Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:55

Ik heb al zo een hekel aan kinderen maar als ze me in de weg zwemmen terwijl ik probeer te sporten.. :7 opbokken.

Toch drie kwartier Foxy en 20 minuten gezwommen. Dan maar zo.

Ahh zulke dagen zitten er ook tussen. :(:)
Wat mij dan helpt is mezelf foppen. Schransen met "goede" dingen.
Ik zit nu bijvoorbeeld aan een bakje cassave kroepoek en straks ruimte voor Skyr. Toch het idee dat ik veel lekkers heb maar qua kcal braaf.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 16:18

Dat is meestal ook mijn way to go :j

Ik heb vanochtend echt enorm genoten van een stuk citroen meringue taart op het terras. Met wat bewuste keuzes voor lunch (salade met veel rauwkost en watermeloen) en avondeten (veel wortels en vegan vis chunks uit de airfryer) past dat prima in mijn dag. Met vanavond hardlopen zelfs daarna nog wel een schaaltje kwark :D

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 16:54

Snippergroen schreef:
Zo hee wat een strijd voer ik met mezelf vandaag _O- Na de kermiskwestie kwam de volgende uitdaging. Een collega trakteerde op tompoucen. Ik ben er vandaag echt wel 20x voorbij gelopen denk ik en iedere keer bedacht ik me dat het me niet waard was. Ik vind ze lekker, maar niet fantastisch lekker en daarnaast ga ik net weer zo lekker suikervrij. Wat een discussies kan je dan met jezelf voeren in je hoofd zeg *D Ik had net bijna toegegeven. Toen dacht ik 'als jij dat wil dan doe je dat toch gewoon lekker. Je bent er nu al de hele dag mee bezig'. Maar toen wilde ik juist niet meer toegeven omdat ik wist dat ik daar gegarandeerd spijt van zou krijgen.

Dus nu zit ik hier braaf, met m'n kop thee. Zonder tompouce. :9k

Zooooo herkenbaar en dan denk ik waarom deed ik het toch???

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 17:00

Roosch, ik herken je kinder haat zo erg! :')

Kosseh balen zeg :( helpt het om de volgende keer te denken: oke ik eet het koekje maar drink daarna 1 glas water leeg? En dat als een soort regeltje?

Vanmorgen de huisarts gebeld, kan ik geen afspraak maken tot de brief van het ziekenhuis er is... had mij vanmorgen ook ziek gemeld omdat ik even niet meer wist hoe het moest. Gelukkig wel fijn contact gehad met mijn leidinggevende. Door alles geen trek gehad dus kwa eten geen probleem gehad.

Ik heb alleen al ruim een week trek in sushi :') niet aan toegegeven gelukkig.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 17:00

Dat soort discussies voer ik soms ook met mezelf Snippergroen, blij dat ik niet de enige ben _O-.

Heb je het over de Blauwe golf, Roosch? In het zwembad in Wommels hebben ze dat beter geregeld, daar is het bad om bepaalde tijden alleen open voor baantjes zwemmen.

Ik kan mezelf ook prima foppen met een flinke schaal watermeloen of zo, werkt goed :j . Heb vanmorgen trouwens de skyr meegenomen, de aardbeien chocolade, ben heel benieuwd.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 17:05

gaucho schreef:

Ik heb vanochtend echt enorm genoten van een stuk citroen meringue taart op het terras. Met wat bewuste keuzes voor lunch (salade met veel rauwkost en watermeloen) en avondeten (veel wortels en vegan vis chunks uit de airfryer) past dat prima in mijn dag. Met vanavond hardlopen zelfs daarna nog wel een schaaltje kwark :D

Heerlijk <3 . Ik vind het fijn om te lezen dan mensen zichzelf ook nog dingen gunnen, en niet alleen hun hele leven om afvallen laten draaien. Dat doet het in mijn beleving toch best wel (iig, ik ben wel heel erg bewust bezig met m'n eten), dus dan is het fijn als het af en toe ook ingecalculeerd wat minder mag.

Ik heb gisteravond heel hard moeten werken om nee te zeggen tegen een collega met haar snoeptrommel. Zij heeft altijd een blikje snoep op haar bureau staan (lollies, mini mentos, mini fruitella etc) en in stressvolle diensten wil ik daar nog wel eens wat lekkers uit vissen. Gisteren was echter gewoon saai, en snoepen uit verveling mag ik niet meer van mezelf. Maar vervolgens komt ze met dat blikje naast me staan aandringen. Dat kostte wel echt heel veel kracht om dan nee te blijven zeggen.
Gelukkig deed de weegschaal vanmorgen weer -300gram, dan weet je weer waar je het allemaal voor doet.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 17:25

Ja klopt Sharani! Ik mag ook in stiens maar ik dacht ik ga daar wel. Stond langer in de file dan in het zwembad. :7

Goedzo Vjesta!

