De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:14

Nonna is Italiaans voor oma

Ladybird
Moderator Algemeen

Popstra schreef:

Je moet wel even vertellen wat er gezegd word en ene uitleg geven. Zie daarvoor ook de modopmerking in de OP

Wipher

Ik was zojuist even in de stad (Nijmegen) voor een boodschapje op de markt. Twijfelde of ik zou gaan ivm de kans om besmet te worden. Werk in de ouderenpsychiatrie dus probeer zo voorzichtig mogelijk te zijn, maarja ik reis ook met het OV...

Maar in de stad was ik enorm verbaasd. Hordes mensen, echt enorm druk. Alle terrassen vol. Winkels vol rtc. Dat snap ik dan niet. Lezen al die mensen de berichten niet? Of maak ik me drukker dan nodig is? Ik was echt verbaasd

Popstra

Nona is een Italiaanse oma die tips geeft :roll:
Laatst bijgewerkt door Popstra op 14-03-20 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:15

LadyMadonna schreef:
Babootje schreef:
Nederland neemt het Coronavirus serieus en heeft nu voor iedereen een test ter beschikking. Je hoeft er niet eens voor naar het ziekenhuis. Je kunt nu gewoon je ontlasting opsturen zodat ze het kunnen testen.

Opsturen naar:
De Minister President
Ministerie van Algemene Zaken
Postbus 20001
2500 EA DEN HAAG

:n

Kan jij het beter? Ga lekker in zijn schoenen staan dan....

Ik ga ontstippen met zulke onzin

Ik moet eigenlijk wel lachen om zulke onzin.
Ook met de grapjes op facebook.
Heb jij dat niet?
Juist iets ergs kun je wat beter te dragen krijgen door grapjes. Tenminste bij mij werkt dat wel zo.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:15

Wipher schreef:
Ik was zojuist even in de stad (Nijmegen) voor een boodschapje op de markt. Twijfelde of ik zou gaan ivm de kans om besmet te worden. Werk in de ouderenpsychiatrie dus probeer zo voorzichtig mogelijk te zijn, maarja ik reis ook met het OV...

Maar in de stad was ik enorm verbaasd. Hordes mensen, echt enorm druk. Alle terrassen vol. Winkels vol rtc. Dat snap ik dan niet. Lezen al die mensen de berichten niet? Of maak ik me drukker dan nodig is? Ik was echt verbaasd

Of ze denken gaan nu het nog mag/kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:16

Wipher schreef:

De nuchtere (domme) Hollander.
Daarom pleiten er een aantal voor meer maatregelen in dit topic. Je kunt er niet op vertrouwen dat mensen die afweging zelf fatsoenlijk kunnen maken. Dat blijkt wel weer...

Wipher

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:16

Ik weet t niet... er heerste vooral gewone gezelligheid, niks van de angst die ik in dit topic of op mijn werk voel

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:17

Benzz schreef:
Ninx schreef:
Totale lock down is het enige dat de ellende in de kiem smoort.... de enige reden dat we dat niet doen is omdat al die neo-liberale mafklappers er een schuldenmakende-werkmieren-maatschappij van gemaakt hebben.
Mensen kunnen bijna niet thuis blijven voor hun kinderen omdat ze op te grote voet leven en schulden aan elkaar rijgen... daar is het huidig kabinet blij mee, geld moet rollen. Maar het verwoest alles.

Terug naar nul en back to basic.... ik hoop echt dat er fundamenteel dingen gaan veranderen.

En totaal niet realistisch, die supermarkten moeten toch bevoorraad blijven, ziekenhuizen moeten functioneren, politie, brandweer.

Erg leuk idee zo vanaf je computer zonder enige realiteitszin.

En toch in veel landen noodzakelijk gebleken. Nee het is niet leuk of goed voor de economie, maar zo’n chaos als in Italië en zoveel doden is ook niet goed voor de economie.

