Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 17:21

SV, mooie foto's, en fijn inderdaad dat het eindelijk niet meer zo warm is!
Fijn dat je lekker gelopen hebt!
Ja herkenbaar 15 minuten pauze hebben wij ook hier op werk.
Veel te kort.

Leonie, jou werk klinkt echt heel perfect! Wil ik ook wel, zoeken ze nog mensen daar! Jammer dat het niet in de buurt is.
Leuk dat je je stryd aan het inwerken bent, hopelijk heb je daarlijk meer aan de info die hij geeft.
En je baantraining lijkt me ook minder fijn, als het zo veel moeite kost.
Ja misschien is de andere groep fijner, gewoon een keer proberen!

Goof, wow een mooi p.r gelopen, goed bezig! Gaat het nu ook weer wat beter op werk?

Busy missy, gelukkig dat je enkel de goede kant op gaat.
En wat raar zeg van dat hondje, maar had jij dat hondje ook nog niet in het echt gezien begrijp ik?
Misschien was het niet zo bedoeld, en komt er iets veel mooiers op je pad!

Saul welkom, mooi rondje gemaakt! En beterschap met je kindje.
Jij hebt ook al echt mazzel met je baan, klinkt erg goed!
De vorige baan mis je zeker als kiespijn!

Samantha,jij bent er gelukkig dus ook erg op vooruit gegaan qwa werk!
Mooie kilometer tijden!
Leuke foto ook nog van de singelloop.

Wenk, welkom, en inderdaad wat een mooie omgeving zeg! Snap dat je daar graag wandeld en hardloopt.
Echt leuk die paden met die boomwortels, daar word ik altijd heel blij van als ik die tegenkom.

Irisje, hopelijk word je ingeloot, spannend!

Hier gister en vandaag een rondje gemaakt.
Vandaag eerst een halve dag gewerkt, en thuis nog wat gedaan, daarna het bos in gegaan, ik merkte wel al dat het wat drukker was dan normaal, en op een gegeven moment zag ik een man voor mij met een los lopende grote hond, ik hoest een paar keer, maar die man bleef in gedachten verzonken.
Terwijl ik nog achter hem was kwam zijn hond al naar mij toe, en ik riep niet doen, ga weg.
Die man reageerde echt heel slap, en de hond bleef echt een tijd vervelend om mij heen rennen, ik kreeg de schrik echt goed te pakken, mijn hartslag schoot omhoog.
Twee maanden terug sprong er ook al een grote hond tegen mij op, die los liep, en de baas riep maar, hij doet niks.
Waarom baasjes vinden dat een hond zijn vieze poten, tegen iemand anders lichaam plant, niks vind, begrijp ik echt niet.
Van mij mogen dit soort honden echt opgegeten worden, door Bram en zijn vrienden :Y)

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-25 17:43

Helemaal mee eens ieris. En de baasjes ook :+

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 18:38

Haha, ja die zijn het toetje! Het lekkerste bewaren ze voor het laatst :D

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 20:29

Irritant is dat als loslopende honden tegen je opspringen, ik ben laatst nog door eentje in mijn kuit gesnapt. Ik viel zo uit naar hem dat hij met zijn staart tussen zijn poten afdroop. Vind niet dat zo'n hond daar de schuld van moet krijgen, die ligt toch echt bij de baasjes in mijn ogen.

Ik heb mijn proefrondje gelopen vandaag, 10' rustig, dan 4x5' HM tempo met wandelen ertussen (heb de wandelpauzes een minuut langer gemaakt) en dan weer 10' rustig lopen. Totaal 7km. Ging eigenlijk best lekker. Voet zat goed getaped, hartslag bleef ook mooi laag. Wel alles op de weg gelopen, wilde geen risico op een verstopte boomwortel.
Ben benieuwd wat de fysio er morgen van zegt (want een zijwaartse wiebel in mijn voet doet wel echt pijn nog).
Mijn zoon heeft ook een ticket bemachtigd vandaag dus ik hoop dat we zondag gezellig samen kunnen lopen.

