[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Naoom_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:12

Dankje, ja ik wil me niet teveel laten gaan nu ik net zo goed bezig ben :=

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:47

Veel plezier Naoom_! En knap dat je je bij dat soort avondjes in weet te houden! :D

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:53

Toralone, goeie oplossing toch zo, ff een cracker en dan lekker verder slapen en goed je dag beginnen!.

N0a hele fijne vakantie en probeer er lekker van te genieten!, hoe meer je beweegt op je vakantie hoe meer lekkere dingen je kan eten :D .

Naoom_, ik had de laatste keer dat ik naar de bios ging ook (zoute) popcorn genomen, dat is dan wel de beste keuze als je toch wat te knabbelen wilt hebben. Maar sta de volgende dag niet op de weegschaal want door al dat zout ga je wel een dagje vocht vasthouden (ik wel in iedergeval).
Maar veel plezier in de bios! welke film ga je?

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 16:57

Ik had trouwens vandaag een vrije sport dag genomen. En toen ben ik maar super intensief me huis schoon gaan maken. Alles schrobben en aan de kant halen en weer terug zetten en van boven naar beneden gerend voor iedere keer een klein dingetje. Lekker harde muziek er bij aan, heerlijk!. Aan het einde van de schoonmaak had ik het zweet op me voorhoofd staan :+

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:01

Veel plezier Naoom! :D

Mmm ik heb echt weer hoofdpijn! Heb weer veel nieuwe indrukken op gedaan net (met mijn zicht) en merk toch wel dat ik daar even heel moe/veel hoofdpijn van krijg! Heb vanmiddag geen tussendoortje gehad, was hele tijd druk. Ga zo avond eten dus laat het maar een keertje :)

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:05

Ik ben de hele tuin op de schop aan het nemen. Rubber matten verplaatsen en opstapelen (moeten verkocht worden), alles vegen en dan eens zien waar mijn moestuintje gaat komen. Heb gisteren een snoeptomaat plantje gekocht, LEKKER! Echt een aanrader voor die 6 euro bij INtratuin! Trouwens ook 2 aarbei plantjes mee genomen... Dat word gezond snoepen, kan niet hoor.
En vanavond... Wat zal ik vanavond eens maken... Ugh.. :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:27

Hier vanavond lekker bami en nu eens geen saté, maar wel lekker spiegeleitjes van onze eigen kipjes d'r bij en vooral heel veel groente d'r in :Y)

Gisteren heel fout gesnoept, was nogal druk en veel stress en ik merk dat sinds ik als zelfstandige thuis werk, dat er in zulke situaties flink gesnaaid wordt :o , toen ik gewoon ergens werkte met collega's was ik altijd superslank :( .
Vandaag dus maar een bakje wortels bij de hand genomen, hahahahaha.

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:34

hmm veelste veel gegeten vandaag :(

begon met een bakje yoghurt met muesli
daarna een ham kaas croissant
een stukje ontbijtkoek
4 bruine boterhammen met geitenkaas
en dan nog 2 kaas uienbollen
en ik moet nog avond eten..
nja beetje opletten en niet teveel eten vanavond. Ik ga even lekker sporten en morgen beter me best doen

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 17:51

Noa, de tijd met planken moet je ook opbouwen he? En fijne vakantie :D
Roosch, Jij ook voordat ik het vergeet!
Tolarone, Wat kom je laat uit bed! Of heb je dan een late dienst gedraaid?

Net mijn maten opgenomen en ben 23 cm kwijt in drie weken :oo
De volgende maten heb ik dan opgenomen: nek, bovenarm links & rechts, Borst, Onder borst, Taille, Heupen, Billen, Bovenbeen links & rechts, Kuit links & rechts.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:18

Fijne vakantie N0a!

Wow mootje! Wat super knap! :D Ga zo door zou ik zeggen.

Vandaag toch aardig bezig geweest, kom net terug van stal en heb toch maar even gereden, het ging gisteren zo lekker dat ik toch nog even op wilde stappen. Geen spijt van gehad, hij heeft mij ook goed laten zweten! :+
Eten was wel netjes vandaag eigenlijk.

