Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 16:49

Ilse_123 schreef:
Er was er ook eentje die juist bij een gevaccineerde kapper was geweest en in die groep vroeg of het daaraan lag dat ze nu een blauwe plek op haar enkel had :') :') :').

Edit, iets vergelijkbaars gevonden:

[ [url=m/faVbb6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk eerder dat diegene van het eerste bericht eens een corona test moet doen :')

Eens hoor Karuna ik begin het ook wel zorgelijk te vinden.... Er lopen al genoeg mensen vrij buiten rond die eigenlijk hulp horen te krijgen , maar de bezuinigingen laten iedereen weer mooi in de steek als het aan gaat op dit soort zorg. Ik vraag mij ook af wat er over een jaar of 3 van die mensen terecht komt....

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 17:15

Lijkt me veiliger om dan toch dat vaccin met chip te nemen
Want wat gaat er met die mensen zonder chip gebeuren ..die gaan door de nieuwe wereld orde zeker vernietigd worden :j

Cer

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 18:37

Mensen die menen dat je een blauwe plek krijgt of problemen met vruchtbaarheid door in dezelfde ruimte te staan als iemand met een Covid vaccin (en dan hebben we t niet eens over het pedo netwerk etc) hebben echt een afslag van de evolutie gemist ..

En best een aantal van deze mensen gaan dus echt over tot fysieke acties (en dan is dat niet ergens met een bordje lopen)…

Ik denk dat de mensen die het vaccin willen “afwachten” en zich verder aan de regels houden, echt t minste probleem zijn …

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 18:39

Cer schreef:
Mensen die menen dat je een blauwe plek krijgt of problemen met vruchtbaarheid door in dezelfde ruimte te staan als iemand met een Covid vaccin (en dan hebben we t niet eens over het pedo netwerk etc) hebben echt een afslag van de evolutie gemist ..

En best een aantal van deze mensen gaan dus echt over tot fysieke acties (en dan is dat niet ergens met een bordje lopen)…

Ik denk dat de mensen die het vaccin willen “afwachten” en zich verder aan de regels houden, echt t minste probleem zijn …

Is dat laatste zo?
Want in hoeverre houden mensen zich goed aan de regels? We zijn al zo lang bezig met maatregelen dat het niet meer 'eng' of 'bijzonder' is, en dat mensen steeds meer de officiële regels gaan negeren.

Ik zie overal om me heen mensen weer dichtbij elkaar staan, verkouden ergens heengaan etc. Ik kan me niet voorstellen dat die mensen die het vaccin willen 'afwachten' (en een grotere groep dan de echte 'wappies') wel die engels zijn die zich perfect aan de regels houden... Nu vind ik natuurlijk dat zowel gevaccineerd als ongevaccineerd zich gewoon nog steeds aan de regels moeten houden, maar gevaccineerden hebben de voordeel van de vaccinatie die meespeelt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 18:49

Ik zie ook overal mensen bij elkaar staan, en gezien heel veel mensen gevaccineerd zijn, staan er wellicht gevaccineerden bij elkaar? Zou zomaar kunnen…

Ik hou in ieder geval geen afstand met mijn gevaccineerde vrienden en als gevaccineerde maak ik me verder ook niet druk… maar dat is ook omdat ik geen mensen ken waarvoor Covid een risico is en die niet gevaccineerd kunnen worden …

Ik denk dat de acties van de mensen uit de genoemde telegram groepen echt wel naar kunnen zijn. Althans, ik hoop dat t bij geschreeuw blijft maar goed, dat weet je achteraf pas …

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 18:54

Ik ken best wel wat mensen, die niet gevaccineerd zijn, op FB of Insta foto's plaatsen van feestjes, net als van voor Corona-tijd. M.a.w. lekker dansen, dicht op elkaar, zeker voor de foto ;)
Dat doen ze trouwens al vanaf het begin, Corona is tenslotte maar een griepje. ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 18:56

Dat hou je niet tegen denk ik, electra63

Het is ook niet dat die er niet zijn, althans, ik ontkende dat niet perse.
Maar goed, daar valt denk ook weinig aan te doen…
De mensen die oproepen tot aanslagen, doxing en intimidatie vind ik best ook zorgwekkend eigenlijk ..

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 18:59

Ja ik denk dat we het hier over twee zorgwekkende dingen hebben. De verspreiding van de distrust van overheid, en misinformatie, en aan de andere kant steeds laksere mensen waarbinnen de niet-gevaccineerde groep natuurlijk meer risico loopt en daardoor vaker in het ziekenhuis komt.

Beide zorgwekkend, vind ik :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:00

Over welke niet gevaccineerden hebben we het nu nog, eigenlijk ?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:07

Cer schreef:

De mensen die oproepen tot aanslagen, doxing en intimidatie vind ik best ook zorgwekkend eigenlijk ..

Ja natuurlijk, is niet te vergelijken.

