Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 13:56

IMANDRA schreef:
En is het niet net zo goed “missiegedrag” van 996981 dat ze de behoefte voelt toch steeds haar standpunt te blijven delen en verdedigen? Niemand zegt dat ze moet vaccineren. Men heeft het over de consequenties van het niet vaccineren. Dat is toch best een verschil ;). Als wij missiegedrag vertonen doet zij dat ook.

Als iemand zijn standpunt moet verdedigen, dan worden zij op dat standpunt aangevallen. Keer op keer worden de mensen die zich niet laten vaccineren aangevallen en zelfs verantwoordelijk gehouden voor de COVID crisis zoals die nu is.

Dus nee, ik zie de posts van 996981 in dit topic niet als missiegedrag, maar puur als een ander standpunt en zelfverdediging.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 18:18

Daphara schreef:
IMANDRA schreef:
En is het niet net zo goed “missiegedrag” van 996981 dat ze de behoefte voelt toch steeds haar standpunt te blijven delen en verdedigen? Niemand zegt dat ze moet vaccineren. Men heeft het over de consequenties van het niet vaccineren. Dat is toch best een verschil ;). Als wij missiegedrag vertonen doet zij dat ook.

Als iemand zijn standpunt moet verdedigen, dan worden zij op dat standpunt aangevallen. Keer op keer worden de mensen die zich niet laten vaccineren aangevallen en zelfs verantwoordelijk gehouden voor de COVID crisis zoals die nu is.

Dus nee, ik zie de posts van 996981 in dit topic niet als missiegedrag, maar puur als een ander standpunt en zelfverdediging.

Waarom noem je het aangevallen? Er worden tegenargumenten gegeven en doorgevraagd ja. Maar aangevallen? Mwah. Want ik ‘verdedig’ mijn standpunt toch ook gewoon? Dus dat zou het mijne geen missie-drang zijn.

En niet om het een of ander, maar juist mede vanwege de te lage vaccinatiegraad hebben we nog eea qua maatregelen. Dus de bewust ongevaccineerden zijn als groep inderdaad mede verantwoordelijk voor de situatie. Dat samen met de delta mutatie. Als iedereen had gevaccineerd was de situatie heel anders geweest, zeker die in de ziekenhuizen. Of moeten we onze koppen in het zand steken en dat maar niet meer benoemen? Omdat we misschien de gevoelens niet-gevaccineerden kwetsen door dat feit te benoemen? Moeten we op eieren lopen rondom die gegevens, “want die ongevaccineerde moet zich er ook goed bij kunnen voelen”? (Even voor de duidelijkheid, daarmee bedoel ik niet dat jij dit letterlijk zegt)

Wat zie jij dan als missiedrang? Want er is niemand die zegt “je moet vaccineren”, enkel mensen die ook hun zienswijze en standpunt verdedigen, maar dan de andere kant. Of wordt de manier van discussiëren van de twee kanten dan anders beoordeeld?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 19:55

Dus je bent op vakantie in het buitenland (want anders zou je niet hoeven te testen) en je gebruikt die vakantie om in de afgelopen 12 uur 53 berichten in dit topic op Bokt te zetten?!

55 Posts and counting. Graag gedaan vwb update qua telling. Klassiek trolling alleen al op de aantallen berichten in de gegeven tijd. Op de meeste forums had je nu al een mod die in je nek zat te hijgen.

En als een klassieke troll vervorm je je eigen input vs die van anderen. Drogredenen links, rechts, voor en achter. Al dagen, weken, maanden lang. Zelfs op vakantie. Boeiende combo van sneu en hilarisch.

Als dit niet aanvallen is dan verschillen we daar over van mening.

Ik lees eigenlijk alleen mee omdat ik geen zin heb in dit soort reacties op eventuele posts maar nu vind ik het wel aanvallend worden op 1 persoon.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 20:55

simongek schreef:
Dus je bent op vakantie in het buitenland (want anders zou je niet hoeven te testen) en je gebruikt die vakantie om in de afgelopen 12 uur 53 berichten in dit topic op Bokt te zetten?!

55 Posts and counting. Graag gedaan vwb update qua telling. Klassiek trolling alleen al op de aantallen berichten in de gegeven tijd. Op de meeste forums had je nu al een mod die in je nek zat te hijgen.

En als een klassieke troll vervorm je je eigen input vs die van anderen. Drogredenen links, rechts, voor en achter. Al dagen, weken, maanden lang. Zelfs op vakantie. Boeiende combo van sneu en hilarisch.

Als dit niet aanvallen is dan verschillen we daar over van mening.

Ik lees eigenlijk alleen mee omdat ik geen zin heb in dit soort reacties op eventuele posts maar nu vind ik het wel aanvallend worden op 1 persoon.

Maar dit is ook dóór 1 persoon, dus de rest die meediscussieert over diezelfde kam scheren is ook niet eerlijk toch?

Tem die persoon, laat de mods het afhandelen en door. Toch?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 21:01

Imandra, jij gaat ook off topic, immers is dit niet de “wel of niet laten vaccineren” topic, maar daar verandert het wel telkens in en de laatste paar pagina’s heb jij daar een groot aandeel in.

Ik ben niet in dit topic aan het meelezen om telkens weer hetzelfde riedeltje te lezen over vaccineren. Ik denk ook dat jij hier voor het verkeerde publiek aan het preken bent, je gaat de viruswaanzin/waarheid mensen echt niet overtuigen van het nut van vaccineren, dus waarom niet gewoon al die energie steken in mensen die echt nog op de wip zitten?

Laten we het hier vooral over virus waanzin/waarheid hebben en de “schaapjes” en “wappies”.
Er zijn andere topics voor de vaccinatie discussie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 21:06

Gaan we weer over naar de wappies , zal zo eens even op Twitter kijken of Willem Engel de jonge hockeyer al geclaimd heeft als vaccinatie slachtoffer. Vorige week bij de jonge Belgische voetballer was hij er als de kippen bij.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 21:15

Daphara schreef:
Imandra, jij gaat ook off topic, immers is dit niet de “wel of niet laten vaccineren” topic, maar daar verandert het wel telkens in en de laatste paar pagina’s heb jij daar een groot aandeel in.

Ik ben niet in dit topic aan het meelezen om telkens weer hetzelfde riedeltje te lezen over vaccineren. Ik denk ook dat jij hier voor het verkeerde publiek aan het preken bent, je gaat de viruswaanzin/waarheid mensen echt niet overtuigen van het nut van vaccineren, dus waarom niet gewoon al die energie steken in mensen die echt nog op de wip zitten?

Laten we het hier vooral over virus waanzin/waarheid hebben en de “schaapjes” en “wappies”.
Er zijn andere topics voor de vaccinatie discussie.

Deze onderwerpen vloeien nu eenmaal in elkaar over. Niet-vaccineren en viruswaarheid overlappen. Daarom wordt daar ook niet op gemod. En dan is iedereen toch off-topic geweest afgelopen pagina’s?

En ik heb niet de illusie dat ik iemand ga overtuigen die niet vaccineert hoor. Maar dit is een discussietopic, dus een discussie kan prima ;)

En heel eerlijk, jij beslist niet over wat ik waar mag posten.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 11-09-21 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 21:17

Er wordt toch ook alleen op mij afgegeven ivm off topic gaan , of inhoudsloos reageren … zo gaan die dingen blijkbaar :j

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 06:51

bigone schreef:
Gaan we weer over naar de wappies , zal zo eens even op Twitter kijken of Willem Engel de jonge hockeyer al geclaimd heeft als vaccinatie slachtoffer. Vorige week bij de jonge Belgische voetballer was hij er als de kippen bij.

Doet hij dat? Dat is echt schandalig en respectloos :(.

Ik heb alleen Facebook en (gelukkig) maar 1 wappie als vriend, maar no way dat ik die uit mijn lijst zet, er komen echt de meest interessante theorieën voorbij. De reptielen blijven toch wel mijn favoriet.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 06:57

Bij Ericsson waren ze nog bezig met reanimeren toen hij de tweet eruit gooide. Ook vaccinatieschade volgens hem, alleen Ericsson was niet gevaccineerd (had overigens ook nog geen covid doorgemaakt).

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 07:27

Ik zit nu op die Twitter pagina die Eleeke deelde te lezen... Word er gewoon een beetje stil van, wat een gezwam, wantrouwen en haat zeg.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 07:47

Ilse_123 schreef:
Ik zit nu op die Twitter pagina die Eleeke deelde te lezen... Word er gewoon een beetje stil van, wat een gezwam, wantrouwen en haat zeg.

Oh jeetje, die kappers op die twittersite :=
Misschien zie je gewoon een afspiegeling van de maatschappij. Daar lopen mensen slecht, worden ze ziek en krijgen ze een hartaanval of kanker.

Afbeelding

Afbeelding

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 07:54

Er was er ook eentje die juist bij een gevaccineerde kapper was geweest en in die groep vroeg of het daaraan lag dat ze nu een blauwe plek op haar enkel had :') :') :').

Edit, iets vergelijkbaars gevonden:

Afbeelding

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 09:06

Hahahaahhaa dit is toch hilarisch. Als het niet zo ernstig was.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 10:16

Dat gaf ik inderdaad al aan… en inderdaad .. ik vind t balanceren tussen hilarisch en beangstigend … de filmpjes die er tussen staan zijn echt te absurd voor woorden ..