Die sushitrek had ik vorige week. Na m'n kotsweekend minder moet ik zeggen. :')
Wat rot thirzasarah :(:)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:12

gaucho schreef:

Kan prima inderdaad!

Zei iemand sushi :)) ?

Hier weer rondje gelopen met Mona, maar ook een ijsje gegeten :')
Afbeelding
M’n omaatje blijft gewoon zo knap <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:37

Schimpies. <3 Zwak voor!

Hier gaat het redelijk ok. Ik hoop dat de weegschaal dit ook een dezer aangeeft. Geeft net wat meer motivatie.

Als beloning voor mezelf maar een beauty weekendje geboekt. Zelf m'n haar verven, naar de wimper-/wenkbrauwmevrouw en nog een pedicure en massage geboekt ook. Joe!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:37

Wat een prachtige blik <3

Hardlopen ging niet vanzelf vandaag >;) begon met stijve spieren, zware benen en pijnlijke schenen. Na een kilometer of 3 werd het gelukkig beter en heb ik uiteindelijk heel lekker getraind.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:42

Knap paard <3

Heerlijk zo’n verwen weekend roosch! Lekker van genieten.

Gaucho, toch knap dat je doorgezet hebt hoor. Hoe veel kilometer ren je meestal? Sowieso respect voor mensen die kunnen hardlopen.

Hier gaat het goed vandaag. Lekker getraind en vooral heel veel gelachen met mijn pt. Wat een mafkees (leuke manier) is dat haha. Volgende week weer wegen -O-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:44

Volgende week weer wegen! *\o/* *\o/*

Zo moeten we het bekijken. Ik mag ook weer volgende week, het zal me benieuwen.

Fijn gelopen gaucho, daar ben ik toch zo jaloers op!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:45

Lekker getraind is fijn, niet drukmaken over de weegschaal.

We hadden nu training, dan leg ik in anderhalf uur ongeveer 9 kilometer af, maar dan doen we ook een half uurtje techniek training tussendoor. In het weekend loop ik meestal een rondje van 10 - 15 kilometer.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:50

Oke, volgende week weer wegen *\o/* *\o/* :D

Ben veel te kritisch op mezelf, dat zal het probleem zijn. Vandaag moest ik een oefening doen met mijn neus voor een mega spiegel. Vreselijk! Keek hem maar aan, dat is toch beter uitzicht :')

Jeetje dat zijn veel km’s haha, maar wel lekker hoor.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 21:52

En de dag geëindigd op 1650 kcal, met citroen meringue taartje en al :D :+

Morgen nieuwe uitdaging met s avonds uit eten bij de Italiaan :')

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 22:15

Hier liep het vandaag toch eventjes anders toen m'n schoonmoeder vroeg of we bleven eten. Daardoor iets meer kcal dan ik zelf zou hebben klaargemaakt, maar was gezellig :D dat is veel belangrijker.

Lekker die training @Gaucho en taartje is natuurlijk ook heel lekker :j

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 23:21

Wow moeiden wat gaan jullie hard. Moest echt pagina’s bijleren dus heb een beetje gescand. Was te veel voor echt alles aandachtig lezen.

Voor de mensen die het nodig hebben dikke knuffel :(:)
De meiden die ondanks alle medische tegenslagen toch proberen af te vallen. Jullie zijn toppers!!
Jullie verhalen laten me ook weer relativeren dat die 9 waar ik a sinds zaterdag op hoop ook maar een getal is en dat gezondheid veel belangrijker is.

Hier vandaag bijna 40 km met kindlief achterop gefietst. Onderweg wel een pannenkoek gesnoept. Maar dat trotse bekkie dat ze met mama uit lunchen was waren de kcal dubbel en dwars waard.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 10:13

Goed gedaan snippergroen! Ik had exact hetzelfde hier laatst met chocolade muffins, maar ik heb me niet kunnen bedwingen en uiteindelijk een halve muffin op _O-

Hier gaat het echt lekker!! -16.9 kg *\o/*

Vanavond aquafitness ipv baantjes zwemmen, wegens het vakantierooster van het zwembad.. ik ben benieuwd :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 10:30

Wow goed bezig zeg!