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 21:06

Goed, mijn training met de loopgroep kwam niet verder dan 1.5km, dus de warming up. Weer door die ^%^%^#$%$%@#$@! enkel gegaan en nu op een grindpad. Dus hele knie en onderbeen kapot, bloeden. Nou vond ik dat niet zo erg, maar die enkel deed ook weer echt pijn. Heb daarna nog 1.5km super langzaam gelopen op 9.15 min/km, maar toen was ook alles al dik. Bloed zit zelfs in m'n schoenen.
Baal er goed van. We hebben het bij 1 van de andere leden thuis wel gespoeld zodat het schoon was (kwamen we voor het huis langs), voor zover mogelijk een pleister er op, maar die kwam na 1.5km sjokken weer los omdat het zo enorm bloedde (en eigenlijk stelt dat bloeden niets voor, maar ja, dan hecht een pleister niet, je kon niet zodanig plakken dat je niet ergens over de (schaaf)wond ging.

Baal echt flink, 4e keer nu dezelfde enkel sinds mei. Ik heb er steeds tussen door ECHT GEEN last van. Kan alles, voel niets. Dus dan is die steeds wel weer hersteld, maar kennelijk toch langer geworden ofzo. Ik train de enkelbanden ook op de trap e.d. om ze weer sterk te krijgen. En toch gaat het steeds weer mis. Ik zat nu op bijna 8 weken (men zegt dat het 2 maanden duurt voordat enkelbanden weer de volledige sterkte hebben, bij mij waarschijnlijk sneller omdat ik geen ernstige verrekking gehad heb, dan kan het ook in 1 a 2 weken weer goed zijn zegt men), en dus weer er door. Begint een beetje hopeloos te worden. Maar ja, het is ook niet dat ik dan niet moet hardlopen, want ik heb dan echt geen pijn. Kan ook gewoon schaatsen zonder problemen e.d.
En hardloopschoenen zoals bergschoenen hebben ze niet. ;) Of ik ben gewoon onhandig. Maar dat denk ik niet. Het gebeurt wel steeds op oneffen terrein.
Dus ik heb nu eigenlijk niet gesport. Heb nog maar 8500 stappen vandaag, dus de 12.000 wordt nog ijsberen in huis. :+ (ga ik niet doen hoor denk ik, maar laat wel de wonden nu indrogen, want het is te groot voor een pleister en dat plakt bovendien dan weer aan de wond. Dus moet zien hoe ik dat straks op bed doe, want moet eigenlijk wel wat op, niet voor de wond, wel voor mijn beddengoed.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 21:29

Zo irritant die honden ja, ik heb daar ook altijd een hekel aan.

Spannend Busy, komt vast goed met hulp van de fysio. Leuk dat je zoon ook een ticket heeft!

O jeetje Germie, dat is niet fijn. Misschien toch die enkel eens na laten kijken als het steeds voor problemen zorgt?

Ik heb net bij een nieuwe, veel te dure, sportschool een proefles small group training gedaan. Ik ga hier morgen spijt van krijgen haha. Ik twijfel nu wel, want dit is zoveel efficiënter dan de sportschool waar ik nu train. Daar lopen ze niet eens rond dus als je het fout doet ziet niemand dat.
Maar nadeel met deze trainingen is dat je op een vaste tijd moet natuurlijk. En het is mega duur…

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-25 21:57

Samantha_ schreef:
Zo irritant die honden ja, ik heb daar ook altijd een hekel aan.

Spannend Busy, komt vast goed met hulp van de fysio. Leuk dat je zoon ook een ticket heeft!

O jeetje Germie, dat is niet fijn. Misschien toch die enkel eens na laten kijken als het steeds voor problemen zorgt?

Ik heb net bij een nieuwe, veel te dure, sportschool een proefles small group training gedaan. Ik ga hier morgen spijt van krijgen haha. Ik twijfel nu wel, want dit is zoveel efficiënter dan de sportschool waar ik nu train. Daar lopen ze niet eens rond dus als je het fout doet ziet niemand dat.
Maar nadeel met deze trainingen is dat je op een vaste tijd moet natuurlijk. En het is mega duur…

