3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:03

@dreamy ik zou als ik jou was jezelf nog eens wegen nuchter! Dat kan zo 4 kilo schelen hoor! Als ik kijk hoeveel kg eten ik naar binnen werk per dag + liter water. En je sport ook redelijk fanatiek toch? Kan best zijn dat je in 2 maanden tijd wel 1 kg spier bent aangekomen :)

@blakc_kelpie Dat springen klinkt echt leuk! Zie het soms wel eens op filmpjes voorbij komen :')

@dilan netjes gelopen! Zeker met dit weer is het een stuk zwaarder

@marlinderooz hmmm mexicaans ook echt lekker! En netjes binnen je kcal toch?

Hier sta ik helaas al een tijdje stil en dat is 100% mijn eigen schuld. Gelukkig ook niet aangekomen, maar heb het de afgelopen weken een beetje laten verstoffen. Toch weer in dezelfde valkuilen vallen en gewoon stug door slechte dingen kopen. Ik heb voor mezelf een richtdoel gezet: 30 maart = 1 kg minder wegen. Gewoon om weer even in het ritme te komen, daarna ga ik weer naar de lange termijn doelen kijken :)

Lijstje van vandaag:
O: yoghurt met granola (233)
L: kaiserbroodjes met smaeck orientaalse spread (400)
A: risotto met gambas en courgette (579)
T: 2 blokjes verkade karamel zeezout + ice tea (163)
Vandaag is dus even een balansdagje t.o.v. veel alcohol en snacks gisteren. Morgen weer netjes aan m'n gewone kcal doel komen :)

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:08

Wauw wat gaat dit topic snel, iedereen bedankt voor de reacties!

Aria-zz: ja volgens mij was die 1400 exclusief bewegen, maar omdat ik vond dat ik te weinig afviel heb ik dit als richtlijn gebruikt. Soms wel iets overheen gegaan maar ik bleef meestal rond die 1400 zitten. Ik vind het ook lastig wat ik als tussendoortje kan eten (tot nu toe alleen fruit gehad als tussendoortje).

Blackkelpie: zo heb ik het eigenlijk nog nooit gezien dat 1400 nodig is om je organen goed te laten werken. Met hardlopen verbrand ik 300 en paardrijden ook iets van 200 denk ik dus wat dat betreft klopt die 1800 wel, maar dan moet je daar weer onder gaan zitten om af te vallen toch?

Imandra: ik zal inderdaad even opnieuw een berekening maken dat weet ik ook hoeveel ik er eventueel onder moet zitten om af te vallen.

Benthhh: wauw goed zeg! Super dat je ook resultaat ziet!

Dreamy: dankjewel voor je reactie! Ga ik ook zeker even doen. Wat vervelend zeg dat je volgens de weegschaal 4 kg zwaarder bent. Ik hoor wel eens dat het inderdaad heel veel kan schelen met ochtends wegen of later op de dag, soms wel 1 - 2kg . Kan best zijn het ook een deel spieren is en misschien wel vocht wat je vasthoudt.

Psvanlot: een collega van mij had ook dit probleem, kreeg toen een nieuwe. Geen idee hoe lang ze die al had.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:19

_Lobke_ schreef:
Blackkelpie: zo heb ik het eigenlijk nog nooit gezien dat 1400 nodig is om je organen goed te laten werken. Met hardlopen verbrand ik 300 en paardrijden ook iets van 200 denk ik dus wat dat betreft klopt die 1800 wel, maar dan moet je daar weer onder gaan zitten om af te vallen toch?

Als je buiten het hardlopen en paardrijden verder een kasplantje zou zijn dan zou dat kloppen :D Maar je bent bezig, beweegt, gebruikt je hersenen en ook dat kost energie. Ik denk dat je verbranding zo tussen 2000 en 2200 per dag ligt. Als je 1800 eet zit je daar dus al lekker onder :j

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:23

Kruipt onder meeleessteen vandaan.
Dreamy, ik ben op dit moment 2,5 kilo lichter dan 2 maanden geleden. Echter, ik heb veel meer een buik. Vergeet niet dat spieren ook wegen! Ik zou krijg mijn spieren weer terug krijgen (nu ook weer fanatiek begonnen met trainen, had afgelopen weken buitenlandstage en daardoor niks gedaan). Ik bleef eerst ook erg naar het gewicht staren, want dat bleef bij mij toentertijd gelijk. Maar mijn uiterlijk veranderde wel. Het kan dus best dat jij minder centimeters hebt en meer spieren t.o.v eerst. Een goed resultaat waar je gewoon trots op mag zijn :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:25

Daarom dat ik een tracker wel handig vind, ik zie ongeveer hoeveel ik op een dag verbruik. Ik ben niet erg actief, en kom toch al snel aan die 2000kcal op een dag. Op een dag zonder sport 1800kcal ofzo.
Dus dat is: 1400 om organen gaande te houden, 200 ofzo sport en dan nog 400 voor naar uni wandelen, koken, kamer kuisen etc.
Ongeveer zoals bij Black_Kelpie dus.
1400 is gewoon te weinig. Als je een dag in bed ligt mag je nog steeds 1500 hebben. Toch voor je lengte en gewicht. Snap dat je het sneller wil doen gaan, maar je wil vet verbranden en geen spier, daar moet je genoeg voor eten, maar minder dan wat je exact verbruikt.

Dreamy, dat is even lastig, maar moment van de maand en van de dag kan al een groot verschil maken. En misschien ben je inderdaad spier bijgekomen ook.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:55

Dankjewel voor jullie reacties!
Ik heb het even uitgerekend of naja uit laten rekenen door die handige site in de openingspost. Ik moet minimaal 1428 eten. En inclusief bewegen 2213 om op hetzelfde gewicht te blijven. Dus 1800 is dan goed om aan te houden?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:36

Lijkt mij prima :j Dat is ook goed vol te houden.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 00:06

Lobke, dat klinkt inderdaad als een veel beter berekening die je ook langer zult kunnen volhouden.
Met een verschil van 400kcal zou je inderdaad netjes moeten kunnen afvallen :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 09:14

6,7 kilo kwijt nu en... een gezond BMI eindelijk!!!
(Van 90 naar 83,7)

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 09:46

Wat fijn Marlinde! Voel je je ook lekkerder in je vel nu er wat vanaf is?

Ik zal ook een lijstje plaatsen van mijn waardes.

Lengte 1.69
Doel: 57.5 kg
1 januari 2019: 63.9 kg
1 maart 2019: 58.9 kg
14 maart 2019: 60.0 kg

BMI (uitgaande van 60kg na 2 hele slechte weken) 21.26.
BMI (uitgaande van 60kg na 2 hele slechte weken) 1278, dagelijks verbruik 1950.

Volgens Happyhealty zou ik ongeveer 1450 kcal binnen moeten krijgen per dag als ik af zou willen vallen. Dat moet volgens mij heel erg goed te doen zijn.

Ga vanaf vandaag MFP gebruiken om calorieën bij te houden. Wel balen dat mijn Versa stuk is nu.

Mijn eten voor vandaag:
O: yoghurtdrink, calve pindakaasreep: 241
T: Franse kwark met muslie en gepofte spelt: 215
L: Rogge crackers met huttenkase, rookvlees en tomaatjes Patstinaak, brocollisoep: 379
T: Rogge cracker en Almhof hoekje venetie: 150
A: pittabroodje(s) kipshoarma, sla, knoflooksaus: ?
T: ?

Vandaag veel zitten op school en in de avond 2 lessen geven en 1 rijden. Denk dat ik zo wel aan mijn calorieën kom.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 10:25

Marlinderooz wat goed gedaan! *\o/* en heel fijn als je dan een gezond BMI hebt, dat is een fijne bevestiging.

PSvanLot, lees even het gesprek door op de vorige pagina`s met Lobke, daar staat uitgelegd hoe en waarom die 1450 iets anders is dan wat je moet eten.

Mijn lijstje van gister:
O: twee etjes met een boterham met boter, een halve boterham met choco O:)
L: notenmix met lijnzaad, pijnboompitten, yoghurt. Boterham met kaas.
A: vis met tartaar, groentjes en frietjes.
T: verse speculoos.

Je ziet dat ik terug bij mijn moeder was. Het brood was gelukkig proteïne brood, dus dat scheeld.
Maar ik val echt onder de categorie: als je het in huis hebt dan gaat het op. Kan mij gelukkig al veel beter inhouden (vroeger at ik de hele speculaas, nu neem ik maar een paar stukjes).
Mijn moeder vind het nonsens dat ik gewicht kwijt wil en wil dan ook perse dat ik ook ongezonde dingen eet, want het kan toch geen kwaad. Nuja, ze is heel lief en ze wil gewoon voor me zorgen, maar werkt mijn afvallen zeker tegen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 10:55

Aria, ik heb dat door gelezen maar begrijp ik dan de site niet helemaal?

Volgens de site moet ik 1278 eten als ik helemaal niets zou doen, verbruik ik ongeveer 1950 bij normale inspanning en zou ik ongeveer 1450 per dag binnen moeten krijgen als ik af ga vallen.

Dan is de 1450 toch hetgene wat ik moet eten?

Wanneer ik meer sport, beweeg etc gaan de kcal natuurlijk omhoog. Dat was met mijn fitbit behoorlijk goed bij te houden. Hoop dat ik hem snel terug heb.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 11:24

Ah ik las je kilo’s verkeerd. Ik las 69kilo.
1278 is wel erg laag, maar zou goed kunnen als je op 60kilo zit.
Als ik het bereken voor je kom ik op 1344 uit voor je basaal, en dan met lichte beweging 1850.
Dus ik denk dat je wel wat beweeg ruimte hebt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 11:33

Geeft niks. Het zal er inderdaad ook een beetje aan liggen welke site je bekijkt.

Ik ben niet zo gefocussed op het aantal calorieën. Ben eerder bang dat ik te weinig binnen krijg dan teveel.
Wil vooral letten op gezonder eten. Het is zo makkelijk allerlei lekkere/onnodige dingen te eten.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 11:45

Zo een tracker is inderdaad handig om beter te weten hoeveel je verbruikt en wat je dan aan hoeveelheid kunt eten.
Bij gezonder eten is het vooral handig dat je meer voedingswaarde in minder calorieën kunt eten.
Want inderdaad, lege/onnodige dingen zijn jammer omdat ze je lijf niet voeden.
Tenzij je er echt eens zin in hebt en er dan van kunt genieten :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 11:53

Het nadeel is dat lekker vaak betekend: veel suiker haha.

Maar moet zeggen dat ik tegenwoordig hele gezonde dingen ook super lekker vind.
Bak en kook graag, mijn diepvries zit vol soepen en ik vind het leuk om tussendoortjes te bakken zonder suiker. Je bent er zo snel aan gewend.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 11:54

Ja dat klopt zeker, je went er aan en dan is lekker ook anders.
Top dat je gezond nu ook gewoon lekker vindt! Dan heb je minder moeite om niet aan te komen ook in de toekomst.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 11:58

Ik zat tot 1,5 week geleden weer echt in een chocolade en McDonalds flow, een halve tot hele reep per dag en 2x per week Mac wel. Nou kan ik aardig wat hebben qua kcal met mijn 1.83m, maar goed is het niet natuurlijk. Te makkelijk om eraan toe te geven. Maar als het knopje om gaat heb ik ook geen enkele moeite om het te laten staan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 12:02

Aria_zz schreef:
Ja dat klopt zeker, je went er aan en dan is lekker ook anders.
Top dat je gezond nu ook gewoon lekker vindt! Dan heb je minder moeite om niet aan te komen ook in de toekomst.

Moet wel zeggen dat zoet ook nog steeds lekker is hoor. Zondag op de bakkersvakbeurs geweest en daar heb ik echt alleen maar chocolade, koek, gebak, ijs en brood op haha. Kreeg van verschillende bevriende standhouders bonbons mee naar huis. Die zijn uiteraard al op...

Maar nu dus weer strak in het gareel.

black_kelpie schreef:
Ik zat tot 1,5 week geleden weer echt in een chocolade en McDonalds flow, een halve tot hele reep per dag en 2x per week Mac wel. Nou kan ik aardig wat hebben qua kcal met mijn 1.83m, maar goed is het niet natuurlijk. Te makkelijk om eraan toe te geven. Maar als het knopje om gaat heb ik ook geen enkele moeite om het te laten staan.

Dat heb ik dus ook, zit ik in een flow dan houd ik daar makkelijk aan vast zowel in positief eten als in negatief.

Overdag heb ik er 0 moeite mee om 'gezond' te doen. In de avond des te meer...

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 12:11

Die flow herken ik ook. Daarom dat ik echt niets in huis wil dat me in de verleiding brengt.
Soms duurt het toch even voor de knop omgaat.

Sinds ik buikgriep heb gehad heb ik geen zin meer in avond snoepen, terwijl ik dat vroeger altijd had. Blijkbaar was een week zonder voldoende om de craving weg te halen :=

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 12:15

Haha leverde het toch nog wat positiefs op.

Zolang ik bezig ben kan ik het in de avond goed laten maar mijn avonden variëren nogal. Vandaag geef ik tot 1615 les op school dan snel thuis eten en dan naar stal om 2 lessen te geven en er 1 te rijden. Dan is het 2100 voor ik thuis ben en dan kan ik prima af met een bakje kwark oid.

Wanneer ik een tv avond heb dan is een stuk chocolade bij de thee wel erg lekker....
Maar laatst heb ik ontdekt dat kwark met daarin een klein stukje pure geraspte chocolade net zo lekker is als een halve reep haha

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 12:16

Dat is een slimme oplossing dan :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 12:16

Goed bedacht van mezelf he.

Ik had er laatst een volkorenkoekje met een laagje chocolade doorheen gedaan. Dat was ook heel lekker!
Dan eet ik er 1 ipv 4.

Het beste is niets in huis halen maar ik heb ook nog 2 kinderen in huis die weleens wat lusten ;)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 12:17

Ik ben inmiddels ook een beetje aan het IF'en en dat bevalt eigenlijk wel. Ik eet tussen 11 en 8, en daarbuiten niet. Merk wel dat dat mijn snaaizin een stuk minder maakt. Ik ben normaal ook echt van het snaaien in de avond :=

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 12:32

Drink je dan ook niet of enkel geen eten?