Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:47

Maar eens even oefenen dan :D

Beterschap voor je man Batje! Het is een vervelende afloop zo -O-

F_Orumster

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 18:53

Veters? Lusjes? Hoe hoor je ze het beste te strikken dan?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:31

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:36

:oo Ik ga vanavond kijken of ik dat gaatje ook heb.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:42

F_Orumster schreef:
:oo Ik ga vanavond kijken of ik dat gaatje ook heb.
:')
Vast wel :D

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:44

Vandaar dat die stomme veters in hardloopschoenen altijd zo belachelijk lang zijn ook!
Ik ga het woensdag ook eens proberen, ben benieuwd of t ook anders zit.

Edit: op radar was er net een stukje over hardloopschoenen kiezen/aan laten meten. Niet heel schokkend, maar ik vond het wel interessant.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:46

Venthe schreef:
Mag ik weer binnen vallen en gezellig mee kletsen?

hwn, lekker gelopen bij de vredesloop goed hoor!
Ludique, wat fijn dat je weer lekker aan het lopen bent. Hard maakt opzich niet zoveel uit als je maar je rust pakt tussendoor.

Bij mij komt het eind van het blessureleed in zicht! Wat het nou precies is/geweest is weet eigenlijk niemand nog. Ik verdenk toch dat ik misschien een scheurtje in mijn bot heb gehad na een flinke valpartij aangezien ik de pijn in mijn onderbeen niet duidelijk kon aanwijzen en het absoluut geen spier was/is. Na 6 weken heel langzaam opbouwen en op gras moeten lopen gisteren weer voor het eerst getraind op de baan en wat voelt dat toch heerlijk! Kon mezelf niet zo goed inhouden qua tempo maar wel rust gepakt tussendoor. Ik begon met 5x 3 min. op het gras met elke keer 1 min rust (wandelen) tussendoor, als tempo hield ik een pace van 4:50 per km aan. Toen mocht ik de baan op van mijn trainer want hhad gelukkig helemaal geen last! daar deed ik 5x 200 meter met elke keer 200 meter rust (wandelen), de 200tjes deed ik heel constant elke keer in 38 sec :) wat was het heerlijk! Goed uitgelopen en gestreched en vandaag nauwelijks last. Iets spierpijn maar wel goede spierpijn. Ik ben gelukkig haha

Wauw wat een tempo op die 200tjes en dat na een blessure. Wat voor wedstrijd tijden loop je wel niet? En hoe snel loop je je korte intervallen (200tjes) wel niet als je in vorm bent?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:52

Hoe was het op de Ventoux Greetje?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:48

Grit schreef:
Hoe was het op de Ventoux Greetje?

Die berg leek veel hoger dan 4 jaar geleden. Het viel me zwaar tegen. Heb er dan ook 10minuten langer van morgen 'genieten' dan 4 jaar terug. Het was warm, de start was pas om half twaalf en ik had te weinig drinken bij. De dag ervoor bij een wandeling verdwaald en daardoor een hele lange wandeling nog in de benen. Of gewoon mijn dag niet. Niettemin weer een geweldige ervaring. Met de (te warme) zon zagen de herfstkleuren er schitterend uit.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:53

Haha dat extra gaatje hebben jou schoenen ook forumster!

Mirriezz en dan zul je merken dat je veters toch niet zo lang zijn als je dat extra gaatje en lusje gebruikt.

Ik las wat over de knoop aan de buitenkant? Hoe doe je dat dan? Aangezien ik mijn veters net dicht krijg. Ik heb niet veel speling meer.

Ik vond dat stukje op radar ook niet verrassend maar wel een beetje kort door de bocht. Ik ben het ermee eens dat dure schoenen niet per definitie beter zijn. Maar die test met de goedkope en dure schoenen vond ik wel wat kort door de bocht. Dat hebben ze van 1 persoon laten zien. Daarnaast waren de mensen in die sportzaken niet echt een technisch hoogstandje ik neem toch aan dat het gemiddelde niveau van de verkoper in de winkel wat hoger ligt.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:57

Jammer dat het niet zo lekker ging als het had kunnen gaan Greetje, maar het doet niks af aan de prestatie om uberhaupt de top van de Ventoux rennend te bereiken +:)+. Heb je dit in een stuk gelopen?