Er is niets aan te zien of te voelen. Doet ook geen pijn, ik train de banden wel (want dat moet ook omdat aan die kan ook het probleem met de achillespees zit). Dus er is geen oorzaak. Fysio zegt gewoon pech dat het gebeurd is. Tja, dat kan natuurlijk. Maar dan heb ik wel steeds weer pech.
Mijn knie doet ook pijn nu als ik er op sta. Tja, die heeft dit keer ook een enorme opdonder gehad. Er is niets gebroken, niets afgescheurd.
Maar ik zie er wel tegenop nu om morgen een natpak over die knie te trekken en dan in zout water te gaan duiken, dat zal wel prikken en een strak pak maakt het ook niet fijn. De enkel zal vinnen niet leuk vinden, hoewel ik gelukkig met een frogkick zwem en dus niet mijn enkels hoef te strekken, want dat doet nu zonder iets aan of om de voet al pijn. Dat afzeggen is eigenlijk geen optie, want ik heb 50 euro betaald als inschrijfgeld voor een fotowedstrijd. En je moet dan op bepaalde tijden en plaatsen duiken.
Nou ja, duiken is verder niet belastend als je eenmaal in het water ligt, dus dan moet ik maar 3 dagen niet hardlopen. Voel me alleen zo lui nu. Alsof ik vandaag niets gedaan heb, dat is ook zo natuurlijk.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-25 06:35

Het is misschien een verkeerde conclusie dat er niks aan de hand is als je niks eraan ziet en het niet pijn doet...

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 08:44

Net bij de fysio geweest, hij bleek 10 jaar lang voor prof voetballers gewerkt te hebben en had héél veel ervaring met tapen. Nu een combinatie van kinesiotape en sporttape geplaatst. Voelt heel anders dan wanneer ik zelf tape, dus verwacht nu ook het laatste zijwaartse "wiebel"stukje begrensd te hebben. Ik mag gewoon blijven lopen, bewegen is goed voor de genezing, maar moet wel blijven tapen totdat het volledig hersteld voelt en ondertussen meer oefeningen gaan doen om mijn enkels sterker te maken. Die was ik de laatste tijd een beetje vergeten omdat ik mij vooral had gericht op de oefeningen voor mijn knieën.
Voor nu blij, ben benieuwd hoe het zal gaan zondag.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 08:49

BusyMissy wat fijn dat je zoon ook een ticket heeft!!
En mooi rondje :j

Lastig Samantha! Sowieso vind ik het allemaal veel geld :o. Ik heb nog lessen open staan bij mijn PT, dat moet ik ook echt weer op gaan pakken, maar iets met motivatie :=

Germie wat ontiegelijk balen zeg, wat SV zegt, het hoeft niet pijn te doen, of er iets aan te zien om mis te zijn hoor. Hopelijk snel weer beter!

Ik had gister een beetje pech, de GPS wilde weer niet, hij bleef rood knipperen, toch gestart uiteindelijk. Toen was de motivatie al weg _O- . Sowieso ben ik niet zo goed op snelheid hoor, ik loop liever langer en langzamer haha.

Dus rustig aan vertrokken, in de bossen gestruikeld over een wortel zoals Wenk ze ook heeft, mijn enkel zwikte om, maar gelukkig is dat goed gegaan.
Verder was het fijn lopen, rustige ademhaling (astma patient dus dat is iedere keer anders). Uiteindelijk iets verder gelopen dan de 4km waarvan ik weet dat ze 4km zijn, en mijn klokje gaf 3,8km aan.
Je ziet ook op het kaartje dat de GPS moeite had, ik ben volgens mijn horloge in een weiland gestart haha, dat is niet zo, ik ben gestart nog voor het punt waar ik eindig op het kaartje.

Maargoed is niet erg het was een lui loopje, maar ik ben wel geweest, dat is wat telt :j

Afbeelding

Ik had deze loop wel enorm last van mijn hielspoor :x

Ik heb me trouwens ingeschreven voor de loting van een trailrun dwars door het centrum van Eindhoven ik hoop dat ik mee mag doen.

En ik denk dat ik 6 november in de pauze mee doe aan de campus run (daar werk ik als ik op kantoor werk), weet alleen nog niet of ik veilig voor de 5 ga, of een uitdaging neem en de 10 pak :P

Wat fijn BusyMissy, tapen kan zo fijn zijn vind ik, maar het moet idd echt goed gebeuren. Hopelijk helpt het mee met je herstel en kun je lekker lopen!
Laatst bijgewerkt door Saul op 12-09-25 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 09:12

Fijn Busy, dat komt helemaal goed dus! Super!

