Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 18:37

Jullie hadden gelijk, die Skyr aardbei witte chocola is ook lekker. :9

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 19:09

Die moet ik echt ook eens gaan proberen, vergeet hem steeds mee te nemen.

Ik vond net nog een verpakking Oppo in mijn vriezer én had zat nog 150 calorieën onder mijn doel. Dus lekker ijs als dessert gehad :9 .

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 19:32

Ik vind de weegschalen in de sportschool tot nu toe het meest betrouwbare :)
In iedergeval de weegschaal waar ik 3 jaar terug op stond. Verder hecht ik geen waarde aan alle testen, zegt ze terwijl ze vrij obsessief 2 weegschalen gebruikt :+
Ooit heeft de diëtist mijn buikje gemeten en die kwam heel hysterisch aan nog 1 cm en je heb ondergewicht... je moet oppassen en een hele preek. Side note: ik woog 76kg met een lengte van 1.83, dat is niet zwaar maar ook niet idioot weinig.

Ik ben vandaag naar het ziekenhuis terug geweest en ben niet blij. Er is helaas wat kwijt geraakt en mijn ijzer is niet goed. Dus dat moet nog eens opnieuw, dan daar pas weer in september uitslag van. Met als advies ga maar terug naar de huisarts... schiet er niets mee op dus. Ondertussen nog steeds heel beroerd en nog geen gram kwijt. Er is niets bij gekomen dus dat is positief en ik probeer gemotiveerd te blijven maar het is verdomd lastig. Ik gun het iedereen hoor maar ben stik jaloers op iedereen die maar 1kg er af krijgt. :+
Vooral nu heel verdrietig omdat ik zo ontzettend wanhopig ben.

Nog maar even met de pony fietsen of wandelen om mijn gedachten te verzetten.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 19:41

Oppo staat op mijn lijstje!

Tirzasarah, wat vervelend zeg :knuffel:
Is ook heel lastig om motivatie te vinden als je geen resultaat ziet.

Hier in november geopereerd en moet ook opnieuw, plus nog een operatie die ook nog een keer moet (kan nog wel even wachten) plus heel vaak logeren in het ziekenhuis. Afvallen met diabetes is ook best wel lastig soms -O-

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 19:48

Voor iedereen die het nodig heeft even een :(:)

Dan zijn mijn uitdagingen maar klein. Ik ben me vooral nu even aan het irriteren dat een dag na intensieve krachttraining mijn lijf nu schreeuwt om eten. Heb naar verhouding wat weinig koolhydraten gegeten vandaag, maar dat deed ik eerder wel vaker dus dat zou niet de oorzaak moeten zijn.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 19:57

Thirzasarah, wat vervelend dat je nog weinig bent opgeschoten in het ziekenhuis. Echt heel demotiverend als er niets afgaat :(:) . Maar zoals je zelf ook zegt, er is ook niets bijgekomen. Was je hiervoor ook stabiel of kwam je steeds meer aan? In het laatste geval is dit natuurlijk ook al een overwinning. Gun je zo dat er verbetering komt met je gezondheid!

Moniek: jij hebt het ook extra lastig zo te horen, met de diabetes en de ziekenhuis opnames :(:).

Echt respect voor iedereen met extra onderliggende problemen, dat ze toch proberen af te vallen! Het is zonder al lastig genoeg…

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 21:00

Es_ther schreef:
Raad eens wat er in mijn persoonlijke bonus zat <<) .

Skyr witte chocola framboos <<) . Raad eens wie de voorraad gaat plunderen bij de appie…

Bij mij ook! *\o/* heb het bij eentje gelaten. En een tub Vanille Caramel Brownie van Oppo :Y)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 21:22

Jullie willen m'n winkelmandje van de Appie niet zien hoor :')

Iets van 5 verschillende Skyr, een pot Oppo (jammer, ik zocht die caramel ballen maar die hadden ze niet)..

Er komt van de week ook een bestelling van afvallenmetbregje aan, ik ben benieuwd.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 21:30

Is dat Oppo lekker?
Ik had er nog nooit van gehoord, en het klinkt goed, maar ik ben een beetje bang dat het zwaar tegenvalt.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 21:33

Sharani schreef:
Thirzasarah, wat vervelend dat je nog weinig bent opgeschoten in het ziekenhuis. Echt heel demotiverend als er niets afgaat :(:) . Maar zoals je zelf ook zegt, er is ook niets bijgekomen. Was je hiervoor ook stabiel of kwam je steeds meer aan? In het laatste geval is dit natuurlijk ook al een overwinning. Gun je zo dat er verbetering komt met je gezondheid!

Moniek: jij hebt het ook extra lastig zo te horen, met de diabetes en de ziekenhuis opnames :(:).