Want al die “nuchtere” (gebruik liever onnozele) Nederlanders die het als een griepje zien, overzien de gevolgen niet.

cursebreaker

Wipher schreef:
Ik weet t niet... er heerste vooral gewone gezelligheid, niks van de angst die ik in dit topic of op mijn werk voel

En dat is juist gevaarlijk. Mensen die maar vinden dat gezellig samen zijn belangrijker is als gewoon de gegeven adviezen opvolgen. Op deze manier zullen we het nooit allemaal samen zo snel mogelijk kunnen stoppen. Bang zijn is ook niet de bedoeling, maar gewoon serieus met de situatie omgaan mag wel van iedere burger verwacht worden vind ik en daar hoort een terrasje pikken en gezellig doen nu niet bij imo. Het is ook niet dat je dit soort dingen nooit meer kunt gaan doen, maar zolang er niet serieus iets mee gedaan wordt zal het allemaal alleen maar langer gaan duren waarschijnlijk.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 14-03-20 16:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Waaraan overlijden degenen met Corona uiteindelijk? Is dat duidelijk? Stopt het hart ermee als je longen te zeer moeten werken?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:21

Joman schreef:
Waaraan overlijden degenen met Corona uiteindelijk? Is dat duidelijk? Stopt het hart ermee als je longen te zeer moeten werken?

Longfalen. Je verdrinkt in je longblaasjes die daardoor geen zuurstof op kunnen nemen. Daar kan geen beademingstype tegenop.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:22

Joman schreef:

Ze verdrinken in hun eigen longvocht/slijm.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:22

_Penotti schreef:
]
Ik moet eigenlijk wel lachen om zulke onzin.
Ook met de grapjes op facebook.
Heb jij dat niet?
Juist iets ergs kun je wat beter te dragen krijgen door grapjes. Tenminste bij mij werkt dat wel zo.

Ik kan om heel veel dingen lachen :h, maar deze vind ik ontzettend misplaatst

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:23

Joman schreef:

Dat kan. De ziekte geeft naast longschade ook lever en nierschade.
Mensen met al onderliggende problemen bijvoorbeeld copd redden het dan vaak toch niet.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:23

Mijn ouders staan op Schiphol, ingecheckt voor Tenerife, mogen bagage weer ophalen want Spanje gooit de grenzen dicht.
Ik probeerde ze al 2 dagen over te halen om niet te gaan..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:25

Hannanas schreef:
Joman schreef:

Longfalen. Je verdrinkt in je longblaasjes die daardoor geen zuurstof op kunnen nemen. Daar kan geen beademingstype tegenop.

En van dit type beademing zijn er niet genoeg;
https://www.radboudumc.nl/afdelingen/in ... ongmachine

Herstellen kapotte longblaasjes zich überhaupt nog?

Anoniem

Babootje schreef:
Joman schreef:

Dat kan. De ziekte geeft naast longschade ook lever en nierschade.
Mensen met al onderliggende problemen bijvoorbeeld copd redden het dan vaak toch niet.

En een lichte vorm van astma? ;(

Anoniem

elnienjo schreef:
Joman schreef:

Ze verdrinken in hun eigen longvocht/slijm.

Gadverdamme. Je stikt dus gewoon?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:26

Hannanas schreef:

Geen idee, maar ik heb wel ergens gelezen dat in China blijvende longschade is bij de zwaardere Corona-gevallen die het overleefd hebben. Zou dus maar goed die longblaasjes kunnen zijn.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:26

Wipher schreef:

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/corona ... spartandhp

Dat is idd waar ze al een tijdje voor waarschuwen. Geen samenscholingen. Ook niet in of aan supermarkten.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:28

Hannanas schreef:

Nee

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:29

Ethelate schreef:
Mijn ouders staan op Schiphol, ingecheckt voor Tenerife, mogen bagage weer ophalen want Spanje gooit de grenzen dicht.
Ik probeerde ze al 2 dagen over te halen om niet te gaan..

Jemig wat eigenwijs zeg...
Mijn vrien is ook zo naïef, tis maar een griepje >;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:29

Neonlight schreef:
Hannanas schreef:

Geen idee, maar ik heb wel ergens gelezen dat in China blijvende longschade is bij de zwaardere Corona-gevallen die het overleefd hebben. Zou dus maar goed die longblaasjes kunnen zijn.

Kapotte longblaasjes herstellen niet meer. Anders zou je ook kunnen herstellen van COPD.
Je begrijpt dan wel dat iemand met COPD deze longontsteking niet zal trekken afhankelijk van de mate waarin zij/hij het heeft.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:30