Top gedaan Saul! En leuk zo’n campus run!

Ik heb vanochtend m’n duurloop met tempo blokken gedaan. 20 min opwarmen, 3x 8 min op 5:53, met 4 min rust, en uitlopen.
Ik had een route met heuvels en dus veel hoogteverschil dat was misschien niet zo handig.
Maar gelukt, thuis gauw gedoucht en nu op werk.
Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 09:20

Supervixen wauw wat een mooi rondje zo met die mist <3 En dan ook zoveel wild kunnen zien, wat gaaf! Ik blijf het super knap en inspirerend vinden dat je zo'n eind op zo'n klein stukje kunt lopen.

Samantha mooi loopje weer, die intervallen zien er echt super zwaar uit! Vannacht weer een beetje beter geslapen?
Ik ben benieuwd naar je keuze van de sportschool. Was dus wel een leuke training?
Wat een mooie foto van vanmorgen zeg <3

Goof gewoon "ff" een dubbele PR *\o/* Wat goed! En dat uur voor de 10 komt nu wel heel heel heel dichtbij, tof! Gewoon even 2.5 minuut van je 10 km, echt veel!

WenK je bent echt goed bezig! Zoals anderen ook al zeggen, niet naar het verleden kijken met had ik maar.. Kijk eens wat je nu doet, dat is super goed toch.
Mooie omgeving om hard te lopen zeg <3 Ik krijg het wel al gelijk benauwd van al die boomstronken :') Ik zou heel snel op mijn snufferd liggen denk ik haha.

BusyMissy wat een enorme domper van de hond zeg -O- Wat ieris zegt, misschien is het met een reden en komt er nog iets veel leukers op je pad.
Heb je eigenlijk nog iets gehoord van de potentiële koper van je paard?
Wat leuk dat je samen met je zoon kunt gaan lopen zondag, veel plezier! Aan je laatste proefrondje kan het iig niet liggen, wat een mooie loop weer. Fijn dat de fysio je zo goed heeft in kunnen tapen en dat je mag/kan blijven lopen.

Saul die GPS troubles zie ik vaker terugkomen in het topic, super vervelend! Als je gevoel iig maar goed was :) Inmiddels al een zieke minder thuis? Mooi rondje gister weer, gelukkig is je enkel nog heel.
Je vorige werk klinkt wel pittig en een heel verschil met je huidige baan. Zelfs douchen om naar binnen te komen.
Leuk dat je je hebt ingeschreven voor een trail dwars door Eindhoven :) Ik hoop dat je mee mag doen!

Leonie87 lekker dat je zo in je pauze even kunt lopen. En je bent maar weer druk met de 5 km rennen en de bootcamp.

Germie wat balen van je enkel (en knie) :\ Je zei een paar dagen terug dat je een soort van spierpijn in je enkels had, misschien toch een stukje vermoeidheid in je spieren/pezen? Misschien als je hersteld bent toch je enkel wat extra ondersteunen met lopen door tape of evt een brace?

Ieris wat super vervelend en irritant dat die man zijn hond niet onder appel had en zijn hond gewoon zo om je heen laat rennen :\ Heb je wel lekker gelopen?

Gister heb ik weer een rondje gedaan van 5 km. Dit voelde toch wel wat zwaarder dan afgelopen dinsdag, terwijl ik niet echt heel veel sneller liep voor mijn idee. Was nog net op tijd binnen voordat er een mega bui overkwam.
Achteraf snap ik wel waarom het lastiger ging, woensdag heb ik mijn vaccinaties voor de vakantie gehaald. Mijn lijf is/was gewoon hard bezig. Grappig dat ik dat thuis wel bedacht, maar dat ik tijdens het lopen maar niet snapte waarom het zo lastig ging allemaal.
Moest nog wel lachen, de foto's van de loop van zondag staan inmiddels online. Op de foto's van het 1e stuk kon ik nog lachen, maar richting het einde stond ook nog een fotograaf. Die had ik te laat gespot. Je ziet echt aan mijn hoofd dat het zo niet lekker ging, alsof ik gedwongen werd om die 5 te lopen :') Op de finish foto zie je ook echt heel duidelijk dat het niet vanzelf ging allemaal. Wel leuk dat ik inmiddels een paar foto's heb :)
Ik zal die van redelijk in het begin eens delen toen ik nog kon lachen, volgens mij heb ik hier eigenlijk nooit echt een foto gedeeld. Ik loop links ;)

Afbeelding

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 10:49

GPS heb ik ook vaak dat ie niet lekker werkt. Ik heb een heuptasje met mn telefoon erin waar Runkeeper op draait en mn horloge (Samsung watch gewoon) om mn pols. 1 van beiden pakt m meestal wel goed op.