Maar ik vind dat de politiek daar ook voor een deel schuldig aan is.
Die Gideon van Meijeren van Forum, maar ook Baudet, soms Haga en Wilders en nog wat ontkenners zoals Willem Engel en Lange Frans dragen bij aan deze bedreigingen enz.
De media beschuldigen van nepnieuws en leugens, ze tuig van de richel noemen, enz.
Ik vind het echt bizar, dat een politicus, lid van onze Tweede Kamer, zulke uitspraken kunnen doen.
Maar dat vind ik al jaren.

Ik vraag me af of zij zich realiseren, dat als zij in een land hadden gewoond, waar niet de persvrijheid of vrijheid van meningsuiting is zoals bij ons, zij niet eens bestaansrecht hadden gehad.
En waarschijnlijk in de bak hadden gezeten of nog erger.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:08

Nou inderdaad ! Dat die mogen roepen wat ze mogen roepen is echt bizar

Ja ik snap vrijheid van meningsuiting maar dit zijn oproepen tot revolutie en verspreiden van leugens … :n

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:09

Cer schreef:
Over welke niet gevaccineerden hebben we het nu nog, eigenlijk ?

Alle. Nouja, exclusief die met (erge) medische indicatie, ik denk dat die het wel stricter nemen met de regels.

Dus zowel wappies als afwachters. Denk dat iedereen, dus ook deze twee groepen (de eerste natuurlijk al vanaf het begin), steeds lakser zijn met de regels. En dat heeft gevolgen...

En met iedereen bedoel ik óók de gevaccineerden, maar die lopen natuurlijk minder risico op minimaal ziek worden en ernstig verloop, mogelijk ook minder risico op besmetting.

Hoezo?
Electra63 schreef:
Cer schreef:

Die Gideon van Meijeren van Forum, maar ook Baudet, soms Haga en Wilders en nog wat ontkenners zoals Willem Engel en Lange Frans dragen bij aan deze bedreigingen enz.
De media beschuldigen van nepnieuws en leugens, ze tuig van de richel noemen, enz.
Ik vind het echt bizar, dat een politicus, lid van onze Tweede Kamer, zulke uitspraken kunnen doen.

Ik vraag me af of zij zich realiseren, dat als zij in een land hadden gewoond, waar niet de persvrijheid of vrijheid van meningsuiting is zoals bij ons, zij niet eens bestaansrecht hadden gehad.

Ja ik vind het eigenlijk schrikbarend dat het 'mag' dat deze politici gewoon leugens en misinformatie mogen verspreiden. Ik snap dat het een dunne lijn is met vrijheid van meningsuiting, maar toch... Dit heeft echt best flinke gevolgen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:13

Maar de wappies en de afwachters, daar doe je verder niks meer aan.. ?
Alleen voor de zorg blijft het .. een zorg..:

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:19

Cer schreef:
Maar de wappies en de afwachters, daar doe je verder niks meer aan.. ?
Alleen voor de zorg blijft het .. een zorg..:

Ik vind het persoonlijk best 'waanzin' omdat gewoon maar te accepteren (het 'daar doe je verder niks meer aan'). Jij zegt 'alleen voor de zorg blijft het een zorg', maar ik hoop dat jij je ook realiseert dat dat best een groot issue is, dat de zorg zo vol zit nu? En consequenties heeft voor allerlei andere zaken?

De acties van wappies en de gevolgen van de keuze van afwachters hebben beide vrij heftige gevolgen. En liggen volgens mij ook direct in elkaars verlengde. Want waarom wachten die afwachters af? Omdat ze door alle misinformatie die rond gaat (door de wappies en wappie-politici) niet vertrouwen in het vaccin of de reden waarom het vaccin wordt ingezet? Niet vertrouwen op dat het vaccin minder risico is dan het risico om covid op te lopen én de mogelijke gevolgen van covid?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:25

Hm, ik vind je toon wat.. pittig..
Je vind mijn hardop vraag ‘waanzin’.. er staat een vraagteken achter .. ik denk dat je er nu niet zoveel meer aan kan doen.. althans, ik zou niet weten wat.
Dat ik het gewoon accepteer (als dat al zo zou zijn, je zou ook kunnen vragen of ik dat doe, want dat doe ik niet, maar wellicht bedoel je t anders), heeft verder niemand last van, ik kan namelijk ook niet maken dat die mensen van gedachten veranderen …

“Ik hoop dat jij je ook realiseert…” Hm, ja, dat realiseer ik me wel degelijk, het is een enorme zorg voor de zorg..

Wat zie jij als oplossing ?

Die risico calculatie van Covid en langdurige schade door Covid is ook al een paar keer voorbij gekomen .. toch?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:29

Electra63 schreef:
Cer schreef:

Bijzondere is, dat als ik dergelijke uitlatingen zou doen over een collega (ALS ik al zoiets zou doen…), kost het me gewoon mijn baan. Dus hoe het kan dat personen die dergelijke uitlatingen doen over hun collega’s daar nog steeds zitten, schiet mij maar lek…

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:33

Dat is het nadeel van een democratie; je hoeft niet capabel te zijn, als je maar genoeg stemmen hebt.

