Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:35

Ik heb mijn mobiel en huisleutel ook in een elastische heupband. En ik draag deze zo laag mogelijk, band zit over mijn billen en voor bijna op kruishoogte, dan blijft die prima op zijn plek zitten en zit verder niet in de weg. Zit die iets hoger of zit de band boven mijn billen, dan gaat die schuiven of los zitten.

In mijn veters krijg ik nog net een lusje :D Maarja, lang genoeg dus.

Kelly_ann

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 23:42

Ploeg, zo'n berg lijkt me uitputtend. Respect hoor Greetje!

Ik loop ook met heupband. Was even zoeken voor de juiste draaghoogte maar nu heel comfortabel!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 06:06

Ik heb mijn mobiel in een band om mijn arm en mijn huissleutel in dat kleine zakje van je hardloopbroek. Een heuptasje lijkt me heel oncomfortabel.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 06:11

Ben alweer vergeten wie het was, maar hoe ging het verkleed hardlopen met die verf op je gezicht?

Ik was met Halloween als koe verkleed aan het lopen, maar ik durfde niet zo goed om iets op mijn gezicht te doen omdat ik 1) sowieso al snel een warm hoofd krijg, en 2) bang was dat het door het zweten in mijn ogen zou lopen. Hoe ging dat bij jullie?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 06:28

Dat was ik! De make up had ik totaal geen last van en is ook niet doorgelopen bij mij. Bij een paar anderen wel zag ik.
Ik had een pruik op en dat was natuurlijk niet comfortabel, maar ach, dat hoort erbij. Ik had ook een gekleurde lens in en ik was blij toen die er weer uit was. Ik zag er niet helemaal scherp mee en voelde hem ook zitten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:47

Ik heb net heerlijk alle werkstress weggelopen en eindelijk weer eens een mooie afstand. 10.17 km in 1 uur en 11 seconden. Zal er morgen wel wat last van hebben denk ik.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:23

Even voor anderen die ook op zoek zijn naar een belt voor een grote telefoon (formaat iphone 6 plus): heb van fitletic de ultimate I, II, de mini sport belt en de singel race pouch besteld zodat ik ze kon passen. Info online is wisselend over welke telefoons erin passen. Telefoon past in allemaal maar is in de eerste drie niet zo makkelijk erin te doen en eruit te halen, dus ik ga voor de laatste, daarvan is de rits net 2 cm langer waardoor ik makkelijker onderweg bij mijn telefoon kan, wat ik wel fijn vind. De rest ga ik terugsturen. Maar ze passen in principe dus allemaal. Nu even rennen met mijn nieuwe belt :-)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:52

Weet iemand een redelijk goedkoop sporthorloge dat je tijd en snelheid laat zien? Hartslagmeter hoeft niet. Puur snelheid en tijd.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:18

Helaas zijn ze goedkoop niet echt te vinden, je zit al snel rond de 100 euro.
De goedkopere hebben volgens mij dan geen gps-functie en zijn een stuk minder betrouwbaar. Dan kun je beter wat meer geld uitgeven.

Kijk ook geregeld op marktplaats bij coolblue, met wat geluk bieden ze een sportwatch aan met korting.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:36

Ja was ik inmiddels ook wel achter en op marktplaats staat ook niks. Even nadenken of het de investering waard is dan.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 23:45

Voor mij was dit het wel. Ik ben er beter en doelgerichter door gaan lopen en als het is goed gaat de sporthorloge jaren mee.
Coolblue biedt op MP Tomtomrunner watches aan voor 89 euro.
En tweedehands particulier kun je ze vinden voor 40-50 euro.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 10:04

Voor mij is de sporthorloge toch ook wel een echt hulp bij de trainingen naast dat het ook leuk is om de trainingen na te kunnen zien. Maar het is een hulpmiddel doordat je de mogelijkheid hebt gericht te doseren om heel gericht te trainen. Voor mij is het ook een van de communicatie middelen met de trailer. Noodzaak is het natuurlijk niet. In principe kun je hetzelfde met een stopwatch op een afgemeten parcours en een simpele hartslagmeter. Maar het geeft je gewoon zoveel meer mogelijkheden. ik heb dus nooit spijt gehad van mijn investering.
Ik heb zelf de garmin310XT iets duurder maar zeker de moeite waard.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:02