Dank voor jullie motiverende woorden.

Ja, wij zijn ontzettend verwend met waar we wonen, het is letterlijk 1,5 minuut wandelen tot ik vanaf m'n voordeur op de hei sta. En hier is de wolf nog niet gespot, in de buurt al wel eens incidenteel, maar hier gelukkig nog niet.

Tapen kan heel fijn werken! Ik heb zelf ooit de opleiding tot sporttherapeut gedaan en zulke mooie resultaten ermee gezien! Hopelijk gaat het jou ook zo goed helpen Busymissy!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 19:17

Goof, lekker gelopen! Die 10 km onder het uur gaat er echt wel komen volgens mij. Je hebt er nu meer afgelopen dan je nog moet :D

WenK, het maakt niet uit hoe ver je het hebt laten komen, het gaat erom wat je nu doet :j En wat een prachtige omgeving!

Busymissy, wat balen van de hond! Ik zou daar ook echt naar van zijn hoor.

Muppet, goed bezig! Dat gaat echt wel goed komen in november. Loopgroep was leuk, maar voor mij was het niet 'rustig uitlopen'. Ook m'n eigen schuld hoor. Ging op een gegeven moment wel wat langzamer, maar toen raakte ik met Andy aan de praat en liep m'n tempo weer op.

Germie, je hebt wel pech de laatste tijd! Gek dat je zo snel spierpijn hebt, heb je dat altijd al gehad?

Leonie, ik heb m'n startnummer binnen! Ik start om 9.25u, in hetzelfde startvak als de wedstrijdlopers en de Elite mannen. Ik ga wel een beetje achteraan in het vak staan :') Wel echt heel fijn om zo vroeg te kunnen starten.

Ik heb niet zoveel gelopen deze week. Na 2 keer een aardig tempo in 2 weken (pre run DtD en Singelloop), merk ik toch wat vermoeidheid en Garmin bevestigt dat. Volgend weekend is de Dam tot Dam, dus ik houd het rustig tot die tijd. Wil nog 2 keer een kilometer of 5 lopen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 19:42

Tiggs ja, ik heb mijn leven lang altijd al snel spierpijn gehad. Als tiener al. Schaatsen en paardrijden in 1 dag, hoppa spierpijn in de liezen.

Vanmorgen opgestaan en auw auw auw. Na de eerste duik gelukkig stuk beter. Maar zout water en schaafwonden prikt goed.
Heb slecht slapen van de pijn. Maar gelukkig ging dus het duiken wel.

Fysio zei dus na eerste keer, als het goed voelt gewoon weer trainen, met testjes niets gescheurd. En de oefeningen voor pees versterken ook de banden. Kan tot 2 maanden duren voordat alles weer sterk is. Tja, heb denk ik gewoon pech. Eerste keer was een kuil. 2e keer stoeprandje.

Maar dit weekend niet hollen dus. Jullie komen vast wel met verslagen van mooie loopjes.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 19:50

Tiggs schreef:
Leonie, ik heb m'n startnummer binnen! Ik start om 9.25u, in hetzelfde startvak als de wedstrijdlopers en de Elite mannen. Ik ga wel een beetje achteraan in het vak staan :') Wel echt heel fijn om zo vroeg te kunnen starten.

Oh wacht, wel zelfde tijd maar niet zelfde startvak haha.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 19:56

haha ieris ze zoeken nu niemand maar deze functie bestaat natuurlijk door het hele land,
Wel heel vervelend als mensen hun hond niet onder apel hebben. Ben een groot honden liefhebber maar wel alleen als ze luisteren. Wel weer lekker gelopen in ieder geval.

BusyMissy wat fijn dat je toch gewoon kan lopen en dat de fysio je echt even flink heeft ingetaped. Gaat helemaal goed komen en ook nog eens samen aan de start *\o/* . Veel plezier!

Samantha ja kwaliteit is vaak duurder... Ik snap je dilemma. Het is een lastige overweging want je wil je gewoon zo veel mogelijk uit je training halen maar je niet helemaal blauw betalen.
Vaste tijd kan een nadeel zijn, kan ook juist fijn werken.
Vind die baan zo vet he dat je daar gewoon kan lopen. In mijn hoofd is dat heel gaaf :')

Saul luie loopjes bestaan niet. je loopt nog altijd iedereen die niks doet voorbij en dat zijn er meer dan die wel gaan lopen :Y)
ik denk dat je een urbanrun bedoeld? Trailrun is door de natuur, urban door een stadscentrum.
Ennuh, gewoon voor de uitdaging gaan toch }>

muppetmayo wat een leuke foto! je bent best lang of niet? En ja foto's als je de fotograaf niet hebt gezien zijn doorgaans niet zo best _O-

WenK heerlijk zo dichtbij. Ik moet nog altijd 2 km lopen voor ik er ben. Net niet 100% ideaal dus :P

Tiggs Nou ik heb hem nog niet maar kreeg vandaag de update dat wij pas om 11:40 hoeven! Ik vind dat wel fijn want het is een behoorlijk eindje weg. Maar dan ga ik je niet meer zien denk ik, tenzij jij alweer bij de start bent als wij gaan starten. Ik zal te herkennen zijn aan mijn kika shirt (daar zullen er meer van zijn in het vak vermoed ik := )
Prima toch om even gas terug te nemen. Jij had een tijdsdoel voor de DtD toch?

Ik had al weken zin om naar de duinen te gaan en dus vandaag gewoon gegaan. Mijn lijf is moe, ik ben moe. Ik denk een stukje weer aan het werk zijn en een stukje toch gewoon net op of over het randje aan het trainen. Toch weer NOG hogere volumes lopen :') . Maar goed, in de duinen weet ik 1 ding zeker, ik ga iig niet te hard. Dit was wel echt next level traag maar ik heb er mentaal enorm van genoten. Mijn lijf vond er het zijne van en ik heb de route uiteindelijk een stukje ingekort. Garmin was totaal niet onder de indruk omdat ik door het vele wandelen alleen maar in zone 1 heb gezeten zo ongeveer {:)-:(
Moet ook wel zeggen, meestal pak ik de paadjes buitenom, vandaag ging ik dwars door de zandbak heen. Alle heuveltjes en hoogtemeters maar gelaten voor wat ze waren en best veel gewandeld. Komen wel weer mooie plaatjes van:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ik kwam de herder nog tegen met zijn schaapjes
Afbeelding

En de statjes voor de liefhebbers

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 12-09-25 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 20:01

Leonie, mijn tijdsdoel is onder de 8:00 per km, dus ik doe er alsnog wel dik 2 uur over.

Ik verwacht dat we daarna in Zaandam blijven hangen, dus misschien moet ik iedereen met een Kika-shirt maar aanspreken haha. Starten jullie dan in een Business run vak?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 20:26

Tiggs schreef:
Leonie, mijn tijdsdoel is onder de 8:00 per km, dus ik doe er alsnog wel dik 2 uur over.

Ik verwacht dat we daarna in Zaandam blijven hangen, dus misschien moet ik iedereen met een Kika-shirt maar aanspreken haha. Starten jullie dan in een Business run vak?

Ja blijkbaar zitten we toch wat later dan voorheen gecommuniceerd en voorgaande jaren. Maar ik vind het echt niet erg. Denk dat mijn man en ik er ongeveer 1,5 uur over zullen doen. We willen gewoon samen gaan genieten maar ik moet wel een beetje doorlopen om het voor hem ook aangenaam te maken :')

Misschien zien we je in Zaamdam dan. :D

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 20:56

Lekker gelopen Leonie! Ziet er pittig uit ja.
Je bent welkom hoor, voor rondje startbaan. Moet je wel heen en weer lopen want ik houd je niet bij. :')

Ik loop ook DTD maar pas smiddags.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-25 21:57

Leonie, zand zand zand! Dat kan tegenvallen ja :)) Maar wel supergoed voor je, je wordt er echt sterk van. Zo train ik mijn benen voor kracht op de hoogtemeters.

