Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:De snottebellen waren vooral tot een jaar of 5, daarna was het bij ons eigenlijk weg. Ik heb dit hele afgelopen jaar vanaf Mei (toen het weer open ging) nog geen enkele keer hoeven afbellen voor verkoudheid. De enige keer dat ik mijn kind ziek moest melden was vanwege koorts na een dktp herhaal inenting.
Ik ben zelf ook nooit ziek of verkouden eigenlijk. Het zal ook vrij verschillend zijn per persoon.
Het zou toch heel fijn zijn er er iets van een keuze was, dus gewoon video aanzetten tijdens het lesgeven en dan ouders zelf laten kiezen of ze de kinderen naar school doen of gewoon op video meekijken. Ouders die echt doodsbang zijn is ook geen oplossing.
Sizzle schreef:De snottebellen waren vooral tot een jaar of 5, daarna was het bij ons eigenlijk weg. Ik heb dit hele afgelopen jaar vanaf Mei (toen het weer open ging) nog geen enkele keer hoeven afbellen voor verkoudheid. De enige keer dat ik mijn kind ziek moest melden was vanwege koorts na een dktp herhaal inenting.
Ik ben zelf ook nooit ziek of verkouden eigenlijk. Het zal ook vrij verschillend zijn per persoon.
Het zou toch heel fijn zijn er er iets van een keuze was, dus gewoon video aanzetten tijdens het lesgeven en dan ouders zelf laten kiezen of ze de kinderen naar school doen of gewoon op video meekijken. Ouders die echt doodsbang zijn is ook geen oplossing.
rien10 schreef:Relaxed schreef:HC lees je eigen berichten eens terug, valt toch geen touw aan vast te knopen.. Maar nee, het ligt aan de lezeren je privéleven boeit echt niemand en daar zijn andere topics voor
Ah, ik dacht al dat het aan mij lag. Ik snap er vaak geen jota van. Nou, ok. Een deel dan.
DuoPenotti schreef:@sec
Maar met die uitleg zouden ze ook nooit, of zelden, verkouden zijn.
Nou als ik toch ooit veel snottebellen zie is het toch bij de kleintjes.
Aan de ene kant begrijp ik de impact van thuis houden juist nu ze zo sociaal moeten leren te zijn.
Maar ik blijf niet geloven dat ze weinig besmetten omdat ze dat met andere virussen wel doen. In die zin vind ik dit niet anders.
En besef ik ook dat je wat je ook kiest nooit goed is.
Vayo schreef:Heel eerlijk .... ik denk dat kinderen op lange termijn veel meer schade oplopen door sluiting van scholen en vrij geïsoleerd thuis leven en weinig sociale contacten.
Citaat:Ik denk dat het inderdaad heel erg is als een kind een opa of oma verliest aan corona. Een ouder of verzorger is natuurlijk helemaal afschuwelijk en komt gelukkig erg weinig voor (jong kind dat jonge ouder/verzorger verliest aan corona).
Citaat:En gezinnen die in financiële problemen komen door een ouder die langdurig ziek raakt door corona? Chronisch zou dat dan zijn.
Arabesk schreef:Ik begrijp werkelijk niet dat leraren de enige beroepsgroep zijn die zonder beschermingsmiddelen en zonder vaccin aan het werk moeten.
Sizzle schreef:Bijv. In psychiatrische jeugdklinieken die nog nooit zoveel opnames hadden bijvoorbeeld.
Even heel wat anders, Duitsland overweegt om zijn grenzen dicht te gooien voor ieder land dat meer UK mutatie gevallen heeft dan Duitsland, dat is haast ieder land inclusief NL en CH. Ik ben benieuwd.
Vayo schreef:Zelfs deskundigen zijn het vaak niet met elkaar eens. Er zijn er genoeg die dit namelijk wel vinden.
Sizzle schreef:Bijv. In psychiatrische jeugdklinieken die nog nooit zoveel opnames hadden bijvoorbeeld.
Shadow0 schreef:Vayo schreef:Zelfs deskundigen zijn het vaak niet met elkaar eens. Er zijn er genoeg die dit namelijk wel vinden.
Welke deskundigen? Ik ken er eigenlijk niet 1 die zegt dat het overlijden van ouders minder ingrijpend is dan het missen van school.
Sizzle schreef:Moonsparkle, Het is hoe dan ook lastig, dat lijkt me helder.
Maar als je echt doodsbang bent en sowieso thuis bent dan is het beter om gewoon een video te kijken van een echte les lijkt mij.
Voor kleuters vind ik school iets wat vooral bijdraagt aan de sociale ontwikkeling, echt iets leren vind ik vrij beperkt dat, lettergrepen klappen kun je als ouder hopelijk zelf ook wel uitleggen.
Lenaatje, maar waarom kan die leerling dan niet gewoon zijn vragen direct stellen? Dat zijn toch dingen die gewoon te doen zijn met de huidige techniek?
Je hebt dan in feite 20 koppies live en een beeldscherm met nog een paar koppies.
Shadow0 schreef:Vayo, op welk deel van mijn reactie reageerde je dan met je uitspraak? Ik wil het niet uit context trekken, maar je gaf dat als enige reactie op mijn verhaal daarboven. Als ik dat verkeerd heb uitgelegd mijn excuses, maar ik begrijp het dan niet helemaal denk ik.
Vayo schreef:Heel eerlijk .... ik denk dat kinderen op lange termijn veel meer schade oplopen door sluiting van scholen en vrij geïsoleerd thuis leven en weinig sociale contacten.
Citaat:Ik denk gewoon niet dat we het openen van de scholen en overlijden van ouder/grootouder/overgrootouder in direct verband met elkaar moeten zien.
Arabesk schreef:Ik begrijp werkelijk niet dat leraren de enige beroepsgroep zijn die zonder beschermingsmiddelen en zonder vaccin aan het werk moeten.
Zoiets zag ik al aankomen dus deze docent natuurkunde is na afgelopen schooljaar vertrokken. Thuis een partner die groot risico loopt en ik heb geen zin om een half jaar in de caravan te gaan wonen. Zodra we beiden gevaccineerd zijn, staan we klaar om in te springen bij zomerscholen etc.
Er zijn al negen doden onder onderwijzend personeel gevallen....
secricible schreef:Waarom vinden jullie dan dat een leraar basisonderwijs meer risico loopt dan een politie-agent of een winkelmedewerker?
Die komen de hele dag met mensen in aanraking en van kinderen is nog bekend dat ze minder besmettelijk zijn dan volwassenen.