[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:37

tomaat ben ik niet zo dol op :P

zijn dus nog best veel variaties mogelijk :D ik ga ze opschrijven en ga zaterdag met boodschappen verschillende dingen meenemen ( scheelt ik kom eigenlijk alleen op zaterdag bij de winkel koop dan dus ook zo min mogelijk snoep) ben al wel gestopt met het drinken van cola sinas en sapjes ed..

maar merk ook dat mijn lichaam erg opgezet lijkt,, misschien kan het dus een andere oorzaak hebben

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:54

Frummels schreef:
cass: goed idee, kappertjes er in. Ga ik ook een keertje proberen :j Eetsmakelijk alvast voor morgen :D
secretlin: ipv snoep/koekjes eet ik heel vaak roma tomaatjes of komkommer, maar ook vaak van die peentjes die al schoongemaakt zijn in een zakje. Als ik trek heb in iets stevigers dan neem ik lekker een cracker met rauwkost en zuivelspread of maak ik een fruitsalade :)
Rauwe ham is trouwens ook heel mager en gezond! En lekker icm tomaat vind ik.

Mijn biefstuk met gebakken aardappeltjes was out of the window, vriendjelief heeft me als verrassing mee uit eten genomen naar mijn favoriete restaurant de Golden Duck in Scheveningen <3 (Kantonees)
Kon natuurlijk geen nee zeggen, en vond het eigenlijk ook wel fijn weer eens wat samen te doen, hij werkt zo veel dat hij maar 1 dag per week vrij is dus we zien elkaar maar 1 avond in de week ondanks we samen wonen :+ (de dag dat hij vrij is zit ik overdag gewoon op school en/of ben op stal)
we hadden heel veel besteld maar hebben van alles een beetje genomen. Wat er over was staat nu lekker in de koelkast voor morgen. We hebben besteld: nasi en bami natuurlijk, kip met amandelen, krokant rundvlees in gele bonensaus, ossenhaas met pepers en olijfolie, gamba's met knoflook en vriendje lief had nog babipangang spek maar dat lust ik niet zo.. Heb van alles een klein beetje op mn bord geschept zodat ik alles kon nemen want ik kon echt niet kiezen :D
Morgen maar weer even dimmen haha.

Klinkt goed en extra gezellig als je elkaar al zo weinig ziet....

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:55

SecretLin, opgezet?? opgezette buik ofzo, lucht?, of je hele lichaam? dat je misschien veel vocht vast houd?

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:55

Afwisselen is het beste, dan blijft het ook voor je nog leuk om te ontbijten! Hier is het appelstroop of sandwich spread wat ik op brood doe.

Lekker uit eten geweest Frummels!

Hier ipv voetbaltraining wezen zwemmen, was ook even lekker:)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 23:30

mijn hele lichaam

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 23:42

Klinkt heel erg lekker Frummels, leuk zo'n verrassend dineetje! :D

SecretLIN: misschien kan je dan beter even contact opnemen met je HA, vocht vasthouden in je hele lichaam lijkt me niet zo goed.

Stiekem ben ik wel een beetje trots op mezelf. :o
In de bios Cristal Clear gedronken zonder koolzuur (minder dan 1 kcal, volgens de verpakking).
En ondanks mijn vriendin die naast me lekker zat te snoepen, heb ik maar 3 snoepjes op.. van die varkenskopjes met drop aan de bovenkant.
De popcorn, chocola en de rest vd zak snoep aan me voorbij laten gaan. :D

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 23:47

Goed hoor Naoom_ :))

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 23:49

Ja ik dacht als ik er 1 pak dan wil ik meer, dus even mijn kaken op elkaar gehouden. :+
Hoe gaat het met jou verder? Beetje rust kunnen vinden ondanks alles?

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 23:57

Wat knap. :) Lust je geen cola-light?
Ik ben ook een beetje aan het bedenken wat ik als snack vrijdagavond kan nemen, ik ga dan mn nieuwe dinosaurierdocumentaire kijken (het duurt zo'n 9 uur lol). Ik dacht aan cola-light met wat fruit zoals een sinaasappel of zo, in plaats van chips :')

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 00:14

Naoom_ schreef:
Ja ik dacht als ik er 1 pak dan wil ik meer, dus even mijn kaken op elkaar gehouden. :+
Hoe gaat het met jou verder? Beetje rust kunnen vinden ondanks alles?

