De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:48

Wat mij opvalt is dat er toch nog veel jonge mensen positief getest worden, dat betekend dat die dus nog getest worden. Terwijl de GGD hier alleen maar risicogroepen test, dus de ouderen (70+) of mensen met onderliggende gezondheidsproblemen zoals diabetes.
Bron hiervan is mijn werk, waar ook in ieder geval 2 bevestigde besmettingen zijn. Gezien het een groot bedrijf is ( > 14000 werknemers op campus Veldhoven/Eindhoven) hebben ze ook geinformeerd naar vervolgonderzoeken en risico's voor andere werknemers.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:48

https://www.limburger.nl/cnt/dmf2020031 ... KowLh7baEQ

Sneu voor de oudjes allemaal, maar wel verstandig.

Is er al iets naar buiten gebracht van Rutte uit; of er nog een nieuwe persconferentie komt vandaag of morgen? Ben eigenlijk wel benieuwd of er nog veranderingen komen na het debat bv.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:52

LadyMadonna schreef:
Vraagje tussendoor; is het programma van gisteren "het coronavirus: feiten en fabels" het waard om terug te kijken?

NEE! Het is echt waardeloze overheidspropaganda om de ernst af te zwakken.
Vond het een wanvertoning!

De vraag was of het terug te kijken is, niet wat je ervan vond...

Ze vraagt of het programma het waard is om terug te kijken, niet of het terug te kijken is.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:53

PlukenKrul schreef:
elnienjo schreef:
naomiiiii schreef:
Vraagje tussendoor; is het programma van gisteren "het coronavirus: feiten en fabels" het waard om terug te kijken?

Hier kan ik me helaas alleen maar 100% bij aansluiten. Extreem teleurgesteld.

Ja eens! ik vond het eigenlijk vooral irritant ofzo. Ik had gehoopt op nieuws ofzo, maar twas herhalen van wat we al wisten

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:55

Nu dus in totaal 12 doden al en 959 besmettingen.. bizar. Mag hopen dat ze eindelijk alles gaan sluiten, al is dat allang te laat natuurlijk.

Edit; ik vroeg inderdaad of het het waard was om het terug te kijken. Maar zie van niet dus. :+

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:56

Ik denk dat er vandaag en morgen niet zoveel veranderd aan de regels.

Overigens vind ik 155 besmettingen echt veel als je na gaat dat ze dus lang niet meer iedereen testen. Dat vind ik toch wel zorgelijk

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:57

Ben ook bang dat er nog even geen nieuwe maatregelen komen dat ze eerst nog kijken hoe het zo gaat met de nieuwe maatregelen

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:58

Arabesk schreef:
Een andere deskundige,niet RIVM:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ce=twitter

Maar ik zaai paniek natuurlijk.

Die beste man zegt ook dat hij het niet weet, hij weet niet of een totale lock down gaat werken, niemand weet het! Ook het RIVM niet, ook de deskundigen niet.

En Rutte kun je er al helemaal niet de schuld van geven.

Maar ik begrijp dat jij de enige op deze wereld bent die wel weet hoe de ziekte verloopt en wat de gevolgen zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:59

elnienjo schreef:
LadyMadonna schreef:

De vraag was of het terug te kijken is, niet wat je ervan vond...

Ze vraagt of het programma het waard is om terug te kijken, niet of het terug te kijken is.

Excuus, ik las “waar is het terug te kijken”, mijn fout Y;(

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:02

Het is inderdaad maar de vraag of een totale lock down nu gaat werken - logisch gedacht door ons als burger zijnde zou je zeggen van wel, maar we zijn geen experts natuurlijk. Het lijkt in China bv. dan wel geholpen te hebben en het is dan wel twijfelachtig dat als alle landen om ons heen dicht gaan, alleen wij niet. Dat boezemt toch niet heel veel vertrouwen in, ondanks dat wij idd maar leken zijn en geen experts, maar het is op zich wel te verklaren dat mensen zich zorgen maken hierom. Onder de experts worden ook hele tegenstrijdige berichten naar buiten gebracht, wat de zaak niet meehelpt. Ook begrijpelijk dan weer dat Rutte vooralsnog de adviezen van de experts opvolgt waar hij nu nauw mee samenwerkt. Maar het is te hopen dat we er niet achter gaan komen straks dat we wat maatregelen betreft beter mee hadden kunnen doen met de landen om ons heen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:05

Benzz schreef:
Arabesk schreef:
Een andere deskundige,niet RIVM:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ce=twitter

Maar ik zaai paniek natuurlijk.

Die beste man zegt ook dat hij het niet weet, hij weet niet of een totale lock down gaat werken, niemand weet het! Ook het RIVM niet, ook de deskundigen niet.

En Rutte kun je er al helemaal niet de schuld van geven.

Maar ik begrijp dat jij de enige op deze wereld bent die wel weet hoe de ziekte verloopt en wat de gevolgen zijn.

Totale lock down is het enige dat de ellende in de kiem smoort.... de enige reden dat we dat niet doen is omdat al die neo-liberale mafklappers er een schuldenmakende-werkmieren-maatschappij van gemaakt hebben.
Mensen kunnen bijna niet thuis blijven voor hun kinderen omdat ze op te grote voet leven en schulden aan elkaar rijgen... daar is het huidig kabinet blij mee, geld moet rollen. Maar het verwoest alles.