Ik heb net heerlijk hardgelopen. Mijn record is verbroken, ik heb 11km gelopen in 1 uur en 8 minuten. Twee keer heb ik een halve minuut gewandeld. Ik merk dat het allemaal ook echt makkelijker gaat.
Ook heb ik me weer ingeschreven voor twee wedstrijden. De montferlandrun van 7.5km en de zwarte pietenloop van 5 km. Zodra ik de tien een aantal keren makkelijk heb gelopen wil ik me daar eens voor inschrijven.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 04:35

Ik heb ook heerlijk gelopen vanmorgen in de 10k Across the Bay en meer dan 8min van mijn oude PR gehaald. *\o/*

Zo mooi! <3
Afbeelding

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 08:44

Mooi plaatje Guinevere en 8min van je pr op de 10km? Was je de vorige keer nog niet echt toe aan een 10km dan of is het lang geleden of had je er toen een rustig duurloopje van gemaakt? Ik heb er 7 jaar hard trainen over gedaan om mijn 10km tijd van 47min naar 41min terug te brengen (om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik nu met het ouder worden blij moet zijn met een tijd van rond de 43min). Maar dat is maar 6min in 7 jaar trainen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 08:51

Fijn superfixen!

Prachtig uitzicht zo ^

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:14

Wat een onwijs mooi uitzicht! Dat is heerlijk lopen volgens mij.

Top Supervixen

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 21:11

Greetje63 schreef:
Mooi plaatje Guinevere en 8min van je pr op de 10km? Was je de vorige keer nog niet echt toe aan een 10km dan of is het lang geleden of had je er toen een rustig duurloopje van gemaakt? Ik heb er 7 jaar hard trainen over gedaan om mijn 10km tijd van 47min naar 41min terug te brengen (om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik nu met het ouder worden blij moet zijn met een tijd van rond de 43min). Maar dat is maar 6min in 7 jaar trainen.

Ja, maar jij bent wel heel snel he! _/-\o_ Mijn nieuwe PR is nog langzamer dan jouw begin tijd haha.

Ik heb in totaal maar 3 10k's gelopen; 1x onderweg naar huis na nachtdienst (en dus al 18 uur op) zonder ooit verder dan 5k gelopen te hebben. De 2e keer samen met een vriendin en haar dochter, dus pas op het eind sneller gelopen en nu deze. Buiten wedstrijden om loop ik amper hard, ongeveer 1x elke 2 weken en dan meestal 4-5 mijl op slakkentempo terwijl we vanalles en nog wat bespreken, dus ook deze keer weer bar slechte voorbereiding. :o Dan kan je zeggen dat ik er nog steeds niet aan toe ben, maar ik ben gewoon niet zo fanatiek.

Ooit ga ik serieus trainen zeg ik aldoor, maar zolang ik op lokaal niveau redelijk mee kan komen en af en toe mijn PR verbreek heb ik niet zoveel motivatie. :o

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:50

Maakt ook niet uit guinevere het is net wat je voor jezelf wil, maar het verklaart wel die 8min. Als je eenmaal goed getraind zomaar steeds minuten van je pr af kon lopen zou je binnen no time onder wereldrecord uitkomen. Ik ben altijd al blij met een paar sec. En het laatste jaar zelfs al met met een paar sec in de buurt komen van mijn pr.
Maar niettemin toch leuk om zo even zoveel van je tijd te lopen. Ben je dan niet benieuwd waar je grenzen liggen, dat is in het algemeen mijn motivatie (naast het willen winnen).

