

Pff, ik ben op de terugweg van training. Ik heb al 14 jaar les op zaterdag rond 17u30. En in periodes heb ik dan echt erge buikpijn tegen dat we naar huis gaan (20u). Ik eet op zaterdag vaak rond 10 a 11u en dan niets meer tot 20u30 dus. Vandaag expres om 16u nog een boterham met kippewit gegeten. Ook al eens een banaan genomen, of een koekje, allez, al vanalles geprobeerd. Tzijn echt krampen soms, heel irritant. Iemand een idee? Ik kan echt niet zeggen of het vande honger is, of van te weinig te drinken, of van het rijden zelf? Iemand suggesties? Heeft niet echt met afvallen te maken maar wel met voeding, tenminste dat denk ik.
Vreemd genoeg heb ik het op woensdagavond training nooit.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 21:25

Te weinig drinken krijg ik vaak hoofdpijn van.
Voor het afvallen maakt het niet uit, maar misschien is t slim om dan toch wat meer verspreid te eten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:07

Lijstje van vandaag is een beetje gek. Moest van uit het werk gelijk door met de fanfare een concert geven. Ik heb dus nu net pas mijn avondeten op.

O: 200 gram volle yoghurt met 1 banaan
L: 2 tarwe boterhammen met sandwichspread
T: pakje meergranen biscuits.
T: 1 tarwe boterham met sandwichspread
A: 1 bak (400gram) maaltijdsalade zalm zonder de saus.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:03

Ik ben op zaterdag erg druk bezig met rijden en lesgeven altijd. Ik ben erg slecht in met eten in mijn maag op een paard kruipen. Krijg dan meteen de milt (zeggen jullie dat zo? :) ), vandaar dat ik dan dus erg weinig eet inderdaad. Heb ook al geprobeerd van een koekje/fruit tussendoor te eten en dan heb ik het ook trouwens. Dat is het dus niet. Ik weet niet, 't is een vage vraag kweet maar momenteel weer dubbelgevouwen van de krampen en vandaar dat ik het hier es vermeld.
Kheb het al van vroeger, toen at ik wel normaal ontbijt en middageten trouwens.
Bah.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 09:41

IsaCalixa schreef:
Hmm, ik voel me een beetje on gemotiveerd nu -O- Sinds ik ben begonnen met gezonder eten een paar weken terug (3 geloof ik) ben ik letterlijk nog geen grammetje afgevallen..

Zou het komen doordat ik nog niet genoeg sport? Ik sport namelijk maar 1 keer per week maar ik was begonnen met goede moed aan hardlopen. Maar ik krijg dan steeds opnieuw last van mijn been :( en ik weet niks anders om te doen. Het mag namelijk liever ook geen geld kosten etc..

Hiit fitness? (High intensity interval training) cardio met fitness gecombineerd. Gewoon te volgen via youtube video's. Een sportmatje is handig em verder volstaan 2 flesjes water als gewichtjes.

julio111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 15:21

Ik heb een hele goede week gehad tot nu toe. Heb ook wel het idee dat er wat af is maar woensdag is pas mijn weegmoment dus dan weet ik het zeker. Afgelopen woensdag woog ik 69,7 bij een lengte van 1,75, dus ben benieuwd.

Ik vind het ook steeds makkelijker om de ongezonde dingen te laten liggen gelukkig. Over 2 weken ga ik bij een soort dietiste langs. Daar moet ik dan iedere week terug komen om te wegen en de week te bespreken. Dit richt zich vooral op gebalanceerd en gevarieerd eten. Je hoeft absoluut geen honger te lijden en daar ben ik wel blij mee want dan komen juist de vreetbuien haha.. Hoop dat t goed gaat werken. Doel is 8-10 kilo eraf.

Mijn lijstje van vandaag:

O: 250 ml magere yoghurt, 25 gram havermout, een peer (135g)
L: 2 geroosterde volkoren boterhammen met 25 gram avocado, 2 plakjes kip (30g) en 50 gram tomaat
T: 1 cracker met gerookte zalm en een kiwi
A: boerenkool gemaakt van 100 gram gekookte aardappel, 150 gram bloemkool en 100 gram boerenkool (per persoon) en een gehaktbal van vers rundergehakt (75g)
T: als ik nog honger heb eventueel nog een stuk fruit of wat magere yoghurt.

Iemand nog tips voor mijn lijstje? Kom nu rond de 1200 kcal uit denk ik. Zal t even allmaal invoeren in mfp.

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:02

Vandaag:

O: noten en zaden mix met een beetje melk, 2 gekookte eieren
T: een breaker
L: 2 speltrijstwafels met pindakaas en plakjes banaan
T: ?
A: ?

B: uurtje intensief paard gereden :D

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:10

Mijn lijstje:

O: Activia Vanille + Mandarijn.
T: 2 Kaaswafel
L: 1 broodje met kaas.
T: Fruit Stick
A: Groentesoep + brood.

B: 10 minuten gefietst :+ Ben aan het leren haha

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 18:39

O: 6 melba toast met kleine stukjes gerookte zalm
T: blokje 75% pure chocolade
L: kaki fruit
T: -
A: grote friet met curry, blikje coca cola en een grote pizza hawai met knoflook saus van de pizzaria

Zondag is mijn cheatday dus dan trakteer ik mezelf op iets lekker ongezonds :)

Morgen uurtje cardio en weer gezond gaan eten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 20:06

inmiddels deze week weer 0.6 afgevallen na een tijdje stil te hebben gestaan! weegschaal gaf vanmorgen ineens precies 59 aan. *\o/*

Lijstje van vandaag:

O: uitgeslapen
L: 2 tarwe boterhammen met sandwich spread, 2 stukjes augurk
A: 1 stuk varkenshaas met champignonnen, erwtjes en worteltjes, friet :Y) met mayo en curry, 1 glas aanmaaklimonade

Heb vanmorgen en vanmiddag weinig gegeten, dus de frietjes kunnen denk ik niet echt kwaad. Hoeveel friet ik precies heb gehad weet ik niet, niet gewogen maar gewoon gegeten :P moet kunnen voor een keer.

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:41

JuliaKamm schreef:
Vandaag:

O: noten en zaden mix met een beetje melk, 2 gekookte eieren
T: een breaker
L: 2 speltrijstwafels met pindakaas en plakjes banaan
T: 2 eiwitten
A: gekookte aardappelen, wortels en een stukje vlees
T: Appel

B: uurtje intensief paard gereden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:01

Goedemorgen :wave:

Mijn planning voor vandaag:

O: 330 ml whey drink + plakje bananenbrood
L: 330 ml whey drink + plakje bananenbrood
T: Manderijn + sinaasappel
A: Ganzenworst met spinaziestamppot en cherrytomaten

Na het werk direct sporten, heb een nieuw trainingsschema gemaakt en hoop dat dat goed gaat :j

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:18

Oh jongens ik heb echt wat motivatie nodig. Ik voel me zo slecht.
Afgelopen week is mijn opa overleden. Morgen de begrafenis enzo. Nu heb ik dus een week echt alles gegeten wat los en vast zit. Vooral het avondeten was ongezond gewoon omdat er Door het plannen van de begrafenis, overlijden zelf etc steeds geen tijd was om te koken..
Ik stond vanmorgen op de weegschaal en ben gewoon 1.5 kilo zwaarder. (Wel heb ik gister veel zout gegeten, wellicht is een deel vocht) maar ik voel me zo slecht.

Ik merk dat ik echt een beetje obsessief begin te worden met mn gewicht. Ik dacht ik ga niet meer de kcal bijhouden nu want ik draai een beetje door. Maar nu merk ik dus dat ik het zonder niet aan kan nog.
Gedoe!
Ik ga straks lekker een stuk fietsen en vanmiddag sporten als dat gaat met mijn rug. Behh sorry dit moest er even uit haha.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:37

Oei sterkte britt! Komt vast goed, straks as je je wat beter voelt weer de touwtjes wat strakker aantrekken, nu even rustig bijkomen!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:40

Wat ontzettend rot Britt_Sisi, in ieder geval veel sterkte (ook morgen). Y;(

Ik zou me nu even niet te veel zorgen maken om eten, misschien kun je wel proberen een beetje de gezonde dingen te nemen (ipv reep chocola een lekker bakje aardbeien bijvoorbeeld). Maar ik zou begrijpen dat je er nu je hoofd niet bij hebt! Dat is ook niet erg, dit moet je eerst verwerken.. gewoon een beetje rustig aan met je eten en verder proberen in andere dingen afleiding te zoeken. En wanneer nodig gewoon uithuilen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:43

Sterkte Britt :(:)

Ik heb hetzelfde gehad, tijdens de ziekte/het overlijden van mijn oom slecht gegeten. Die week veel moeten regelen dus eten schoot er bij in, werd vaak even snel patat afhalen of een simpel eenpansgerecht. Daarna weer op gaan letten en de touwtjes strakker en toen gingen de extra kilo's er ook zo weer af. Kom eerst maar eens rustig bij :(:)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 10:51

Sterkte Britt. Even niet te druk maken om het eten, komt wel weer.

Ik ontzettend slecht gegeten van weekend. Hele weekend op neefje en nichtje van mijn vriend gepast. Hun ouders waren weekend weg. Oftewel, allemaal lekkere dingen eten, koekjes gemaakt. Gisteravond getrakteerd op pizza door hun ouders. Vanaf vandaag weer fanatiek bezig, een keer een weekend is ook niet zo'n ramp. Normaal doe ik toch niet aan cheatdays ofzo.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 11:19

Sterkte Britt_sisi! Ook morgen

Mijn lijstje
O: honey rings met melk
L: gekookt ei, crackers, komkommer en witte kaas
T: handje pepernoten met een glas roosvicee
A: spruitjes, kipburger en aardappeltoefjes
B: m'n paard longeren, dat lijkt geen beweging, maar met die van mij wel :+
Als ik t niet aandurf, ga ik 20 minuten stappen met haar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:42

Mijn lijstje voor vandaag:
O: aardbeienkwark met zelfgemaakte muesli (havermout, noten en zaden, appel, kaneel)
L: 2 havermoutpannenkoeken met aardbeienjam :9
T: appel/ ander stuk fruit
A: kip met wokgroenten (als de plannen niet veranderen)
B: 25 km fietsen, 30 minuten lopen

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 11:44

xJitskee schreef:
O: aardbeienkwark met zelfgemaakte muesli (havermout, noten en zaden, appel, kaneel)

Wat voor aardbeienkwark is het en hoeveel calorieën zitten erin? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 11:49

_sharonnn schreef:
xJitskee schreef:

Wat voor aardbeienkwark is het en hoeveel calorieën zitten erin? :)

Mona halfvolle kwark met yoghurt, was het enige wat er nog aan kwark aan huis is. Heb hem laatst vergeleken met griekse yoghurt en viel mij nog mee. Ik vind hem zelf wel vrij zoet..

Mona vs. griekse yoghurt 10%
kcal 120/125 per 100 gram
vet 3,4/10
verzadigd vet 2,4/7,5
koolhydraten 16,5/3,7
waarvan suiker 15,7/3,5
eiwit 5,9/3,5