Terug naar nul en back to basic.... ik hoop echt dat er fundamenteel dingen gaan veranderen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:06

Ninx schreef:
Totale lock down is het enige dat de ellende in de kiem smoort.... de enige reden dat we dat niet doen is omdat al die neo-liberale mafklappers er een schuldenmakende-werkmieren-maatschappij van gemaakt hebben.
Mensen kunnen bijna niet thuis blijven voor hun kinderen omdat ze op te grote voet leven en schulden aan elkaar rijgen... daar is het huidig kabinet blij mee, geld moet rollen. Maar het verwoest alles.

Terug naar nul en back to basic.... ik hoop echt dat er fundamenteel dingen gaan veranderen.

En totaal niet realistisch, die supermarkten moeten toch bevoorraad blijven, ziekenhuizen moeten functioneren, politie, brandweer.

Erg leuk idee zo vanaf je computer zonder enige realiteitszin.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:07

Photograph schreef:
Ik kom net in de supermarkt, alle wc papier op, alle paracetamol op, al het voedsel in blik op. Belachelijk, mensen die dit doen moeten zich echt diep schamen. En als ik iemand tegen kom die aan het hamsteren is, zal ik diegene ook aanspreken ook.

Kom mij dan niet tegen, want ik geef je een kort en duidelijk antwoord: Klep houden, ik loop hier voor 3 gezinnen boodschappen te doen, waarvan 1 gezin in thuis isolatie. Dus ja, lijkt op hamsteren, maar het is voor 3 gezinnen(11 personen). Eigenlijk best slim, moeten meer mensen gaan doen, minder volk in de winkel tot gevolg.

Babootje

Nederland neemt het Coronavirus serieus en heeft nu voor iedereen een test ter beschikking. Je hoeft er niet eens voor naar het ziekenhuis. Je kunt nu gewoon je ontlasting opsturen zodat ze het kunnen testen.

Opsturen naar:
De Minister President
Ministerie van Algemene Zaken
Postbus 20001
2500 EA DEN HAAG

Ninx

cursebreaker schreef:
Ook begrijpelijk dan weer dat Rutte vooralsnog de adviezen van de experts opvolgt waar hij nu nauw mee samenwerkt.

Hij gaf juist aan deze niet blind te volgen, maar te interpreteren naar inzicht van het zittend kabinet... althans; het neo-liberale deel ervan.
Op links zit iedereen te krijsen dat de maatregelen te mild zijn.

Ladybird
Moderator Algemeen

Babootje schreef:
Nederland neemt het Coronavirus serieus en heeft nu voor iedereen een test ter beschikking. Je hoeft er niet eens voor naar het ziekenhuis. Je kunt nu gewoon je ontlasting opsturen zodat ze het kunnen testen.

Opsturen naar:
De Minister President
Postbus 20001
2500 EA DEN HAAG

Bron? Ik snap de grap wel, maar het is dus niet handig om dit zomaar in dit soort topics te zetten. Ik denk dat je daar juist alleen maar onrust van creerd. als in fake-news

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:09

Benzz schreef:
Ninx schreef:

En totaal niet realistisch, die supermarkten moeten toch bevoorraad blijven, ziekenhuizen moeten functioneren, politie, brandweer.

*kuche*..... spreekt het niet voor zich dat juist dergelijke mensen beschermd blijven door al het rondfladderende spul van straat te trekken.
Te beginnen met scholen; dat zijn broeinesten voor 'viri'....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:09

Ladybird schreef:
Babootje schreef:

Opsturen naar:
De Minister President
Postbus 20001
2500 EA DEN HAAG

Bron?

Kwam het bericht via FB tegen. Vind m hilarisch :D :D

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:10

Benzz schreef:
Ninx schreef:

Ik vind het toch wel een kern van waarheid hebben.
Of de totale bevolking nog rondloopt of alleen de mensen die perse moeten. Zoals chauffeurs die bevoorraden. Maar waarom moeten kinderen perse naar school, geef ze een paar weken minder vakantie en de lesstof is ook weer ingehaald. Of geef nu massaal meivakantie.
Dat kan niet door bovengenoemde reden die Ninx aanhaalt.

LadyMadonna

Babootje schreef:

Opsturen naar:
De Minister President
Postbus 20001
2500 EA DEN HAAG

:n

Kan jij het beter? Ga lekker in zijn schoenen staan dan....

Ik ga ontstippen met zulke onzin

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Karuna mijn ervaring is ook dat ouderen het niet zo serieus nemen. Had al eerder bericht over mijn schoonouders die de verjaardag van mijn schoonmoeder gewoon door laten gaan vandaag. Niks social distancing. En maandag gaan ze naar een huisje op de Veluwe. Zegt mijn schoonvader dan komen we wel even langs bij jullie. Uhm, nee. Ik ben ziek das sowieso al reden om hier weg te blijven. Als we niet naar jullie komen vanwege corona is het natuurlijk niet de bedoeling dat jullie dan naar hier komen :+ .

Dochter hou ik maandag ook thuis. Die gaat steeds erger snotteren. Ik maak me toch wel zorgen. Heb ooit bijna het leven gelaten door een sepsis. En het feit dat dit geen simpel griepje is doet onbewust toch wel iets met me. Of ik corona heb geen idee maar nu ziek zijn voelt echt niet tof.

Popstra

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:12

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:13

Wie is nonna en wat verteld ze ongeveer

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 16:13