Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyMadonna schreef:Babootje schreef:Nederland neemt het Coronavirus serieus en heeft nu voor iedereen een test ter beschikking. Je hoeft er niet eens voor naar het ziekenhuis. Je kunt nu gewoon je ontlasting opsturen zodat ze het kunnen testen.
Opsturen naar:
De Minister President
Ministerie van Algemene Zaken
Postbus 20001
2500 EA DEN HAAG![]()
Kan jij het beter? Ga lekker in zijn schoenen staan dan....
Ik ga ontstippen met zulke onzin
Wipher schreef:Ik was zojuist even in de stad (Nijmegen) voor een boodschapje op de markt. Twijfelde of ik zou gaan ivm de kans om besmet te worden. Werk in de ouderenpsychiatrie dus probeer zo voorzichtig mogelijk te zijn, maarja ik reis ook met het OV...
Maar in de stad was ik enorm verbaasd. Hordes mensen, echt enorm druk. Alle terrassen vol. Winkels vol rtc. Dat snap ik dan niet. Lezen al die mensen de berichten niet? Of maak ik me drukker dan nodig is? Ik was echt verbaasd
Wipher schreef:Ik was zojuist even in de stad (Nijmegen) voor een boodschapje op de markt. Twijfelde of ik zou gaan ivm de kans om besmet te worden. Werk in de ouderenpsychiatrie dus probeer zo voorzichtig mogelijk te zijn, maarja ik reis ook met het OV...
Maar in de stad was ik enorm verbaasd. Hordes mensen, echt enorm druk. Alle terrassen vol. Winkels vol rtc. Dat snap ik dan niet. Lezen al die mensen de berichten niet? Of maak ik me drukker dan nodig is? Ik was echt verbaasd
Benzz schreef:Ninx schreef:Totale lock down is het enige dat de ellende in de kiem smoort.... de enige reden dat we dat niet doen is omdat al die neo-liberale mafklappers er een schuldenmakende-werkmieren-maatschappij van gemaakt hebben.
Mensen kunnen bijna niet thuis blijven voor hun kinderen omdat ze op te grote voet leven en schulden aan elkaar rijgen... daar is het huidig kabinet blij mee, geld moet rollen. Maar het verwoest alles.
Terug naar nul en back to basic.... ik hoop echt dat er fundamenteel dingen gaan veranderen.
En totaal niet realistisch, die supermarkten moeten toch bevoorraad blijven, ziekenhuizen moeten functioneren, politie, brandweer.
Erg leuk idee zo vanaf je computer zonder enige realiteitszin.
Wipher schreef:Ik weet t niet... er heerste vooral gewone gezelligheid, niks van de angst die ik in dit topic of op mijn werk voel
Hannanas schreef:Joman schreef:Waaraan overlijden degenen met Corona uiteindelijk? Is dat duidelijk? Stopt het hart ermee als je longen te zeer moeten werken?
Longfalen. Je verdrinkt in je longblaasjes die daardoor geen zuurstof op kunnen nemen. Daar kan geen beademingstype tegenop.
Babootje schreef:Joman schreef:Waaraan overlijden degenen met Corona uiteindelijk? Is dat duidelijk? Stopt het hart ermee als je longen te zeer moeten werken?
Dat kan. De ziekte geeft naast longschade ook lever en nierschade.
Mensen met al onderliggende problemen bijvoorbeeld copd redden het dan vaak toch niet.
Neonlight schreef:Hannanas schreef:Herstellen kapotte longblaasjes zich überhaupt nog?
Geen idee, maar ik heb wel ergens gelezen dat in China blijvende longschade is bij de zwaardere Corona-gevallen die het overleefd hebben. Zou dus maar goed die longblaasjes kunnen zijn.