O: bakje yoghurt met banaan en een handje musli.
T: Appel
L: restant van de pastasalade, laatste portie helaas :(
T: broodje met geitenkaas en honing en later nog een paar happen peen van paard gepikt.
A: strakjes lekker biefstuk met gebakken aardappeltjes en sla en als toetje een klein bakje dubbelvla, gewoon omdat het kan :D

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:27

Dame, ik ga naar Safe Haven :D wil de popcorn proberen te mijden haha.
Wow goed zeg Mootje! :oo
Frummels nette dag!

Ik heb net lekker varkenshaasje met snijbonen en gebakken aardappels gegeten. :9
Zo nog beetje yoghurt na denk ik.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:38

mag ik me hier ook melden?

wil heeeeel graag wat afvallen (voornamelijk mijn buik en bovenbenen) maar hoe??

ik lijk maar niets af te kunnen vallen
ik werk de hele dag ( schoonmaken etc best zwaar werk, ik loop daarbij ook veel) ik eet gezond, af en toe wel een koekje oid ik probeer nu veel te drinken

ik ben ongeveer 1.68 lang en weeg 69/70 kilo

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:41

welkom! Sport je naast je werk ook? En wat eet je zoal op een dag?

Magere yoghurt met stukjes aardbeien net gemaakt, lekker!
Normaal vond ik yoghurt zonder zoetstof of suiker vies, maar met fruit erdoor ia het best te doen.
Eventjes wennen denk :)

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:58

Naoom_ schreef:
Noa fijn dat er iets verbetering in zit, geniet ondanks dit toch van je vakantie!

Dipstaartje, ja haha vooral in mn bovenbenen en al helemaal nu na die Insanity fittest.

heb ook redelijk spierpijn.

gister getraind met de personal trainer vandaag aqua gym en daarna body balance.
morgen ga ik weer met personal trainer trainen

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:15

ik sport verder eigenlijk niet heb ik geen tijd voor :)
werk bij een dierenopvang dus van smorgens tot s avonds in de weer.. en mijn vrije tijd besteed ik aan mijn paarden, ik wandel wel redelijk veel.

ik eet smorgens 2 broodjes met 1 kopje thee ( soms chocovlokken of anders smeerkaas op brood)
rond 1 uur eet ik weer 2 broodjes met smeerkaas, en meestal dan 1 kopje zwarte koffie
en tussendoor veel water.. en savonds aardappels met groente..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:19

SecretLIN schreef:
werk bij een dierenopvang dus van smorgens tot s avonds in de weer.. en mijn vrije tijd besteed ik aan mijn paarden, ik wandel wel redelijk veel.

ik eet smorgens 2 broodjes met 1 kopje thee ( soms chocovlokken of anders smeerkaas op brood)
rond 1 uur eet ik weer 2 broodjes met smeerkaas, en meestal dan 1 kopje zwarte koffie

Probeer meer af te wisselen. :) Dus verschillende soorten beleg op je broood. Brood eens afwisselen met crackers of met yoghurt en fruit eten tussendoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:23

N0a schreef:
SecretLIN schreef:

Probeer meer af te wisselen. :) Dus verschillende soorten beleg op je broood. Brood eens afwisselen met crackers of met yoghurt en fruit eten tussendoor.

Plus tussen ontbijt en lunch, lunch en diner.. een tussendoortje. Fruit ofzo. Want zoals een dieetiste een x zei tegen mij, dat haardje moet vanbinnen blijven branden.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:32

Dipstaartje lekker bezig!

