Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:04

Nou ik heb de oplossing gevonden voor mijn probleem! {:}

Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:07

Mag ik me hier ook weer terug melden? Was vorig jaar goed afgevallen naar 74 kg, ben 183 cm.
Maar door onregelmatig werken, stres etc, weer een heleboel aangekomen. Ik woog 4 weken geleden weer 86, en nu inmiddels weer 82, ik merk dat ik wel wat motivatie kan gebruiken.

Mijn lijst voor vandaag.

O: 3 fjord crackers met pindakaas, glas magere melk.
T: 3 mandarijnen.
L: 2 droge Pis­to­let ar­ti­sa­na­le bruin(ah)
T: eierkoek met rozijnen.
A: geitenkaas salade.

B: 2 stallen gemest, 1 paard gereden , en nog heel de dag staan/lopen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:12

Gefeliciteerd imandra!

Mn lijstje:
O: havermout met halfvolle melk
T: smart bar crunchy (had trek gekregwn van het gepraat erover :+)
L: 2 volk boterhammen met chorizo
A: broccoli met aardappelen en gehaktbal
B: uur dressuurles

_Ilsee_

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:16

Laura, ik zit nog een half jaar in Azië, wat natuurlijk heel leuk is maar ik baal wel van mijn ritme wat ik had opgebouwd. Ik zat echt heerlijk in mijn vel at gezonder en sportte minimaal 3x.. Nu sport ik niet eet veel te veel (koolhydraten) en zit ook minder lekker in mijn vel helaas.

Ik kan er nu niet zo veel aan doen, behalve proberen een ritme te krijgen met het eten wat ik heb.

Marlinde dat ik wel iets wat zeker waar is haha!
Sharon (weer) Welkom!

Vandaag:
O: 3vb met ei,jam en boter
T: Crackers met pindakaas (dat hebben ze gewoon! Oh hagelslag ook trouwens haha)
L: Mini aardappelbroodje en mini aardappelkroketje op school en Indo rijstwafels (2)
T: Jawel, Cracker
A: Mie Goreng Ayam
T: x

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:32

Gefeliciteerd Imandra!

Lijstje vandaag...

O: Overnight oats met cacao en een glas jus d'orange
T: 3 van mijn crackers
L: 2 boterhammen met een beetje roomboter, gerookte kipfilet en mosterd, daarnaast nog ff naar de kantine voor wat sla (ijsberg met gewoon ei/tomaat en drie olijfjes) en een smoothie
T: 2 jonagold appels
A: is nog een verrassing...

Maar ex kantine eten heb ik nog meer dan 1000 kcal over, zoveel zal het avondeten wel niet zijn :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 14:08

Ilse, lijkt me inderdaad erg lastig. Ander ritme, ander eten. Vond dat al lastig toen ik ineens weer fulltime ging werken. Moest ineens mijn dagen anders gaan inplannen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:16

Gelukkige verjaardag Imandra!!

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:23

Ja ik kan er ook echt niet mee omgaan, ben ook bang dat ik nu flink aankom, terwijl ik juist in mn bikini wil shinen :(

Imandra, helemaal over het hoofd gezien, Gefeliciteeerd!!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:26

Haha :D mijn moeder is helemaal gek aan het worden omdat ik al men lijstje aan het plannen ben voor zaterdag. Dan gaan we namelijk winkelen, en er is een ah in de buurt :') dus ik wil supergraag eens de ah binnen gaan, zodat ik daar wat gezonde voeding kan mee nemen. Ik denk dat ze denkt dat ik helemaal mijn verstand verloren ben :') ipv enthousiast te zijn over de kleding, zit ik een boodschappenlijstje op te stellen

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:26

Gefeliciteerd Imandra!

Zo, ik ben ook weer thuis haha!
Heb niets bijgelezen, die 20 pagina's zijn me iets te enthousiast :P

Heb het redelijk moeilijk gehad op Zanzibar, we zaten all inclusive in een resort en ik vond de gezonde opties toch wel tegenvallen. Heb in het begin heel erg mijn best gedaan om zo gezond en slank mogelijk te eten, maar na dag 3 heb ik het maar laten gaan. Het was niet echt leuk meer om alleen maar salade, groente en een beetje vis te eten. Dus heb ik er voor de rest gewoon van genoten, alcohol en frisdrank consumptie gematigd en niet al te gek gedaan. Denk wel dat ik wat aangekomen ben, maar omdat het een bewuste keuze was ben ik er niet rauwig om. Nu nog even genieten en vanaf maandag weer aan de bak.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:27

op vakantie mag je er al eens van genieten! welkom terug!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:33

Maanlicht schreef:
Gefeliciteerd Imandra!

