In mijn veters krijg ik nog net een lusje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Greetje63 schreef:Mooi plaatje Guinevere en 8min van je pr op de 10km? Was je de vorige keer nog niet echt toe aan een 10km dan of is het lang geleden of had je er toen een rustig duurloopje van gemaakt? Ik heb er 7 jaar hard trainen over gedaan om mijn 10km tijd van 47min naar 41min terug te brengen (om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik nu met het ouder worden blij moet zijn met een tijd van rond de 43min). Maar dat is maar 6min in 7 jaar trainen.
Guinevere schreef:Greetje, jij weet ongeveer waar je grenzen liggen, terwijl ik altijd het idee heb dat er nog meer in zit ... daar is ook wel iets voor te zeggen.
Grit schreef:Ik heb die behoefte (gelukkig) helemaal niet, ik weet niet hoe ik het uit moet leggen zonder dat het verkeerd klinkt, maar zo'n eeuwige zoektocht naar de grenzen van je kunnen, altijd meer willen, klinkt voor mij vermoeiend en forcerend. Geniet je dan nog wel van wat je hebt bereikt en mag/kun je het ook van jezelf loslaten als het tegen je gaat werken.
Ik heb met het ouder worden juist minder ambities/prestatiedrang door het besef dat ik andere dingen belangrijker vind in het leven. Wat voor mij ook nog steeds een harde leerschool is om mij inderdaad te richten op kwaliteit in plaats van kwantiteit, omdat ik een controlefreak ben en veel "moet" van mijzelf