Lief dat je het vraagt :) Heb soms mijn momenten, het ene moment kan ik hem wel een paar messteken geven (bij wijze van dan :=) en het andere moment lig ik huilend bij m'n moeder dat ik hem terug wil..
Ik probeer het maar te laten rusten en dit weekend een lekker feestje pakken met wat vrienden! :)

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 00:25

Hannah, ja ik lust wel cola-light, maar dat is volgens mij nog slechter dan Crystal Clear ivm meer zoetstoffen enzo.
En ik vermijd dranken met prik de laatste tijd, geen fris meer. Ben bang dat als ik er weer aan begin ik het thuis dan ook weer wil.

Mandy, kan me voorstellen dat je gevoelens nogal wisselend zijn, het blijft ook niet niks. Het hoort er helaas allemaal bij, maar als ik je zo hoor vind ik dat je er goed mee omgaat, best wel knap! Het kost ook gewoon tijd en moet slijten. Geniet maar lekker van je avondje uit vh weekend :)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 07:56

Goed bezig hoor Naoom! Was het een leuke film?
Ahh wat lief Frummels, leuk zo'n verrassing!!
Wauw Mootje, 23 cm? Wat goed!!
Haha Hannah, 9 uur docu's kijken?
Mandy lekker even afleiding zoeken dit weekend Mandy! Daar heb je vrienden voor!
Welkom Secret Lin!
Dora lekker gezwommen? Ik heb ook weer een zwemdate staan met een vriendinnetje, wel 8 mei pas, maar beter dan nix! :D

Ik ben gisteren bij een vriendinnetje gaan eten en dat was niet heel erg gezond... :n
Hartige taart van filodeeg met spinazie, geitenkaas, amandelschaafsels en cremefraiche
+ rucola salade met blauwaderkaas, pecanoten en peer (toch wel wat gezonde lekkere dingetjes ertussen, maar door de creme fraiche toch erg machtig en vettig :( )

Smaakte natuurlijk heerlijk, maar ik vond het niet zo leuk...
Dus toen heb ik net zolang gezeurd totdat we samen zijn gaan shredden, hebben we level 2 en 3 gedaan, was wel een beetje gesloopt erna, maar ik ben wel heel blij dat ik dan toch weer iets heb kunnen compenseren :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 08:33

Naomi, Knap van je! Niet pakken vind ik ook makkelijker dan stoppen na één snoepje of koekje :=
Wollie, Jammer is dat dan he?

Ik ga vanavond maar eens een eindje fietsen denk ik... Het is zulk mooi weer!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 08:36

@Frummels wat lief van je vriend je mee uit eten te nemen :D

@SecretLIN Ja dat heb ik ook afgeschaft cola enz.. heel af en toe nog is... Er is inderdaad veel variatie op broodbeleg te verzinnen

@Naoom knap hoor maar 3 snoepjes nemen!

@hannahaapje ik heb altijd begrepen dat cola light nog slechter voor je is als gewone cola.. zit allemaal andere troep in

@wollie toch nog lekker bezig geweest na het wat ongezonde eten haha

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 08:43

Ik heb gisteren niet zo goed gegeten.
Ik ging met m'n moeder even iets bekijken en zijn toen een ijsje gaan eten bij de ijsboer in het zuiden (heerlijk!) daarna richting huis zijn we bij een friture waar ik vroeger wel eens vaker kwam een frietje gaan eten :o maarja we hebben een leuke middag gehad en daar gaat het om toch? :D
Vandaag maar even aan de Shakes om het te compenseren :P

Wollie, fijn dat je het hebt kunnen compenseren met 2 levels shred!
Ik heb gisteren niet meer geshred, dus vandaag met level 2 beginnen!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 08:50

Af en toe zo'n dagje moet ook gewoon kunnen hoor ;)

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:27

paulien: hier weer een halve kilo eraf, sta nu op 82,5! in totaal nu 4 kilo eraf! *\o/* mijn eerste doel komt steeds dichterbij!

frummels: lekker uit eten geweest dus, moet kunnen hoor! lekker van genieten!

tarzan: dat moet best een keer kunnen hoor, ik heb van het weekend ook zo'n dag gehad en toch weer wat eraf! :D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:34

Goed bezig Cass1991

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:39

Goed zo Cass! Fijn joh!
En knap joh, Naomi! Ben ik wel mee eens btw, dat niet pakken makkelijker is dan stoppen als je eenmaal bezig bent.