Zo, ik ben ook weer thuis haha!
Heb niets bijgelezen, die 20 pagina's zijn me iets te enthousiast :P

Heb het redelijk moeilijk gehad op Zanzibar, we zaten all inclusive in een resort en ik vond de gezonde opties toch wel tegenvallen. Heb in het begin heel erg mijn best gedaan om zo gezond en slank mogelijk te eten, maar na dag 3 heb ik het maar laten gaan. Het was niet echt leuk meer om alleen maar salade, groente en een beetje vis te eten. Dus heb ik er voor de rest gewoon van genoten, alcohol en frisdrank consumptie gematigd en niet al te gek gedaan. Denk wel dat ik wat aangekomen ben, maar omdat het een bewuste keuze was ben ik er niet rauwig om. Nu nog even genieten en vanaf maandag weer aan de bak.

Zo, jij hebt duidelijk wel dat boek gelezen tijdens je vakantie. Heel benieuwd wat je er van vond!

En het belangrijkste is een prachtige vakantie! De rest komt nu wel weer, nu het harde leven weer is begonnen!!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:33

The_Cat schreef:
Haha :D mijn moeder is helemaal gek aan het worden omdat ik al men lijstje aan het plannen ben voor zaterdag. Dan gaan we namelijk winkelen, en er is een ah in de buurt :') dus ik wil supergraag eens de ah binnen gaan, zodat ik daar wat gezonde voeding kan mee nemen. Ik denk dat ze denkt dat ik helemaal mijn verstand verloren ben :') ipv enthousiast te zijn over de kleding, zit ik een boodschappenlijstje op te stellen

Dit is echt té hilarisch :') Ik hoop dat je vindt wat je zoekt!!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:39

Ja, boek had ik op dag 1 al uit! Ik was eerst heel erg bewust bezig met wat ik wel en niet naar binnen wilde werken aan calorieën, alleen met het ontbijt kwam ik eigenlijk al in de knoop omdat ze bijvoorbeeld niet eens iets van yoghurt hadden, en ik vleeswaren en kaas in dat soort landen niet lekker vind. Dus dan kom je al snel bij een omelet of een pannenkoek. Voor de lunch waren er veel witte broodjes, heel veel gefrituurde zoete dingen, pizza stukjes en pasta. In het begin heb ik specifiek alleen salade, een klein broodje en een stukje gegrilde vis gekozen, alleen was ik dat na een tijdje helemaal zat en heb ik toch voor mezelf gekozen. Ik kwam er achter dat ik de gefrituurde dingen allemaal niet heel bijzonder lekker vond, dus die wel laten liggen. De weegschaal durf ik nog niet op, dat doe ik zondag wel.

Vakantie was overigens heerlijk. Heel weinig gedaan, veel in de zon gelegen :D
Zijn ook gaan vissen, was erg spannend maar ik had super veel geluk en deze vis binnen gehengeld! Het is een wahoo.
Afbeelding

Dus ook nog iets aan sport gedaan want het was super zwaar haha! Drie dagen spierpijn gehad tot in mijn enkels.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:42

Welkom terug Maanlicht! Klinkt als een heerlijke vakantie! Goede instelling, gewoon weer goed verder nu +:)+

Hahaha the_cat :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:50

Thanks meiden!
Ben even heel benieuwd wat vriendlief vanavond klaar gaat maken voor me.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 15:02

Haha ik ben benieuwd wat je op je lijstje hebt staan als je gaat winkelen bij de AH!

