[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:30

Frummels schreef:
Dominique: ik denk juist dat die lengte van de foto's je prachtig staat! :j T is wel nog over de schouders, zoals je wilde :)

[

Ik denk dat ik de gok ga wagen en er maar gewoon de schaar in ga laten zetten. :')

Er moeten zo te zien dan dus sowieso laagjes in hè?

Frummels

Re: [Centraal] Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:56

Lidy: oh echt? Haha ik vind het echt enorm geel := Maar dankje :D

Dominique: Ben heel benieuwd hoe het wordt, wel een foto plaatsen he!? En ik denk dat er vooral van voren laagjes in moeten. Maar ik zou die plaatjes gewoon meenemen naar de kapper. :j

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:53

Niemand verder een idee voor bij mij ? ;')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 13:29

Loes ik vind de kleur je super goed staan zeker met jouw oogkleur. en de pony staat ook heel goed. eigenlijk zou ik er niks aan veranderen maar denk dat het wel leuk is als je het eens anders draagt. misschien mooi opsteken?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 14:34

Ik zou ook aan het kapsel niet veel veranderen, vind dit je heel mooi staan :j misschien een ander donker kleurtje wel mooi? Vind het donkere mooi staan bij je :)

limagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:21

Binnenkort ben ik van plan om voor het eerst mijn haar te verven. Heeft iemand hier ervaring met fashion professional oil & shine van de action ? (wil zelf de kleur mahonie)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:25

Misschien een lange bob Loes? Vind het zo wel leuk eigenlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 20:57

Frummels schreef:
Lidy: oh echt? Haha ik vind het echt enorm geel := Maar dankje :D

Dominique: Ben heel benieuwd hoe het wordt, wel een foto plaatsen he!? En ik denk dat er vooral van voren laagjes in moeten. Maar ik zou die plaatjes gewoon meenemen naar de kapper. :j

Ga ik doen!

Ik durf echt bijna niet, ben bang dat het me ineens een paar jaar jonger zal maken of dat het echt voor geen meeeter staat..

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:35

Bedankt voor de complimentjes over mijn huidige haar :) morgen naar de.kapper em ff met haar.overleggen ook ivm kleur :)

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:14

Hallo iedereen,

2 weken geleden heb ik m'n haar geverfd met garnier, van 'ombre' dus boven bruin eigen kleur, en onder blond.
Ik heb het geverfd naar tiramusu bruin, bruin met een rode glans.

Maaaaaar sindsdien heb ik super vette punten waar ik maar niet van afkom ;(
Bovenop is het normaal, en onder super vet, zelfs na het wassen met anti vet shampoo..

Wie heeft dit ook gehad of hier een oplossing voor?

het is zelfs zo vet dat krullen niet lukt..

Afbeelding

Ben wel heel blij met de kleur! Al is die al iets vervaagd

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:18

Hallo!

Zit een beetje hier te kijken. Ik ben echt af en toe ten einde raad met mijn haar... hahaha

Afbeelding

Ik heb kroes/krullend haar. Heb Zuid amerikaans bloed in mij zitten dusja.. geen typisch hollands haar. Heb mijn haar jaren lang altijd lang gehad foto 1 en wou het toen deels blauw verven (kwam op een leeftijd dat ik niet wist wat ik met mezelf moest) , maar mijn haarkleur is te donker. (dus kon niet) Ik wou toen een blonde dipdye foto 2 en alleen de dooie punten eraf. Maar bij elke kapper die ik tegen kom, moet ik maar accepteren dat ik een afro kapsel moet nemen en mijn haar moet accepteren. IRRITANT ... hahaha Zonder mijn toestemming tot mijn schouders geknipt

Laten groeien en bruinrood haar geverfd door een complete make over (tv) foto 3 en wonder boven wonder naar 2 jaar erg goed gegroeid en een stuk gezonder/aaangenamer. Mijn haar zit prachtig met een stijltang beurt van 3/4 uur en voelt ook weer gezond foto 4/5 en de rood/bruine verf is nu een dipdye geworden. Hier had een relax beurt, droog gefohn en gestyld....

Maar ik ben ten einde raad een beetje. Ik draag mijn haar vaak in een vlecht. Ik stijl mijn haar namelijk niet geregeld. Alleen soms een föhn, maar mijn haar draag ik liever niet los (veel te warm en ik eindig als een poedel) dus ik zat te denken aan een rechte/schuine pony... Zodat dát los kan hangen.

Iemand tips wat je een beetje met mijn haar kan doen? Een pony geregeld stylen no problem, heel mijn haar heb ik gewoon geen tijd voor in de week en wil absoluut niet kort meer gaan. Krijg z'n bol gezicht er van... Ik mis ook iets zonder mijn bril die ik 2 jaar terug heb omgeruild voor lenzen. Krijg z'n groot voorhoofd idee :') Maar ik vind weinig voorbeelden van mijn type haar met een leuke 'kapsel' als je het vast draagt :j

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:36

Maar kan je je haar niet gewoon laten relaxen door een goede afrokapper? Dan heb je permanent 'gestijld' haar :)

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 21:45

Drunksheep, had ik gedaan.. maar het was er na 2x wassen alweer uit. :j Het krult bijna niet meer, maar echt gestijld is het niet meer. Heb binnenkort wel weer een relax beurt, maar het werkt niet permanent bij mij

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:07

Hoe zit het als je het niet kamt? De nummer 1 regel van krullen is nooit, nooit, nooit, kammen. Dan trek je de krullen uit elkaar en gaat het pluizen. Ga eens douchen, kam het onder de douche, maak het goed nat en laat het dan aan de lucht drogen en dan niet meer kammen. Misschien zit het dan wel mooi. En anders zou je je kunnen verdiepen in het nemen van een keratine behandeling. :)

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:19

Drogon, ik kan mijn haar niet geregeld wassen. Ik was het maximaal 2x per week. Het liefst maar 1x per week. Want mijn haar wordt hier heel droog van en het breekt af/gaat er kapot van. Als ik het laat drogen in de lucht wordt het ook erg droog. Is het heel dik en wordt het uiteindelijk gewoon pluizig, de krul blijft nooit lang zitten. Je kan er voor de rest helemaal niks meer tot je het weer gewassen hebt.