Vandaag:
O: Bakje yoghurt en een boterham (kijk ik luister wel :P) met sandwich spread
T: Stuk komkommer
L: Drie boterhammen met kipfilet
T: Rijstwafel
A: Een pastasalade
T: Moet ik nog bedenken :+

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:42

Ik had dinsdag mijn slechte dag met chocolade, moet af en toe kunnen om minder gezondere dingen te nemen. Cass, lekker is dat hé als je korter bij de 80 komt. Hier gaat ie ook goed, woog vanmorgen 83.8 :) (was afgelopen vrijdag nog 84.9). Geeft dus motivatie om door te gaan met sporten en gezonder eten.

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:48

dat is snel gegaan dan dora in een week bijna een kilo!! *\o/* geeft mij ook weer motivatie hoor als ik tog ben afgevallen na bijvoorbeeld mijn slechte weekendje :P
zometeen komt een vriendin langs en vanavond weer werken, gaan zo lekker in de tuin zitten denk ik! :D

net lijstje aleenah!

edit: dora hoe groot ben jij?
Laatst bijgewerkt door cass1991 op 25-04-13 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:48

Hier komen er ook een paar slechte dagen aan, want morgen ben ik jarig en ga ik lekker eten met mijn gezinnetje, weet nog niet wat, of heel sjiek hier in de buurt, flink aan de asperges e.d. of naar onze Griek, daar heb ik in mijn studententijd jaren gewerkt en zijn we nog steeds kinds aan huis, je verjaardag wordt daar ook door/met de hele familie gevierd <3 , nu ik het schrijf denk ik dat het de Griek wordt hahahaha, want volgens mij wordt het ook niet zo'n heel mooi weer en het andere restaurantje is heerlijk als het zonnig is, zo lekker op het terras <3 .
Ben zo niet meer zo van mijn eigen verjaardag, maar heb er er dit jaar echt al de hele week heel veel zin in :j .
Mijn eetlust is ook weer terug en ik moet natuurlijk opletten, maar vind het ook heerlijk dat ik weer van lekker eten kan genieten.
Zondag komt vriendin met gezin op bezoek en dan wordt het lekker Italiaans :o en zondag op concours en maandag dagje pretpark met de zaak.... :D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:49

Voor mij is dat inderdaad ook wel een motivatie, als je dichterbij een bepaald doel komt

@avaluna vast gefeliciteerd :D
verjaardagen zijn de moeilijkste dagen vind ik

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:52

Fijn Avaluna dat je je weet beter voelt en dat je eetlust weer terug aan het komen is! Zo'n longontsteking is ook niet niets! Gezellig met de familie naar de Griek! en natuurlijk alvast een hele fijne verjaardag! :j

Goed bezig Cassandra en Dora! :))

Ik eet vanavond mn restje zuurvlees <3 (van het weekend) met zilvervliesrijst en boontjes (en nog wat rauwkost, maar weet niet zo goed wat we in huis hebben, denk tomaatjes ofzo)

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 09:56

Wollie, ja de film was echt heel leuk! Echt een aanrader, ook een hele mooie film; Safe Haven. :)
Fijn dat je na het eten nog hebt kunnen sporten, maar af en toe zo'n dagje moet ook wel kunnen.

Tarzan ook lekker gegeten lees ik, moet ook wel eens kunnen.

Cass & Dora goed op dreef, netjes hoor! :D

Fijn dat je eetlust weer terug is avaluna, en gefeliciteerd! :D

Vandaag is mijn spierpijn nog veel erger, misschien dat ik heel even op de crosstrainer ga om toch nog te sporten, want vrijdag en zaterdag kan ik helaas niet.