Jip, fijn dat je vakantie leuk was! Hopelijk heb je wel kunnen genieten want op vakantie ga je toch geen kcal bij houden :P

Je kunt bij jou beter meten dan wegen hoor ;)

Ik ben 6 weken aan het reizen geweest in Aussie en heb alles gegeten en gedronken wat er was. En dacht ook aangekomen te zijn er was alleen maar af :')

Wordt dat de eerste "gezonde" hap in huis Lisa? :P Ach hij zal wel met wat lekkers komen haha, al ben ik ook wel benieuwd met wat haha.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 15:04

Haha, ja maar wil heel graag eens gebruik maken van het feit dat ik in de supermarkt kan binnen gaan. Hier en mensen uit mijn crossfit spreken er echt super enthousiast over, maar ik moet al 15minuten rijden voor mijn standaard supermarkt, en de AH is dus wel een 30-40minuten van kant. Door de week is het iets te ver om snel binnen te springen. Maar nu we toch gaan winkelen wil ik echt eens wat dingen gaan zoeken in de AH :p zoals ondere andere skyr en kwark en kefir en de bloemkoolpizzabodems :D

@Gribaldi, misschien omdat je dan wel de hele tijd aan het rondlopen was en misschien onbewust meer verbrande dan je dacht? Ik heb dat ook gehad met mijn trektocht door kent in Engeland. ook meer verbrand toen dan ik dacht :p gelukkig niets aangekomen op die vakantie :p

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 15:05

Haha nee hebben de afgelopen week wel gezond gegeten thuis, ben alweer rustig aan dingen in MFP aan het invullen (en afwegen, hebben eindelijk een keukenweegschaal). Nog niet die-hard bezig, maar even rustig aan beginnen en steeds 'strenger' worden ^^.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 16:04

Ja wellicht een combi hoor, had er dagen tussen zitten van 30 km wandelen en dat met temperaturen tussen de 30-40 graden :')

Oh lekker bezig Lisa! Je raakt vanzelf weer in dat ritme :)

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 18:17

Ik moet héél veel bijlezen :D
Gefeliciteerd IMANDRA! *\o/*

Mijn lijstjes van de afgelopen dagen zijn heel erg slecht en totaal niet gezond. We zijn heel het huis aan het verbouwen waardoor het avondeten voornamelijk junkfood is omdat we niet in de keuken kunnen.. Dit gaat nog tot april duren -O-

Dinsdag:

O: twee kant en klare pannenkoeken (klaargemaakt met het minimagnetronetje boven :')) met 1 plakje kaas verdeeld over de twee pannenkoeken en cup a soup
M: twee boterhammen met 1 plakje kaas
A: een reuze frikandel met mayonaise en patat

B: paardrijden, rennen, cardio
D: thee, water, Spa&Fruit light

Gisteren:

O: twee pannenkoeken met 1 plakje kaas verspreid
M: sultana hartig koekjes en princekoekjes
T: blueberry muffin :9
A: witte pasta met spekjes en ham

B: paard verwennen want het was zijn bday

Vandaag:

O: pannenkoek met een half plakje kaas en cup a soup
M: tosti met ham en kaas en cup a soup
T: chocolade eitje
A: reuze frikandel met mayonaise en patat

B: 5 km lopen

Ik schaam me wel een beetje voor deze lijstjes. We kunnen niet bij de vriezer en hebben twee koelkasten boven met beperkt eten. Ik hoop dat de verbouwing snel voorbij is!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 18:30

Welke keukenapparatuur heb je wel toegang toe? Maaltijdsalades hebben ze ook bij de supermarkt :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 18:46

Misschien kan iemand je tijdelijk een elektrisch kookplaatje of oventje oid lenen? Dan heb je alweer heel wat meer mogelijkheden.

Ik zie vaak pannenkoeken op je lijstje staan, dat kan je vast ook wel vervangen door iets gezonders.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 18:51

@_mjwb Misschien een kleine elektrische kookplaat of eentje op gas(bus) neerzetten? Met een beetje slimmigheid kun je daar prima eenpansgerechten op maken.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:19

We hebben een koelkast boven neergezet en we hebben een mini magnetron. Zojuist was de buurvrouw er en we mogen haar keuken gebruiken vanaf zaterdag want dan gaan ze op vakantie. Echt lief! :)

Bedankt voor de tips! Mijn vader is wel met van alles bezig om uit te proberen.
We kunnen heel de benedenverdieping niet gebruiken, boven het halletje en de logeerkamers en de zolder ook niet meer dus het is even behelpen, maar het eind resultaat is waar het om gaat :)

De pannenkoekjes zijn gelukkig sinds vandaag op haha. Ze waren 67 kcal per stuk, maar alsnog niet echt gezond.