Echt respect voor iedereen met extra onderliggende problemen, dat ze toch proberen af te vallen! Het is zonder al lastig genoeg…

Vanaf 2019 is er alleen maar bij gekomen, na beginnen met schildklier medicijnen... daarvoor ben ik 4 jaar op goed gewicht geweest en viel ik ook makkelijk af. Ben een periode heel erg dik geweest maar dat was verklaarbaar. Ik ben toen geblesseerd/chronisch ziek geraakt en ben van heel actief leven naar praktisch niets gegaan. Dus dat er toen kilo's aan kwamen was logisch.. nu is het echt een raadsel. Ik hen een paard en 2 ponies staan die ik iedere dag onder mijn hoede heb en we wonen groot waardoor je toch wel veel doe. Ik ben ook geen stilzitter en ben het liefst altijd wat aan het doen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 23:08

Ah Tirzasarah :knuffel: , knuffel voor jou!

Ik heb me te veel uitgesloofd met klimmen vandaag… ik heb morgen echt spierpijn :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:06

Wat ontzettend frustrerend Tirzasarah :(:)

Ik heb een lastig weekje deze week. Eigenlijk omdat het zó goed gaat, dat ik bang ben mezelf te saboteren :') Het is bij ons kermis deze week en dat is voor mij normaal dé feestweek van het jaar. Ik nam altijd in deze tijd mijn vakantie op zodat ik daar een paar avonden in de week kon zijn. Deze keer ben ik niet vrij, aangezien andere collega's al vrij zijn. Nou zou ik eigenlijk vanaf vanavond t/m zondag elke avond even die kant op gaan. De doordeweekse avonden in ieder geval nuchter en op tijd naar huis. Maar ik merk dat ik wat struggles heb :') Mijn ritme is nu zo lekker en met nét even minder rust deze week (want actief totdat ik ga slapen), moeite om mijn trainingen er deze week nog tussen te plakken en dan ook de verleiding om op de kermis toch nog wel een drankje te drinken, merk ik dat ik het een beetje spannend vind ofzo :') Ik wilde vanavond uiteindelijk al overslaan zodat ik wel gewoon kan trainen, maar dat leverde nogal wat boze reacties op van de vriendin met wie ik zou gaan vandaag. Nou vind ik dat we echt te oud worden om daar zo stellig over te doen, maar toch doet het natuurlijk wat met je.

Vandaag in de loop van de dag maar even kijken wat ik ga doen. Ik denk dat ik gewoon ga trainen en aan die vriendin benoem dat ik pas later die kant op ga. Dan ligt de bal gewoon weer bij haar. Al blijf ik vandaag het liefst gewoon thuis :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:25

Als jij liever wil trainen dan naar de kermis, dan is dat aan jou om die keuze te maken toch.
Ik neem aan dat zij ook wel iemand anders heeft om mee naar de kermis te gaan :=
Aangezien het, zoals ik lees, een dorpsfeest is zal ze vast en zeker bekenden tegenkomen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:32

Hier vanochtend op de weegschaal een acceptabel nummer. Maar mag wel net iets minder zijn.
Ik heb een ideaal gewicht in mijn hoofd, daarin wil ik max +2 afwijken.
Momenteel zit ik op +2.1, dus eventjes opletten en me aan mijn eigen regels/schema houden.

Vanochtend wel de auto voor APK naar de garage gebracht en hardlopend naar huis gegaan, met een kleine omweg had ik toch weer 6km in de benen :j Altijd fijn dat soort dingen kunnen combineren.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:36

MuSLi schreef:
Als jij liever wil trainen dan naar de kermis, dan is dat aan jou om die keuze te maken toch.
Ik neem aan dat zij ook wel iemand anders heeft om mee naar de kermis te gaan :=
Aangezien het, zoals ik lees, een dorpsfeest is zal ze vast en zeker bekenden tegenkomen.

haha dat is ook mijn mening ja. In dit geval had ze niemand anders om in ieder geval mee die kant op te gaan. Ik weet zeker dat ze daar gewoon bekenden tegenkomt. Dit is er zo eentje die heel goed op je schuldgevoel weet in te spelen. En daar heb ik voor 80% maling aan, want er is toch altijd iets dat knaagt dan he :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:43

Compromissen sluiten met jezelf. Het een sluit het ander niet uit. Wil je wel gaan, maar niet aankomen, dan niet drinken/snoepen. Gun je jezelf wel iets? Hartstikke goed, met mate en bewuste keuze.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:45

Roosch schreef:
Compromissen sluiten met jezelf. Het een sluit het ander niet uit. Wil je wel gaan, maar niet aankomen, dan niet drinken/snoepen. Gun je jezelf wel iets? Hartstikke goed, met mate en bewuste keuze.

Eens met roosch.
En als jij wil sporten, gewoon gaan hoor.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:46

Denk dat je gewoon moet doen waar je jezelf het prettigst bij voelt. Heb je gewoon geen zin om te gaan, dan moet je het zeker niet doen. Maar wil je eigenlijk wel, maar ben je alleen bang om je vooruitgang teniet te doen, dan zou ik wel gewoon gaan. Van een paar dagen minder trainen en wat slechter eten zal je echt geen kilo’s aankomen, gewoon daarna weer je ritme oppakken.