Dat mensen dit soort ideeën kunnen hebben is lastig te begrijpen .. vind ik. Maar goed, het kan dus wel..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 11:54

Ook al dat er dus gedacht wordt dat er überhaupt een verband kan bestaan tussen vaccineren en die dingen. Dat bestaat gewoon niet, onmogelijk om heel veel redenen. En dan vinden ze het gek als er geen onderzoek naar komt.

Dan mis je ook echt wat in je basale biologie kennis.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 12:01

Ik denk zelf dat het verder gaat dan gebrek aan basale biologie kennis :\

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 12:05

verootjoo schreef:
Ook al dat er dus gedacht wordt dat er überhaupt een verband kan bestaan tussen vaccineren en die dingen. Dat bestaat gewoon niet, onmogelijk om heel veel redenen. En dan vinden ze het gek als er geen onderzoek naar komt.

Dan mis je ook echt wat in je basale biologie kennis.

Precies, en het feit dat er geen onderzoek naar komt is aldus deze mensen weer ‘bewijs’ voor een corrupte overheid..

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:31

Die op twitter gedeelde berichten… :oo Ik schrik er eigenlijk van dat mensen zó angstig kunnen zijn voor (in dit geval) vaccinatie dat ze zich dit soort rare zaken in hun hoofd halen. Jemig, angstig voor (gevolgen van) vaccinatie kan ik nog inkomen maar dat er zó ver over doorgedacht wordt… Best interessant eigenlijk, ik vraag me dan toch af hoe de (even plat gezegd) hersenen van die mensen werken. Er gaat dan imo ergens iets mis in de verhouding gedachtenpatronen versus logisch redeneren.
Met bovenstaande wil ik niet direct zeggen dat die mensen knettergek zijn maar ergens gaan verhalen in hun hoofd dus een geheel eigen leven leiden waarbij de verhalen de cognitie over lijken te nemen ofzo.

Er was laatst ook een hilarisch draadje bij the best social media -NL van een schrijfcoach (volgens mij) over dat de mensen die complotten bedenken beter een schrijfcursus kunnen volgen zodat het complot op zijn minst geloofwaardig wordt. Echt te grappig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:34

Ze zijn meestal niet angstig, ze praten elkaar na, verspreiden heel veel nep berichten, er zijn er zo al 15 die allemaal een neef van 51 zijn verloren. Door vaccinatie. Ze ontkennen gewoon dat vaccinatie werkt of de pcr of wat dan maar ook. Wat wel helpt is ivermectine en allerlei andere zaken. Valt niet tegen te praten en geef je een goed onderzoek dan word je meteen geblokt, dan ben je een regeringstroll.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:36

bigone schreef:
Ze zijn meestal niet angstig, ze praten elkaar na, verspreiden heel veel nep berichten, er zijn er zo al 15 die allemaal een neef van 51 zijn verloren. Door vaccinatie. Ze ontkennen gewoon dat vaccinatie werkt of de pcr of wat dan maar ook. Wat wel helpt is ivermectine en allerlei andere zaken. Valt niet tegen te praten en geef je een goed onderzoek dan word je meteen geblokt, dan ben je een regeringstroll.

Ohja, was dat die neef die ineens niet meer op zijn benen kon staan? Want dat was óók de tante van een stalgenoot van mij… Kom ik toch terug op het laatste deel van mijn reactie: als je dan al onzin als geloofwaardig wilt proberen te verkopen, zorg dan op zijn minst dat je een goed verhaal hebt :').

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:41

Dit zijn vaak ook de mensen die GGD-mensen, artsen en politici bedreigen of lastig vallen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:44

Ik krijg daar inmiddels een andere versie van door steeds. Dat de UN bezig is met het uitrollen van een wereld orde. Alle landen worden een, plan met verplichte vaccinaties met chip en 5 g. En verbod op bezittingen, populatie afname door dit soort dingen, verbod om auto oid te bezitten enz enz. Oftewel nog meer nonsens wordt er bij gesleept.

En ondertussen boos zijn dat ze nergens heen mogen want niet geent of getest

Ik begin dat toch best zorgelijk te vinden -O- dat dergelijke absolute onmogelijkheden voor waar worden aangezien

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:47

Alle landen worden één _O- Ze kunnen nog niet eens 1 Amerika vormen en 1 Europa lukt ook al zo lekker.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 13:52

De mensen die dat ten stelligste beweren hebben werkelijk nog nooit een projectgroep geleidt. Probeer in een groep van 5-10 pers. maar eens alle neuzen dezelfde kant op te krijgen, laat staan dat dat je wereldwijd lukt :').

Wat ik alleen zonde vind is dat de SDG’s gekoppeld worden aan die verhalen over de nieuwe wereldorde, terwijl die SDG’s waaraan gewerkt wordt an sich echt geen kwaad in de zin hebben. Sterker nog: het bereiken van die doelen zou heel veel goeds meebrengen.

Maarja, de verspreiders van dergelijke verhalen hebben werkelijk nog nooit opgezocht wat die doelen eigenlijk zijn.