Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 14:54

Relaxed schreef:
tamary schreef:
Beide ouders kregen pfizer en hebben geen/amper last. Met dieren en eenpersoonshuishouden wil ik dus gezien de zeer waarschijnlijk zelfde reactie op vaccin die ook. Hoef ik mij geen zorgen te maken over of ik dieren, etc. gewoon kan doen.

Maar dat zegt dus helemaal niks, jij kan er wel doodziek van worden.. En even je redenatie doortrekkend, stap je dan ook niet de auto? Je kan immers een ongeluk krijgen en in het ziekenhuis belanden..

Verkeerde redenatie.

Ik ga er van uit dat aangezien ik mijn immuunsysteem van mijn ouders gekregen heb, dat als zij beide geen problemen hebben met dit vaccin dat mijn immuunsysteem vergelijkbaar reageerd.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 14:56

Zijn er hier mensen die na corona hebben gehad nog lang moe waren, wat na het vaccin over was? Ik had corona in oktober, en sindsdien heb ik gewoon echt vaak last van moeheid, stort ik regelmatig eind middag in en is mijn energie gewoon zoveel minder. Weet niet of het te verwijten valt aan het virus, maar ik hoor af en toe verhalen dat mensen met een lange nasleep opeens "genezen" zijn na het vaccin te hebben gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:01

Soepblik schreef:
Zijn er hier mensen die na corona hebben gehad nog lang moe waren, wat na het vaccin over was? Ik had corona in oktober, en sindsdien heb ik gewoon echt vaak last van moeheid, stort ik regelmatig eind middag in en is mijn energie gewoon zoveel minder. Weet niet of het te verwijten valt aan het virus, maar ik hoor af en toe verhalen dat mensen met een lange nasleep opeens "genezen" zijn na het vaccin te hebben gehad.

Ja, de moeder van mijn collega had dit idd :j Die is behoorlijk opgeknapt na het vaccin, effect was er ook al vrij snel.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:03

Ik heb met janssen geen klachten gehad hoor. En een groot deel van mijn collega's ook niet. Sommigen hebben maximaal een dag koorts gehad en of hoofdpijn en moeheid. Meer niet.

Maar ik snap de willekeur en de logica van het vaccineren met welk middel ook niet.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:03

Soepblik schreef:

Hier helaas nog altijd heel erg moe, heb het vaccin vorige week gehad en corona in januari.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:06

tamary schreef:
Verkeerde redenatie.

Ik ga er van uit dat aangezien ik mijn immuunsysteem van mijn ouders gekregen heb, dat als zij beide geen problemen hebben met dit vaccin dat mijn immuunsysteem vergelijkbaar reageerd.

Ehhh je hebt een eigen werkend immuunsysteem met alles wat je wel of niet gehad hebt aan ziektes/vaccins.
Mijn zoons immuunsysteem reageert overdreven op kippen-eiwit, daar heeft niemand anders in de hele familie last van.

Mijn man heeft een auto-immuunziekte die zijn ouders niet hebben.
Beide last van de eerste prik gehad en manlief had alleen 2 dagen een pijnlijke arm.

Mando

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:17

Nou nog 1 uitnodiging en ik kan kwartetten _O-

Vent mag ook nu die is van 69 wel fijn zijn we beide gevaccineerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:35

madeliefw schreef:
Ik heb met janssen geen klachten gehad hoor. En een groot deel van mijn collega's ook niet. Sommigen hebben maximaal een dag koorts gehad en of hoofdpijn en moeheid. Meer niet.

Maar ik snap de willekeur en de logica van het vaccineren met welk middel ook niet.

Heeft alles te maken met de beschikbaarheid en hier zal een verdeelsleutel op gemaakt zijn. Je zit dan ook nog dat iedereen een 2e prik van hetzelfde moet hebben en dat die afspraken meteen al gepland worden. Dus ik kan me voorstellen dat dat systeem- en planningstechnisch het makkelijkst is om per geboortejaar een vaccin toe te wijzen :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:51

En dan veel mensen die die 2de afspraak willen verzetten want het komt opeens niet uit...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 15:54

Gewoon prikken wat de pot schaft hoor :')

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 16:50

Soepblik schreef:

Beide effecten ervaart mijn moeder.
Lang erg moe van het virus. En na vaccinatie voelt ze zich heel ander mens.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 17:28

zo....m'n kerel en ik hebben direct een afspraak ingepland (1969 en 1970)
Nog wel 3 weken wachten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 17:41

Vraag me af hoe ze dan voor juli iedereen een eerste prik kunnen geven, maar goed.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 17:44

niet denk ik

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:00

Het wisselt ook per locatie geloof ik hoor. En of je zelf voorkeur voor dag en tijd hebt. Zo kon mijn moeder pas na 2 weken terecht op locatie a, maar kennis al binnen een paar dagen op b. Broer en schoonzus na een week op a, omdat zij een dag moesten dat kinderen weg waren.

Sommige zitten heel vol, andere hebben ruimte over.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:05

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:09

Ik zat me trouwens af te vragen: zou het toeval zijn dat 67 en 68 Janssen krijgen of komt dat wel mooi uit voor Rutte en Wim-Lex :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:12

Idd, hoe flexibeler je bent hoe eerder je terecht kunt lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:14

Ze schijnen naar 2 miljoen/week te willen qua prikken. Dan gaat het wel vlot. Maar of dan iedereen voor juli al iets heeft. Geen idee.. hoeveel mensen moeten er nog?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:15

Fitzroy schreef:
Ik zat me trouwens af te vragen: zou het toeval zijn dat 67 en 68 Janssen krijgen of komt dat wel mooi uit voor Rutte en Wim-Lex :D

dan zouden ze een prullenbak vaccin krijgen?

Ik hoor dat mensen van die leeftijd niet willen vaccineren door de janssen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:21

idinn schreef:
Ze schijnen naar 2 miljoen/week te willen qua prikken. Dan gaat het wel vlot. Maar of dan iedereen voor juli al iets heeft. Geen idee.. hoeveel mensen moeten er nog?

Hoeveel volwassenen telt Nederland

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:24

14 miljoen zoiets?

Die drie miljoen Janssen helpen wel mee.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:34

sureido schreef:
14 miljoen zoiets?

Die drie miljoen Janssen helpen wel mee.

13,3 miljoen volgens Google.
Iets meer dan 8,5 miljoen mensen zijn er gevaccineerd.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:35

Ja, maar daar van zowat 3 miljoen dubbel, dus er moeten nog heeel veel mensen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:36

we konden kiezen uit 3 locaties, de eerste was op 6 juni. Klein half uurtje rijden. Die van 12 juni is op een kwartier rijden, helemaal prima zo. We wachten al zo lang, dan is dit peanuts :)