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:16

Het uitzicht was in elk geval mooi!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:17

Heeft iemand zin de 6K pop up run op 21 november in het Amsterdamse Bos te lopen? Ik heb een startnummer, maar heb met lopen mijn enkelband verrekt :( Hoef er niets voor, het kan nog op eigen naam gezet worden.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 05:37

Greetje, jij weet ongeveer waar je grenzen liggen, terwijl ik altijd het idee heb dat er nog meer in zit ... daar is ook wel iets voor te zeggen. ;)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 08:44

Guinevere schreef:
Greetje, jij weet ongeveer waar je grenzen liggen, terwijl ik altijd het idee heb dat er nog meer in zit ... daar is ook wel iets voor te zeggen. ;)

Oh nee hoor. Bovendien is het boven je 50ste al verleggen van grenzen als je op een bepaalde afstand je tijd kunt evenaren.En bij mij speelt er ook nog dat ik nog op zoek ben naar de grenzen die nu met de pacemaker mogelijk zijn. Het is nu nog maar een klein jaar dat die naar tevredenheid is ingesteld dus ik denk dat ik wat dat betreft ook nog niet het uiterste eruit gehaald heb. Maar er zijn verder ook nog zoveel grenzen waar ik naar op zoek ben binnen het hardlopen.
Dit jaar wordt mijn doelstelling een 100km. In maart begin ik daarvoor mijn trail grenzen te verleggen. Tot nu toe waren de afstanden nooit langer dan 60km, in maart ga ik voor de 75km afstand. In april wil een 6 uur loops doen. Weer nieuwe grenzen, doe is een 70 plus maar nog veel meer is dit dan 70km op de weg en het zoeken naar de mentale grenzen want het zijn rondjes van iets meer dan 2km.
En zo heb ik voor de toekomst nog heel veel concrete plannen op zoek naar de grens van mijn kunnen.

Het mooie is ook dat grenzen trainbaar zijn. Maar lang niet iedereen kan het opbrengen de wedstrijdhardheid zodanig te trainen zodat je in de buurt komt van je grenzen. Dus het idee dat er nog veel meer in zit kan je blij maken maar ik weet inmiddels dat het evengoed een illusie kan zijn want er kan een heel groot verschil zijn in dat wat mogelijk zou moeten zijn en dat wat je kunt bereiken. Hoe groot dat verschil is en of er verschil is weet je alleen door het werkelijk te doen. Tot dan zal je nooit weten waar je grenzen zijn en of die wel verder liggen dan wat je nu hebt bereikt al voelt het wel zo.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:55

Ik heb die behoefte (gelukkig) helemaal niet, ik weet niet hoe ik het uit moet leggen zonder dat het verkeerd klinkt, maar zo'n eeuwige zoektocht naar de grenzen van je kunnen, altijd meer willen, klinkt voor mij vermoeiend en forcerend. Geniet je dan nog wel van wat je hebt bereikt en mag/kun je het ook van jezelf loslaten als het tegen je gaat werken.
Ik heb met het ouder worden juist minder ambities/prestatiedrang door het besef dat ik andere dingen belangrijker vind in het leven. Wat voor mij ook nog steeds een harde leerschool is om mij inderdaad te richten op kwaliteit in plaats van kwantiteit, omdat ik een controlefreak ben en veel "moet" van mijzelf :Y)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 12:44

Grit schreef:
Ik heb die behoefte (gelukkig) helemaal niet, ik weet niet hoe ik het uit moet leggen zonder dat het verkeerd klinkt, maar zo'n eeuwige zoektocht naar de grenzen van je kunnen, altijd meer willen, klinkt voor mij vermoeiend en forcerend. Geniet je dan nog wel van wat je hebt bereikt en mag/kun je het ook van jezelf loslaten als het tegen je gaat werken.
Ik heb met het ouder worden juist minder ambities/prestatiedrang door het besef dat ik andere dingen belangrijker vind in het leven. Wat voor mij ook nog steeds een harde leerschool is om mij inderdaad te richten op kwaliteit in plaats van kwantiteit, omdat ik een controlefreak ben en veel "moet" van mijzelf :Y)

Wat heb je dat mooi omschreven +:)+