Moi, wateren afstand zeg!

Lekker gegeten dus Müsli :)?

Moniek, kritisch zijn ken ik wel hoor!

Hier vanavond weer boulderen, heb de slag weer te pakken

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 10:41

Bedankt voor de tips en steun!
Jullie ideeën voor gezondere dingen die wat langer te bewaren zijn in een bureau la?

Es_ther, wat een mooierd. Lieve blik
Veel plezier vanavond met boulderen!

Gaucho, knap dat je dan als nog door kan lopen. Zeker als die eerste km zo zwaar/lastig gaan.

MoniekJ, haha klinkt als een leuke training! Voor een spiegel oefeningen doen vind ik ook zo naar. Bekijk dan alles behalve mezelf..

Moi22, 40km fietsen doe je goed! In zulke situaties is genieten veel meer waard dan aan een kcal doel houden :)

ManonGrr, ben benieuwd wat je van aquafitnis vindt. Zou niet echt weten wat ik mezelf er bij moet voorstellen.

Gister samen met een vriendin armen getraind. Dacht dat het tegen zou vallen, maar viel echt super mee.
Met krukken lopen heeft m'n armen sterker gemaakt :D.

Vandaag weer lekker naar m'n bijrijpaard, op de fiets :D. Rijden mag oficieel nog niet, dus denk dat ik gewoon lekker zonder zadel ga hobbelen.
Heerlijk ontspannen door het duin op m'n wandelende teddybeer.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 10:43

@ManonGrr, een halve is dan ook nog heel netjes toch :D Toch een beetje geproefd en het had erger kunnen zijn!

Zo hee ik heb even wat mafs. Ik ben gisteren met trainen uit mijn voegen gebarsten. Ik heb aan de voorkant van mijn schouders aan beide kanten bloeduitstortingen zitten :') Hopen dat het geen stretchmarks worden..

En ik ben toch nog naar de kermis geweest _O- maar! Wel op de fiets (7km enkele reis), twee biertjes gedronken en op tijd naar huis. Dat was op de avond zelf een uitdaging maar zo blij dat ik me aan mijn plan heb gehouden. Meerdere vriendinnen die riepen dat ik moest blijven en 'yolo' en komt wel goed. Ja die appten me vanmorgen allemaal dat ze toch een beetje spijt hadden en mijn advies hadden moeten opvolgen. Dus nu ben ik dubbel trots. _O-

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 10:53

@ Snippergroen inderdaad, toch ff die smaak maar geen groot schuldgevoel.

Ik moet trouwens wel oppassen dat ik niet door sla, ik heb net voorgesteld bij mij thuis te eten ipv uit eten te gaan zodat ik invloed heb op het aantal kcal.. (oke en de portemonee telt ook wel mee..)

Snippergroen jouw bloeduitstortingen klinken vrij heftig, was je zo zwaar aan het trainen? Doet het geen pijn?

@Kosseh, ik heb het vroeger wel veel gedaan, vriendin en ik haalde de gemiddelde leeftijd flink naar beneden, het was vooral veel lachen geblazen..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 11:03

Thanks allemaal voor de complimentjes over Mona <3 .
Ben echt zo blij met haar en hoe ze het doet, ook al is ze al 28 <3.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 11:31

Netjes hoor @Manon! Fijn als je in een flow zit en het allemaal lekker gaat :)

@Esther, als je zelf niet hoeft te koken is het al gauw lekker :') het was gewoon gehaktbal, met wortelen en doperwten en rösti rondjes. En natuurlijk een ijsje toe. Haha.

Klinkt heftig die bloeduitstortingen @Snippergroen. Barbell op de voorkant van je schouders gehad, alsin front squats ofzo?

Goed dat je toch gegaan hebt en je aan je eigen plan hebt gehouden. Met die ruggengraat zit het wel goed :j

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 12:00

Snippergroen; hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan? Uit je voegen barsten? Hahaha heb er een beeld bij.

Kosseh, veel plezier met je bijrijdpaard :)

Thuis eten kan net zo lekker en gezellig zijn toch, manon?

Ik heb spierpijn, maar heb net voor het eerst in mijn leven een elektrische heggenschaar in mijn handen gehad.. stomme heg moest een eind af.
Afbeelding
Nu is het zo! Heg ging over de stoep helemaal haha

Nog iemand in omgeving Tiel/Culemborg? Mijn pt heeft nog leuke zomeractie voor wie het leuk vind :')