Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:21

Oh haha, degene die wij altijd hebben zijn 160 kcal per stuk, dus daar was ik vanuit gegaan. Maar idd, niet de gezondste optie.

_mjwb

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:24

Zeker die grote van AH merk? Wij hebben de kleintjes van de Jumbo, die zijn ook erg lekker alleen minder kwa kcal en kleiner.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:37

Gefeliciteerd Imandra! *\o/*
Welkom SharonIndezz! Vervelend dat je weer aangekomen bent... Maar als het de vorige keer gelukt is dan kun je het nu ook! :)

Welkom terug Maanlicht, wat een vis. :oo

Ilse: Mm, ik snap dat je het lastig vind! Toch proberen zo veel mogelijk gezond te kiezen, maar voor de rest zou ik gewoon lekker genieten hoor! Je hebt je hele leven nog om in Nederland op je eten te letten, dit half jaartje krijg je niet nog een keer (denk ik :P) dus ik zou er niet te veel over nadenken.

Mijn lijstje van vandaag, heel blij mee zo! :)
O: 1 khd arme boterham met een gekookt ei, 150 ml aplro yoghurt
T: appel, khd arme cracker
L: acai bowl (banaan, acai, bosbessen) + kiwi, paar stukjes granola en chia :9 van de Yoghurt Barn
T: 100 ml alpro yoghurt, khd arme cracker, stuk komkommer
A: 200 gram slamelange, tomaatjes, komkommer, halve avocado en gegrilde kipfilet
T: kwart galia meloen, smart crunch bar :D

B: uur fietsen, half uur cardio (stairmaster en hardlopen), half uur kracht
D: thee, water

Edit, omdat het zo lekker was een fotootje van mn lunch :D

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:49

@mjbl lieve buurvrouw!

Thanks voor de felicitaties iedereen!
Net een beetje een domper gehad. Vriendlief had gekookt (salade met pasta en garnalen) maar op de een of andere manier zat er een hele vieze smaak aan de garnalen die ze ook aan de salade hadden gegeven :(

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:03

Balen imandra!

Mjwb ja idd AH haha

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:19

Hoi :D
Ik wil me, als dat mag uiteraard, ook komen melden! Hier moeten 5 kilo af, voor de zomer. Al kijk ik liever naar cm :)) Ik zoek een berg motivatie die ik helaas ben kwijt geraakt terug!

Zal vanaf morgen ook mijn lijstje bij gaan houden leuk! :Y)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:23

Ik heb net dat verassing pakket van body en fit binnen. En er zitten wel lekkere dingen bij, maar ook van die proteïne bars met best wel eat kcal. Dus dat vind ik dan iets jammer, maar voor de rest wel dingetjes die ik al wilde uit proberen.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:23

Welkom Jaimy! :)

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:24

geerte schreef:
Ik heb net dat verassing pakket van body en fit binnen. En er zitten wel lekkere dingen bij, maar ook van die proteïne bars met best wel eat kcal. Dus dat vind ik dan iets jammer, maar voor de rest wel dingetjes die ik al wilde uit proberen.

Halveren en in je havermout (bijvoorbeeld) Vind ik erg lekker :j

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:31

Ooh Cheetahfan dat ziet er heerlijk uit! Ik had nog nooit van de Yoghurt Barn gehoord, maar ik ben gelijk gaan kijken en er zit er blijkbaar ook een in den Bosch :D Zeker een bezoekje waard.

Nog gefeliciteerd met je verjaardag imandra! Balen dat het een rare smaak had, waren de garnalen niet meer goed?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:48

Geen idee! Hij had ze vandaag gehaald dus was wel gek

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:51

IMANDRA schreef:
@mjbl lieve buurvrouw!

Thanks voor de felicitaties iedereen!
Net een beetje een domper gehad. Vriendlief had gekookt (salade met pasta en garnalen) maar op de een of andere manier zat er een hele vieze smaak aan de garnalen die ze ook aan de salade hadden gegeven :(

Gefeliciteeeerd!!

Dat hadden wij vorige keer ook bij de garnalen, tijdens het koken stonk het al wel maar goed toch maar proberen te eten en waren absoluut niet meer goed. Terwijl mijn moeder ze die dag vers had gekocht bij de visboer. Een week later tegen hem gezegd en een nieuwe zak gekregen, hij had meer klachten gehad maar had geen idee waar het door kwam.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 21:12

Imandra, vervelend dat je garnalen zo tegen vielen. Zo rot als je je er eerst al op verheugd.

Mjbl, hopelijk helpt het beschikken over de keuken van de buren al! Af en toe simpel fastfood is wel lekker, maar na week ben je er wel klaar mee. En succes met de verbouwing!

Cheetahfan, je eten ziet er echt heerlijk uit! Jammer dat zoiets niet hier zit.

SharonIndezz, dat je eerder bent afgevallen betekend dat je weet hoe het moet :D nu nog even de motivatie vinden om het weer te doen.

Jaimy, succes en welkom!

Geerte, meeste protein bars zitten best veel kcal in. Maar het gaat bij die dingen ook meer om de macro's.

Mijn lijstje van vandaag:
O: magere citroen kwark, whey crispy, chocolade cruesli
T: banaan
L: 4 plakken maïsbrood met chocolade pasta
T: dropjes
A: biefstuk, pepersaus, aardappelpartjes en sperziebonen
T: 2 vitalu crackers met Huttenkase

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:21

geerte schreef:

Waar kun je die paketten vinden? Mij lukt het niet :Y)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:26

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:51

Geerte: welke repen zitten heb je gekregen? :) De meeste eiwitrepen zijn kcalrijk, maar nog altijd betere macro's dan een candybar etc. Niet zo bang zijn voor kcal! :)

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:01

Balen Lisa :( Heb t nog nooit gehad met garnalen gelukkig! Lijkt me zo poedersuiker :+

Welkom Jaimy!