Ik vind het ook bijzonder dat zulke mensen o zulke functies terecht kunnen komen :n

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:35

Eigenlijk maakt dat het nog erger: er is ‘gewoon’ een groep Nederlanders die het dus wel oké vinden als iemand zo over zijn collega’s praat :n. Best schokkend, ik zou het nl van èn over niemand tolereren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:35

Dat is zeker waar.
Als ik een collega tuig van de richel noem of onze communicatieafdeling beschuldig van nep-nieuws of leugens, is het einde verhaal bij mijn werkgever.

Daarom denk ik, dat de meeste mensen die op SM met naam en toenaam anderen bedreigen of discrimineren enz. geen baan hebben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:46

Electra63 schreef:
Dat is zeker waar.
Als ik een collega tuig van de richel noem of onze communicatieafdeling beschuldig van nep-nieuws of leugens, is het einde verhaal bij mijn werkgever.

Daarom denk ik, dat de meeste mensen die op SM met naam en toenaam anderen bedreigen of discrimineren enz. geen baan hebben.

Dat is toch meestal ook zo? Je zag het ook die die wappiedocu’s van filemon. De gemene deler was dat niemand met de overheid te maken wilde hebben, behalve dan die uitkering van ze elke maand.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:50

Cer schreef:
Hm, ik vind je toon wat.. pittig..
Je vind mijn hardop vraag ‘waanzin’.. er staat een vraagteken achter .. ik denk dat je er nu niet zoveel meer aan kan doen.. althans, ik zou niet weten wat.
Dat ik het gewoon accepteer (als dat al zo zou zijn, je zou ook kunnen vragen of ik dat doe, want dat doe ik niet, maar wellicht bedoel je t anders), heeft verder niemand last van, ik kan namelijk ook niet maken dat die mensen van gedachten veranderen …

“Ik hoop dat jij je ook realiseert…” Hm, ja, dat realiseer ik me wel degelijk, het is een enorme zorg voor de zorg..

Wat zie jij als oplossing ?

Die risico calculatie van Covid en langdurige schade door Covid is ook al een paar keer voorbij gekomen .. toch?

Nou ja er zijn vast opties. De vraag is hoe 'streng' die opties moeten zijn. Sowieso verplichte vaccinatie (maar die zie ik pas gebeuren als het echt de spuigaten uit dreigt te lopen hoor). En er zijn vast talloze betere, minder heftige mogelijkheden waar ik als leek niet aan denk.

Maar waarom is mijn toon pittig? Vind je het gek dat ik het waanzin noem als we alles maar gewoon accepteren want mensen worden laks? Ik bedoel niet dat jij waanzinnig bent hoor, of het feit dat je die vraag stelt.
Bedoelde inderdaad niet te zeggen dat jij het gewoon accepteert hoor, maar de handeling van het accepteren vind ik waanzin :j (die dan hoogstwaarschijnlijk door ziekenhuizen en politici zou moeten worden gedaan, als het accepteren van dat gedrag al gebeurt, want jij als individu kan er idd niet veel aan doen). Hoop dat ik mezelf zo goed uitleg haha.

Het kwam wel over alsof je de problematiek in de zorg niet zo belangrijk vond, maar dan las ik teveel in je antwoord, sorry daarvoor :)

Yes, en die risicocalculatie laat zien dat je beter een vaccin kan nemen dan het risico op covid oplopen en de daaropvolgende mogelijke gevolgen :j. Dat is de rationele afweging. De redenen om vaccinatie nu niet te nemen (wappie of niet wappie) zijn overwegend emotioneel, niet rationeel (afgezien van medische indicaties natuurlijk). Dat is echt niet gek als individuen zo denken (weinig tot geen mensen denken puur rationeel namelijk), maar wel een gevolg van alle misinformatie omtrend het virus en het vaccin (door wappies). Daarom stel ik dat die twee in elkaars verlengde liggen :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 19:59

Kan dat vaccin niet door t drinkwater gewoon?

Of, gezien de groep die t weigert, in de drank of de sigaretten? :') (even generaliseren)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 20:01

Cer schreef:

Of, gezien de groep die t weigert, in de drank of de sigaretten? :') (even generaliseren)

Haha zoiets zou wel praktisch zijn ja voor die groep :)). Maar dan loop je weer tegen de mensen met medische indicatie aan die het niet mogen hebben, en ook ethische kwesties gok ik zo XD

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:29

Cer schreef:

Lekker dan :+ ik drink en rook maar ben wèl gevaccineerd! :')

En nu verkouden met keelpijn en koorts, dus morgen ochtend laten testen. En ik ben nog wel zó voorzichtig geweest -O-. Waar de ‘bruiloft’ (17 man, buiten, op een sloep) al niet goed voor is. Eerste wat ik ondernam sinds de eerste lockdown. Iedereen gevaccineerd + getest…

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 22:42

Hier ook verkouden met keelpijn en koorts, maar geen corona. Dus maak je geen zorgen, het kan ook prima wat anders zijn ;) Beterschap!