Mistral, ik neem aan dat Puchje haar veters dan "ongelijk" verdeeld heeft, zodat er een wat langer en een wat korter stuk overblijft, dan kun je de strik uit het midden maken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 00:04

Dat zal idd Grit.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 00:07

Grit ik heb tussendoor heel veel moeten wandelen op een gegeven moment was het meer een run-walk-run dan echt hardlopen. Ik heb er (schrik niet) 2hr25 over gedaan. Overigens heb ik 4 jaar terug ook wel stukjes gewandeld hoor. Maar sommige stukken zijn zo steil dat ze wandelend sneller te nemen zijn dan hardlopend of fietsend.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 00:25

Dat geloof ik meteen. Mijn vriend is er ook met zijn wielrenfiets op gegaan en bij sommige lange, steile stukken was het echt afzien. Ik vond het met de auto soms al pittig :Y)
En schrikken van je tijd? Ikke niet, het is potverdikkie 21km alleen maar klimmen, klimmen, klimmen en klimmen.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 09:08

Wauw knap hoor Greetje! Moet een hele ervaring zijn, petje af voor jou!
Voor mijn blessure liep ik de 5 km in 21:21. Loop sinds de zomervakantie bij een atletiekvereniging en ben eigenlijk gelijktijdig geblesseerd geraakt :+ dus nog maar weinig op de baan gelopen. 200tjes heb ik nog nooit eerder gedaan met horloge (voor mijn blessure 1x toen zonder horloge puur op gevoel). Gisteren door mijn trainer wel even op de rem getrokken met de mededeling dat ik niet meteen weer op mijn oude niveau kan gaan trainen want dan ben ik natuurlijk in no time weer geblesseerd. Dus gisteren braaf weer eerst op het gras en toen paar 500tjes in 1:55 en dat was echt goed te doen :) nu weer langzaam uitbouwen.
Volgende week gesprek met trainer over mijn doelen voor 2016 (als ik natuurlijk heel blijf) en op basis daarvan maakt hij een schema voor me. Mijn doelen voor 2016; 5 km onder de 20 minuten en de halve marathon tussen de 1:40 - 1:45 uur lopen. Ben heel blij met de vereniging waar ik nu bij zit :)

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 10:49

Rent iemand van jullie met een telefoon met 5,5 inch scherm, bijv iphone 6 plus? Ik zoek een fijne heup band om hem mee te nemen...

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:21

Ik heb een OPO. Heb hem om een band op mn arm, of in een running belt om m'n middel. Dat is elastisch, dus blijft gewoon tegen je lijf aan zitten.

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:23

Welke belt om je middel gebruik jij? Ik vind een band om m'n arm niet zo fijn, had ik met m'n oude telefoon...

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:30

Ik heb er eentje van eBay, gewoon een simpele.
Afbeelding zoiets maar dan met 2 vakjes.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:43

Action heeft ook een flipbelt look a like. Deze is fijn in gebruik.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 13:40

Een SPIbelt is echt geweldig!

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:32

Flipbelt heb ik, maar bevalt niet goed, schuift te veel over de gladde stof van m'n broek, schuift omhoog naar m'n taille en zit dan te los, gaat schudden. Evt zou ik een strakkere kunnen nemen, die dan in m'n taille zit, maar op één of andere manier lijkt me dat minder fijn.
Die van eBay en zo'n spibelt, naar zoiets ben ik idd op zoek. Dragen jullie die in je taille of lager en schudden ze niet, ook niet bij een sprintje?
Ik zag van fitletic ook mooie belts maar ik kom er niet helemaal uit of die groot genoeg zijn (de ultimate 1 of 2), verschillende sites zeggen iets anders... Iemand daar toevallig ervaring mee?
(Sorry voor de vele vragen maar had me in de winkel weer een arm ding laten aansmeren dat schudt, wil nu het liefst in één keer iets goeds kopen want er liggen nu een stuk of vier ongebruikte dingen in de kast)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:23

Ik draag hem op mn heupen. zelfs met een externe lader die net zo groot als mn telefoon is er nog bij gaat het goed. Maar ik ben ook wel groot en rond ( :D) misschien scheelt dat nog met bewegen?

Visitor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:47

Ik heb nogal dikke billen en naar verhouding daarbij een smalle taille dus dat maakt het bij mij een beetje lastig. Maar bedankt voor het delen van jullie ervaringen! Ik heb fitletic een mailtje gestuurd, hopelijk krijg ik snel reactie, ik hou jullie op de hoogte van wat ik uiteindelijk koop en hoe het bevalt..

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:26

Hmm, zo'n belt staat hier ook op mijn verlanglijstje!
Ik ren nu met een heuptasje, te groot en te zwaar, maar voor nu even prima.
Action! _/-\o_ :)) :wow:

Over de veters; blijkbaar heb ik erg lange veters, want ik kan gemakkelijk nog strikken nadat ik de lusjes heb gemaakt. En die strik doe ik dan zover mogelijk aan de buitenkant, zodat deze niet hinderlijk bovenop mijn voet zit.

Gisterenavond 3km interval gerend. Ik was echt SUPER tevreden. Ik kan nu steeds beter aanvoelen wat de snelheden zijn en mijn horloge gaf aan dat ik goed zat. *blij :)

Morgen allereerste keer 5 kilometer aan één stuk. Heb er zin in!