Samantha, klinkt interessant die sportschool. Jammer dat het zo duur is. Weet je het al?
Mooie intervallen gelopen! En die startbaan blijf ik bijzonder vinden. Mooi plaatje.

Muppet, wat een leuke foto!

Busy, wat fijn dat de fysio zo goed getaped heeft. Maar wat balen van de hond zeg. Je was er zo enthousiast over. Logisch dat je verdrietig bent en er een kater van hebt. Er komt vast een nóg leukere op je pad. Als je wil dat iemand meekijkt offer ik me graag op.

Irisje en Venthe gewoon al aan de marathonplannen met een baby! Wow, respect hoor! Ik vond binnen een jaar een halve lopen al keihard werken. Superknap!

Saul, lekker bezig! Die gps gaat niet helemaal lekker nee. Misschien toch ook aan het horloge: extra motivatie 8-)

Germie, wat vervelend van je enkel en je wonden. Hopelijk herstelt het snel.

Goof, wauw gewoon 2 PR’s! Dat is wel heel erg knap *\o/*

Wenk, wat een prachtig gebied. Jaloers!

Ieris, wat stom van die hond. Ik snap echt niks van dat soort eigenaren. Zeker als je ziet dat het gebeurt of als je weet dat je hond dat doet, dan doe je toch iets?!

SV, wat een mooie loop weer!

Hier niet zoveel te melden. Ik heb dinsdag echt keihard gebuffeld tijdens mijn sportles. Alle spieren trilde maar ik bleef gaan. Ik weet niet waar ik het vandaan haalde maar ik voelde me echt superwoman! Nouja, dat voelde ik meteen die avond al want ik heb geloof ik nog nooit zo’n spierpijn gehad :')
Hardlopen was deze week zo goed als onmogelijk door veel drukte dus ik ga pas morgenochtend weer. Ik heb me wel ingeschreven voor een 20 km trail in november, met Meeko *\o/*

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 11:22

Lekker Lisitano, als je zo door kan buffelen met sporten. Heerlijk toch dat gevoel. Ik vind spierpijn na sporten ook altijd wel fijn haha.
Leuk, een trail met Meeko!

Nee ik weet het nog niet. Wat ik zo wel begrijp is dat je er niet aan vast zit. Je ‘koopt’ je lessen voor een maand, die plan je in, en maand erna opnieuw. Maar wat ik voor nu lastig vind is dat ik, als ik kracht wil doen en geen hyrox of HIT, maar 1 keer kan, dinsdagavond. Is ook nog een mogelijkheid overdag maar dat kan niet met werk. En ik vind nu zo meteen na werk sportschool wel lekker ook. Dit is om 20u.
En waar ik nu ook aan twijfel, de AV heeft op dinsdagavond ook training, die doe ik nu niet omdat ik dan sportschool ga. Maar wil ze eigenlijk wel af en toe mee pakken.

Ik heb lekker getraind net met de groep. We hebben een wissel duurloop gedaan, 15 min easy tempo, dan 10 min marathon tempo, 10 min easy, 5 min marathon en 10 min easy. En elke laatste minuut een versnelling.
Ging lekker wel.

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-25 11:58

Wat een leuke training!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 12:53

Een hoop afwegingen dus, Samantha. Lastig! Klinkt een beetje alsof het gewoon niet zo goed in je planning past.
Leuke training!

Wij hebben ook net een wisselduurloop gedaan. Duurlooptempo, 10 minuten 10 km tempo, 5 minuten zo hard mogelijk en dat twee keer. De eerste was met wind tegen naast het strand op een hoog duin. Ik was zo gefrustreerd dat ik niet meer kon. En toen die 5 minuten begonnen was ik bij de 2e minuut al kotsmisselijk dus moest ik een stapje terug. De tempo’s die ik me had voorgenomen lagen helemaal niet zo hoog maar het kostte me echt veel moeite.
Volgende keer beter. Toch weer ruim 14 km op de teller.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 13:20

O lekker Lisitano, wel pittig met wind tegen!
Goed gedaan!

Ja het is nogal proppen in m’n schema. Dat is het sowieso als je 10x per week wilt sporten en 5 dagen werkt haha.