Wow wat een vis zeg Maanlicht! Je vakantie klinkt heerlijk! Zou me op vakantie ook echt geen zorgen maken over mn eetpatroon, vooral niet in een all inclusive hotel :))

Cheetahfan schreef:
Oef nee ik heb ik nog nooit fatburners gebruikt... Dacht: kan nooit gezond zijn. Blij dat ik ze nooit gekocht heb. :')

Bij de kruidvat haal ik vitamine C (voor in de winter) en biergist tabletten (voor mijn huid).

Navatu: waar slik jij zink en magnesium voor? Volgens mij zit daar ook in mijn biergist tabletten.

Zink werkt heel goed voor mijn huid, en magnesium neem ik als ik weinig energie heb maar toch heel rusteloos en stressig ben, helpt ook super :))

Ohh en wat ziet die lunch er heerlijk uit <3

Lijstje van vandaag:
O: 125gr framboos, klein stukje meloen met parmaham eromheen en klein stukje (nog niet eens 10gr) kersencakee
L: 2 volkoren boterhammen met 2 gebakken eitjes en 50gr gerookte zalm
T: combat crunch bar & pakje melba toast
A: 250gr wortel, 200gr mini krieltjes en 150gr kip (laatste 2 gebakken in beetje roomboter) en klein lepeltje yofresh erbij en pindasaus <3
T: 300gr skyr vanille
D: 2 liter water en 450ml thee

1748kcal

Moest vanmorgen werken en elke 2 uur een proeverijtje maken van die kersen room cake, was een nieuw product dus moest sowieso een klein stukje proeven.. maar man man man had het er wel ff zwaar mee want hij was echt verdomd lekker :+

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:12

Cheetahfan schreef:
Geerte: welke repen zitten heb je gekregen? :) De meeste eiwitrepen zijn kcalrijk, maar nog altijd betere macro's dan een candybar etc. Niet zo bang zijn voor kcal! :)

Ik heb protein &oats bar, smart bar chrunchy en de clean protein bar erin zitten.

Wel wat rare smaakjes :')

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 23:10

Pakket ziet er wel aantrekkelijk uit!
Beetje een vreemde dag.
O: chrackers met paturain
L: een bak groente
T: stukje chocola
A: big mac en mac chicken
Heb nog 300 kcal 'over'.... maar helemaal geen trek

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 23:25

Nu mijn zwager in amper drie weken tijd ruim 7 kilo kwijt is met khd-arm, begin ik er ook wel een beetje geïnteresseerd in te raken. Maar om nu alles khd-arm te doen lukt me niet zolang ik bij mijn ouders woon. Aardappels, pasta etc.... Apart vlees voor mij is één ding, maar ook nog dubbele maaltijden koken wordt wat veel van het goede...

Ik zit me alleen te bedenken dat ik natuurlijk wel eenvoudig dingen kan bakken voor tussen de middag. Eventueel voor de ochtend, al ben ik wel heel erg in mijn nopjes met mijn oatmeal elke dag... Maar dat is natuurlijk af te wisselen.

Zou dit een kleine toevoeging kunnen zijn, of kan je beter volledig ervoor gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 23:44

De rede waarom koolhydraatarm voor veel mensen zo snel werkt is omdat ze in ketose komen, een andere manier van vetverbranden. Ook is een grote bijkomstigheid van khd-arm dat je automatisch minder kcal nuttigt, want juist koolhydraatrijke producten zijn kcal bommetjes. Imo is het niet logisch om een beetje in te perken op je koolhydraten, hoewel je net zo goed wat meer eiwitten kan gaan eten (vullen beter)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 08:13

Janine, je kan natuurlijk ook zelf je eten klaarmaken. Dan hoeven je ouders geen twee maaltijden te koken en heb jij alsnog wat jij zelf wil eten.

Of dat je de aardappels/pasta laat liggen of minder eet. Maar wel extra groenten neemt. Ben ook heel lang afhankelijk geweest van wat mijn moeder kookte, maar dat betekende niet dat je daarin nog steeds prima kan bepalen hoeveel en wat er op je bord komt.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 08:49

Minder KH is beter dan schrappen. De eerste kilo's vliegen eraf maar wanneer je weer gewoon eet vliegen ze er weer aan.. KHA is echt een leefstijl, niet om even snel kilo's kwijt te raken.. :))

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:01

Terug van weggeweest
Moet weer even de flow te pakken krijgen.
Doordat ik nu werk moet ik er gewoon eerder bij nadenken wat ik wil eten eb waar ik wel en geen tijd/trek in heb.
Ook mijn snoep trek lijkt weer te komen 'Shame on me' weekendje winterberg met bier veel vlees en patat en weinig groente deed mij ook niet goed.
Nu al vanaf vrijdag een rare buik
Er moet weer even gedetoxt worden

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:11

Ik neem magnesium omdat ik anders snachts of tijdens het sporten supersnel last krijg van spierkrampen. 1x eens gehad op het paard ook tijdens het wijken :') leuk leuk! Ik zit al de hele week vast op hetzelfde gewicht momenteel. Eerste keer dat ik meemaak dat het zo stabiel is :') maar vind het niet echt erg, want het is niet naarboven en dat is ook goed :D

O: Overnight oats + passievrucht + thee
T: Appel
L: Salade
T: Banaan
A: nog geen idee

Normaal krijg ik straks mijn bestelling van B&F ook binnen met de repen. Postnl had ervoor had adres een beetje vreemd in de soep gedraaid, dus ik hoop dat ze nu met de 2de levering het iets beter gaan doen :')