Ik ben blij dat ik het calorieën advies van de Lifesum app niet heb opgevolgd, want deze week toch weer 0,5 kg minder op de
weegschaal terwijl ik meer gegeten heb. Nog een paar daagjes en dan begint voor ons de vakantie. Komend weekend moet ik nog twee Campspace plekken fotograferen, een luxe yurt en een boomhut, dus dat is ook best leuk. En we gaan de tweede week wandel vakantie houden door Nederland, dan zal het eten wel wat minder netjes zijn. Maar de hoeveelheid beweging zal dat hopelijk wel wat compenseren. En anders zien we daarna wel weer :)) .

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:53

@Snippergroen jouw lijf, jouw keuze. Maar wees ook niet te streng voor jezelf. Je wil jezelf ook niet de rest van je leven dit soort activiteiten ontzeggen. Je kan het ook zien als een training voor jezelf, en analyseren waar je je plezier vandaan haalt, of juist niet :)

@Sharani fotografeer jij voor Campspace? Wat cool :j

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:58

Gaucho: dat is erg leuk inderdaad, ik kom daardoor op plekken waar ik anders nooit zou komen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:58

Bedankt voor jullie bemoedigende woorden. Jullie hebben ook zeker gelijk! Ik denk dat ik vandaag niet ga, zodat ik een training mee kan pakken. Er zijn ook nog avonden genoeg om wel te gaan :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:22

Prima toch! :))

Je kunt ook zeggen "ik ga twee avonden even echt genieten daar, en de overige avonden kies ik bewust voor een training."
Zolang het een bewuste keuze is, helemaal goed.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:32

Zo hee wat een strijd voer ik met mezelf vandaag _O- Na de kermiskwestie kwam de volgende uitdaging. Een collega trakteerde op tompoucen. Ik ben er vandaag echt wel 20x voorbij gelopen denk ik en iedere keer bedacht ik me dat het me niet waard was. Ik vind ze lekker, maar niet fantastisch lekker en daarnaast ga ik net weer zo lekker suikervrij. Wat een discussies kan je dan met jezelf voeren in je hoofd zeg *D Ik had net bijna toegegeven. Toen dacht ik 'als jij dat wil dan doe je dat toch gewoon lekker. Je bent er nu al de hele dag mee bezig'. Maar toen wilde ik juist niet meer toegeven omdat ik wist dat ik daar gegarandeerd spijt van zou krijgen.

Dus nu zit ik hier braaf, met m'n kop thee. Zonder tompouce. :9k
Laatst bijgewerkt door Snippergroen op 27-07-22 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:33

Aaaargh ik ben zo gefrustreerd. "Mijn" zwembad is 6 weken dicht tijdens de zomer en gelukkig mogen we uitwijken naar een ander zwembad. Dat is ook een zwembad dat een recreatiebad is. Vorige week werd er netjes gehandeld door de badmeester en werd het wedstrijdbad voor de helft voor de kinderen open en de andere helft baantjes trekken.
Nu stonden er in helft 1 wel bordjes met "recreatiezwemmen, sportzwemmen en topsport" maar er werd niet op gelet door de badmeesters. Dus er zwemmen allerlei kinderen voor me, naast me, tegen me.. zelfs zo een grote band waar ze op kunnen drijven. Ik was het zo zat. Badmeesters aangesproken, spreken die kinderen een keer aan en 3 minuten later was het weer zover. Ben eruit gegaan na 20 minuten, wat een tijdverspilling. Heb langer in de file gestaan dan in het zwembad gelegen. :7

Nu maar thuis op de Foxy, maar daar is afleiding. Eentje die wil knuffelen. :')
Afbeelding

Gelukkig had ik eerder vandaag al een half uurtje Foxy gedaan, dat scheelt.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 15:43

Goed bezig Snipergroen!

Balen Roosch! Hopelijk volgende keer een strengere badmeester.

Hier gaat het na een goede dag gister, vandaag juist niet goed.
Zit niet 100% goed in m'n vel, wat vandaag even nog wat meer naar boven komt.
Normaal op zulke momenten ga ik hardlopen of iets anders waarbij ik doorga tot ik helemaal leeg. Nu dat niet kan ben ik weer terug gevallen op eten. Pak koekjes, snack op het werk en broodjes met kcal rijk beleg heb ik vandaag al weer weg gewerkt zonder er echt van te genieten.
O en ipv vrolijker ben ik mezelf alleen rotter gaan voelen door het idee dat dat er nu ook af moet :(.

Vanavond armen trainen met een vriendin, dat is wel weer gezellig.
Vaak trainen we dan ook buikspieren, niet door oefeningen maar door de slappe lach :)

En morgen dan weer een nieuwe dag!