En ik ga mee met wat hierboven is gezegd, je kunt je beleg ook wat magerder nemen, vlokken is niet heel gezond. :)

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 20:25

frummels: hier ook de paste salade gemaakt, heb ook nog kappertjes toegevoegd leek me wel lekker :) ga het morgen meenemen naar het werk, heb een avonddienst dus moet daar eten ;)

secretLIN: probeer inderdaad ook fruit tussendoor te eten en gezond beleg je kan veel varieeren met beleg bijv appelstroop, sandwich spread, kipfilet

hier een dagje weer gewerkt, gewoon goed en gezond gegeten! :) zal morgen eens wegen om te kijken of ik onder de 83 zit! :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:05

phoe fruit ik zal het eens proberen vergeet het vaak.. heb momenteel alleen kiwi's in huis :)

Wat voor beleg zou nog meer kunnen ? kipfilet lust ik trouwens wel ..
en qua snoep wat eten jullie ipv een koekje? ben een enorme zoetekauw.

Smorgens 3 plakken brood is niet teveel?
wordt je sowieso dik van brood?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:07

Ik laat nu al t snoep en koekjes e.d eigenlijk gewoon links liggen. zo af en toe mag wel, maar niet te veel.

cass1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:13

even uit mijn sonja bakker boek:
zoet beleg:
halva jam
appelstroop
vruchtenhagel(zijn de meningen over verdeeld geloof ik)
honing
hartig beleg:
30+ kaas
20+ smeerkaas
rosbief
achterham
rookvlees
kipfilet/kalkoefilet
smeerpate van linera of filet american

ik zou aanraden eerst helemaal geen zoetigheid te eten zodat je van de suikers kan 'afkicken' . En lees dat je een drukke baan hebt dus 3 boterhammen op de ochtend moet wel kunnen hoor, moet je alleen geen wit brood eten ;)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 21:23

Als broodbeleg kan ik het volgende aanraden.
Licht en vullend:

Kipfilet, light smeerkaas en komkommer of ei
Kalkoenfilet, light smeerkaas en tomaat
Rookvlees, light smeerkaas en pijnboompitten

Overal ipv boter (lust ik niet) dus laagje smeerkaas voor net dat beetje extra

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:31

cass: goed idee, kappertjes er in. Ga ik ook een keertje proberen :j Eetsmakelijk alvast voor morgen :D
secretlin: ipv snoep/koekjes eet ik heel vaak roma tomaatjes of komkommer, maar ook vaak van die peentjes die al schoongemaakt zijn in een zakje. Als ik trek heb in iets stevigers dan neem ik lekker een cracker met rauwkost en zuivelspread of maak ik een fruitsalade :)
Rauwe ham is trouwens ook heel mager en gezond! En lekker icm tomaat vind ik.

Mijn biefstuk met gebakken aardappeltjes was out of the window, vriendjelief heeft me als verrassing mee uit eten genomen naar mijn favoriete restaurant de Golden Duck in Scheveningen <3 (Kantonees)
Kon natuurlijk geen nee zeggen, en vond het eigenlijk ook wel fijn weer eens wat samen te doen, hij werkt zo veel dat hij maar 1 dag per week vrij is dus we zien elkaar maar 1 avond in de week ondanks we samen wonen :+ (de dag dat hij vrij is zit ik overdag gewoon op school en/of ben op stal)
we hadden heel veel besteld maar hebben van alles een beetje genomen. Wat er over was staat nu lekker in de koelkast voor morgen. We hebben besteld: nasi en bami natuurlijk, kip met amandelen, krokant rundvlees in gele bonensaus, ossenhaas met pepers en olijfolie, gamba's met knoflook en vriendje lief had nog babipangang spek maar dat lust ik niet zo.. Heb van alles een klein beetje op mn bord geschept zodat ik alles kon nemen want ik kon echt niet kiezen :D
Morgen maar weer even dimmen haha.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 22:33

Avaluna, ik merk ook vaak dat als ik veel thuis zit ik zin heb om op iets te kauwen. Heb nu ook allemaal wortels enzo hier liggen daarvoor :D

Romy, morgen weer een dag meis :D

Wouw Mootje, 23 cm!! :D

Frummels, lekker dat je zo heerlijk hebt kunnen rijden :D

Welkom SecretLIN! Ik zou inderdaad meer afwisselen en tussendoor fruit eten :) ik hoop dat je dan ook wat zult afvallen :)

Cassandra, ik hoop dat je nu onder de 83 zit :D