Wat ik nu doe is dus 2 á 1 x in de week wassen met shampoo voor mijn hoofdhuid. Conditioner voor mijn haar en punten en een haarmasker. Daarna doe ik er enog een spulletje in van andrelon voor perfecte puntjes en care & repair. Dit fohn ik met een fohn borstel na een hittebescherming (als ik tijd heb style ik het daarna nog even). Waardoor het terug zacht is en kam baar. Daarna gaat er nog een vetje overheen die ik om de 2 dagen erin stop om het te voeden . Zoals foto 5.

Maar door de regen lopen zorgt dat het ontploft en poedel is, waardoor het ontembaar is. Je maakt meer kapot dan je lief is als je daar doorheen kamt of het red. Haalde dagelijks dan hele haarballen eruit. Nu kam ik het 's ochtends en 's avonds en ik haal dat zelfde bolletje haar nu pas in 2 weken eruit.

Zal mij eens verdiepen in een keratine behandeling :j

Ik zal het leuk vinden iets speels te kunnen doen terwijl ik het in een vlecht heb. Het is zo strak naar achter en zoo... saai :=

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:22

Ik zou eens zoeken naar the curly girl method als ik jou was! :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:00

Van de foto's lijkt het of je je haar als stijl haar behandelt, waardoor de krul niet mooi uitkomt. Het niet veel wassen is inderdaad prima voor krullend haar, ik was mijn haar zelfs bijna nooit meer met shampoo, daar wordt het alleen maar droog van. Je kan kijken of kokosolie het goed doet in je haar- 's avonds erin, oud t-shirt om je haar, en 's ochtend eruit wassen. Dan je haar in de handdoek crunchen en direct, voor het begint te drogen wat curl-creme erin (ik gebruik hier het boots huismerk, maar dat bestaat geloof ik niet in Nederland. Maar er is vast wel een equivalent). Evt wat haarlak erin als het droog is en dan gewoon lekker los dragen, of in een losse vlecht/staart. Zo strak naar achter is zonde van je prachtige haar!

Enne, borstelen/kammen alleen als het nat is, en daarna altijd goed met je handdoek de krul er weer in crunchen! Drogen aan de lucht zonder spul erin is inderdaad killing, daarom altijd direct na het handoekdrogen iets erin gooien. Ik heb zelf een hekel aan mousse maar je kan het proberen- ken veel vrouwen met krullen die het wel fijn vinden. Een curl creme houdt het haar zachter.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 02:11

Ik zou als ik jou was naar een afro kappersgroothandel gaan. Deze hebben speciale shampoo's voor afrikaans haar en braziliaans haar. Ik heb zelf weaves die heel snel pluizen, daar gebruik ik afro spul op en Biosilk hairtherapie. Ook argan olie erbij. Het krult dan veel mooier en blijft toch lekker luchtig. Verdiep je in prof. spul of afro spul. Er gaat een wereld voor je open. Absoluut geen drogisterij dingen gebruiken op jouw haar, dan wordt droger en droger daardoor!!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:15

Nalonyda, wat een geweldige bos haar heb jij! Ik heb laatst een tutorial voor krullend haar gezien waarbij je je haar laat drogen in een katoenen doek ipv aan de lucht. Misschien kan je daar op googelen? Speciaal tegen pluis en voor mooie krullen. Weet alleen niet meer hoe het heet.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:29

Jennifuur schreef:
Ik wil misschien een lange bob. Wil er alleen nog even mee wachten, vind mijn hoofd er nu nog te bol voor :') Maar de planning is dat dat over een tijdje minder is en dan zou ik misschien toch een bob willen wagen. Echter heb ik een jaar of drie terug mijn heeele lange lokken gedoneerd en er toen echt spijt van gehad :+ Maar had er toen ook geen leuk model in laten knippen, had 40 cm gedoneerd en wilde het gewoon nog tot over m'n schouders hebben, dat was het. Maar nu zou ik daar toch iets meer aandacht aan besteden.

Nou, de dag erna heb ik een afspraak gemaakt bij de kapper voor die avond :+ meer dan 30 cm eraf, nieuwe kleur erin, en een fijn resultaat! Was bang dat ik snel spijt zou krijgen, maar is nog niet echt geweest. Al het dode haar is weg en heb weer volume terug!

Afbeelding

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:31

Staat je prachtig! De kleur is ook erg mooi :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:46

Ik vind het je echt prachtig staan Jen, staat heeeeel mooi bij de vorm van je gezicht :j

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:09

Ik ben op dit moment aan het twijfelen of ik m'n haar wil knippen (en doneren).. Het probleem is vooral dat ik altijd al lang haar heb gehad en geen idee of korter me zou staan. In mijn profiel staan wel foto's van hoe het nu is, denk dat de lengte nu iets van 55 centimeter is. Merk dat het de laatste tijd wel dat m'n haar iets minder gezond lijkt en met name pluiziger (en wat saai). Hebben jullie tips en suggesties? :) De lange bob op deze pagina vind ik bijvoorbeeld heel mooi lijken.

limagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:17

Ik snap niet zo goed waarom er zoveel (puber) meisjes met lang haar zijn die het niet durven af te knippen. Gewoon doen! Het groeit er vanzelf weer aan en wie niet waagt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:21

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-22 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt