[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:23

jup hier ook,
Had het vrij lang, wou het op mijn schouders en de kapper knipt er zoveel af dat het nog net onder mijn oren uit kwam. Ontzettend gebaald en geschaamd want het stond mij echt niet. nu heb ik een beetje modelloos haar. dus weet nog niet wat met mijn haar te doen :)

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:34

Ik dus ook. Bijknippen geen probleem, maar 25 cm minder is wel iets waar ik even over na moet denken. Ben met m'n haar niet zo'n held, heb het ook nooit geverfd.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:45

Ik was ook zo, het is ooit te ver afgeknipt bij de kapper en dat vond ik verschrikkelijk.
Toen altijd maar laten groeien, maar eigenlijk was het maar slap en volumeloos.
Toen in april is er 20cm af gegaan en nu een paar weken terug nog een keer 10 centimeter ongeveer (tussendoor wel naar de kapper geweest om het bij te houden)

Ben er nu superblij mee en wil niet meer anders, het lijkt veel voller en krijg er heel veel complimentjes over. Maar moest er vooraf wel even over na denken of ik het echt wilde/durfde haha.

Maar, het groeit echt als kool, echt bizar snel... Dus het moet regelmatig bijgehouden worden :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:13

[***] schreef:
limagirl schreef:
Ik snap niet zo goed waarom er zoveel (puber) meisjes met lang haar zijn die het niet durven af te knippen. Gewoon doen! Het groeit er vanzelf weer aan en wie niet waagt...

Nou, ik ben nog zo iemand. :') Ik had het best wel lang, toen een behoorlijk stuk eraf geknipt, maar het was totaal niet zo als ik wou, ik was ontzettend teleurgesteld en heb er daarom wel wat traantjes om gelaten. :o Inmiddels is het ook best weer lang, maar eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik ermee wil. Eigenlijk wil ik het niet meer zo lang, want dan krijg ik er echt geen volume meer. Nu wil ik er dus weer wat af laten knippen, maar door die ervaring de vorige keer durf ik niet meer. :=

Ja!!! Precies dit. Nare evaring idd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:24

Ik heb het toen ik jonger was meerdere malen van heel lang naar heel kort geknipt haha. Tot mijn zevende had ik haar tot mijn onderrug, dat heb ik toen tot op mijn schouders laten knippen. Geen spijt van gehad, want mijn haar werd zo zwaar van het wassen dat ik er hoofdpijn van kreeg als ik het niet omhoog droeg.. En als ik het omhoog droeg droogde het niet := Mijn ouders hebben die keuze ook voor me gemaakt, na het wassen doorborstelen was de pure hell en er ontstonden allemaal van die perzische tapijten in mijn nek. Zijn er vaak genoeg uit geknipt..

Daarna op de middelbare school nog een keer van heel lang naar heel kort (echt tot mijn oren) en nu vorig jaar ook weer alles eraf geknipt. Ik heb alleen spijt van de laatste keer, het stond me wel maar ik mis mijn lange haar echt enorm.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:27

Paar jaar terug mijn haar gedoneerd, geen seconde spijt gehad. Binnen drie jaar is het nu echt weer lang geworden :j
Heb ook het geluk dat mijn haar sneller groeit dan bij de gemiddelde persoon.
Ik erger me nu vaak aan mijn lange lokken, wil het eigenlijk weer doneren :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:31

Mijn haar groeit gelukkig ook super snel, maar door mijn blondeerfoutje van een paar maanden geleden moet ik het kort blijven knippen tot het dode eraf is. Het is echt wel al heel veel gegroeid weer, maar het blijft vervelend :') Zat laatst ook bij de kapster om het te verven en zij zei ook al dat het binnenkort echt wel weer geknipt moest worden. Tranen sprongen gelijk weer in mijn ogen, ik wil dat het gewoon in 1 klap gezond is :')

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:34

Oh nee Emma, dat is dan echt niet leuk nee :')
Dat het maar snel weer gezond is!

Trouwens die bob staat je geweldig Jennifuur!

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:39

Zelfde ervaring hier, spijt ervan gehad.
Maar dat kwam vooral omdat ik me niet goed genoeg had ingelezen in wat leuk is en niet leuk bij mijn hoofd.
EN LIEVE MENSEN: zorg dat je kapper luistert naar wat je zegt.
Ik had gezegd: 'Maximaal schouderlengte'. En ze is er ruim 5 cm boven gaan zitten.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:43

Darah3 schreef:
Oh nee Emma, dat is dan echt niet leuk nee :')
Dat het maar snel weer gezond is!

Trouwens die bob staat je geweldig Jennifuur!

Amira_ schreef:
Staat je prachtig! De kleur is ook erg mooi :j

Emmaa_ schreef:
Ik vind het je echt prachtig staan Jen, staat heeeeel mooi bij de vorm van je gezicht :j

Thanks dames!!

Over het kort knippen van lang haar (toepasselijk): ik zei vroeger ook aaaltijd dat ik het nooit kort(er) zou knippen (of blond zou verven :') ). Maar had het een paar jaar geleden wel laten knippen, had 40 cm haar gedoneerd. Echter had de kapster het toen niet echt leuk in een model geknipt helaas.

Nu dus wel bewust in een leuk model laten knippen, maar niet gedoneerd, want omdat ik het dus wel een paar keer blond heb geverfd, was het helemaal dood. Van de kapster van vorige week mag ik het ook niet meer blond verven haha }>

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:35

Ik vind die overgang van heel lang naar kort juist gaaf. Zelf eerste x van heel lang (midden onderrug) naar korte bob en toen naar pixie cut.
Eenmaal zo lang dat het op een staart kon, weer afgeknipt naar zijkanten bijna opgeschoren en bovenkant iets langer

Nu heb ik het 2maand geleden door een wat oudere thuiskapster die eigenlijk niet meer doet, laten permanenten maar op wat schapenkrullies vooraan na, zit r niks meer in. Nu gaat de vriendin van mijn vriendin (logica) het doen, zij werkt bij een kapsalon in doorn. Ik kan niet wachten tot ik weer een volle bos heb!

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:43

Ik ben vorig jaar van lang net iets onder mijn schouders naar een korte bob gegaan stond me totaal niet kreeg er een heel bol hoofd door

En nu ga ik het over twee weekjes weer laten knippen en dan echt kort kort en ben heel zenuwachtig maar heb er ook erg veelzin in

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:04

Heb het zelf ook 2 jaar terug gedoneerd en had m'n lange haar zo weer terug!

Mijn nieuwe look:
Afbeelding
En dit was het:

Afbeelding

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:41

Leuk!!! Staat een stuk vlotter!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:39

Leuk kleurtje ook. Ik zou wel of je pony wat minder bot hebben laten knippen of je lengtes ook wat botter. Nu zit het er een beetje tussenin. :) Vond je pony op de onderste foto wat fijner vallen.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:56

Afbeelding
Deze kleur wil ik graag

Ik zag bij de kruidvat een shampoo met kleur. Deze zou dan na een keer of 3 wassen er ook weer uit zijn.

Iemand bekend of dit er ook in het grijs is?

limagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:45

Ja, die is er in het grijs alleen noemen ze het dan zilverblond (grijs dus XD)

limagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:53

limagirl schreef:
Ja, die is er in het grijs alleen noemen ze het dan zilverblond (grijs dus XD)

Vind het zelf trouwens er gedurfd van je, er zijn maar weinig mensen die vrijwillig grijze haren willen. :D

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:24

Ik vind het zo ontzettend gaaf! En met die shampoo is het er na een korte tijd weer zo uit.

Edit
Ik zie alleen cool blond. Bedoel je die?

Afbeelding

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:52

Hi allemaal, sorry dat ik zo kom binnenvallen.. Ik had een vraagje. Ik ga morgen lolights zetten door m'n blonde haar. Niet bij de kapper maar door familie. Van die loreal verpakking. Nu staat er op die met bruine higlights voor bruin haar. Maar kan dit ook gewoon door mijn blonde haar? Zijn gouden en koper plukken. Dat moet kunnen toch? Voor ik iets verkeerds doe en het er niet uit ziet. :')

Edit foto van die kleur:
Afbeelding

Dat staat er over op internet;

Préférence Glam Highlights is beschikbaar in twee varianten.

Glam Highlights 02 is geschikt voor blondines en geeft het haar stralende gouden nuances.

Glam Highlights 04 is geschikt voor brunettes en creëert prachtige gouden en koperen nuances in het haar.

Ik zou dus nu 04 nemen voor blond haar.
Laatst bijgewerkt door PINK op 21-09-15 21:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:54

BiBiQ schreef:
Ik vind het zo ontzettend gaaf! En met die shampoo is het er na een korte tijd weer zo uit.

Edit

[ [url=m/qrDj8u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb dit vanavond toevallig gebruikt. Heb het 8 minuten in laten trekken. Zie het nu alleen niet goed of het gelukt is. :+

limagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:06

BiBiQ schreef:

Edit

[ [url=m/qrDj8u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wist niet dat ze die van eigen merk hadden. Ik dacht dat je deze bedoelde van guhl, die hebben ze volgens mij ook bij kruidvat.

Afbeelding

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:30

Ik vind het echt prachtig Jen!

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 23:27

Iris82 schreef:
Leuk kleurtje ook. Ik zou wel of je pony wat minder bot hebben laten knippen of je lengtes ook wat botter. Nu zit het er een beetje tussenin. :) Vond je pony op de onderste foto wat fijner vallen.

pony zit net na de kapper nooit goed, moet altijd weer even op 'mijn' manier vallen :) Nu ziet ie weer netjes :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 06:24

PINK, deze pakken zijn voor highlights... Jij wil donkerdere plukjes door je haar.
Op bruin haar goud en koper krijgen betekend vaak oplichten. Dus ik denk niet dat jij deze moet hebben.